Autoevaluace aneb vlastní hodnocení školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2013 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Základní škola a mateřská škola Bečov nad Teplou
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Analýza dotazníků projektu National Teams of ECVET Experts
Vlastní hodnocení školy
TVORBA VLASTNÍHO HODNOCENÍ ŠKOLY za školní rok 2005/2006 a 2006/2007
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Pedagogická rada
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
AUTOEVALUACE ACADEMIA MERCURII NÁCHOD ZAMĚŘENÍ NA OBLASTI: Průběh vzdělávání – výuka, výsledky ( metody, náročnost, rozvoj klíčových kompetencí, umístění.
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Hodnocení škol a školských zařízení
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Různé role zástupce ředitele školy
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Zábavná matematika.
Studie dobrovolných aktivit ekologických NNO Tomáš Růžička
Taneční a pohybová výchova
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Mgr. Jana Palanská.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Montessori Prachatice, ZŠ Národní
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Vlastní hodnocení školy
ZŠ Dambořice příspěvková organizace
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
Základní škola a Odborná škola Zbůch, V Sídlišti 349, Mgr. Milena Peteříková Konference projektu 11. listopadu 2009 Studijní a vědecká knihovna,
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Autoevaluace na SZŠ a VOŠZdr. Liberec vyhláška č.15/2005 Sb. na naší škole od roku 2006 tříletý cyklus ošetřeno směrnicí ředitelky školy výchozí dokument.
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Vlastní hodnocení školy
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Střední odborné učiliště, Liběchov Autoevaluace školy.
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
1 Výsledek sběru dat monitorujících úrovně certifikace škol v oblasti systému řízení Dotazníkové šetření realizované v rámci projektu - Kvalitní management.
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Místní akční skupina Rakovnicko
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Úvodní seminář Klíčová aktivita č. 3 V Hradci Králové Datum 18. –
Soutěže talentované mládeže KURZ - FINANČNÍ ŘÍZENÍ ŠKOLY v rámci projektu ZVYŠOVÁNÍ KOMPETENCÍ VEDOUCÍCH PRACOVNÍKŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ LIBERECKÉHO.
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou 2. Setkání Řídícího výboru 21. června 2016, MÚ Kralupy nad Vltavou.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Řídící výbor „MAP ORP Karlovy Vary“ Magistrát města Karlovy Vary
Šablony OP VVV a podpora nadání
Tisková konference zahájení školního roku 2009/2010
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Transkript prezentace:

Autoevaluace aneb vlastní hodnocení školy ZUŠ B. M. Černohorského Nymburk

MOTTO „Aby člověk dospěl k sebepoznání, musí vyjít ze své ulity a sám sebe nezaujatě pozorovat.“ Mahátma Gándhí

Vyhláška č. 15/2005 Sb. § 8 a 9 novela vyhlášky č. 225/2009 Sb. MŠMT sděluje: povinnost předložit hodnocení k projednání v pedagogické radě je novou právní úpravou stanovena až na začátek školního roku, který následuje po uplynutí tříletého hodnotícího období od zpracování posledního hodnocení.

Struktura (hodnocené oblasti) ZUŠ B. M. Černohorského Nymburk 1. Podmínky ke vzdělávání. 2. Průběh vzdělávání. 3. Výsledky vzdělávání žáků a studentů. 4. Řízení školy, kvalita personální práce, kvalita dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

SWOT ANALÝZA I. Silné stránky školy - bohatá tradice - dobré technické zázemí - aprobovanost výuky - vysoká úroveň odborného, organizačního a správního vedení(ředitelka, zást. ředitelky, ekonomka) - partnerské vztahy: učitel --- vedení učitel --- žák

Slabé stránky školy - nedostačující počet učeben - není dostatečné zázemí pro VO - malá sborovna - absence hry na violoncello a žesťové nástroje - spolupráce s rodiči Spolupráce s kulturními institucemi ve městě ??? Propagace školy ???

Příležitosti - hledání dalších příležitostí k veřejné prezentaci školy (www stránky, tisk apod.) - kontakty s učiteli HV na ZŠ a MŠ (výchovné koncerty) - větší samostatnost a odpovědnost pedagogů ( ŠVP) Hrozby - Finanční situace - Klesající demografická křivka Nabídka dalších aktivit – počítače, jazyky, sport, zájmové kroužky na ZŠ, SŠ

SWOT ANALÝZA II. Silné stránky školy - spolupráce vedení školy – učitelé - prezentace školy - kvalitní pedagogický sbor - zájem o rozvoj školy ze strany vedení školy

Slabé stránky školy - tvorba ŠVP - omezené prostorové podmínky dané budovou - absence výuky hry na violoncello Příležitosti - tvorba ŠVP - sebevzdělávání učitelů (DVPP) - festivaly ZUŠ, přehlídky soutěže apod.

