Studijní obor 23-45-L/01Mechanik seřizovač Střední vzdělání s maturitní zkouškou Délka studia 4 roky Denní forma vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Materiál vznikl ve spolupráci SPŠ OSTROV a ZŠ v Teplé
Advertisements

Střední průmyslová škola, Trutnov, Školní 101
Střední průmyslová škola elektrotechnická, V Úžlabině 320, Praha10
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
Zahajovací konference projektu UNIV 3 BRNO
STŘEDNÍ ŠKOLA TECHNICKÁ ŽĎÁR NAD SÁZAVOU
Střední průmyslová škola Zlín Tř. Tomáše Bati 4187.
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
Nová podoba maturitní zkoušky Obchodní akademie, Vyšší odborná škola cestovního ruchu a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, s. r. o. Dr. Eva.
NOVÁ MATURITNÍ ZKOUŠKA
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Práce předsedy zkušební maturitní komise
Základní údaje: Délka přípravy:4 roky Studijní obor je určen pro:hochy a dívky s úspěšně ukončenou povinnou školní docházkou Způsob ukončení přípravy:maturitní.
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
Bakalářský studijní obor Stavba strojů a zařízení Obor je zaměřen zejména na dopravní a manipulační techniku a výrobní stroje. Vysoké učení technické v.
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Obor Podnikání – délka vzdělání tohoto oboru je 2 roky dosažené vzdělání: střední vzdělání ukončené maturitní zkouškou forma tohoto vzdělání je denní studium.
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
 zaměření: Silniční vozidla  Tento obor je zařazen mezi technické obory  Je určen pro chlapce i dívky, kteří se zajímají o automobily, jejich konstrukci,
Soustava vzdělávání po základní škole. základní škola odborné vzdělávání poskytují odborné vzdělání cílem je příprava na povolání všeobecné vzdělávání.
KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ Název projektu:Inovace a modernizace.
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
Střední průmyslová škola Zlín Tř. Tomáše Bati 4187.
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Montáže a opravy Tematická oblast:Montáže Téma:Automatizace montáže Ročník:2. Datum vytvoření:leden.
Časová koordinace ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Bakalářský studijní program Elektrotechnika Obor  Aplikovaná a komerční elektronika Oborová katedra  Katedra elektroniky.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
Opravář zemědělských strojů
Maturita 2010 Společná část –2 zkoušky Profilová část –3 zkoušky.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Šaratice Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání.
Materiál vznikl ve spolupráci SPŠ OSTROV a ZŠ Konečna 25, p. o.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Požadavky KOMA-Servis na absolventy pro obor hydrauliky Seminář „INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ“ Seminář „INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH.
VZDĚLÁVÁNÍ PO SPLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY Mgr. Blanka Vohníková.
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Montáže a opravy Tematická oblast:Montáže Téma:Racionalizace montáže Ročník:2. Datum vytvoření:leden.
Automobilní a dopravní systémy
Střední odborná škola technická, Střední odborné učiliště a Učiliště, Lidická 31, České Budějovice Představuje:
Programátor CNC strojů
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
Nástroje daňových úlev
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
 Jedna z největších škol Karlovarského kraje  Více jak 1000 žáků a 100 zaměstnanců  11 maturitních oborů  11 učebních oborů 
Systém dílčích kvalifikací - cesta k výučnímu listu Střední odborná škola a Střední odborné učiliště technické, Třemošnice, Sportovní 322.
MATURITA 2010 změna modelu a novelizace zákona základní model nové maturity skladba zkoušek nové maturity maturita bez hendikepů průběh maturity organizace.
ŠANCE PRO VÁS. STŘEDNÍ ŠKOLA ŽELEZNIČNÍ, TECHNICKÁ A SLUŽEB, ŠUMPERK STŘEDNÍ ŠKOLA ŽELEZNIČNÍ, TECHNICKÁ A SLUŽEB, ŠUMPERK Gen. Krátkého 30 Bulharská.
European Qualifications Framework Evropský rámec kvalifikací Národní ústav pro vzdělávání :
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2017/18
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
Situace na trhu práce Pardubický kraj.
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
Technické znalectví a pojišťovnictví
elektrotechnických měření
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP
PHmax ve středním vzdělávání
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB, STRAKONICE, ZVOLENSKÁ 934.
Strojnická průmyslovka – škola českých hlav a rukou
Bakalářský studijní program Elektroenergetika Garant : doc. Ing
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY PROFIL STUDENTA
Stipendia na středních školách zřizovaných Pardubickým krajem
Setkání kariérových poradců
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2019/20
Aplikovaná elektronika
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY
Transkript prezentace:

Studijní obor L/01Mechanik seřizovač Střední vzdělání s maturitní zkouškou Délka studia 4 roky Denní forma vzdělávání

Uplatnění absolventa v praxi Absolvent vzdělávacího programu mechanik seřizovač je připraven jako střední technik, systémový specialista, pracující v širším spektru odborných činností na vyšší odborné úrovni, schopný řešit zadané úkoly Může se uplatnit jako servisní či zkušební technik, mechanik seřizovač - opravář strojních součástí, konstruktér, revizní technik, technik strojních zařízení, programátor řídících systémů,popř. provozní technik, školící technik aj.

Absolvent se uplatní při činnostech spojených s návrhy, stavbou, oživováním systémů, diagnostice, vyhledávání závad a příčin poruch, výrobou, montáží, údržbou, seřizováním, zkoušením, testováním, servisem, opravami a obsluhou strojních zařízení, systémů z oblasti automatizace, měřící a regulační techniky, systémů složitých strojních zařízení, automatizovaných výrobních strojů, CNC strojů.

Získaná kvalifikace má charakter komplexní odbornosti integrující vzájemně provázané souvislosti z dosud izolovaných vědních disciplin, aplikovaných do automatizovaných funkčních celků a zařízení. Absolvent je navíc plně připraven i ke studiu technických oborů na vysokých školách a vyšších odborných školách..

Získá kompetence uplatnitelné i při přímém vstupu na trh práce. Může se uplatnit na všech pracovištích, na kterých se vyžaduje připravenost k efektivní práci s prostředky informačních a komunikačních technologií, řešení jednodušších programátorských úloh, využívání CAD systémů.

Způsob ukončení vzdělávání Stupeň dosaženého vzdělání Střední vzdělání ukončené maturitní zkouškou, která se připravuje a organizuje podle platných předpisů MŠMT. Dokladem o dosažení středního vzdělání je vysvědčení o maturitní zkoušce. Žák může konat maturitní zkoušku, pokud úspěšně ukončil poslední ročník středního vzdělávání.

Maturitní zkouška se skládá z povinných maturitních předmětů Z všeobecně vzdělávacích předmětů - Českého jazyka a literatury, Cizího jazyka či Matematiky, Informatiky. Z volitelných předmětů mohou vybírat z nabídky předmětů, která odpovídá požadavkům plánované celostátní maturitní zkoušky.

Profilová část se skládá z - CNC strojů - Bloku strojních předmětů (Strojírenství, Strojírenská technologie, CAD systémy, Mechanika). - Obhajoby závěrečné maturitní práce před maturitní komisí.

Během čtvrtého ročníku vypracují žáci odbornou závěrečnou maturitní práci (ZMP) jednoho zvoleného odborného maturitního předmětu. Každý žák zpracuje samostatně jedno zvolené odborné téma. Seznam témat bude žákům nabídnut na začátku školního roku. Pro každé téma bude jmenován vedoucí práce, konzultant a oponent. Vedoucí práce je učitel předmětu, který pokrývá převážnou část tématu práce. Hodnotí přístup žáka ke zpracování ZMP.

Učební obory H/01 Nástrojař H/01 Strojní mechanik - Zámečník H/01 Obráběč kovů Střední vzdělání s výučním listem Délka studia 3 roky Denní forma vzdělávání

23-52-H/01 Nástrojař Uplatnění absolventa v praxi: Absolventi jsou připraveni především vyrábět, ošetřovat, udržovat a opravovat nástroje a pracovní pomůcky.

