Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB, STRAKONICE, ZVOLENSKÁ 934.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB, STRAKONICE, ZVOLENSKÁ 934."— Transkript prezentace:

1 VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB, STRAKONICE, ZVOLENSKÁ 934

2 AUTOMECHANIK NÁZEV ŠVP: 23-68-H/01 AUTOMECHANIK

3 Základní údaje: Délka přípravy:3 roky Učební obor je určen pro:hochy a dívky s ukončenou povinnou školní docházkou Způsob ukončení přípravy:závěrečná zkouška (výuční list) Poskytované vzdělání:střední vzdělání s výučním listem Přijímací zkoušky:ne Zdravotní způsobilost žáka ke studiu zvoleného oboru posoudí příslušný lékař dle nařízení vlády č. 224/2007. Základní údaje: Délka přípravy:3 roky Učební obor je určen pro:hochy a dívky s ukončenou povinnou školní docházkou Způsob ukončení přípravy:závěrečná zkouška (výuční list) Poskytované vzdělání:střední vzdělání s výučním listem Přijímací zkoušky:ne Zdravotní způsobilost žáka ke studiu zvoleného oboru posoudí příslušný lékař dle nařízení vlády č. 224/2007. Možnosti dalšího studia Absolvent učebního oboru může pokračovat přímo na naší škole v nástavbovém studiu 64-41-L/51 Podnikání, které je zaměřeno na přípravu pro podnikatelskou činnost, vedení živnosti a je zakončeno maturitní zkouškou. Toto studium je denní (trvá 2 roky) nebo večerní (trvá 3 roky).

4 Uplatnění absolventa: Vzdělání umožňuje kvalifikovaný výkon činností při opravách motorových a přípojných vozidel. Získané dovednosti umožní absolventům uplatnit se ve výrobě, opravárenských provozech, servisech, stanicích technické kontroly (STK), stanicích měření emisí (SME) apod., při provádění montáže a demontáže, zajišťování oprav, údržby, seřízení a výměny dílů a funkčních částí (příp. s drobnou úpravou), funkční kontroly po provedené opravě a seřízení, obsluhy diagnostických zařízení pro zjišťování závad a kontroly technického stavu vozidel, vyplňování technické dokumentace z oblasti evidence prováděných servisních a opravárenských opatření, zajištění potřebného materiálu a náhradních dílů apod. Podle profilace přípravy mohou získané odborné kompetence vytvářet předpoklady pro opravy osobních automobilů, nákladních automobilů a přívěsů a návěsů nebo motocyklů. Součástí vzdělávání je i příprava k získání řidičského oprávnění skupiny C.

5 Žáci jsou připravováni: a) Provádět montáže, opravy a seřízení vozidel, tzn. aby absolventi:  volili a používali vhodnou technickou dokumentaci pro daný druh a typ vozidla a vyhledali odpovídající parametry v dílenských příručkách;  volili a používali stroje, nástroje, zařízení, běžné i speciální montážní nářadí, univerzální i speciální montážní přípravky a pomůcky zdvihací a jiná pomocná zařízení, ruční mechanizované nářadí a jeho příslušenství;  volili a nahrazovali vhodné součástky, kinematické a tekutinové mechanismy, elektronické prvky apod., používané ve vozidlech;  identifikovali příčiny závad u vozidel, jejich jednotlivých agregátů a prvků s využitím běžných i speciálních měřidel, měřicích přístrojů, diagnostických prostředků a zařízení;  dodržovali odpovídající a bezpečný technologický postup pro demontáž, opravu a montáž agregátů, vozidel a jejich částí;  prováděli předepsané záruční i pozáruční prohlídky, běžné a středně náročné opravy vozidel a vozidla přezkoušeli;  prováděli jednodušší opravy elektrických rozvodů a elektrické výstroje vozidel;  odborná připravenost k řízení motorových vozidel skupiny C. Žáci jsou připravováni: a) Provádět montáže, opravy a seřízení vozidel, tzn. aby absolventi:  volili a používali vhodnou technickou dokumentaci pro daný druh a typ vozidla a vyhledali odpovídající parametry v dílenských příručkách;  volili a používali stroje, nástroje, zařízení, běžné i speciální montážní nářadí, univerzální i speciální montážní přípravky a pomůcky zdvihací a jiná pomocná zařízení, ruční mechanizované nářadí a jeho příslušenství;  volili a nahrazovali vhodné součástky, kinematické a tekutinové mechanismy, elektronické prvky apod., používané ve vozidlech;  identifikovali příčiny závad u vozidel, jejich jednotlivých agregátů a prvků s využitím běžných i speciálních měřidel, měřicích přístrojů, diagnostických prostředků a zařízení;  dodržovali odpovídající a bezpečný technologický postup pro demontáž, opravu a montáž agregátů, vozidel a jejich částí;  prováděli předepsané záruční i pozáruční prohlídky, běžné a středně náročné opravy vozidel a vozidla přezkoušeli;  prováděli jednodušší opravy elektrických rozvodů a elektrické výstroje vozidel;  odborná připravenost k řízení motorových vozidel skupiny C.

6 VYUČOVANÉ PŘEDMĚTY Automechanik Předměty všeobecnéPředměty odborné Český jazyk Informační a komunikační technologie Cizí jazykEkonomika a finance Občanská naukaTechnická dokumentace FyzikaElektrotechnika a diagnostika Základy ekologie a chemieStrojírenství MatematikaNauka o vozidlech Literární a estetická výchovaOdborný výcvik Tělesná výchova

7 1. ročník  seznámení s pracovištěm a školním řádem, bezpečnost a ochrana zdraví při práci, protipožární předpisy;  ruční zpracování kovů a plastů;  způsoby spojování materiálů a součástí;  základy strojního obrábění – soustružení, frézování;  svařování – seznámení;  demontáž a montáž mechanismů;

8

9 2. ročník  výuka probíhá převážně na provozních pracovištích;  opravy podvozků;  opravy převodových ústrojí;  oprava přední nápravy a řízení;  oprava zadní nápravy;  oprava karosérií, běžné opravy;

10

11

12 3. ročník  výuka probíhá na provozních pracovištích;  prohloubení znalostí z 2. ročníku;  opravy motorů;  opravy elektrického zařízení;  běžné opravy;  Diagnostika;

13

14 Závěrečné zkoušky JEDNOTNÉ ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÝCH ZKOUŠEK Reforma závěrečných zkoušek má podobně jako u maturit zvýšit jejich úroveň, prestiž a vzájemnou srovnatelnost. Nová závěrečná zkouška je založená na tom, že školy vyučující stejný obor provádějí závěrečné zkoušky podle jednotného zadání. Významným rysem nové závěrečné zkoušky je širší spolupráce škol s odborníky z praxe. Odborníci z praxe se účastní realizace závěrečné zkoušky na školách jako členové zkušební komise.


Stáhnout ppt "VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB, STRAKONICE, ZVOLENSKÁ 934."

Podobné prezentace


Reklamy Google