2004 Poznání sebe sama …. 2 Trocha legrace než začneme A jak vypadá Váš obrázek?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Evaluace v mateřské škole
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Jak na to, aniž bychom se zničili
€ 500 B.C Dostaneš 100% základního výdělku každé Tebou osobně sponzorované osoby. € B.C € B.C € 0 Vy € 150 B.C  Mega-Match ® (velká dvojice)
Manažerská moudrost © Outward Bound – Česká cesta Outward Bound – Česká cesta, s.r.o.
NAŠE DOSAVADNÍ ZKUŠENOSTI S PŘEDMĚTEM NOVÉ METODY VZDĚLÁVÁNÍ.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
CÍLE VE SPORTU Mgr. Eva Tomešová, Ph.D
PhDr. Eva Tomešová, Ph.D CÍLE VE SPORTU PhDr. Eva Tomešová, Ph.D
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Seminář v rámci soutěže MUP Praha o nejlepší studentský podnikatelský nápad pro studenty středních škol více informací na: Osobní business.
Člen skupiny HVB Group E- HVB Bank Petra Slabá, HVB Bank Czech Republic a.s. Lucie Melicharová, learn2grow s.r.o.
Reteaming ® je metoda založená na přístupu zaměřeném na řešení, která usnadňuje dosažení žádoucích změn prostřednictvím spolupráce. Tuto metodu vytvořili.
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Projekt „Učíme digitálně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.3.00/ Profil Škola 21.
1 ASSESSMENT CENTRE PROGRAMY Přístupy, zkušenosti - co se osvědčuje? Cílem této krátké prezentace není vyčerpávajícím způsobem (pro všechny) pojednat o.
Stipendijní informační portál - Business Strategie.
Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.
Konference projektu Cesta ke kvalitě
Obsah: Proč 8. návyk Rámcové objasnění 8. návyku
AUTOMANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ NA PRINCIPU BENCHMARKINGU
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Mentoring a Magistrát HR Know - How & Fórum personalistů Ing. Libor Peprný
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
LEADERSHIP DEVELOPMENT PROGRAM
1 Ja “Zaměstnanec přichází kvůli firmě, ale odchází kvůli manažerovi“ Jak efektivně vzdělávat manažery Mgr. Petra Voráčová INC Consulting spol. s r.o.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Moderní personalistika DS 2009/
Koučování a koučovací otázky
ROZVOJEM OSOBNOSTNÍCH A PROFESNÍCH KOMPETENCÍ UČITELŮ MŠ A ZŠ K VYŠŠÍ KVALITĚ VZDĚLÁVÁNÍ (CZ.1.07/1.3.00/ ) LUCIE CHALOUPKOVÁ PEDAGOGICKÁ FAKULTA.
MANAŽERSKÉ KOUČOVÁNÍ Milada Blažková
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
1 Proč potřebujeme systém managementu ? Cesta k dosažení harmonického a úspěšného života. Modul 1 Ing. Miroslav Weber.
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Řízení a plánování kariéry
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
SUPERVIZE z Jak se učit ze zkušenosti svého týmu? Mgr. et Mgr. Veronika Víchová CACIO 8.září 2016
PODPORA UČITELE Individuální projekt národní Garant projektu: Odbor 22 MŠMT.
ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK:
Motivace podřízených a sebe sama
Třída KUŘÁTKA PROJEKT MALÝ ZAHRADNÍK Dílčí projekt: KULIHRÁŠEK
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Zpětná vazba Jitka Navrátilová
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Informační seminář Projekt Dejte práci šanci
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Flexi Work Komerční banka, a.s. Martina Maričová, Human Resources
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Transkript prezentace:

2004 Poznání sebe sama …

2 Trocha legrace než začneme A jak vypadá Váš obrázek?

3 Proces řízení výkonu u Oskara Hlavní principy: Souvislost s celkovým pohledem Průběžná konverzace – žádná událost, žádná překvapení Positivní a konstruktivní Transparentní očekávání a cíle SMART Společný postup při naplňování strategie a cílů (= “co”) a klíčových chování a růstu (= „jak“). Způsob, jakým podporujeme vysokou výkonnost, učení a růst na individuální i firemní úrovni.

4 Oskarův deník on-line Nástroj je přístupný každému, tak aby podpořil efektivitu procesu řízení výkonu. Zahrnuje: Cíle výkonu Klíčová chování Nástroje sebepoznání Individuální plán rozvoje

5 3. Co udělám v příštích šesti měsících? Jak změřím svůj úspěch? Co budu dělat? Oskarův deník – osobní plán úspěchu 1.Jaké jsou moje silné stránky a v čem se mohu zlepšit? Jak se vidím? 2. Co jsem se naučil z předchozí zkušenosti? Jak to mohu využít, abych pokročil vpřed? Na co jsem přišel? Učit se ze zkušenosti Plánovat budoucnost 4.Jak hodlám dosáhnout svých cílů? Klíčová chování 5.Jak budu postupovat dále, abych se učil a rozvíjel? V čem se zlepším? Demo hlavní stránka

6 Jak se vidím – Jaké jsou moje silné stránky a v čem se mohu zlepšit? Nástroj pro uvědomění si svých silných i slabých stránek a toho, jak se promítají do vašich příležitostí pro zlepšení a do vašich obav. S - Silné stránkyvěci, které děláte dobře W- Slabé stránky věci, ve kterých se můžete zlepšit O- Příležitostičeho můžete využít, abyste dále rozvíjeli své silné stránky a zlepšovali ty slabší T- Obavyco musíte vyřešit, abyste mohli dále růst Proč to je důležité? Sebepoznání je prvním krokem na cestě k růstu. Každý z nás může růst - všichni máme silné a slabé stránky, je důležité o nich vědět a na obou z nich pracovat.