Nástroji přitom mohou být: řezné nástroje ke strojnímu obrábění materiálů, nástroje k plošnému i objemovému tváření kovů, formy k tváření plastů a tlakovému lití kovů, razidla, tiskací a razicí válce, nože, nůžky aj. nožířské zboží, nástroje pro humánní a veterinární lékařství apod.,

Pracovními pomůckami mohou být: přípravky a měřidla pro strojírenskou výrobu, pomůcky pro humánní a veterinární lékařství apod.

23-51-H/01 Strojní mechanik – Zámečník Uplatnění absolventa v praxi: Provozní zámečník a montér Strojní zámečník Stavební zámečník Zámečník zemědělských strojů Důlní zámečník Zámečník kolejových konstrukcí a vozidel

Montér ocelových konstrukcí Montér točivých strojů Montér kotlář a potrubář Kontrolor strojírenských výrobků

Absolventi jsou připraveni zhotovovat a sestavovat jednotlivé součásti a funkční celky různých strojů, zařízení a konstrukcí, uvádět je do provozu, provádět jejich běžnou údržbu, diagnostikovat jejich závady a opravovat je.

23-56-H/01 Obráběč kovů Uplatnění absolventa v praxi: Absolventi se uplatní v povoláních ve strojírenství, ve výrobních a opravárenských provozech.

Uplatní se jako : - Univerzální obráběč, - Soustružník, - Frézař, - Brusič, - Vrtař - Obsluha číslicově řízených obráběcích strojů apod.

Způsob ukončení vzdělávání Vzdělávání v těchto vzdělávacích programech vede k dosažení středního vzdělání s výučním listem a ukončuje se jednotnou závěrečnou zkouškou.

Dokladem o dosažení středního vzdělání je Výuční list a Vysvědčení o závěrečné zkoušce. Žák může konat závěrečnou zkoušku, pokud úspěšně ukončil poslední ročník středního vzdělávání.

Účelem závěrečné zkoušky je ověřit, jak žáci dosáhli cílů vzdělávání stanovených školním vzdělávacím programem, zejména ověřit úroveň klíčových vědomostí, dovedností a postojů žáka, které jsou důležité pro jeho další vzdělávání nebo výkon povolání nebo odborných činností.

Obsah a organizace závěrečné zkoušky se řídí Školským zákonem a Vyhláškou o ukončování studia ve středních školách. Závěrečná zkouška se skládá z: - písemné zkoušky - praktické zkoušky - ústní zkoušky

Složení závěrečné zkoušky a získání výučního listu umožňuje absolventovi ucházet se o další vzdělávání v navazujících vzdělávacích programech. Absolvent je připraven prohlubovat si dále odborné vzdělání v oboru.

Připomínky k vytvořeným ŠVP Nevhodně formulované odborn é kompetence v odborných předmětech učebních oborů. Příklad: Vyrábět, ošetřovat, udržovat a opravovat nástroje aj. pracovní pomůcky a jejich části ● četli a vytvářeli výkresy součástí a sestavení ● uplatňovali zásady technické normalizace ● vyhotovovali pomocné dílenské náčrty částí nástrojů a pracovních pomůcek

Mělo by být ● číst a vytvářet výkresy součástí a sestavení ● uplatňovat zásady technické normalizace ● vyhotovovat pomocné dílenské náčrty částí nástrojů a pracovních pomůcek Toto je chyba, která je přetahována z RVP programem SMILE.

Další nalezená závada: Program SMILE chybně sečetl hodinové dotace předmětů u oboru Nástrojař

Nástrojař1 roč.2 roč.3 roč.celkem Český jazyk2215 Cizí jazyk2226 Občanský základ1113 Těl. výchova1113 Fyzika Přírod. minimum Matematika2215 Informatika1113 Ekonomika Technické kreslení2215 Strojnictví Nauka o mat Elektrotechnika Technologie3339 Odborný výcvik1517,5 50 Celkem skutečný3635,531,5103 Celkem ŠVP3433,531,599