Úhrada za poskytnutou péči v roce 2010 MUDr. Jiří Běhounek hejtman kraje Vysočina.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krajské zdravotnictví
Advertisements

ÚHRADOVÁ VYHLÁŠKA PRO ROK 2013 POHLEDEM AMBULANTNÍHO SPECIALISTY
Úhradová vyhláška, a regulace v letech 2009, 2010 a 2011.
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
Výsledky monitoringu kvality v České republice Pavel Kožený.
REFORMA SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ
Přehled realizovaných plateb a opatření k urychlení proplácení projektů financovaných z ROP Střední Morava 2. září 2009 Olomouc 8. září 2009 Zlín Výroční.
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Leoš Heger, květen 2011 Reformní kroky MZ ČR. Vývoj příjmů a nákladů systému mld. Kč.
Dohodovací řízení 2011 Akutní péče 100% úhrady roku 2009 včetně center a MNP (návrh SZP a AČMN) nebo 95% úhrady roku 2009 se zohledněním center a MNP (návrh.
Restrukturalizace akutní lůžkové péče Ing. Petr Nosek náměstek pro zdravotní pojištění
Řízení úhradových vztahů
Liberalizace poštovního trhu v roce 2013 Ing. Petr Angelis Seminář Fontes Rerum Praha
Reforma zdravotnictví ČSSD Zdravotnický systém potřebuje postupné úpravy a změny, tedy evoluční způsob reformy. Pravicové strany se v posledních letech.
Tomáš Julínek Reforma zdravotnictví. Základní charakteristiky ideových pohledů na zdravotnictví - duben 2001  Zvýraznění role občana  Zdravotnická zařízení.
NS-LEV 21 pro lepší zdravotnictví prof. MUDr. Ivan Šterzl, CSc „Nenechat nadnárodní vlivy zprivatizovat české.
Proč potřebujeme nákupčí zdravotní péče MUDr. Pavel Hroboň, M.S.
1 XVI. Seminář energetiků Aktuální problémy v teplárenství ČR Miroslav Krejčů.
Role ceny zdravotní péče – ekonomický pohled PhDr. Lucie Antošová Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR.
Reforma českého zdravotnictví poznámky a připomínky
Metodika dělení příspěvku dle ukazatelů A+B1 na základě rozhodnutí Akademického senátu zůstává metodika dělení příspěvku stanoveného podle ukazatelů A+B1.
Informace o plánování sítě sociálních služeb v Jihočeském kraji.
Kvalita v českém zdravotnictví
Navyšování platů zdravotníkům MUDr. Tom Philipp, Ph.D., MBA náměstek ministra zdravotnictví pro zdravotní pojištění.
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb a podmínky podpory nově vznikajících sociálních.
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
1 Systém veřejného zdravotního pojištění © Radek Policar.
Mechanismus finanční podpory sociálních služeb formou vyrovnávací platby 1.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
DRG ÚHRADOVÉ MECHANISMY ING. ZDENĚK KABÁTEK ŘEDITEL VZP ČR
Regulace lékového trhu MUDr. Tom Philipp Ph.D., MBA; náměstek pro zdravotní pojištění Mgr. Martin Mátl; ředitel odboru farmacie Podvýbor pro ekonomiku.
Paragraf Fišerové – dopady na pacienty, pojišťovny a poskytovatele zdravotní péče.
MĚSTO ROŽNOV POD RADHOŠTĚM NÁVRH ZMĚNY FINANCOVÁNÍ PROVOZU ŠKOL (PO)  důvody  cíle  záměry  způsoby provedení.
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2008 Ministerstvo zdravotnictví Praha,
Úhradová vyhláška2016 MUDr. Tom Philipp, Ph.D., MBA Náměstek pro zdravotní pojištění, MZ ČR.
Zdravotnictví Pardubického kraje Výbor pro zdravotnictví PS, výjezdní zasedání
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Ošetřovatelská péče v pobytových zařízeních sociálních služeb MUDr. Tom Philipp, Ph.D., MBA náměstek pro zdravotní pojištění.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Vypracování národních norem kódování pro český systém DRG číslo projektu CZ2005/017/ Program Evropské Unie Transition Facility pro Českou.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Financování hospicové péče. Seznam zdravotních výkonů a úhradová vyhláška Pro zdravotnická zařízení typu hospic je určen ošetřovací den č a jeho.
Reforma psychiatrické péče z pohledu Asociace krajů MUDr. Jan Tuček, Ph.D.
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
Finanční část. Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI.
Novela seznamu zdravotních výkonů
Rozvoj inovací v kontextu finančních možností českého zdravotnictví
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Úskalí úhradové vyhlášky 2017 z pohledu zdravotnického zařízení
Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory Jihomoravského kraje pro rok 2018 v oblasti podpory poskytování sociálních služeb Obecná východiska.
Úvod do DRG Mgr. David Zlatovský.
Standardizace odborné zdravotní péče
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 14. prosince 2016 Liberec.
Rozpočet přímých NIV na rok 2016
následná lůžková péče Dohodovací řízení pro rok 2019
Akutní lůžková péče Dohodovací řízení pro rok 2019
Úhrady zdravotní péče v sociálních zařízeních
Poskytovatelé ambulantní hemodialyzační péče Dohodovací řízení pro rok 2019 Společný návrh ZP
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
Poskytovatelé ambulantních gynekologických služeb Dohodovací řízení pro rok 2019 Společný návrh ZP
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2018
Zdravotnictví: hospodářský kontext
Skupina poskytovatelů následné lůžkové péče Dohodovací řízení pro rok 2020 Společný návrh ZP
Rozpis rozpočtu a normativy
Ing. Ladislav Friedrich, CSc.
Skupina poskytovatelů akutní lůžkové péče Dohodovací řízení pro rok 2020 Společný návrh ZP
Dokončení DŘ 2012 a Podmínky DŘ 2013
Poskytovatelé ambulantních stomatologických služeb Dohodovací řízení pro rok 2019 Společný návrh ZP
Transkript prezentace:

