Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Martina Špačková ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s jednoduchými pojmy z oblasti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_413, 21. sada, Přírodověda
Advertisements

Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
Identifikátor: VY _32 _INOVACE _PJ/3. KA, 3. KN/EK/6 Název výukového materiálu: PODNIK – MAJETEK PODNIKU Anotace: Majetková a kapitálová výstavba podniku.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Finan č ní plán – rozpo č et domácnosti I VY_62_INOVACE_1_2_05 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Finanční plán.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Technické kreslení Svět práce, 7. ročník
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ANOTACE Materiál seznamuje žáky s rozdílem mezi obsahem a obvodem a zjistí jak vyvodit vzorec pro výpočet. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy.
Násobilka 3 VY_32_INOVACE_086, 5. sada, M ANOTACE
Opakování FINANČNÍ GRAMOTNOST
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Náklady a výnosy.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Násobilka 8 VY_32_INOVACE_091, 5. sada, M ANOTACE
Násobilka 4 VY_32_INOVACE_087, 5. sada, M ANOTACE
Ekonomika domácnosti.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.10 Ročník2. ročník.
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
Zlomky Matematika VY_32_INOVACE_100 – 5.sada, M Anotace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Léčivé rostliny VY_32_INOVACE_332, 17. sada, SP Svět práce, 6. ročník
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jana Homolková ANOTACE Prezentace seznamuje žáky se základní sestavou PC a dalšími.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Špačková Martina ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s pěstováním lesů, produkčními.
AKTIVA Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Rozpočet domácnosti II Majetek zdroje financování ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35,
Petr Machala. Znáte odpověď na otázky? Osobní aktiva jsou: a)oprava vlastního automobilu b)osobní spotřební předměty c)vše co nám přináší příjem d)rekreační.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_288.
Měření fyzikálních veličin – Měření hmotnosti
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Rozpočet rodiny. Rozpočet rodiny Co je rozpočet aby rodina předešla problémům s nedostatkem peněz, měla by porovnat své příjmy a své výdaje Rozpočet.
Technické kreslení Svět práce, 7. ročník
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
EKONOMIKA MAJETEK podniku Ing. Hana Kročová
Měření fyzikálních veličin – Hustota
Měření fyzikálních veličin – Měření času
Částicové složení látek
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:14. září 2012 Číslo.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Síla. Měření síly. Gravitační síla.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Druhy čar VY_32_INOVACE_382, 20.sada, M2 Matematika ANOTACE
Majetek a závazky domácnosti
Násobilka 7 VY_32_INOVACE_091, 5. sada, M ANOTACE
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k opakování a procvičování slovní zásoby.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
* Finanční gramotnost * Hospodaření domácností. ROZPOČET je porovnání příjmů a výdajů na určité období. Rozpočet si může sestavit jednotlivec i domácnost.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_04_Osobní aktiva a pasiva TEMA:Finanční.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST AKTIVA A PASIVA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Kam s penězi, aby nezahálely
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
Účetnictví – dlouhodobý majetek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Petra Kábrtová Máchová Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
EVIDENCE VÝNOSŮ A NÁKLADŮ V ÚČETNICTVÍ
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Martina Špačková ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s jednoduchými pojmy z oblasti ekonomiky domácnosti – příjmy, výdaje, aktiva, pasiva, finanční rezerva, domácí účetnictví. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy Žáci získají přehled o jednoduchých pojmech z oblasti ekonomiky domácnosti. Pro koho je materiál určen pro 6. ročník ZŠ Autor Mgr. Bc. Martina Špačková Datum vzniku Vzdělávací oblast Člověk a svět práce EKONOMIKA DOMÁCNOSTI Svět práce, 6. ročník VY_32_INOVACE_330, 17. sada, SP

EKONOMIKA DOMÁCNOSTI -PŘÍJMY A VÝDAJE DOMÁCNOSTI -AKTIVA A PASIVA -FINANČNÍ REZERVA -DOMÁCÍ ÚČETNICTVÍ

EKONOMIKA DOMÁCNOSTI Domácnost je nejmenší ekonomická jednotka, vyžadující dodržování určitých hospodářských pravidel. Především je třeba dodržovat rovnováhu příjmů a výdajů. Příjmy (závislá činnost, podnikání, pronájem). Výdaje (bydlení, strava, ošacení, auto, děti, koníčky, přání, cíle).

PŘÍJMY – VÝDAJE = DISPONIBILNÍ FINANČNÍ REZERVA (ZISK)

EKONOMIKA DOMÁCNOSTI Každá domácnost současně pracuje s: Aktivy (úspory domácnosti včetně rezervní hotovosti doma v trezoru). Do aktiv také počítáme veškerý hmotný a nehmotný majetek (software, práva, licence). Nemovitý majetek (domy, byty, pozemky) a movitý majetek (vybavení bytu, či domu). Pasivy (závazky, úvěry, půjčky, leasing). Rozdíl hodnoty Aktiv a Pasiv by měl být kladný.

EKONOMIKA DOMÁCNOSTI Finanční rezerva - v domácím rozpočtu je třeba tvořit rezervu na nepravidelné a neočekávané výdaje (dárky, svatby, renovace bytu…apod.) Hospodaření bez rozpočtu vede mnohdy k neuváženým nákupům. Tím se poruší rovnováha domácí ekonomiky, což často vede k potížím s úhradou nezbytných potřeb. Dochází k nepříjemnostem, je třeba si vypůjčit nebo šetřit na nepravém místě.

EKONOMIKA DOMÁCNOSTI Domácí účetnictví – každá domácnost by měla mít přehled o hospodaření. Vedení deníku příjmů a výdajů domácího účetnictví je spolehlivým podkladem pro dobré hospodaření.Denně s příslušným datem zapisujeme příjmy a výdaje, na konci měsíce položky sečteme a zapíšeme do celoročního přehledu. Roční přehled slouží k zamyšlení nad hospodařením za uplynulý rok a pro vypracování rozpočtu na rok příští.

Otázky Uveď příklad příjmů v domácnosti. Co jsou to výdaje domácnosti? K čemu slouží finanční rezerva? Jaký je účel domácího účetnictví?

[cit – ] Mošna, František a kolektiv. Praktické činnosti pro 6. – 9. ročník základních škol. Provoz a údržba domácnosti. Nakladatelství Fortuna, Praha ISBN s.21, 22. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Martina Špačková Použité zdroje: