Procvičování větných členů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
aneb CO JSME SE O NICH DOZVĚDĚLI V 7. TŘÍDĚ
Advertisements

Věty vedlejší příslovečné úvod
Rozvíjející větné členy
Druhy přísudku Skladba věty.
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Procvičujeme větné členy 2
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Určování větných členů - procvičování
Grafické znázornění věty.
Větné členy.
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_3A05Čj9_Věty vedlejší
Souvětí souřadné, souvětí podřadné
Věty vedlejší.
JAZYKOVÉ ROZBORY (+ PRACOVNÍ LIST)
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ (Pu)
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Věta jednoduchá, souvětí
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘEDMĚT, PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_321_Větné členy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
VEDLEJŠÍ VĚTY PŘÍSLOVEČNÉ
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
MGR. MICHAL OBLOUK PŘÍSUDEK. základní větný člen s podmětem tvoří základní skladební dvojici, mluvnicky na něm závisí vyjadřuje, co podmět dělá, co se.
Rozvíjející větné členy - opakování -
Příslovečné určení Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ3r0110 Název sady:Skladba pro 3.ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
holé, rozvité, několikanásobné
Rozvíjející větné členy - opakování -
PŘEDMĚT PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ grafické znázornění věty jednoduché Název sady: Český jazyk.
Skladba - opakování VY_32_INOVACE_52_Opakovani skladby II Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory.
Druhy vedlejších vět Věta podmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta předmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta přívlastková.
Rozvíjející větné členy Příslovečné určení 6.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ větné členy Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Mgr. Kateřina Karbulová, 2012 Tvorba VY_32_INOVACE_KARBULOVA.CEJJAZ.02.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vendulka.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘEDMĚT, PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Jestli chceš uskutečnit svůj sen, probuď se!
Vy_32_INOVACE_79_Přísudek 7.třída
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Grafický rozbor vět Postup.
Autor: Martina Pijáková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Příslovečná určení VY_32_INOVACE_03-25 Ročník:
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
VĚTA JEDNOČLENNÁ A DVOJČLENNÁ
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Téma: Seznámení s přísudkem a podmětem
Předmět: Český jazyk Ročník: V
Rozvíjející větné členy
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Druhy přísudku Skladba věty.
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Transkript prezentace:

Procvičování větných členů 7. ročník

Bratr stále poslouchá nějaké písničky. Předmět Přívlastek Doplněk 1 2 3 4 5

Těším se na vyhlídkový let. Podmět Přívlastek PUM 1 2 3 4 5

Vlak byl plně obsazen. Předmět PUM PU míry 1 2 3 4 5

Na obzoru se objevila neznámá loď. Přísudek Doplněk Podmět 1 2 3 4 5

Na stole stál malovaný džbán. PUM Přísudek Podmět 1 2 3 4 5

Náš Pavlík jezdí rád stanovat. Doplněk Předmět PUZ 1 2 3 4 5

Místní věž se stala vyhledávanou památkou. Podmět PUZ Přísudek 1 2 3 4 5

S novou maringotkou vyrazíme po světě. PUČ PUM PUZ 1 2 3 4 5

Statečně se držel, dokud nevyhrál. PUZ Předmět PU míry 1 2 3 4 5

I přes maminčin nesouhlas máme kotě. PU příčiny PU přípustky Předmět 1 2 3 4 5

Vypravil jsem se do obchodu nakoupit. PU příčiny PU účelu PUM 1 2 3 4 5

Za větrného počasí budeme puštět draky. PU přípustky Předmět PU podmínky 1 2 3 4 5

Nad horami se neslo hlasité hurá. Podmět Předmět PUZ 1 2 3 4 5

Dej mi nějaký lék na bolest. Předmět PU účelu Přívlastek 1 2 3 4 5

Když vyhráli celý turnaj, skákali kluci radostí. PUZ PU příčiny PU míry 1 2 3 4 5

Po obědě mívám chuť na dobrou kávu. PUČ Předmět Doplněk 1 2 3 4 5

Na jedné noze měla střevíček a druhou měla bosou. Předmět PUZ Doplněk 1 2 3 4 5

Běž se hned do koupelny umýt. PUZ Předmět PU účelu 1 2 3 4 5

Proti očekávání přišla vichřice. PUZ PU přípustky PU podmínky 1 2 3 4 5

Měl jsem starostí plnou hlavu. PU míry Podmět PUZ 1 2 3 4 5

A v tom okamžiku se to stalo. PUM Předmět PUČ 1 2 3 4 5

A pak v sobotu byl výlov rybníka. Přívlastek Předmět PUZ 1 2 3 4 5

Malý Jeník je maminčin mazlíček. Předmět Přísudek Přívlastek 1 2 3 4 5

Vy jste tu včera asi zapomněli klíče. Přísudek Podmět Předmět 1 2 3 4 5

Hanka uměla krásně malovat už ve školce. Podmět PUZ Předmět 1 2 3 4 5

Na venkově se mi moc líbí PUM PUZ PU příčiny 1 2 3 4 5

Kvůli husté vánici nejezdily ani vlaky. PU příčiny PU účelu PUZ 1 2 3 4 5

Únavou už pocestní nemohli ani vstát. PU účelu PU míry PU příčiny 1 2 3 4 5

Bylinky se často používají k léčení mnoha nemocí. Předmět PU účelu PUZ 1 2 3 4 5

Mluvil o něm jako o dobrém příteli. Doplněk PUZ Předmět 1 2 3 4 5

Pro krásnou kožešinu je mnoho zvířat v ohrožení. Předmět PU příčiny PU podmínky 1 2 3 4 5