360° zpětná vazba Workshop. Co si řekneme  Co je zpětná vazba a jak ji podávat a přijímat?  Na co je 360°zpětná vazba?  Jak probíhá hodnocení?  Jaké.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
ročního hodnocení personálu v Metrostav a.s.
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Management Ing. Jan Pivoňka.
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_11
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Základní škola při Biskupském gymnáziu Krupka 1 - Bohosudov
1 Hodnocení zaměstnanců v DT – Výhybkárna a strojírna, a.s. Manažerská snídaně – Fórum personalistů.
Konference Hodnocení pracovního výkonu JUDr
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
HODNOCENÍ ZAMĚSTNANCŮ
CO BYCHOM NEBYLI V DĚČÍNĚ BEZ KVALITY
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
Firemní kultura - změna motivační strategie
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
Hodnocení zaměstnanců ve výrobních firmách
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Aktivní a věcná komunikace je základem kvality každodenně poskytovaných služeb. V Sodexo ji rozdělujeme na několik stupňů, které umožní věnovat se různé.
Systém 360° zpětné vazby v Cabot Corp.
1 HODNOCENÍ PRACOVNÍKŮ Hodnocení:  míra naplnění určitých kritérií v oblastech: a)pracovním výkonu b)pracovním chování Účel hodnocení:  získání informací.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
LEADERSHIP DEVELOPMENT PROGRAM
marketingové poradenství
Nákupní chování spotřebitele
Hodnocení pracovníků.
360° zpětná vazba Workshop
MOTIVAČNÍ PROGRAM PRACOVNÍKŮ
1 Řízení znalostí z pohledu práva Seminář č. 2. Opakování Co je to management znalostí Zachycení a komunikace Implicitní a explicitní znalosti Základní.
Assessment centrum.
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Strana 1 CAF a Lidské zdroje Mínění pracovníků má svoji váhu Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Listopad 2015 Jak spočítat přínos investice do HR? Pavel Jirůtka
KVALITNÍ OBCHODNÍK... není prodavač
Stránka 1, © Vema, a. s. Personální portál a hodnocení zaměstnanců Jaroslav Šmarda.
Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení v GRASS CZECH s. r. o. Vedoucí:Ing. Radka Vaníčková, Ph.D. Oponent:Mgr. Gabriela Lesňáková Autor:Walter Knösel,
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Jméno autora: Ing. Juraszková Marcela Datum vytvoření:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybrané organizaci Autor práce: Zdeňka Sukdoláková Vedoucí.
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA, O.P.S.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Nábor a výběr zaměstnanců
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Martina Jakubcová.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza motivačního a stimulačního systému ve vybraném podniku.
Assessment centrum.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Autor práce: Denisa.
Digitální učební materiál
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Ekonomické vyhodnocení firemního vzdělávání a jeho vliv na výkonnost.
360° zpětná vazba Workshop
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Assessment centrum.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

360° zpětná vazba Workshop

Co si řekneme  Co je zpětná vazba a jak ji podávat a přijímat?  Na co je 360°zpětná vazba?  Jak probíhá hodnocení?  Jaké jsou výstupy celého projektu 360°zpětné vazby?

Rozvoj zaměstnanců Zpětná vazba Řízení se budoucností

Co vidíte? Dívá se jen jedna skupina.

Co vidíte? Dívají se obě skupiny.

Co nám z toho vyplývá? 1.skupina2.skupinaobě skupiny

Kolik trojúhelníků vidíte?

Co je a co není zpětná vazba?  Nastavené zrcadlo - informace o tom, jak mě vidí druzí. Není to o tom, jaký jsem.  Slepecká hůl – zpětná informace o pohybu a směru, kterým se dál ubírat. Ne zobecněné hodnocení, ale popis konkrétních projevů chování.  Regulace procesu a zacílení rozvoje „za chodu“, ne až zpráva po té.

Proč potřebujeme dávat a dostávat zpětnou vazbu? Uzavřený systém nepodporuje zpětnou vazbu a bez mnohostranné zpětné vazby je osobnost deformována. Zimbardo a Stanfordské „vězení“ Formule F1 vs. traktor Čím výkonnější motor, výkonnější organismus či organizace, tím je třeba více zpětných vazeb.

Co je 360°zpětná vazba?  Koncentrovaná a vícezdrojová zpětná vazba.  V jednom čase, hodnotitelé z různých úhlů pohledu, dle jednotných kritérií a škály.  Informace o kvantitě (body) i kvalitě chování (slovní komentáře).  Impuls k okamžité regulaci chování „za chodu“.  Je zacílená kritérii a kompetencemi přímo ke kompetenčnímu modelu, cílům a hodnotám dané společnosti.

Kdo je příjemcem zpětné vazby? Ti, kteří mají zájem na svém ROZVOJI (vybraní manažeři). Přínos 360°zpětné vazby pro příjemce:  Informace k rozvoji.  Podklad k hodnocení.  Impuls ke zlepšení komunikace.  Ocenění toho, co se povedlo.

Kdo je poskytovatelem zpětné vazby? Ti, kteří příjemce zpětné vazby dobře znají (vyrovnaně laskaví i přísní):  Příjemce sám sobě- Sebehodnocení  Nadřízení (přímý nadřízený)  Podřízení (nejméně 2-3)  Kolegové (nejméně 2-3)  příp. Ostatní (externí zákazníci, dodavatelé, kolegové z jiných oddělení apod.) Podřízený Ostatní Nadřízený KolegaSebehodnocen í

Jak je proces organizován? Individuální zpráva nestojí na konci, ale na začátku projektu rozvoje.

Jak poskytovat 360°zpětnou vazbu?  Vyplněním on-line dotazníku (30-60 minut, kódy pro vstup přijdou poštou, lze do něj vstupovat opakovaně, kdykoliv, odkudkoliv)  Bodovým hodnocením (dle předem dané škály) a slovními komentáři k daným kompetencím. Buďte v nich konkrétní, popisujte-nehodnoťte.  Hodnocení je anonymní, body jsou průměrovány, slovní komentáře jsou míchány, k datům má přístup jen externí agentura.

Škála

Aplikace – systém přihlašování

VAC

Další informace e-360° hodnocení?

Analýza motivačního klimatu

Motivační klima a organizační kultura Vztah je analogický vztahu mezi náladou a charakterm člověka. Při měření motivačního klímatu se nelte soustředit jen na spokojenost pracovníků. Motivační klima Organizační kultura Jedinec

Motivační klima a výkonnost Nálady, řeči, postoje a prístupy… „Čísla“ Čísla jsou vždy zprávou „potom“

Co měříme Sebepojetí Vztah k firmě Vztah k práci Styly řízení a vedení Měkká dataTvrdá data Fluktuace Výkony Kvalita Horizontální vztahy atď.

Sebepojetí 1.Jsem stejně dobrý jako ostatní 2.Rozumím věci, kterou dělám 3.Cítím se ve své práci kompetentní 4.Úspěchy připisuji spíše svým okolnostem 5.Neúspěchy

Vztah k firmě 1.Mí známí vědí, ve které firmě pracuji (Mám jméno firmy v záhlaví na Facebooku) 2.Svou firmu si spojuji s budoucí kariérou 3.Jsem spokojen s platem 4.Ztotožňuji se s firemními hodnotami 5.Jsem hrdý na svou firmu

Vztah k práci 1.Jakou část práce zabírají oblíbené činnosti? 2.Které aspekty považujete za nejdůležitější 3.Jsou vaši kolegové spokojeni? 4.Doporučil byste takovou práci svému příteli? 5.Adjektiva

Styly vedení 1.Dostáváte přesné instuce? 2.Je adekvátní zátěž na vás kladená? 3.Má práce dochází adekvátního ohodnocení 4.Co byste na místě svého nadřízeného udělal jinak? 5.Máte pocit, že můžete před nadřízeným svobodně říci svůj názor? 6.Víte, co můžete od nadř. čekat?

Horizontální vztahy 1.Mezi svými kolegy se cítím dobře 2.Kolegové jsou ochotni mi pomoci 3.Na kolegy se obracím s žádostí o pomoc 4.Vztahy mezi kolegy hodnotím…. 5.S kolegy navazuji i neformální vztahy

3D výstupy  Sebapojetí

3D výstupy  3D výstupy mohou vznikat v kombinacích: Sebepojetí x Vztah k práci x Vztah k firmě; Vztah k práci x Vztah k firmě x Vztah k nadřízenému; Sebepojetí x Vztah k nadřízenému x Kolegiální vztahy apod. Také je možná kombinace s tvrdými daty.

Funkční měření motivačního klimatu Periodické Krátké (do 35 min.) Anonymní Jednoduché formulace a záznam Strukturované do kategorií Možnost srovníní (v daný okamžik mezi SBU a trendy) Transparentní (zveřejňované) S následnými kroky

Možná struktura Dotazníkové šetření Individuální interview Závěry a doporučení, leadership meeting Elektronická forma s kvantitativním a kvalitativním hodnocení Přidružená analýza motivačního klimatu Na dotazníkové šetření navazující, ale pro menší okruh lidí Formulace závěrečné zprávy Interpretace Návrhy dalšího posupu

Dotazník 1. Vnímání organizační kultury (dimenze důvěry, moci, nejistoty, individualismu, výkonnosti a odpovědnosti) 2. Sebehodnocení 3. Motivační trojúhelník (hodnocení-odměňování-rozvoj) a horizontální soulad 4. Kvalitativní zhodnocení personální práce (vlastní SWOT analýza) Dotazník bude administrován v elektronické podobě a vyplnění trvá cca 30 minut. S celkovými výsledky budou všichni seznámeni osobně. S vybranými lidmi bude vedeno strukturované interview.

Strukturované interview S vybranými je vedeno strukturované interview s cílem zpřesnění personální SWOTky. 1. Co by se podle vás mělo v oblasti personální práce změnit a co by určitě mělo zůstat zachováno (srovnání se sumarizovanou SWOT analýzou) 2. Co očekáváte od práce s lidmi 3. Na co by se měla zaměřit personální strategie a personální práce 4. Kdo je váš interní zákazník a co od vás „odebírá“