Fonologie Cvičení číslo 8. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Poslechneme píseň: Jediná
Advertisements

Fonologie Cvičení číslo 2. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Fonologie Cvičení číslo 6.
Dejte slova do věty II Put the words between slash marks into the appropriate case. Vzor: Se /sestra/ je vždycky problém. Se sestrou je vždycky problém.
Practice with moci Insert the appropriate present tense form of moci into the following sentences. Vzor: Neznáte tady nikoho? ___ vám pomoct já? Neznáte.
Chapter 5 vocabulary. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. L5 ex 3: my a já 1. Včera nám představil tu dívku.
Poslechneme píseň: Díky. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Eportfolio Otázka číslo 4. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Svůj vs. jeho, její, jejich Fill in the blanks with the correct form of svůj or jeho/její/jejich, depending on whether the subject of the clause is the.
Kdo/Co? Fill in the blanks with the correct case of kdo or co, depending on context. Vzor: ____ políbil Jiří? Koho políbil Jiří?
(Jak správně píšeme číslovky.)
VY_32_INOVACE_ 02_ Lidé a čas
Fonologie Cvičení číslo 5. Interview Kde jsi byl/byla včera? Co jsi dělal/dělala včera? Co budeš dělat dnes po hodině češtiny? Co budeš dělat zítra?
Practice with Numbers II For each of the following sections, insert the correct form of the given noun and/or number. Vzor: Jeden Mám ___(sešit) a ___(kniha).
Song presentations. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ8_12 Sada DUM Český jazyk 8 Předmět Český jazyk Název materiálu Číslovky (jak správně píšeme číslovky).
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. L5 ex 6: se a si 1. Nepamatujeme __ každý obraz.
Kočka v americkém Harrisburgu ve státě Pennsylvania má zvláštního přítele. Každé ráno ji navštěvuje jelen, který přichází na zahradu. Majitel kočky.
Pamatujete si, jak jsme si v loňském školním roce hráli na pošťáky? Každé slovo byl dopis s adresou, který jsme museli správně doručit. Teď si všechny.
Song Presentation. RL10 nová slova Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Vědět vs. znát Fill in the blanks with the appropriate forms of vědět (to know a fact) or znát (to be familiar with), depending on the context. Vzor: Sestra.
Prepositions & Cases Combine the following nouns with the given prepositions to form prepositional phrases. Don’t forget to use the correct case of the.
Fonologie Cvičení číslo 1. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Lidové noviny a webové stránky. Kdo je ta dy? Kdo má domácí úkol ?
Poslechněme píseň: Buď na mě hodná. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Slovní úlohy na procenta Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová v programu PowerPoint 2003 ZŠ Benešov Karlov.
Ten, to, ta: Demostrative Pronouns Insert the correct form of the demonstrative pronoun into the following sentences. Be sure to use the appropriate case,
Informace ke kurzu Manažerské účetnictví I a jak ho studovat.
Jan Vašatko Všeobecný test Všeobecný test. 1. otázka Kdo byl prvním prezidentem Č eskoslovenska? A) T. G. Masaryk B) E. Beneš C) V. HavelD) V. Klaus.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Dikt át L6 ex4 1. Rád ____ rozhlas.
Fonologie Cvičení číslo 7. Otázky o zkoušce Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
Nov á slova Stránky eportfolio Otázka číslo 6.
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád ______.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty tázací VY_32_INOVACE_02 Sada 22 Základní škola T. G.
Který or Jaký? Insert the proper form of který (which one?) or jaký (what sort of?), depending on the sense of the sentence. Vzor: V(e) ____ jazycích máte.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. L4 z webové stránky Napíšeme na tabuli!
Singular to Plural Rewrite the following sentences and change all nouns, adjectives, and verbs from singular to plural. Vzor: Studentka opakovala novou.
Římsky i arabsky.
Prvouka pro 3. třídu NAŠE VLAST.
Poslechneme píseň: Mně se zdá. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Konverzace Co jsi dělal/dělala ve sněhu?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
PROČ JÍT NA MG VSETÍN? Budeš mít všeobecný přehled o čemkoliv
Povídka II In the following short story, fill in the blanks with the appropriate Czech translation of the English pronoun given in parentheses.
Prepositions & Cases II Form at least two reasonable prepositional phrases by combining the word between slash marks with the prepositions mezi, na, naproti,
Březnová všehochuť Zadání práce pro 1.březnovou hodinu.
Povídka In the following short story, fill in the blanks with the correct Czech form of the English pronoun given in parentheses.
Přehled aktivit, k nimž bude klub využíván:  Vyplnění volného času o přestávkách a volných hodinách. › Vypracovávání domácích úkolů › Možnost práce na.
Interrogatives with ně- and ni-
Části roku Mgr. Lenka Stará
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Který or Jaký? Insert the proper form of který (which one?) or jaký (what sort of?), depending on the sense of the sentence. Vzor: V(e) ____ jazycích.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
LITERÁRNÍ KVÍZY 1 VY_32_INOVACE_A01
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Karla Klíče Hostinné AUTOR: Mgr
MĚŘENÍ HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_Inovace_ Části dne, čas Člověk a jeho svět 2.ročník
Ten, to, ta: Demostrative Pronouns
ČÍSLOVKY - SKLOŇOVÁNÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Prepositions & Cases II
Copak tady děláte? tázací oznamovací Věta zvolací.
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Connecting Sentences with který II
Singular to Plural Rewrite the following sentences and change all nouns, adjectives, and verbs from singular to plural. Vzor: Studentka opakovala novou.
Příprava na PP ČJ – 7. třída
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Příprava na PP ČJ – 7. třída
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Procházka po úle Vojtěch Kopřiva.
Transkript prezentace:

Fonologie Cvičení číslo 8

Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?

