PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Potřeby Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov10 Autor Mgr. et.
TEORIE ROZHODOVÁNÍ.
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
PSYCHICKÉ JEVY.
Psychopedie zabývá se klienty s mentální retardací, poruchami duševními (pervazivní vývojové poruchy, SPU a poruchy chování, schizofrenií, afektivními.
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_14
Motivace.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
KATEGORIZACE HODNOT Mgr. et Mgr. Šárka Kubcová
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY © Spurný, O ČEM TO BUDE?  PROČ  PROČ SOCIÁLNÍ SKUPINY, JEJICH VÝZNAM PRO JEDINCE, PRO PRAXI?  JAK  JAK ČLENÍME SOCIÁLNÍ.
MUDr. Radkin Honzák, CSc. Psychiatrická katedra IPVZ
Emoce (city).
Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.
Personální management
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Náročné životní situace, konflikty
Náročné životní situace
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Teorie motivace Adéla Furiková.
Motivace Motivace-aneb nestavějte domeček z karet Motivace je psychický proces vedoucí k energetizaci organismu. psychický Motivace usměrňuje naše chování.
VI. Chování spotřebitelů při nákupu Otázky: 1.Jak odhadnout pravděpodobné nákupy 2.Jak sociol.a psych. vlivy působí na chování domácností při nákupu 3.Proč.
Vůle.
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
SEBEPOZNÁNÍ základ psychologické přípravy
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Management - Motivování
Kupní chování a EU.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_706 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Potřeby Jméno autora: Ing.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Zákony učení.
Problematika QOL – Quality of Life M. Lejska AUDIO-Fon centr. Brno.
OBLASTNÍ CHARITA MOST NÍZKOPRAHOVÉ ZAŘÍZENÍ PRO DĚTI A MLÁDEŽ ZASTÁVKA DUCHCOV.
Motivace, vůle. 1. Vypište všechno, co potřebujete k tomu, abyste měli radost / byli spokojení 2. Zkuste uvedené potřeby roztřídit do skupin na biologické,
Z ÁTĚŽOVÉ SITUACE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.20.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Didaktické prostředky
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Mgr.Michal Vičar Emoce.
Rodina jako sociální instituce
psychologie osobnosti - motivace
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
MOTIVACE.
MOTIVACE Zora Syslová.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.13
Motivace. Motivace Podstata motivace Motivace je dána potřebami člověka. Tyto potřeby má každý člověk jiné. O vymezení lidských potřeb se pokusil americký.
Management - Motivování
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Náročné životní situace
Edukační (výchovné a vzdělávací) cíle
Transkript prezentace:

PhDr. Věra Strnadová, Ph. D. Psychologie 1 PhDr. Věra Strnadová, Ph. D. Prezentace 11

Šest základních životních domén biologická somatické zdraví

Šest základních životních domén biologická somatické zdraví psychologická pohoda a kognice (tu určuje sebekoncepce – učení, schopnosti, znalosti a praktické dovednosti)

Šest základních životních domén biologická somatické zdraví psychologická pohoda a kognice (tu určuje sebekoncepce – učení, schopnosti, znalosti a praktické dovednosti) sociální veškerý společenský život – schopnosti sociálního kontaktu, rodinný a sexuální život

Šest základních životních domén biologická somatické zdraví behaviorálně-činnostní veškerý aktivní život, určovaný schopností péče o sebe, mobilitou, pracovní kapacitou, základními návyky, chutí k práci psychologická pohoda a kognice (tu určuje sebekoncepce – učení, schopnosti, znalosti a praktické dovednosti) sociální veškerý společenský život – schopnosti sociálního kontaktu, rodinný a sexuální život

Šest základních životních domén biologická somatické zdraví behaviorálně-činnostní veškerý aktivní život, určovaný schopností péče o sebe, mobilitou, pracovní kapacitou, základními návyky, chutí k práci psychologická pohoda a kognice (tu určuje sebekoncepce – učení, schopnosti, znalosti a praktické dovednosti) hmotná osobní ekonomická situace, daná finančními příjmy, bytem, materiálním vlastnictvím sociální veškerý společenský život – schopnosti sociálního kontaktu, rodinný a sexuální život