Úhrada za poskytnutou péči v roce 2010 MUDr. Jiří Běhounek hejtman kraje Vysočina

Jaké bude financování v následujícím roce? Obsah prezentace  Realita – co máme resp. nemáme  Představa – co chceme  V roce 2010 alespoň kompromis?

Realita – co máme resp. nemáme Současný stav  Každý rok se mění úhradová vyhláška, chybí prostor pro plánování  Kraje nemají vliv na stanovení výše úhrad za poskytovanou péči  Nejsou definované standardy (péče v okresních, fakultních nemocnicích)  Není definovaná síť (síťotvorné parametry, superspecializovaná péče apod.), zdravotní pojišťovny jako objednavatel péče v tvorbě sítě selhaly

Realita – co máme resp. nemáme Historie úhrad  Každý rok se mění úhradová vyhláška, chybí prostor pro plánování  Výkonový systém – růst výkonů bez omezení  od globální paušál – stanovené podmínky (min. počet bodů, regulace předepsaných léčiv)  paušál na unicitní rodné číslo  Od – bez změny  Od – paušál založený na hodnotě referenčního období (nárůst udávala příslušná vyhláška pro pololetí či rok, včetně regulačních omezení)  Od – paušál, „balíčky“, DRG, výkonový systém (mění se poměr těchto složek a regulační opatření)

Realita – co máme resp. nemáme Současný stav  Naprosto nevhodná doba, kdy se nemocnice dozví, jak budou v aktuálním období financované  příklad financování jedné z nemocnic zřizované krajem Vysočina z r  zveřejnění úhradové vyhlášky –  předložení návrhů dodatků na financování od zdravotních pojišťoven nemocnicím – druhá polovina června 2009  vyúčtování předchozího období 2008 pro stanovení základny pro výpočet období aktuálního – červenec 2009  podepsání smlouvy po vyjednávání – třetí dekáda září 2009  přepočet základny pro stanovení výše předběžné úhrady 2009 – říjen 2009 Tedy až v posledním čtvrtletí roku 2009 vedení nemocnic ví, jaké finanční prostředky obdrží za poskytnutou péči při splnění všech ustanovení smlouvy

Realita – co máme resp. nemáme Neměříme všem stejně - ekonomika  Současný systém financování má historickou vazbu na období ovlivněné  produkcí bodů dle seznamu výkonů  sledování unicitních rodních čísel  různé kategorie nemocnic  Nejednotný systém  napříč pojišťovnami (malé pojišťovny vs. velké)  mezi různými typy zdravotnických zřízení (nemocnice, ambulantní specialisté, samostatné laboratoře a diagnostika…)  krajské nemocnice vs. fakultní (rozdíl v základních sazbách)

Realita – co máme resp. nemáme

Realita – co máme resp. nemáme  Složité, neprůhledné souběžné financování  Paušál – vliv způsobu vykazování z minulosti  Balíčky – nevíme, zda je cena stejná napříč nemocnicemi  Výkonový systém – ambulantní výkony, dialýza  DRG – nejednotná základní sazba, jiná pro fakultní a jiná pro okresní nemocnice

STRUKTURA TRŽEB NEMOCNIC OD ZP

Představa – co chceme Pravidla!!!!!  jasná  čitelná  srozumitelná  stejná pro všechny bez výjimky  publikovaná v dostatečném předstihu  platná na delší dobu  kontrolovatelné výstupy

Představa – co chceme  Vytvořit síť  Stabilizovat zdravotnická zařízení personálně  zjednodušit způsob vzdělávání odborníků  akreditační pracoviště  Efektivně hospodařit  společné nákupy  otevřený lůžkový fond  jednodenní péče  zdravotně-sociální lůžka

Představa – co chceme  Klasifikační systém DRG a jeho využití pro úhrady zdravotní péče  zákonné ukotvení  podpora kultivace DRG  koordinovat vývoj DRG a vývoj Seznamu výkonů  deklarování principů, podle kterých bude upravována základní sazba  vytvoření podmínek pro včasnou proveditelnost výpočtu parametrů DRG  zavedení dvouleté periody pro implementaci významnějších změn  Urychlit proces sbližování základních sazeb pro jednotlivá zdravotnická zařízení – cíl je dosažení jednotné základní sazby pro všechna zařízení (stejná péče je ve všech typech zařízení hrazena „stejně“)  Připravit metodiky a řešení pro  sestavení hospitalizačního případu v nemocnici  definici a vykazování extramurální péče

Představa – co chceme  legislativní podpora otevřeného lůžkového fondu  zjednodušit podmínky pro poskytování jednodenní péče  nevázat smlouvy se zdravotními pojišťovnami na počet lůžek (vliv restrukturalizace na financování – důvod proč ji provádět)  definovat jasné a konkrétní požadavky ze strany zdravotních pojišťoven  definovat standardy pro diagnostiku a léčbu pacientů a legislativně je ukotvit  reálná možnost přístrojového a personálního vybavení

Financování v roce 2010 Bude v roce 2010 dosaženo alespoň kompromisu?

Nová vyhláška, platná od Co jsme chtěli a co bylo v konečném důsledku dosaženo  Jako referenční období použít rok »Výsledek - neakceptováno  V případě, že bude jako referenční období použit rok 2008 (u všech typů péče), nezohledňovat období, kdy byla data předložena zdravotním pojišťovnám. »Výsledek - akceptováno částečně - termín posunut o 2 měsíce.  V tomto případě je nutný nárůst plateb oproti roku 2008 o cca 10%. »Výsledek – neakceptováno  Regulační mechanismy »Výsledek –akceptováno snížení limitu CM ze 100 % na 98 %

Nová vyhláška, platná od Co jsme chtěli a co bylo v konečném důsledku dosaženo  Stanovit jasná pravidla pro stanovování cen individuální péče, nepovolit podmiňování této péče ze strany zdravotních pojišťoven maximálním počtem provedení. »Výsledek - neakceptováno  Minimálně zachovat stávající hodnoty za bod u ambulantní péče. »Výsledek - akceptováno  Odstranit (nebo alespoň navýšit přibližovací koeficient základní sazby v DRG složce minimálně na hodnotu 0,4 – 0,5) - tím by došlo k uplatnění stejných pravidel pro fakultní a pro krajské nemocnice. »Výsledek - neakceptováno

Nová vyhláška, platná od Co jsme chtěli a co bylo v konečném důsledku dosaženo  Přeformulovat text v příloze č 1 bod D) Navýšení úhrady - nepodmiňovat navýšení úhrady těm zdravotnickým zařízením, které překračují požadavky na personální, věcné a technické vybavení stanovené seznamem výkonů a vyhláškou o technických a věcných požadavcích /která však není dispozici/, protože z návrhu nevyplývá co je nutno splnit a kterých kategorií zdravotníků se to týká, nýbrž uplatnit toto navýšení vždy. »Výsledek - akceptováno  Stanovit vyhláškou výši předběžné úhrady ve výši předběžné měsíční úhrady poskytované v roce »Výsledek - neakceptováno  Stanovit hodnotu dle dohadovacího řízení u záchranné služby na 1,06 Kč. »Výsledek - akceptováno

Co z toho plyne pro krajské nemocnice?  Přesunutím dalších skupin výkonů z alfy do individuální složky budeme vystaveni diktátu pojišťoven o ceně a počtech. Záleží na pojišťovně, jak k úhradám přistoupí, zda bude limitovat počty, cenu apod. (týká se to kromě TEPek a katarakt i karpálů, ligatury a strippingu cév, laparoskopické kýly, laparoskopické cholecystektomie, artroskopií, dilatací, kyretáže a konizací)  zvláště negativní dopad bude mít stanovené referenční období na předepisování léků a zdravotnických prostředků pro pojištěnce. Nárůst cen léků se nepodařilo zastavit, v roce 2010 navíc dojde k nárůstu DPH. Regulace je nastavena na celkovou úhradu, není vázáná na faktický objem a proto hrozí při navrhované regulaci snížení objemu předepisovaných léků o nárůst jejich cen za roky 2009 a 2010.

Co z toho plyne pro krajské nemocnice?  Úhradový systém stanovený pro rok 2010 diskriminuje menší nemocnice (nasmlouvané malé objemy péče), navíc individuálně sjednaná úhrada za vybrané diagnózy (tzv. balíčkové ceny) omezují regionální nemocnice v jejich poskytování.  Způsob úhrady je zbytečně složitý, pro každý segment stanoveny jiné částky, nerovnoměrné přidávání. Umožňuje nejednotný výklad zdravotními pojišťovnami a poskytovateli zdravotní péče, výpočty úhrad neprůhledné, zdravotnická zařízení si nemohou zkontrolovat rozhodnutí

Děkuji za pozornost