managementu znalostí podle

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Spolupráce s firmami – cesta k partnerství školy a praxe Doc. RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D.
Personální řízení a jeho úloha v podniku
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Strategie podniku v globálním světě
1 Grantové schéma Vyrovnávání šancí žen a mužů Národní vzdělávací fond.
Nabídka personálních služeb
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Palatinum Excellence Software na řízení firmy. 1.Proč Software Excellence 2.Představení Software Excellence 3.Jak zavést do praxe Obsah Prezentace.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
2. Podnik a jeho řízení Řízení podniku Rozvoj podniku
Geo-informační systémy
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Projekt zavádění jednotné bezpečnostní politiky v prostředí VZP ČR
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Systém managementu jakosti
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Procesní řízení realizace projektů (praxe)
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
2. Podnik a jeho řízení Řízení podniku Rozvoj podniku
Řízení personální činnosti personálním útvarem
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Komplexní produktivní údržba (TPM)
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
marketingové poradenství
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
ManagerWeb.cz » 1 Finanční Management - jediný časopis pro vrcholové finanční řízení firem Finanční Management je měsíčník zabývající se všemi stránkami.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
CZ / /0020 Podpora týmu NET Genium při rozvoji progresivních informačních technologií Žadatel: NetGenium s.r.o. Partner: ČVUT Kontaktní osoba:
Zavádění procesního řízení systému údržby do závodu 04 ve společnosti Preciosa, a. s. Turnov Eva Zikmundová.
MPO Konzultace: po 16,00 – 17,00 č.dv. B 427 a
CRM a jeho možné využití
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
Téma 13: Finanční plánování
KPV/PIS KPV/PIS  Jaroslav Plzák  Lukáš Choulík  Tomáš Kraus Websol s.r.o.
Systém managementu jakosti
Nenaplněné cíle a vize majitelů
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Ing. Veronika Dostálková MBA
Digitální učební materiál
Ekonomika malých a středních podniků
Presentation Title 1st September 2002
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Transkript prezentace:

managementu znalostí podle knowledge Per Partes management Praxe zavádění managementu znalostí podle Nabla Per Partes©

Systém managementu znalostí knowledge Per Partes management Podle metodiky Nabla Per Partes© se KM systém v každé organizaci skládá z 5-ti hlavních částí: Organizace Pracovní procesy Infra struktura Servisní Řídící Znalostní procesy Výkonní pracovníci Znalostní Vrcholové vedení Pracující se znalostmi Systé- mové Odvozené Procesní Znalosti Zdroj: Metodika Nabla Per Partes©

Postup zavádění systému managementu znalostí knowledge Per Partes management Podle metodiky Nabla Per Partes© je postup zavádění systému managementu znalostí zaměřen na stanovení těchto 5-ti hlavních částí doplněných o implementační plán: Kritické znalosti v podniku Znalostně-intenzivní procesy v podniku Pracovníci obsluhující znalostně-intenzivní procesy Organizace pracovníků a jejich kompetence Informační technologie ve znalostním systému 6. Implementační plán systému Zdroj: Metodika Nabla Per Partes©

1. Systém managementu znalostí Stanovení kritických znalostí v podniku knowledge Per Partes management Systém managementu znalostí 1. Stanovení kritických znalostí v podniku Analýza typických znalostních oblastí Stanovení znalostních aktiv Stanovení znalostního obsahu na aktivech Identifikace míst vzniku znalostí Identifikace osob pracujících se znalostními aktivy Zdroj: Příklad z dokumentace systému managementu znalostí zpracované Per Partes

Které ze znalostí jsou kritické pro podnikání Vaší organizace? Zdroj: Průzkum Per Partes stavu zavádění znalostí v Czech TOP 100

2. Systém managementu znalostí knowledge Per Partes management Systém managementu znalostí 2. Stanovení znalostně-intenzivních procesů v podniku Přiřazení procesů ke znalostním aktivům Popis procesů Zdroj: Příklad z dokumentace systému managementu znalostí zpracované Per Partes

& 7 úloh managementu znalostí 7 znalostně intenzivních procesů Znalostní procesy 7 úloh managementu znalostí 7 znalostně intenzivních procesů & Pracovní procesy Servisní procesy Aktivní strategické řízení Řídící procesy zachycení strategické změny identifikace příležitosti analýza pro- veditelnosti vytyčení vize formulace strategie Aktivní řízení výkonnosti strategický plán taktický operativní měření výkonnosti porovnání plánu a skutečnosti Aktivní adaptace a inovace marketing obchod inženýrské zpracování návrh Aktivní řízení vztahů se zákazníky kontakt analýza potřeb nabídka nákup očekávání Zdroj: Metodika Nabla Per Partes©

& Znalostně-intenzivní procesy Znalostní procesy 7 úloh managementu znalostí 7 znalostně intenzivních procesů & Pracovní procesy Znalostně-intenzivní procesy Servisní procesy Aktivní řízení rozvoje zaměstnanců Řídící procesy identifikace znalostí pracovníků systém školení sdílení a distribuce hodnocení výkonnosti Aktivní řízení obchodní a partnerské sítě monitorování aktivit partnerů vytváření cíle a motivace distribuce znalostí do sítě hodnocení výkonnosti sítě Aktivní soutěživé zpravodajství monitorování aktivit konkurence sběr informací ze zdrojů ověřování konzistence a důvěrnosti analýza souvislostí s podnikáním rozhodnutí a akce Zdroj: Metodika Nabla Per Partes©

3. 4. Systém managementu znalostí Stanovení pracovníků obsluhujících knowledge Per Partes management Systém managementu znalostí 3. Stanovení pracovníků obsluhujících znalostně-intenzivní procesy 4. Stanovení organizace pracovníků a jejich kompetence Zdroj: Příklad z dokumentace systému managementu znalostí zpracované Per Partes

5. Systém managementu znalostí Stanovení informačních technologií knowledge Per Partes management Systém managementu znalostí 5. Stanovení informačních technologií ve znalostním systému Zdroj: Příklad z dokumentace systému managementu znalostí zpracované Per Partes

6. Systém managementu znalostí Vytvoření implementačního plánu knowledge Per Partes management 6. Vytvoření implementačního plánu Inventura znalostně-intenzivních procesů Navržený stav Současný stav Úkoly – co je potřeba doplnit Inventura datových úložišť Navržený stav Současný stav Úkoly – co je potřeba doplnit Vytvoření předpisu na systém managementu znalostí ve společnosti Seznámení zaměstnanců se systémem managementu znalostí Vysvětlení systému Jmenování odpovědných osob Ukázka adresářů Zahájení funkčnosti systému managementu znalostí

Informační a komunikační technologie Pracující se znalostmi Výsledek implementace: Systém managementu znalostí šitý na míru znalostních potřeb využívající stávajících aktiv, procesů, pracovníků a technologií knowledge Per Partes management Management potřeb zákazníků a trhu Personálně-znalostní management pracovníků Management vývoje nových produktů Znalostně –intenzivní procesy zákazníci trh konkurence zaměstnanci produkty Znalostní aktiva Informační a komunikační technologie Pracující se znalostmi  Zdroj: Příklad z dokumentace systému managementu znalostí zpracované Per Partes

Postup zavádění systému managementu znalostí knowledge Per Partes management Zkušenosti se zaváděním systémů managementu znalostí procesním způsobem metodikou Nabla Per Partes© ukazují, že: Zavedení KM systému je proveditelné v řádu několika málo měsíců (3-6). V průměrné organizaci zavedení KM systému nevyžaduje nové ICT technologie, jen cílené využívání stávajících možností. Je potřeba zavést pořádek v odpovědnosti pracovníků za práci se znalostmi (zejména vlastníků znalostně-intenzivních procesů). Organizace pracovníků musí podporovat procesní sdílení a přesun znalostí od těch, kteří je mají, k těm, kteří je potřebují systematicky využívat. Zdroj: Metodika Nabla Per Partes©

www.perpartes.cz Systém managementu znalostí Per Partes management knowledge Per Partes management Systém managementu znalostí www.perpartes.cz Jme architekti výkonnosti podniku, manažeři investic do ICT a znalci právně-projektové problematiky ICT. Praha, Hlavní 103, 141 00 Praha 4 Brno, Bohunická 47a, 619 00 Brno