Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: 12.5. 2012 Název: VY_22_INOVACE_1.2.7.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OSOBNÍ ZÁJMENA A SLOVESO BÝT VE VĚTÁCH V PŘÍTOMNÉM ČASE
Advertisements

Anglický slovosled (oznamovací věty)
Grammar – Verb „to be“ Střední odborná škola Otrokovice
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_36.
Sloveso BÝT – přítomný čas
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Přítomný čas průběhový Present Continuous
Past simple & past continuous
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_50.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_01
BÝT (kladný a záporný oznamovací způsob)
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: Název: VY_22_INOVACE_1.2.5.
PRESENT SIMPLE PRESENT CONTINUOUS
Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Questions VY_22_INOVACE_05 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present continuous Klíčová slova přítomný čas průběhový,
gramatika BÝT - otázka VY_22_INOVACE_41
Present continous- Přítomný čas průběhový Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: Název: VY 22_INOVACE_1.2.3.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_02
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VY_22_INOVACE_ANJ_1S2U_VO_27_20
MINULÝ ČAS PROSTÝ PAST SIMPLE VY_32_INOVACE_ICT 185
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_433_Vyjadřování budoucnosti AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
Future – going to Budoucí čas – vyjádřený pomocí vazby „going to“
Tázací dovětky – 8. ročník ZŠ
Reported questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Přítomný čas průběhový
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Adjectives, adverbs, pronouns VY_22_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Časování slovesa „to be“ - být
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Adverbs of frequency Název sady: Project 2 Číslo projektu:
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Some/any Zájmenné a příslovečné složeniny vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Anotace Question tags Intonace Tvoření tázacích dovětků Věty na procvičení této gramatiky Test.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ To be - otázka Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_15.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Slovosled v anglické větě
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
Přítomný průběhový čas The present continuous tense
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 3
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Autor: Bc. Lucie Ševčíková Datum: Název: VY_22_INOVACE_2.2.1 AJ6,7g_21
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
VY_32_Inovace_ To be – zápor Project 1
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: Název: VY_22_INOVACE_1.2.7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Téma: Větná skladba Anotace: Prezentace slouží k pochopení pořádku slov v anglické větě, porovnává s českým jazykem, klade důraz na tvoření anglické otázky.

Větná skladba Slovosled Word Order

Slovosled oznamovací věty Slovosled v angličtině je pevný (na rozdíl od češtiny). Vztahy mezi větnými členy vyjadřuje jejich postavení ve větě. Základní tzv. přímý slovosled podmět + přísudek + předmět + příslovečné určení (způsob – místo – čas)

Přímý slovosled PodmětPřísudekPředmětZpůsobMístoČas ImetPaulin the publast night. Itrainedheavilyin Brnoall day. Peterlooked atmeangrily. Shedidn‘t buyanythingYesterday. Theyworkedvery hard.

Poznámky k slovosledu Každá věta obsahuje podmět a přísudek. Podmět musí být vždy vyjádřen. He came at five. (Přišel v pět.) It is raining. (Prší.) Pořadí předmětů: bezpředložkový nepřímý předmět – přímý předmět – předložkový nepřímý předmět She gave me the money. She gave the money to me.

Obrácený slovosled Inverze – podmět za přísudkem Vazba there is, there are. There is a book on the table. V otázce – viz dále. V krátkých reakcích obsahujících so, neither I am hungry. - So am I. V podmínkových souvětích se should Should you find my keys, please call me.

Tvoření záporu Pomocí záporky not. He is not/isn‘t/at home. I do not/don‘t/ work. Záporným zájmenem či příslovcem. V jedné větě může být pouze jeden zápor. I‘ve bought nothing. I haven‘t bought anything.

Tvoření otázek Otázky obvykle tvoříme inverzí, obrácením slovosledu podmět – sloveso. Pouhá inverze (be, have jako pomocné sloveso, způsobová slovesa). Is he at home? Pomocná slovesa (do,does,did). Do you work at school? Ptáme-li se na podmět, k inverzi nedochází. Who saw you?

Předložky v otázkách 1 Předložky, které se vážou na sloveso, se obvykle kladou na konec věty. Who are you waiting for? Otázkou What … for? se ptáme na účel. What is this red button for? Otázkou What … like se ptáme na vlastnosti. What was the film like?

Předložky v otázkách 2 Otázkou What … look like? se ptáme na vzhled. What does his brother look like? Otázky What about/How about + -ing tvar používáme, chceme-li něco navrhnout. What/How about going to a restaurant?

Záporné otázky Záporné otázky v angličtině mohou mít dva tvary: plné a stažené. V plném tvaru stojí záporka not za podmětem. Was she not there? Ve staženém tvaru stojí zkrácený zápor pomocného slovesa před podmětem. Wasn‘t she there?

Děkuji za pozornost. Zpracovala: Mgr. Pavlína Hůrková Zdroje: Belán,J.: Odmaturuj z anglického jazyka. Didaktis, Murphy, R.: English Grammar in Use. Cambridge University Press, 2004.