Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne Fakulta sociálno-ekonomických vzťahov Katedra rozvoja ľudských zdrojov a personálneho manažmentu Optimalizace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝSLEDKY DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ v Plzeňském kraji Plánování lidských zdrojů Svaz průmyslu a dopravy ČR, Západočeská univerzita v Plzni, Česko-německá obchodní.
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Kariérové poradenství
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Obor Podnikání – délka vzdělání tohoto oboru je 2 roky dosažené vzdělání: střední vzdělání ukončené maturitní zkouškou forma tohoto vzdělání je denní studium.
Střední škola stavební Jihlava Sociální partnerství zpracoval : PhDr. Pavel Toman únor 2011.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
CZ / /0037 Přímá komunikace mezi fakultami a průmyslem – Brána k výzkumu Žadatel: MEDICOMP s.r.o. Partneři: PřF UK Praha, MFF UK Praha,
Soustava vzdělávání po základní škole. základní škola odborné vzdělávání poskytují odborné vzdělání cílem je příprava na povolání všeobecné vzdělávání.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ Název projektu:Inovace a modernizace.
O fakultě... Fakulta vznikla 1. ledna 1991 rozdělením Fakulty strojní a elektrotechnické na dvě samostatné fakulty. Fakulta elektrotechniky a informatiky.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
CÍLE A PŘÍNOS MISTROVSKÉ ZKOUŠKY
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Pohled průmyslových firem na kvalitu českého technického vzdělávání Výsledky průzkumu Francouzsko-české obchodní komory v rámci Roku průmyslu a technického.
Příprava na výkon povolání
Organizační struktura
VZDĚLÁVÁNÍ PO SPLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY Mgr. Blanka Vohníková.
Gymnázia v kontextu systému středního školství v ČR Jana Straková, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK
Programátor CNC strojů
Fakulta zdravotnických studií
Vzdělávání uchazečů o zaměstnání v oblasti socioekonomických kompetencí CZ.1.04/2.1.00/ Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
KARIÉRNÍ SYSTÉM A PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH PEDAGOGŮ Mgr. Václav Víška, Ph.D.
Projekt TRAWI Vyhodnocení dotazníkového šetření v ČR.
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Personální plán pro podnikatelský plán
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
NEZAMĚSTNANOST ABSOLVENTŮ A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ NA PRACOVNÍM TRHU Mgr. Martin Úlovec.
PRAKTICKÁ ÚČETNÍ Grantový projekt: reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/ realizátor projektu: HM EKOND, spol. s r.o., Ostrava.
Srovnání škol České republiky a Slovenské republiky Nikola Kejhová Rájec – Jestřebí V úzkých Gymnázium Boskovice 2012.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Stabilizace sektoru vyššího odborného vzdělávání MŠMT Odbor vyššího odborného a dalšího vzdělávání.
Informace pro členy oborových skupin Analýzy a informace vytvářené v NÚV k přechodu a uplatnění absolventů škol na trhu práce Ing. Jiří Vojtěch vedoucí.
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociální fondem a státním rozpočtem ČR. Operační.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Analýza požadovaných kompetencí na trhu práce ve vybraném oboru
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Budoucnost odborného školství
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Bc. Magdalena Zábranská
České Budějovice, červen 2016
Tisková konference
PHmax ve středním vzdělávání
KKOV M/01 Maturitní obor 4-letý – denní forma
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Organizační struktura
Výsledky dotazníkovÝCH šetření
Setkání kariérových poradců
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne Fakulta sociálno-ekonomických vzťahov Katedra rozvoja ľudských zdrojov a personálneho manažmentu Optimalizace studijních a učebních oborů na středních školách v souladu s potřebami trhu práce Bc. Tomáš Vaculka 14. května 2010

Charakteristika současného stavu školství Problémy trhu práce Optimalizace středoškolských a učebních oborů v okrese Hodonín Struktura diplomové práce  Situace současného stavu školství na středních školách a učilištích  Struktura středních škol a učilišť v okrese Hodonín  Pohled na studium v jihomoravském kraji z procentuálního hlediska  Profese (obory), které jsou na trhu práce potřebné  Znalosti, schopnosti a dovednosti požadované od absolventů škol  Očekávání zaměstnavatelů ve vztahu ke školskému systému  Vyčlenění zainteresovaných oborů pro okres Hodonín  Zkvalitnění vzdělávání na středních školách a učilištích  Návrh možné restrukturalizace středoškolských a učebních oborů  Predikce uplatnění studentů po restrukturalizaci studijních a učebních oborů

Charakteristika současného stavu školství Střední školství je bohatě diferencovaný systém zajišťující vzdělávání a praktickou odbornou přípravu pro takřka celou populaci mladých lidí po ukončení povinné školní docházky a před nástupem do zaměstnání či před nástupem na systém vysokoškolský. EURIDICE, 2008b, s. 27 Střední vzdělání s maturitní zkouškou Střední vzdělání s výučním listem Střední vzdělání Stupnice hodnocení předmětů 1Výborný 2Chvalitebný 3Dobrý 4Dostatečný 5Nedostatečný V současné době je v hodonínském okrese šestnáct škol odpovídajících parametrům zaměření diplomové práce. Z toho jsou šest učilišť, tři gymnázia, sedm středních odborných škol a jedna škola speciální. Některé z nich zde mají více než staletou tradici.