Teď poslechneme píseň: Den je krásný

Nová slova Chapter 3

Ten starý sportovec

(Nomsg) --- bude guvernér státu Kalifornie? (Gensg) Máme tady obraz ---. (Datsg) Nerozumím ---. (Accsg) Tady vidíme ---. (Vocsg) --! (Locsg) Mluvíme o ---. (Instsg) Co budeme dělat s ---?

Ten starý sportovec (Nomsg) Ten starý sportovec bude guvernér státu Kalifornie? (Gensg) Máme tady obraz toho starého sportovce. (Datsg) Nerozumím tomu starému sportovci. (Accsg) Tady vidíme toho starého sportovce. (Vocsg) Starý sportovče! (Locsg) Mluvíme o tom starém sportovci. (Instsg) Co budeme dělat s tím starým sportovcem?

Ten starý sportovec: plural (Nompl) Kde jsou ---? (Genpl) Máme tady obrazy ---. (Datpl) Nerozumím ---. (Accpl) Tady vidíme ---. (Locpl) Mluvíme o ---. (Instpl) Co budeme dělat s ---?

Ten starý sportovec: plural (Nompl) Kde jsou ti staří sportovci? (Genpl) Máme tady obrazy těch starých sportovců. (Datpl) Nerozumím těm starým sportovcům. (Accpl) Tady vidíme ty staré sportovce. (Locpl) Mluvíme o těch starých sportovcích. (Instpl) Co budeme dělat s těmi starými sportovci?

Jak se jmenuje žena? Ten starý sportovec se jmenuje Schwarzenegger. Žena se jmenuje Schwarzeneggerová. Americký prezident se jmenuje Bush. Žena se jmenuje ? Český dramaturg se jmenuje Havel. Žena se jmenuje?

Jak se jmenuje žena? Ten starý sportovec se jmenuje Schwarzenegger. Žena se jmenuje Schwarzeneggerová. Americký prezident se jmenuje Bush. Žena se jmenuje Bushová. Český dramaturg se jmenuje Havel. Žena se jmenuje Havlová.

Jak se jmenuje žena? Hašek Janda Klaus Linka Procházka Vaněk Starý Stejskal

Jak se jmenuje žena? Hašek Janda Klaus Linka Procházka Vaněk Starý Stejskal Hašková Jandová Klausová Linková Procházková Vaňková Stará Stejskalová

Teď budeme číst věty Stránky 48-51

Domácí úkol: L4 2, 3

L4 2: mezi, na, naproti, o, po, pro, před, s, u, v, za Hledal jste Karla \hodina\?

L4 2: mezi, na, naproti, o, po, pro, před, s, u, v, za Hledal jste Karla \hodina\? –Na hodině, po hodině, před hodinou Kolik studentů bylo \třída\?

L4 2: mezi, na, naproti, o, po, pro, před, s, u, v, za Hledal jste Karla \hodina\? –Na hodině, po hodině, před hodinou Kolik studentů bylo \třída\? –Před třídou, ve třídě Opakujeme \Jiří\ nová slova.

L4 2: mezi, na, naproti, o, po, pro, před, s, u, v, za Hledal jste Karla \hodina\? –Na hodině, po hodině, před hodinou Kolik studentů bylo \třída\? –Před třídou, ve třídě Opakujeme \Jiří\ nová slova. –Po Jiřím, pro Jiřího, před Jiřím, s Jiřím, u Jiřího \Češi\ mluvíme česky.

L4 2: mezi, na, naproti, o, po, pro, před, s, u, v, za Hledal jste Karla \hodina\? –Na hodině, po hodině, před hodinou Kolik studentů bylo \třída\? –Před třídou, ve třídě Opakujeme \Jiří\ nová slova. –Po Jiřím, pro Jiří, před Jiřím, s Jiřím, u Jiřího \Češi\ mluvíme česky. –Mezi Čechy, pro Čechy, před Čechy, s Čechy, u Čechů Tady máte literaturu \cizí jazyky\.

L4 2: mezi, na, naproti, o, po, pro, před, s, u, v, za Tady máte literaturu \cizí jazyky\. –O cizích jazycích, v cizích jazycích

L4 3: sg to pl 1. Říká, že mezi touhle povídkou a tamtím románem není zvlášť velký rozdíl.

L4 3: sg to pl 1.Říká, že mezi touhle povídkou a tamtím románem není zvlášť velký rozdíl. Říkají, že mezi těmihle povídkami a tamtěmi romány nejsou zvlášť velké rozdíly.

L4 3: sg to pl 2. Včera ráno jsem ztratil knihu i sešit.

L4 3: sg to pl 2. Včera ráno jsem ztratil knihu i sešit. Včera ráno jsme ztratili knihy i sešity.

L4 3: sg to pl 3. Studuje jazyk, protože bude pracovat s cizí literaturou.

L4 3: sg to pl 3. Studuje jazyk, protože bude pracovat s cizí literaturou. Studují jazyky, protože budou pracovat s cizími literaturami.

L4 3: sg to pl 4. Tady je ta věta, ve které jsem udělala chybu.

L4 3: sg to pl 4. Tady je ta věta, ve které jsem udělala chybu. Tady jsou ty věty, ve kterých jsme udělaly chyby.

L4 3: sg to pl 5. Doma jsem studoval bez slovníku, v knihovně se slovníkem.

L4 3: sg to pl 5. Doma jsem studoval bez slovníku, v knihovně se slovníkem. Doma jsme studovali bez slovníků, v knihovnách se slovníky.