STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ FIRMY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Personální řízení v malých podnicích
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
TEORIE ROZHODOVÁNÍ A TEORIE HER
na EDUCE – Střední odborné škole, s.r.o.
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
1 Projektová dynamika II RNDr. Jiří Weinberger, TIMING Praha 28. Března 2008.
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Aplikace služeb pro zvýšení konkurenceschopnosti, vlastnosti a služby na podporu prodeje výrobků Vratislav KOZÁK
managementu znalostí podle
Vize, Strategie, Cíle.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Personální managament
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Proč je důležité studovat Principy
Věda v Olomouci III. Agentura CzechInvest Lenka Gondová Olomouc
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.

Jak se učí inovační podnikání
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Akademický rok 2011/12 1. ročník – LS 1. cvičení
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Podmínky pro získání zápočtu Podmínky pro získání zkoušky.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Komise pro strategii a rozvoj - Strategický rámec VŠ politiky / shrnutí Inovační strategie (+analýza) / shrnutí doc. Kebo - Pracovní návrh VZ zákona.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
OBSAH A STRUKTURA STRATEGIE
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Přednost početních operací
Management PAE DS 5. ročník. Témata přednášek Vývojové tendence managementu, charakteristika strategického řízení. Poslání podniku, podnikové cíle, identifikace.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Personální plánování.
Role znalostí MANAGEMENTU A MARKETINGU v přípravě pracovníků pro řešení vědecko-výzkumných úkolů Doc. RNDr. Eva Grublová, CSc. Mgr. Daniela Navrátilová.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Téma 13: Finanční plánování
Strategie regionu, obce
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Management a řízení hotelu
Ekonomika malých a středních podniků
Transkript prezentace:

STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ FIRMY Mgr. Daniela Navrátilová Zpracovala: Navrátilová

Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová KONTAKT Mgr. Daniela Navrátilová Ústav management a marketingu kancelář č. 328c tel.: 587 332 331 e-mail: daniela.navratilova@mvso.cz konzultační hodiny: pondělí 9:30-11:30 čtvrtek 10:00-11:00 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

PODMÍNKY pro udělení zápočtu závěrečný test (min. 70% úspěšnost) Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

Doporučená literatura (1/3) SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě – Díl I Základní zásady. MVŠO, 2010 SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě – Díl II Formulace strategie. MVŠO, 2010 SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě – Díl III Implementace strategie. MVŠO, 2010 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

Doporučená literatura (2/3) SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě – Díl IV Od snu k realitě. MVŠO, 2011 SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě – Díl V Aktivně vytvořit budoucnost. MVŠO, 2011 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

Doporučená literatura (3/3) SOUČEK, Z. Úspěšné zavádění strategického řízení firmy. Professional Publishing, 2003 KEŘKOVSKÝ, M. Strategické řízení: teorie pro praxi. C.H. Beck, 2006 DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. C.H. Beck, 2001 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová Témata přednášek (1/2) Úvod do studia Inovační management (doc. Grublová) Specifické rysy strategických procesů Jak připravit podnik pro budoucnost (prof. Souček) Formulace strategie Obsah a struktura strategie Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová Témata přednášek (2/2) Strategická analýza vnějšího okolí firmy (1/2) Strategická analýza vnějšího okolí firmy (2/2) Strategická analýza vnitřního prostředí firmy (2/2) Návrh strategie Výběr optimální strategie Implementace strategie Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

STRATEGIE a STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ FIRMY Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová STRATEGICKÝ MNG (1/5) „strategos“ = vojevůdce „strategie“ - vojenství „strategický management“ – po 2. sv. válce = dlouhodobé řízení Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová 10 10

Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová STRATEGICKÝ MNG (2/5) Současnost: nejdůležitější úkol top-managementu koncepční řízení tvůrčí proces využití podnikatelských zdrojů, jehož cílem je změna konkurenční rovnováhy ve prospěch podnikatele s cílem získání konkurenční výhody Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová 11 11

Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová STRATEGICKÝ MNG (3/5) Současnost: souhrn aktivit, jejichž cílem je získání informací nezbytných pro formování dlouhodobých záměrů fungování organizace proces tvorby a implementace rozvojových záměrů firmy soustavná činnost, jejímž cílem je schopnost včas předvídat změny a využívat je ve svůj prospěch Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová 12 12

Operativní management STRATEGICKÝ MNG (4/5) TOP mng. strategické řízení Taktický management cíle a rozhodnutí Operativní management 13 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová 13

