Metody kvality na Městském úřadě ve Vsetíně

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
Advertisements

Ing. Stanislava Správková
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR
P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji Úvodní seminář k projektu Pardubice
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
SYSTEMIZACE PRACOVNÍCH MÍST
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Společnost pro trvale udržitelný život – diskusní seminář Praha
Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR MS_P01.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
KULATÝ STŮL S OBČANY – DISKUZE O BUDOUCNOSTI. Místní akční skupina (dále MAS) je na politickém rozhodování nezávislým společenstvím občanů, neziskových.
© NSZM ČR 2006 Budování partnerství, projektové kapacity a posilování strategického řízení v Olomouckém kraji.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
9. Národní konferenci kvality ve veřejné správě, 2013, Brno.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Místní Agenda 21 podpora místní udržitelnosti Ing. arch. Marie Petrová Praha, 23. března 2012.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Místní Agenda 21 Hodnocení místní udržitelnosti v ČR Ing. arch. Marie Petrová Hradec Králové, 18. února 2014.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
Moderní řízení úřadu z pohledu tajemníka Radek Baloun, tajemník Magistrátu města Hradec Králové 31.března 2005.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Finanční kontroly ve veřejné správě IT podpora kontrolovaných procesů při správě prostředků SR a EU Konference ISSS Hradec Králové, březen 2004 RNDr. Zdeněk.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
CZ / /0020 Podpora týmu NET Genium při rozvoji progresivních informačních technologií Žadatel: NetGenium s.r.o. Partner: ČVUT Kontaktní osoba:
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Místní Agenda 21 MŽP a PS MA21 RVUR Ing.arch. Marie Petrová PS URROU,
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Místní Agenda hodnocení místní udržitelnosti v ČR a evropský kontext Ing. arch. Marie Petrová PS URROU, 11. prosince 2013.
Podpora kvality ve výzvách Analýza výsledků proběhlých výzev
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
Podpora strategické práce ve veřejné správě
Systém a struktura MA 21 Vsetín
Ministerstvo financí ČR
České Budějovice, červen 2016
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Obhajoba diplomové práce
Ing. Stanislava Správková
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Role manažerů kvality na odborech MěÚ
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

Metody kvality na Městském úřadě ve Vsetíně 10. Národní konference kvality ve veřejné správě Hradec Králové 18. - 19. 2. 2014

Cíl prezentace: Představení uplatňovaných metod kvality ve Vsetíně v posledním desetiletí, MA 21 jako pojítko metod řízení a cesta ke kvalitě. 2) Ekonomický a finanční vývoj hospodaření posledních let vyvolává nutnost zvýšení povědomí o efektivním využití finančních zdrojů v rozpočtu města, představení manažerského nástroje pro sledování vývoje a plnění rozpočtu. 3) Seznámení účastníků konference s procesy optimalizace v oblasti lidských zdrojů ve Vsetíně, představení nástroje ročního hodnocení pracovníků úřadu a vedoucích pracovníků Městského úřadu ve Vsetíně.

Struktura příspěvku: Úvod – představení města Vsetína Tucet let s metodami kvality – rekapitulace MA 21 jako pojítko metod a cesta ke kvalitě Ekonomicko-personální nástroje kvality. Nástroj manažerského sledování vývoje plnění rozpočtu Analýza pracovních postupů na odborech města Nastavení systému hodnocení pracovníků Hodnocení vedoucích pracovníků, obhajoby pozic. Závěr

1. Základní údaje o Vsetíně Město Vsetín leží ve Zlínském kraji. Dle správního určení se jedná o obec III. stupně jejíž správní obvod čítá cca 67.928 obyvatel a výměra činí 66.236 ha. Počet obyvatel = 26.951 Počet domácností = 11.620 Počet domů = 2.368 Rozloha = 6.900 ha Nadmořská výška = 345 m n. m. Vsetín

2. Tucet let s metodami kvality – rekapitulace

3. MA 21 jako pojítko metod a cesta ke kvalitě Expanzivní model řízení – platil do roku 2011 Velká administrativně personální náročnost pro kontinuální udržitelnost všech metod kvality v korelaci na přidanou vypovídací a užitnou hodnotu informací z procesů vycházejících.