Dotazník pro učitele Dotazník obdrželo 24 učitelů vráceno bylo 19 (odpovědi byly anonymní)

Vyhodnocení dotazníku 1. Jste spokojen(a) s tím, jak se vám pracuje se žáky? 1 ano 36,8% 2 spíše ano 63,2%

2. Poskytuje škola dostatečné vybavení k vaší práci? 1 ano 47,4% 2 spíše ano 47,4% 3 spíše ne 5,2%

3. Jsou pro Vás podmínky a prostředí ve kterém pracujete vyhovující? 1 ano 57,9% 2 spíše ano 36,9% 3 spíše ne 5,2%

( notový materiál, hudební nástroje, nové výtvarné techniky apod.) 4. Máte možnost využívat ve Vašem oboru novinky, které se objevují na trhu? ( notový materiál, hudební nástroje, nové výtvarné techniky apod.) 1 ano 52,6% 2 spíše ano 42,2% 3 spíše ne 5,2%

5. Máte ve své práci podporu rodičů? 1 ano 31,6% 2 spíše ano 63,2% 3 spíše ne 5,2%

6. Má Vaše práce podporu ze strany vedení školy? 1 ano 78,9% 2 spíše ano 21,1%

Dotazník pro rodiče Dotazníkového šetření se zúčastnilo 159 rodičů žáků školy.

Vyhodnocení dotazníku 1. Doporučili byste naši školu známým a přátelům ? 1 ano 74,8% 2 spíše ano 22,7% 3 spíše ne 1,9% 4 ne 0,6%

2. Vyhovuje Vám informovanost o škole a jejich akcích ? 1 ano 40,2% 2 spíše ano 42,8% 3 spíše ne 15,7% ne 1,3%

3. Zúčastňujete se pravidelně akcí školy ? (koncerty, výstavy apod.) 1 ano 42,8% 2 spíše ano 38,4% 3 spíše ne 13,2% 4 ne 5,6%

4. Jste spokojení s tím,jak se k vašemu dítěti chovají učitelé a ostatní zaměstnanci školy? 1 ano 79,9% 2 spíše ano16,3% 3 spíše ne 3,8%

5. Dodává škola vašemu dítěti sebedůvěru? 1 ano 61% 2 spíše ano 34,6% 3 spíše ne 2,5% 4 ne 1,9%

7. Má vaše dítě dobrý vztah se svým učitelem? 1 ano 90,6% 2 spíše ano 8,2% 3 spíše ne 0,6% 4 ne 0,6%

9. Jste v pravidelném kontaktu s vyučujícím vašeho dítěte? 1 ano 52,2% 2 spíše ano 35,2% 3 spíše ne 8,2% 4 ne 4,4%

11. Zažívá vaše dítě ve škole nebo kvůli ní strach? 1 ano 0,6% 2 spíše ano 1,3% 3 spíše ne 13,8% 4 ne 84,3%

14. Navštěvovali jste jako děti ZUŠ (nebo dříve LŠU) ? 1 ano 61% 2 ne 39%

1.řada 1. místo 32,7 % 3. řada 3. místo 15,1% 4. řada 4. místo 8,8% 15. Na jakém hodnotovém žebříčku aktivit vašeho dítěte je umělecké vzdělávání? 1.řada 1. místo 32,7 % 2. řada 2. místo 40,9% 3. řada 3. místo 15,1% 4. řada 4. místo 8,8% 5. řada 5. místo 1,9% 6. řada 6. místo 0,6%

Závěr Pohled do vlastních řad pomohl odkrýt nejen silné stránky školy, ale i tzv. slabé stránky.

A. Schopenhauer: „Chyby, kterých jsme se zřejmě dopustili, bychom neměli omlouvat sami před sebou nebo zkrášlovat či zmenšovat, nýbrž měli bychom si je přiznat a uvědomit si je v celé jejich velikosti, abychom si jasně vštípili zásadu, že se jich příště nedopustíme.“

Děkuji Vám za pozornost. Věra Janišová, ředitelka ZUŠ B. M Děkuji Vám za pozornost! Věra Janišová, ředitelka ZUŠ B. M. Černohorského Nymburk