Operativní management STRATEGICKÝ MNG (5/5) TOP mng. strategické řízení Taktický management komunikace Operativní management 14 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová 14

Specifika strategického řízení (1/3) vnější okolí firmy budoucnost = prostor neznáma 15 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová 15

Specifika strategického řízení (2/3) období změn (turbulence): Změna hospodářské mapy světa Globalizace - Superkonkurence - Intelektualizace - Terorismus a militantnost - Genetizace - Prohlubování rozdílů - Ekologizace verzus devastace - Meteorologické změny - Demografické posuny Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová 16 16

Specifika strategického řízení (3/3) odpovědi na otázky: Na které trhy / části trhů a na které výrobky / služby se chceme soustředit? Jakým způsobem budeme lepší než konkurence? - Jaká kritéria zvolíme pro měření úspěšnosti přijaté strategie? Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová 17 17

Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová STRATEGIE = umění vyhrát válku = směr, jímž chceme jít Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

STRATEGIE FIRMY dlouhodobý rámec, který: sjednocuje ve firmě její hlavní cíle, priority a aktivity přizpůsobuje zdroje firmy měnícímu se okolí (zejm. zákazníkům) uspokojuje očekávání zainteresovaných skupin (např. zakladatelů, akcionářů) 19

Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová Strategie: = jednotlivé záměry (věcné strategie) co produkovat v jakém množství a kvalitě kdy a pro koho = tvorba metod, nástrojů a opatření (strategie řízení) pomáhají prosazovat věcné strategie Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

Strategie: míří do budoucna určuje základní parametry v podnikání zajišťuje soulad mezi aktivitami podniku a vnějším okolím opírá se o klíčové zdroje a schopnosti je základem pro taktické a operativní rozhodování zohledňuje očekávání rozhodujících zájmových skupin zlepšuje komunikaci uvnitř firmy má zajistit konkurenční výhodu

konkurenčí výhoda = specifická přednost: vnímaná a uznávaná schopnost podniku nabídnout lepší, originální hodnotu (např. výrobková diferenciace, nejnižší náklady, úzká specializace na segment trhu, provozní dokonalost…) 3 podmínky: - jedinečnost - rozlišitelnost - využitelnost

Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová Absence strategie: „hašení“ operativy – neustálé „nestíhání“ „překvapení“ nad změnami ve vnějším okolí nedostatek relevantních informací při rozhodování rozpor mezi realitou a prohlášeními top- mng. neefektivní využívání zdrojů nesoulad v rozhodnutích jednotlivých manažerů špatná komunikace Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová STRATEGIE FIRMY strategie firmy vyjadřuje její: misi/vizi (budoucí vývoj) strategické cíle (vycházejí z vize) strategické operace (aktivity vedoucí k naplnění strategických cílů) Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová 24

Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová Mise = základní poslání firmy informace pro vnější okolí 25 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová Vize = představa o budoucím cílovém stavu firmy, určuje: produkty zákazníky zájmové regiony pozici na trhu specifické přednosti 26 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová Strategické cíle = stavy, kterých chceme dosáhnout směrem k: majitelům zákazníkům zaměstnancům regionu Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová 27

Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová Strategické operace = dílčí aktivity, jimiž se dosahuje naplnění vize a splnění strategických cílů, obsahují: cíl operace odpovědné pracovníky indikátory (definice, kvantifikace) harmonogram plnění 28 Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová PRO a PROTI pro proti - umožňuje předvídat změny - budoucnost nelze plánovat - udává jasné cíle pro zam-ce - obecnost strategických cílů - přináší větší efektivnost - příčin úspěchu je více (štěstí náhoda) Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová 29

Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová Jak zabránit „PROTI“ variantnost řešení přijímání změn Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová 30

Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová STRATEGIE FIRMY úspěch firmy závisí na její strategii firma, která nemá kvalitní strategii, nemůže v dnešním prostředí dlouhodobě fungovat Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová 31

Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová a hra v ŠACHY strategické řízení = tah figurkou po šachovnici vnější okolí firmy = tah protivníka Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová 32

„Chromý na správné cestě předbíhá zdravé, kteří bloudí.“ Francis Bacon Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová „Jaký smysl má zdvojnásobit úsilí, když jsme zapomněli, kam chceme jít.“ G.K. Chesterton Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

„Pouze tehdy, dá-li se pracovníkům jasný cíl, lze očekávat úspěch.“ J. Welch Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová

Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová Děkuji za pozornost!!! Strategické řízení firmy - Mgr. Daniela Navrátilová