Optimalizovaný model řízení kvality od roku 2012 3. MA 21 jako pojítko metod a cesta ke kvalitě Optimalizovaný model řízení kvality od roku 2012 Ponechány metody expertně srovnávací na základě typizovaných či individuálních indikátorových sad. Základnu těmto metodám tvoří manažerský ekonomický nástroj Business Inteligent.

MA 21 – Nástroj řízení města k udržitelnému rozvoji „PROCESNÍ ŘÍZENÍ KE KVALITĚ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ A METODY KVALITY VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ VE ZDRAVÉM MĚSTĚ“ Místní partnerství Zapojování veřejnosti - komunitní práce Projektový zásobník Expertní plánování – strategické řízení Akce pro udržitelný rozvoj

4. Ekonomicko-personální nástroje kvality Zřízení pozice Manažer kvality a lidských zdrojů pro oblasti ekonomiky a lidských zdrojů. Zavedení a využití manažersko-ekonomického systému Business Inteligence vedením města. Zavedení systému hodnocení zaměstnanců a řízení pracovního výkonu formou nastavení ročních cílů na MÚ Vsetín v roce 2013. Zavedení systému hodnocení vedoucích zaměstnanců úřadu Obhajoba pracovní pozice pro vedoucí pracovníky.

5. Nástroj manažerského sledování vývoje plnění rozpočtu

BI – Přehled o účtech

BI – Denní přehled plnění rozpočtu

BI – Manažerský pohled

BI – Rozvaha

6. Analýza pracovních postupů na odborech města V kontextu zaváděných úsporných opatření bylo v roce 2012 rozhodnuto provést zmapování pracovních činností a postupů u pracovníků úřadu. V praxi byl využit systém plánování práce samotnými pracovníky vždy na další týden společně s příslušným vedoucím v písemné formě. V dalším týdnu proběhlo vyhodnocení činností uplynulého týdne formou pohovoru a naplánování dalšího pracovního týdne. Cílem procesu bylo zapojení pracovníků do plnění úkolů pracovního týdne, účast pracovníků na organizaci práce a vedení diskuse nad problematikou splnění úkolů. Dát pracovníkům možnost samokontroly své práce a prostor k obhajobě své práce. Podpořila se role vedoucích na všech úrovních a byl vytvořen prostor ke komunikaci na pracovištích.

6. Analýza pracovních postupů na odborech města Ve druhém kole kontroly pracovních postupů v roce 2012, byl zadán požadavek provést monitoring využití času na jednotlivých pracovištích. Monitoring byl prováděn tak, aby kontrolované období souhlasilo s obdobím týdenního plánování práce pracovníků. Následně byly výsledky šetření počítačového času konfrontovány s jejich vlastními plány práce v konkrétním období. U každého pracovníka byl zpracován koláčový graf celkového využití počítačového času a dále byl podrobně zkoumán internetový čas z pohledu procentního využití aplikací na webu nutných k výkonu práce. Vyhodnocení bylo prováděno tajemníkem úřadu s příslušným vedoucím odboru a MKLZ. Každý vedoucí získal podrobné informace o svém odboru. Při pohovoru byl zdůrazněn preventivní charakter monitoringu.

6. Analýza pracovních postupů na odborech města Analýza počítačového času celkem, z toho Internet 15 %

6. Analýza pracovních postupů na odborech města Analýza počítačového času, Internet detailní pohled

6. Analýza pracovních postupů na odborech města Byl zpracován detailní přehled výsledků monitoringu počítačového času pracovníků ve struktuře:

7. Nastavení systému hodnocení pracovníků Výstupy analýz pracovních postupů potvrdily nutnost vytvoření systému hodnocení pracovníků. Vytvoření Manuálu hodnocení zaměstnanců a řízení pracovního výkonu V prvním čtvrtletí roku 2013 byla zaveden modul hodnocení pracovníků formou nastavení ročních cílů s následným vyhodnocením. Nastavení systému hodnocení pracovníků provádějí vedoucí odborů a přímí nadřízení formou pohovorů s pracovníky. Cílem pohovorů bylo získat informace od pracovníků na uplatnění nejen ve stávající pozici, ale také případná možnost využití odbornosti na jiných pozicích. Cílem procesu je také získání informací k sestavení kariérového plánu zaměstnanců. Vznik personální databáze.