7 Jak se vidím - Slavný SWOT Zadání Přečtěte si kartičku se jménem známé osoby, kterou jste dostali Přemýšlejte o té osobě ve smyslu jeho/jejích: - Silných stránek? - Slabých stránek? - Příležitostí pro zlepšení? - Obav? Ke každé z těchto čtyř oblastí připište alespoň jednu poznámku Ve vaší skupině si rychle projděte svůj SWOT této osoby s ostatními Připravte se na to, že budete názory své skupiny sdílet s ostatními ve větší skupině

8 Jak se vidím Poskytuje příležitost, jak dostat vyrovnanou a užitečnou zpětnou vazbu – vyplňuje manažer i zaměstnanec. Pomáhá porozumět vašemu chování a je základem vašeho individuálního plánu rozvoje. Oskar podporuje úspěch a růst svých zaměstnanců prostřednictvím rozvoje a vzdělávání na pracovišti. Demo Swot zam + manager

9 Na co jsem přišel - Co jsem se naučil ze své zkušenosti? Pomáhá vám během stanovování cílů uvědomit si, co jste se naučili v předchozím období a jak můžete svůj úspěch zopakovat a poučit se ze svých chyb. Zaměstnanec při stanovování vzdělávacích a výkonnostních cílů sdílí se svým manažerem „co se naučil“ a „jak to bude v budoucnu aplikovat“. Demo na co jsem přišel

10 Na co jsem přišel - cvičení Zadání Přečtěte si případovou studii Vyplňte na základě tohoto příběhu alespoň jednu věc do každé části stránky „Na co jsem přišel“ Prodiskutujte u stolu, na co jste přišli. Připravte se na to, abyste své názory mohli představit i ostatním ve větší skupině Baťův příběh

11 V čem se zlepším – Jak budu dále růst a učit se? Jak se lidé učí? Z úkolů Od manažera Z tréninků Z obtížných situací Hádejte. Zdroj: Center for Creative Leadership

12 V čem se zlepším - Jak budu dále růst a učit se? Jak se lidé učí? 10% 30% 50% Zdroj: Center for Creative Leadership Hádejte. Z úkolů Od manažera Z tréninků Z obtížných situací

13 V čem se zlepším - Jak budu dále růst a učit se? 50% Z úkolů 30% Od manažera 10% Z tréninků 10% Z obtížných situací Jak se lidé učí? Zdroj: Center for Creative Leadership Zkušenosti na pracovišti Práce, která je výzvou Učení se při práci Koučování / Mentoring Učení se příkladem manažera Kaskáda učení Ve třídě Konference Tréninky E-learning Nečekané obtíže a krize, které jsme zvládli

14 V čem se zlepším - Jak budu dále růst a učit se? 50% Z úkolů 30% Od manažera 10% Z tréninků 10% Z obtížných situací Jak se lidé učí? 80% rozvoje je důsledkem každodenních činností týmů Můj individuální plán rozvoje je vyplněn nápady jak se učit při práci – 80%, stejně jako formálními tréninky a rozvojovými aktivitami pořádanými OSKARem Zkušenosti na pracovišti Práce, která je výzvou Učení se při práci Koučování / Mentoring Učení se příkladem manažera Kaskáda učení Ve třídě Konference Tréninky E-learning Nečekané obtíže a krize, které jsme zvládli Zdroj: Center for Creative Leadership

15 V čem se zlepším - Jak budu dále růst a učit se? Jak plánovat učení se při práci - Používejte nástroje sebereflexe (Jak se vidím) a co jste se naučili (Na co jsem přišel) pro stanovení cílů učení, pro podporu růstu ve vaší roli. - Zvažujte znalosti, dovednosti, chování, které vás zajímají, jsou důležité a mohou vám pomoci ve vaší roli. - Přemýšlejte o setkáních, momentech rozhodování, náročných úkolech, do kterých se můžete zapojit. - Přemýšlejte o silných stránkách svých kolegů nebo manažerů, od nichž se můžete učit. - Zvažte, jakým způsobem se nejlépe učíte a z čeho byste mohli čerpat při rozšiřování vašeho způsobu učení. - Uvažujte i o náročných nebo speciálních úkolech. - Vnímejte své získané zkušenosti, znalosti a dovednosti, abyste rozpoznali změnu ve svém rozvoji. Demo V čem se zlepším

16 Role a odpovědnosti Role zaměstnance Přijmout osobní odpovědnost za svůj rozvoj Získat ty nejúčinnější zkušenosti, zkušenosti získané při práci Účastnit se vzdělávacích kurzů a uplatňovat výuku při práci Sdílet poznatky mezi týmy a s ostatními Role manažera Aktivně podporovat růst zaměstnance - učení se na pracovišti Zkoumat možnosti rozvoje a pomáhat zaměstnancům vytvářet plány rozvoje. Podporovat zaměstnance při uplatňování získaných znalostí a dovedností při své práci Koučovat a poskytovat zpětnou vazbu ohledně vašich pokroků

17 Oskarův deník Umožní poznat jednotlivce z různých pohledů a jeho přínos pro OSKARa Společný postup, který pomáhá jednotlivcům i OSKARovi využít svůj potenciál a být úspěšný. „Živý“ nástroj – lehce dosažitelný a každému přizpůsobitelný, využitelný pro rozhovory o osobním i profesionálním rozvoji.