Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Odpovědnost za škodu - zaměstnanec Ročník:3. Datum vytvoření:únor.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Dlouhodobý majetek - pořízení.
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr Ročník:3.
Digitální učební materiál
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
Digitální učební materiál
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Pracovněprávní vztahy v organizaci
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Získávání a výběr Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Digitální učební materiál
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Činnosti ve výrobním.
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Smlouvy Ročník:1. a 2. Datum vytvoření:listopad.
Digitální učební materiál
 Stanovení a upřesnění potřeby a to v množství, kvalitě i čase  Profil pracovního místa a profil personálu  Zmapování zdrojů uchazečů  Volba dokumentů.
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma: Podmínky sjednané mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem.
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Soustava soudů v ČR Ročník:1.a 2. Datum vytvoření:červen.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Právní ochrana občanů Ročník:1. a 2. Datum.
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast: Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Plánování pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Pracovně právní vztahy.
Digitální učební materiál
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Personální práce.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Orgány činné v trestním řízení Ročník:1.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Další možnosti skončení pracovního poměru Ročník:3. Datum.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Digitální učební materiál
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Pohyb zaměstnanců v podniku Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
Digitální učební materiál
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Manželství Ročník:1. a 2. Datum vytvoření:prosinec.
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Výrobní kapacita.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanické kmitání Téma:Periodické pohyby, kmitavé pohyby.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Metody získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektuCZ. 1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EKO165 Název.
Digitální učební materiál
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektuCZ. 1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EKO146 Název.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
Personální plán pro podnikatelský plán
Zaměstnanci v podniku 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec 2012 Název:VY_32_INOVACE_ EKO Anotace: Personální činnost, vnější a vnitřní faktory získávání pracovníků, výhody a nevýhody. Metodický pokyn: Inovativnost materiálu je zvýšena možností aktivního zapojení žáků pomocí interaktivní tabule. Při závěrečném opakování je použito animací. Prezentace je primárně určena pro výklad v hodině, ale díky své názornosti může být využita i k samostudiu a pro distanční formu vzdělávání. Materiál vyžaduje použití multimediálních prostředků – PC, dataprojektoru, popř. interaktivní tabule.

ZÍSKÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ

 řadí se mezi důležité podnikové činnosti – personální činnost  proces, jehož cílem je najít nejvhodnější uchazeče o pracovní místo  firmy potřebují zaměstnance s potřebnými znalostmi, schopnostmi a motivací, aby mohly zajistit podnikatelské cíle

A) FAKTORY VNĚJŠÍ:  poměr mezi nabídkou a poptávkou na trhu práce  požadavky na pracovníka (kvalifikace)  populační křivka  lokalita firmy  dopravní dostupnost

B) FAKTORY VNITŘNÍ:  pověst firmy (image, význam, úspěšnost)  charakteristika pracovního místa (pracovní podmínky, úroveň benefitů )  požadované vzdělání, kvalifikace  klima a mezilidské vztahy uvnitř firmy  sociální politika (úroveň péče o pracovníky)

Organizace musí zvážit, zda potřebu obsazení pracovního místa má řešit ze svých zdrojů nebo získat pracovníky mimo firmu. (vnitřní a vnější zdroje) Obě možnosti mají své výhody a nevýhody.

 pracovník, který přestoupí v rámci organizace na jinou pozici  pracovník, kterého firma uspoří v důsledku technického rozvoje  pracovník, který má zájem přejít na uvolněné pracovní místo  žena na mateřské dovolené  pracovník s pracovním poměrem na dobu určitou

a) výhody:  znalost pracovní morálky pracovníka  pracovník zná firemní prostředí  rychlé obsazení pracovní pozice b) nevýhody:  „provozní slepota“  omezené možnosti při výběru pro volné pracovní místo

 pracovníci, kteří jsou „volní“ na trhu práce  pracovníci, kteří zvažují zajímavé pracovní nabídky  absolventi škol  ženy v domácnosti  studenti  důchodci

a) výhody:  nové názory nezatížené prostředím – „nová krev“  široký výběr uchazečů s odpovídající kvalifikací  nový pohled na řešení problému

b) nevýhody:  vyšší náklady na výběr nového pracovníka (inzerce)  delší doba na obsazení nového pracovního místa  možnost nesprávné volby pracovníka (zkušební doba)  v době zapracování nižší pracovní výkony

1) Čím se zabývá personální činnost podniku? Nejdůležitější činnost podniku, jejímž cílem je najít nejvhodnější uchazeče o pracovní místo, jelikož firmy potřebují zaměstnance s potřebnými znalostmi, schopnostmi a motivací, aby mohly zajistit podnikatelské cíle. 2) Co řadíme mezi vnější faktory v úspěšnosti získávání pracovníků? poměr mezi nabídkou a poptávkou na trhu práce požadavky na pracovníka (kvalifikace) populační křivka lokalita firmy dopravní dostupnost

3) V čem spatřujete výhody, jestliže se firma rozhodne obsadit volné pracovní místo z vnitřních zdrojů? VÝHODY: znalost pracovní morálky pracovníka pracovník zná firemní prostředí rychlé obsazení pracovní pozice 4) Jmenujte nevýhody, které mohou podniku nastat, jestliže sáhne při obsazování volného místa po některém z vnějších zdrojů. NEVÝHODY: vyšší náklady na výběr nového pracovníka (inzerce) delší doba na obsazení nového pracovního místa možnost nesprávné volby pracovníka (zkušební doba) v době zapracování nižší pracovní výkony

KLÍNSKÝ, Petr, MÜNCH, Otto a Danuše CHROMÁ. EKONOMIKA: Ekonomická a finanční gramotnost pro střední školy. Vydání třetí. Praha: EDUKO nakladatelství s.r.o., 2012 ISBN KLÍNSKÝ, Petr a Otto MÜNCH. EKONOMIKA pro obchodní akademie a ostatní střední školy. Vydání páté. Praha: EDUKO nakladatelství s.r.o., 2012 ISBN Klipart – dostupný pod licencí Microsoft Office 2003 na WWW: