2 - Executive Information Systems Informační systémy pro vrcholový management.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Advertisements

ARBES FEIS [BI] ARBES Technologies, s.r.o.
1IT PVY Klasifikace programového vybavení Ing. Jiří Šilhán.
Projektové řízení Modul č.1.
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Small Business PC: Windows Vista Business and Microsoft Office Professional 2007 Jméno prezentátora Datum.
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
S OFTWARE PRO AUDIT PC Dostál David. OCS I NVENTORY Software pro automatický asset management pro PC a k němu připojené zařízení. Dimenzované na velkou.
Podnikový systém SEWSS Jakub Charvát STATISTICA Enterprise-wide SPC System.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Palatinum Excellence Software na řízení firmy. 1.Proč Software Excellence 2.Představení Software Excellence 3.Jak zavést do praxe Obsah Prezentace.
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
Geo-informační systémy
Ing. Petr Pavlinec Otevřené datové zdroje Kraje Vysočina Ing. Petr Pavlinec, vedoucí odboru informatiky Kraje Vysočina.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Metoda FMEA týmová analýza možností vzniku vad u posuzovaného návrhu spojenou s ohodnocením rizik výsledkem aplikace je návrh a realizace opatření vedoucích.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Ekonomika informačních systémů
Systémy pro podporu managementu Executive Information Systems Informační systémy pro vrcholový management.
Systémy pro podporu managementu 2
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR
Zavádění a údržba informačních systémů
PQS - P Ing. Petr Mašek ICZ a.s.. PQS –P (Performance, Quality, Strategy ) Nástupce systému PMS2000 Systém pro měření efektivity poskytované zdravotní.
Luděk Novák dubna 2006 Proč a jak řídit informační rizika ve veřejné správě.
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Školní informační systémy
Dokumentace informačního systému
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Hodnotová analýza Hodnotová analýza je účelně sestavený soubor metod, jehož smyslem je hledání a navrhování zlepšeného nebo až zásadně nového řešení analyzovaného.
Systémy pro podporu managementu 2 Inteligentní systémy pro podporu rozhodování 1 (DSS a znalostní systémy)
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.
Pilotní projekt DeepSee. O Prezentaci O nás a o IS-MLINE Datový sklad Co dál? DeepSee Pilot Ukázky Shrnutí projektu.
Jako součást informačního systému podniku
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Rozhodovací procesy.
Definice managementu.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Reporting.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Praktické souvislosti projektového managementu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je.
ČESKÁ ZEMĚDĚLSKÁ UNIVERZITA V PRAZE
Nasazení nástrojů BI pro analýzu dat z IS STAG Řešitel: Vladimíra Zádová Datum:
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
1. Charakteristika IS Informační systém je soubor lidí, technických prostředků a metod, zabezpečujících sběr, přenos, uchování a zpracování dat za účelem.
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Struktura podnikatelského plánu
Vybrané manažerské nástroje
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Personální audit - cesta k efektivitě využívání lidských zdrojů.
Crux information technology, s.r.o. Ostravská universita, information technology.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Model struktury strategického managementu
Vypracoval / Roman Málek
Systémy pro podporu managementu 2
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Transkript prezentace:

2 - Executive Information Systems Informační systémy pro vrcholový management

 Co jsou EIS?  Charakteristické rysy EIS  Historie a trendy EIS  Přístupy ke konstrukci EIS  Etapy vývoje EIS  Výhody a omezení EIS  Software pro EIS  „Soft“ informace v EIS

 Power, D. J. Decision Support Systems: Concepts and Resources for Managers, Greenwood/Quorum,   Wikipedia Wikipedia  …

 Specifický typ DSS určený pro vrcholový management  Počítačové systémy umožňující manažerům snadný přístup k relevantním informacím (interním i externím) potřebným k dosažení úspěchu  DSS pomáhající vrcholovým manažerům v ad hoc analýzách  Systém pomáhající manažerům monitorovat klíčové informace

 Určeny přímo pro vrcholový management  Pro jejich používání není třeba speciální zaškolení  Snadná obsluha, často „na míru“ konkrétnímu uživateli (uživatelsky přátelský)  Textové, tabulkové a grafické výstupy  Přístup k širokému spektru zdrojů informací  Výběr, filtrování, sledování klíčových informací  Zpravodajství o stavu, výjimkách, trendech  Umožňují drill-down analýzu dat

 Zpočátku přebíraly data z MIS (operační, účetní), uspořádaly je do podoby tabulek a grafů, umožňovaly prohlížení podrobností zajímavých pro vyšší management  Průkopníci: Northwest Industries, Lockheed  Komerční sw: Pilot, Comshare

 Zpřístupnění výstupů i pro nižší management (EIS jako Enterprise Information Systems)  Bohatší možnosti analýzy  Zpřístupnění výsledků externím uživatelům (spolupracující firmy) – konkurenční výhoda  Multimediální komunikace, umělá inteligence  Sbližování s DSS, BI (reporting, analýzy, dashboardy)  Využití nástrojů data miningu  Síťové verze (původně mainframe řešení)

 Metoda vedlejšího produktu  Nulová metoda  Metoda klíčových ukazatelů  Metoda komplexní studie  Metoda CSF (Critical success factor)

 Nevěnuje se (nebo jen málo) analýze požadavků  Manažer dostává sadu reportů, které jsou „vedlejším produktem“ probíhajících transakcí

 Chybí formální, systematická snaha po dodávání informací  Neformální shromažďování informací z důvěryhodných zdrojů

 Dobrý stav organizace je poměřován sadou klíčových finančních ukazatelů  Tyto ukazatele se trvale sledují  Vedoucí manažeři jsou informováni pouze o těch ukazatelích, které nesplňují očekávané parametry

 Jsou komplexně analyzovány informační potřeby manažerů  Výsledky porovnány se stávajícími výstupy informačního systému  Pro chybějící potřeby jsou doplněny vhodné nástroje

 Identifikace prostřednictvím formálního dotazování  Zjištění cílů, které jsou pro úspěch firmy zásadní  Nalezení způsobů, jak těchto cílů dosáhnout (klíčové ukazatele)  Dohoda, jakým způsobem měřit pokrok při dosahování těchto cílů

 Návrh – očekávání, požadavky na zdroje, časový plán, odpovědnost  Tvorba prototypu – ukázka, jak budou informace systémem zpracovávány a prezentovány  Výchozí verze – po schválení prototypového řešení; určení klíčových cílů systému (jaké informace bude poskytovat, jaké budou funkce, jaký sw bude použit)  Postupný rozvoj – zdokonalování podle nových požadavků, uživatelů a funkčních možností  Evoluce a rozšiřování – zdokonalování možností a nové skupiny uživatelů

 Kvalitní informace (správné, relevantní, kompletní, ověřené a včas)  Uživatelské rozhraní (bezpečný a utajený přístup k datům, rychlá odezva, přístup přes Internet, minimalizováno používání klávesnice a myši – dotykové obrazovky – není potřebná podrobná znalost fungování hw a sw)  Technické možnosti (agregované informace, trendy, odchylky, ad hoc analýzy, multidimenzionální prezentace dat, predikce, drill-down, …)  Další (úspora času, zvýšení produktivity, zlepšení komunikačních možností, hledání příčin problémů, plánování, …)

 Ekonomická  vysoká cena  Obtížně vyčíslitelné přínosy  Technická  Sdílení mnoha zdrojů informací  Platnost informací  Kvalita informací  Omezený rozsah funkcí, chybí komplexní výpočty  Přílišná komplexnost systému  Organizační  Narušený denní pořádek  Zahlcení informacemi  Ztráta synchronizace manažerských činností  Destabilizace organizace

ParametrEISDSS Zaměření naAktuální stav, drill-downAnalýzy, podpora rozhodování UživateléVrcholový managementManažeři, analytici, asistenti AplikaceSledování prostředí, identifikace problémů a příležitostí Různé oblasti manažerského rozhodování Podpora rozhodnutíNepřímá; nestrukturované problémy a postupy Semistrukturované problémy, ad hoc a opakující se rozhodovací situace Hlavní využitíSledování cíle, rozpoznání příležitosti Plánování, organizování, řízení lidských zdrojů, kontrola Přizpůsobení uživateli Na míru individuálního stylu Styly komunikace, individuální hodnocení Podrobné informaceDostupné (drill-down)Obvykle nejsou ModelyOmezené možnostiHlavní komponenta, simulace

 Klasické:  Comshare Inc. (  Pilot Software Inc. ( ) - SAP  Officeware Systems (  Business Objects ( – SAP…  Nástroje pro vývoj aplikací EIS  … CDD (co dům dal)  Comshare Commander tools  Pilot Software’s Command Center Plus and Pilot Decision Support Suite

 Neoficiální, subjektivní, intuitivní, mlhavé, předpokládané, vágní, fuzzy informace  Predikce, odhady, spekulace  Vysvětlení, ohodnocení, interpretace  Zpravodajství, trendy, data z externích průzkumů  Rozvrhy, formální plány  Domněnky, pocity, nápady  Neověřené zprávy, klepy, o čem se mluví…  Soft informace mohou zlepšit význam EIS