Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Kvadratické rovnice- riskuj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Digitální učební materiál
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Paměti – dělení podle technologie 1 Ročník:3.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Paměti – dělení podle činnosti paměťové buňky.
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární rovnice 1 Ročník:1.,
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Rozdíl druhých mocnin.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzděláva cí oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Multiplexery Ročník:2. Datum vytvoření:únor 2012.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Znaménková konvence Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Dynamické paměti RWM – RAM 1. část Ročník:3. Datum.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Paměti – úvod, základní pojmy Ročník:3. Datum.
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Kvadratické rovnice Ročník:1.-
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Demultiplexery Ročník:2. Datum vytvoření:únor.
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Exponenciální funkce a.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Racionální lomená funkce.
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Logaritmické rovnice Ročník:2.
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Zobrazovací rovnice Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Funkce Ročník:1.-2. Datum vytvoření:srpen.
Digitální učební materiál
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce – řešené.
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast: Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce Ročník:1.,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_771.
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_6_INOVACE_MAT44 Název školy SPŠ a.
VY_32_INOVACE_70. Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA Materiál.
Mocniny s racionálním exponentem II.
Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2
Dělení mnohočlenu mnohočlenem II.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
VY_32_INOVACE_71.
Vzdálenost bodu od přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Nerovnice s absolutní hodnotou II.
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
VY_32_INOVACE_64.
Transkript prezentace:

Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Kvadratické rovnice- riskuj Ročník: Datum vytvoření:leden 2013 Název:VY_32_INOVACE_ MAT Anotace: Digitální učební materiál je určen k procvičování. Využívá animační efekty Office 2010, což zvyšuje jeho názornost a napomáhá lepšímu procvičení tématu. Interaktivní prezentační prvky, animace a bohaté ilustrační příklady napomáhají lepšímu pochopení tématu a usnadňují rozvoj znalostí a dovedností žáků. Pro zvýšení interaktivity je vhodné použít interaktivní tabuli. Metodický pokyn: Materiál má multifunkční využití, je vhodný nejen k procvičování, k ověřování znalostí, k samostatnému studiu, ale i k opakování ke společné části maturitní zkoušky. Je možné jej použít i k doplnění učiva pro žáky s individuálním učebním plánem. Vyžaduje použití multimediálních prostředků – PC, dataprojektoru, popř. interaktivní tabule.

ProcvičováníProcvičování Kvadratické rovnice

1.Přiřaďte správná řešení k náležitým rovnicím. 1./ x² + 3x -10 = 0 C/ x = -5, x = 2 2./ x² + 64 = 0 A/ x = 8, x = -8 3./ 3x² - 2x – 1 = 0 B/ (3x+1)(x-1) = 0 4./ 4x² - 36 = 0 D/ x = 3, x = -3 5./ 2(x+1) – x(x-6) = 0 F/ x = 4, x = -2 6./ x² - 64 = 0 E/ P = { } Správná řešení: 1C, 2E, 3B, 4D, 5F, 6A

RISKUJ Kvadratické rovnice za 100 Kvadratické rovnice za 200 Kvadratické rovnice za 300 x² + 4x + 3 = 0 2x² + 3x + 1 = 0 x² - 2x -3 = x( x-1) + 2 = 8 2x–x(x-3)+12 = 2(x+1) 2x(x+1)-x(x+3)=6 x(x-2)+(x+2)(x-2)= A B C D E F 2

1. Za 100 bodů x² + 4x + 3 = 0 D = 16 – = = 4 X 1,2 =(-4±2):2=-1,-3

2. Za 100 bodů 2x² + 3x + 1 = 0 D= 9 – = 1 x 1,2 =(-3±1):4=-0,5,-1 x 1 =-0,5 x 2 =-1

x² - 2x - 3 = 0 D= 4 – 4.1.(-3) = 16 x 1,2 =(2±4):2=3,-1 x 1 =3 x 2 =-1 3. Za 100 bodů

1. Za 200 bodů x(x-1)+2=8 x²-x+2-8=0 x² - x - 6 = 0 D=1-4.1.(-6)=25 x 1,2 =(1±5):2=3,-2 x 1 =3 x 2 =-2

2. Za 200 bodů 2x-x(x-3)+12=2(x+1) 2x-x²+3x+12=2x+2 -x²+3x+10=0/.(-1) x²-3x-10=0 D= (-10)= 49 x 1,2 =(3±7):2=5,-2 x 1 =5 x 2 =-2

3. Za 200 bodů 2x(x+1)-x(x+3)=6 2x²+2x-x²-3x -6=0 x² -x -6 = 0 D = (-6)= 25 x 1,2 =(1±5):2=3,-2 x 1 =3 x 2 =-2

1. Za 300 bodů /.10 x.(x+1) = 10.1 – 2x.x x² + x = x² 3x² +x – 10 = 0 D = 1 – 4.3.(-10)= 121

2. Za 300 bodů x(x-2 )+( x+2)(x-2)=0 x² - 2x + x² - 4 = 0 2x² - 2x -4 = 0 / :2 x² - x – 2 = 0 D = 1 – 4.1.(-2) = = 9

3. Za 300 bodů x² - 4 = 3x (x – 2 ) x² - 4 = 3x² - 6x 2x² - 6x + 4 = 0 /:2 x² - 3x + 2 = 0 D = 9 – = = 1

Použité zdroje: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Semencová. HUDCOVÁ, Milada a Libuše KUBIČÍKOVÁ. Sbírka úloh z matematiky pro SOŠ, SOU a nástavbové studium. 1. vyd. Praha: Prometheus, 2000, 415 s. ISBN