7. Nastavení systému hodnocení pracovníků Výstupy z pohovorů jsou uloženy v databázi s možností třídění, výběrů apd.

7. Nastavení systému hodnocení pracovníků V databázi je možno vyhledávat a třídit informace dle kritérií Je zde možno pomocí tlačítka zobraz záznam vstupovat přímo do formulářů hodnocení jednotlivých pracovníků Informace z pohovorů jsou vedení města dostupné on line

7. Nastavení systému hodnocení pracovníků Ukázka informací z pohovorů

8. Hodnocení vedoucích pracovníků, obhajoby pozic Hlavním cílem řízení lidských zdrojů je zajistit, aby organizace byla schopna prostřednictvím svých zaměstnanců (vedoucích pracovníků i výkonných pracovníků) úspěšně plnit své cíle a úkoly. Všichni vedoucí pracovníci města, včetně ředitele Městské policie, absolvovali v průběhu roku 2013 pohovory s vedením města ve formě obhajob pozice vedoucích pracovníků, tzv. re-konkurzů Všem obhajobám byla přítomna starostka úřadu, tajemník úřadu a příslušný místostarosta, odpovědný za agendu příslušného odboru Po ukončení pohovoru byl vyhotoven písemný záznam z hodnocení, který je podepsán příslušným vedoucím pracovníkem a tajemníkem úřadu. Záznam obsahuje zásadní cíle a úkoly kladné z pohledu vedení města na příslušný odbor i vedoucího pracovníka v konkrétním roce.

8. Hodnocení vedoucích pracovníků, obhajoby pozic K obhajobám pozic vedoucích byla vypracována jednotná metodika, obsahuje osnovu témat obhajoby

8. Hodnocení vedoucích pracovníků, obhajoby pozic V rámci obhajob pozic vedlo vedení města s jednotlivými vedoucími diskusi nad: Silnými a slabými stránkami jimi řízených pracovišť. Nad dosaženými úspěchy z pohledu posledních dvou let. Vizemi a cíli jednotlivých odborů na období příštích 2 let. Rolemi stěžejních pracovníků na jednotlivých odborech. Nad zastupitelností a perspektivními pracovníky jednotlivých odborů. Možnostmi lepší spolupráce mezi odbory úřadu a zřízenými organizacemi města. Možnostmi rozvoje a využití schopností a kvalifikace pracovníků odborů města Rozvojem týmové práce. Zlepšením partnerství mezi vedením a pracovníky odborů. Zvyšováním motivace zaměstnanců a zlepšení sounáležitosti pracovníků k zaměstnavateli.

8. Hodnocení vedoucích pracovníků, obhajoby pozic Hlavní výstupy procesu je možno chápat v rovinách: Oboustranné diskuse nad plněním cílů a vizemi z pohledu vedoucího odboru. Zpětné vazby pro vedení města o atmosféře v jednotlivých odborech, o rezervách i personální situaci na jednotlivých pracovištích. Pohovory byly podkladem pro rozhodování vedení města při optimalizaci procesů, při využití kapacit jednotlivých odborů a řešení kompetencí mezi odbory. Obhajoby práce jednotlivých odborů příslušnými vedoucími. Zastupitelnost a personálně perspektivní pracovníci na pracovištích z pohledu příštích let.

9. Závěr Možnost manažerského sledování plnění rozpočtu vedením města, nové metody komunikace s pracovníky a provedené optimalizační kroky na úřadě v posledních letech, přinesly úspěchy v oblasti úspor financí. Byly vytvořeny dostupné informační zdroje a databáze pro vedení města Jen pro informaci – Město Vsetín bylo za rok 2012 časopisem Ekonom vyhlášeno nejlépe ekonomicky hospodařící obcí Zlínského kraje. Rovněž v přehledu Ministerstva financí za rok 2012 patří Vsetínu třetí místo  z pohledu nejméně zadlužených obci v ČR.

Děkuji za pozornost Ing. Radomír Zimek – tajemník úřadu radomir.zimek@mestovsetin.cz Ing. Pavel Pelc-manažer kvality a lidských zdrojů pavel.pelc@mestovsetin.cz