Šest základních životních domén biologická somatické zdraví behaviorálně-činnostní veškerý aktivní život, určovaný schopností péče o sebe, mobilitou, pracovní kapacitou, základními návyky, chutí k práci psychologická pohoda a kognice (tu určuje sebekoncepce – učení, schopnosti, znalosti a praktické dovednosti) hmotná osobní ekonomická situace, daná finančními příjmy, bytem, materiálním vlastnictvím sociální veškerý společenský život – schopnosti sociálního kontaktu, rodinný a sexuální život strukturální životní význam, určovaný společenským postavením a názory na společnost

Emoční aktivace a výkonnost EFEKTIVNOST VÝKONU nízká ÚROVEŇ AKTIVACE vysoká

Emoční aktivace a výkonnost Hluboký spánek EFEKTIVNOST VÝKONU nízká ÚROVEŇ AKTIVACE vysoká

Emoční aktivace a výkonnost Hluboký spánek EFEKTIVNOST VÝKONU Okamžik probuzení nízká ÚROVEŇ AKTIVACE vysoká

Emoční aktivace a výkonnost Optimální úroveň Hluboký spánek EFEKTIVNOST VÝKONU Okamžik probuzení nízká ÚROVEŇ AKTIVACE vysoká

Emoční aktivace a výkonnost Optimální úroveň Narůstající emoční porucha Hluboký spánek EFEKTIVNOST VÝKONU Okamžik probuzení nízká ÚROVEŇ AKTIVACE vysoká

Emoční aktivace a výkonnost Optimální úroveň Narůstající emoční porucha Hluboký spánek EFEKTIVNOST VÝKONU Dezorganizace Okamžik probuzení nízká ÚROVEŇ AKTIVACE vysoká

Motivace a volní procesy Řešení konfliktu

Motivace a volní procesy Řešení konfliktu Vysvětlení pojmu Lat. moveo, movere = pohybovat, hýbat

Motivace a volní procesy Řešení konfliktu Vysvětlení pojmu Lat. moveo, movere = pohybovat, hýbat Základní složky procesu motivace

Motivace a volní procesy Řešení konfliktu Vysvětlení pojmu Lat. moveo, movere = pohybovat, hýbat Základní složky procesu motivace MOTIV Impulsy Incentivy

Motivace a volní procesy Řešení konfliktu Vysvětlení pojmu Lat. moveo, movere = pohybovat, hýbat Základní složky procesu motivace Aktivní jednání MOTIV Impulsy Incentivy PŘEKÁŽKA Forma zdolání překážky

Motivace a volní procesy Řešení konfliktu Vysvětlení pojmu Lat. moveo, movere = pohybovat, hýbat Základní složky procesu motivace Aktivní jednání MOTIV Impulsy Incentivy PŘEKÁŽKA Forma zdolání překážky CÍL

Motivace a volní procesy Řešení konfliktu Vysvětlení pojmu Lat. moveo, movere = pohybovat, hýbat Základní složky procesu motivace Čtyři fáze volního jednání Aktivní jednání MOTIV Impulsy Incentivy PŘEKÁŽKA Forma zdolání překážky CÍL

Motivace a volní procesy Řešení konfliktu Vysvětlení pojmu Lat. moveo, movere = pohybovat, hýbat Základní složky procesu motivace Čtyři fáze volního jednání Přípravná Aktivní jednání MOTIV Impulsy Incentivy PŘEKÁŽKA Forma zdolání překážky CÍL

Motivace a volní procesy Řešení konfliktu Vysvětlení pojmu Lat. moveo, movere = pohybovat, hýbat Základní složky procesu motivace Čtyři fáze volního jednání Přípravná Rozhodovací Aktivní jednání MOTIV Impulsy Incentivy PŘEKÁŽKA Forma zdolání překážky CÍL

Motivace a volní procesy Řešení konfliktu Vysvětlení pojmu Lat. moveo, movere = pohybovat, hýbat Základní složky procesu motivace Čtyři fáze volního jednání Přípravná Rozhodovací Provedení rozhodnutí Aktivní jednání MOTIV Impulsy Incentivy PŘEKÁŽKA Forma zdolání překážky CÍL