Problémy trhu práce AutomechanikČíšník – servírkaKonstruktérKuchařObchodníkObráběčProdavačŘidičSociální pracovníkSoustružníkZdravotní sestraZámečník V jihomoravském kraji jsou na trhu práce dle zaměstnavatelů potřebné následující obory. Znalost cizích jazykůKomunikační schopnosti a dovednostiAdaptabilita, flexibilita a ochota učit seSchopnost týmové prácePráce s čísly při pracovních úkonechSchopnost samostatného rozhodováníSchopnost řešit problémPorozumění pracovním instrukcímSchopnost nést zodpovědnostSchopnost vedení týmuPoužívání výpočetní technikyDovednost nakládat s informacemi Seznam kompetencí potřebných pro studenty učebních a maturitních oborů.

Teoretické znalosti Praktické dovednosti Otázka praktické přípravy Reálná představa Problémy trhu práce Důraz zaměstnavatelů je kladen na odbornou praxi pod vedením specializovaných odborníků.

Optimalizace středoškolských a učebních oborů v okrese Hodonín Sekundární vzdělávání Povinná docházka Terciální vzdělávání Vstupní zkouška závěrečná zkouška Optimalizace výuky a testovacího systému je nedílnou součástí restrukturalizace diferenciovaného systému středního školství. Další nedílnou součástí restrukturalizace je optimalizace učebních metod v následujících oblastech: Jazykové potřeby studentů Informatika a metody využití ICTAspekty aplikované matematikyPropojení praktického vyučování s trhem práceŘízení a vedení malých a středních týmů ve studentské oblastiAplikace moderních metod automobilového průmyslu Takový je příští věk, jak jsou vychováváni příští jeho občané. J. A. Komenský

 sestavení přehledu současného stavu školství  optimalizace studijních a vyučovacích metod  vypracování metodické příručky pro pedagogy  propojení školského sektoru s trhem práce  globální propojení středoškolských systémů se zaměřením na vzájemnou komunikaci  selektivní optimalizace učebních metod a komunikačních systémů  sestavení přehledu současného stavu školství  optimalizace studijních a vyučovacích metod  vypracování metodické příručky pro pedagogy  propojení školského sektoru s trhem práce  globální propojení středoškolských systémů se zaměřením na vzájemnou komunikaci  selektivní optimalizace učebních metod a komunikačních systémů Optimalizace středoškolských a učebních oborů v okrese Hodonín Výsledkem po selekci již bude pouze optimálně navržený systém pro globální výuku v akceptaci ze strany studentů, školských institucí a trhu práce. V souvislosti s rozvojem školství je jako Damoklův meč nad námi doba, kdy bude nutné propojit systém středoškolského vyučování v globálním měřítku. Pro dosažení akceptace metod výuky v rámci nového světového systému je nutno provést několik významných opatření, z nichž většina je součástí níže uvedených bodů.

Optimalizace středoškolských a učebních oborů v okrese Hodonín Hlavní úskalí při propojování s trhem práce  Finanční stránka  Neochota zaměstnavatelů ke spolupráci  Vytváření nových pozic školitele  Snížení počtu gymnázií v hodonínském okrese  Převedení pravomocí na jinou školu v okrese  Restrukturalizace oborů na převedených školách Z původního počtu 16 středních škol a učilišť máme po restrukturalizaci 14 kvalifikovaných školských institucí. Z toho je zde jedna praktická škola, dvě gymnázia, jedna obchodní akademie, pět SOU a šest SOŠ.

Cíle a pokračování mé práce Cílem diplomové práce bylo ustanovení priorit optimalizace studijních a učebních oborů na středoškolsky zaměřených ústavech se specifikací na jihomoravský kraj, přesněji okres Hodonín. Zaměřili jsme se na změnu ve výuce a přístupu ke studentům, reorganizaci školských zařízení a studijních a učebních oborů. Práce bude využita jako pomocný materiál při realizaci další restrukturalizace či možného usměrnění kvality výuky na vybraných středních školách v hodonínském okrese jihomoravského kraje. Také je předložena řediteli úřadu práce v Hodoníně, na jehož prvotní zájem vznikla charakteristika zadání.

DĚKUJI ZA POZORNOST