Motivace a volní procesy Řešení konfliktu Vysvětlení pojmu Lat. moveo, movere = pohybovat, hýbat Základní složky procesu motivace Čtyři fáze volního jednání Přípravná Rozhodovací Provedení rozhodnutí Uvolnění napětí Aktivní jednání MOTIV Impulsy Incentivy PŘEKÁŽKA Forma zdolání překážky CÍL

Maslowova stupnice potřeb (Maslowova pyramida) sebe- realizace: naplnit vlastní potenciál Estetické potřeby: symetrie řádu a krásy Kognitivní potřeby: vědět, rozumět a zkoumat Potřeby uznání a dosažení úspěchu Potřeby sounáležitosti a lásky Potřeby ochrany a bezpečí Fyziologické potřeby – hlad, žízeň, sex, spánek

Křivka výkonnosti 6 8 10 12 14 16 18 20 hodin Den Výkon

Křivka výkonnosti Den Výkon 6 8 10 12 14 16 18 20 hodin Noc Výkon

Schéma typických konfliktních situací

Schéma typických konfliktních situací Konflikt dvou kladných cílů

Schéma typických konfliktních situací Konflikt dvou kladných cílů Konflikt dvou záporných cílů

Schéma typických konfliktních situací Konflikt dvou kladných cílů Konflikt dvou záporných cílů Naše jednání brzdí překážka

Schéma typických konfliktních situací Konflikt dvou kladných cílů Konflikt dvou záporných cílů Naše jednání brzdí překážka Rozhodující se osoba

Schéma typických konfliktních situací Konflikt dvou kladných cílů Konflikt dvou záporných cílů Naše jednání brzdí překážka Rozhodující se osoba Odpudivost

Schéma typických konfliktních situací Konflikt dvou kladných cílů Konflikt dvou záporných cílů Naše jednání brzdí překážka Nelibost Rozhodující se osoba Odpudivost

Schéma typických konfliktních situací Konflikt dvou kladných cílů Konflikt dvou záporných cílů Naše jednání brzdí překážka Nelibost Rozhodující se osoba Strach Odpudivost

Schéma typických konfliktních situací Konflikt dvou kladných cílů Konflikt dvou záporných cílů Naše jednání brzdí překážka Nelibost Rozhodující se osoba Strach Odpudivost x Přitažlivost

Schéma typických konfliktních situací Konflikt dvou kladných cílů Konflikt dvou záporných cílů Naše jednání brzdí překážka Prestiž Nelibost Rozhodující se osoba Strach Odpudivost x Přitažlivost

Schéma typických konfliktních situací Konflikt dvou kladných cílů Konflikt dvou záporných cílů Naše jednání brzdí překážka Prestiž Nelibost Rozhodující se osoba Altruismus Strach Odpudivost x Přitažlivost

Schéma typických konfliktních situací Konflikt dvou kladných cílů Konflikt dvou záporných cílů Naše jednání brzdí překážka Prestiž Nelibost Rozhodující se osoba Altruismus Strach Peněžitý zisk Odpudivost x Přitažlivost

Základní typy reakcí na překážku

Základní typy reakcí na překážku Cíl

Základní typy reakcí na překážku deprese D Cíl

Základní typy reakcí na překážku RA racionalizace deprese D Cíl

Základní typy reakcí na překážku RA racionalizace Ú únik deprese D Cíl

Základní typy reakcí na překážku RA racionalizace Ú únik deprese D Cíl R regrese

Základní typy reakcí na překážku RA racionalizace Ú únik deprese D Cíl R regrese KO kooperace

Základní typy reakcí na překážku RA racionalizace Ú únik deprese D agrese A Cíl R regrese KO kooperace

Základní typy reakcí na překážku RA racionalizace Ú únik deprese D agrese A Cíl R regrese O obejití překážky KO kooperace

Základní typy reakcí na překážku RA racionalizace Ú únik deprese D agrese A Cíl R regrese O obejití překážky KO kooperace K konstruktivní řešení