Projektové řízení & Řízení produktů Petra Krajníková, ČSOB

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Advertisements

Ekonomická gramotnost
Projektové řízení Modul č.1.
VY_32_INOVACE_ Finanční trh.
managementu znalostí podle
Produkty finančního trhu
Distribuční politika Petra Krajníková.
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Peníze - půjčky Splátkový prodej Úvěrová karta Spotřebitelský úvěr
Michal Pluta Česká spořitelna, a.s. IX / 2008
X13PMT 2. seminář Ing. Martin Molhanec, CSc. Garant předmětu ČVUT – FEL, K13113.
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
3. Životní cyklus a procesy projektu
6. Koncepce řízení projektů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiálu VY_32_INOVACE_147.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Předmět: Řízení podniku 1
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Marketingový mix Petra Krajníková.
úvod pojetí a obsah marketingu
Program zahájení - Petr Pavlinec, KÚ role systémového integrátora - Martin Vimr, PH organizace projektu - Vladimír Kvarda, PH obsazení projektového týmu.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Řízení obchodu Pro IT, a.s. Ing. Zbyněk Sonnek … průzračnost, která je vidět.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Projektový management procesy Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení Hornicko–geologická fakulta VŠB-TU Ostrava.
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Projektový cyklus, analýza SWOT
6. Koncepce řízení projektů
Firemní bankovnictví Corporate Banking
2. Životní cyklus a procesy projektu
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Bankovnictví.
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Firemní bankovnictví a jeho trh – distribuce a odměňování
Metodika řízení projektů
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
PRINCeGON – metodika řízení projektů Ministerstva vnitra
Finanční gramotnost: Platební karty. PROČ CHTÍT VĚDĚT VÍC … 04 Platební karty 2 „Karetní business: body za platbu, slevy, balíčky, spoření, pojištění,
Finanční trh. Pojmy Úrok- peněžitá odměna za půjčení peněz Úroková míra- velikost úroků v procentech, procentní vyjádření navýšení půjčené částky za určité.
Název: Finanční trh a některé jeho produkty Autor: Ing. Luboš Janovský Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Finanční produkty Ročník:3.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_12 Název materiáluBěžný účet,
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
ČSOB – Prezentace © Václav Horák & Daniela Blatová.
Bankovní služby Úvěry Obchodní banky vykonávají : pasivní úvěrové operace (banka přijímá peníze) a aktivní ú.o. (banka poskytuje úvěry) Druhy úvěrů:
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0203 Název vzdělávacího materiálu: Bankovnictví Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza bankovních produktů v ČR Autor bakalářské práce: Marie.
Systém managementu jakosti
Marketingový plán podniku
Moderní platební nástroje
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Katedra řízení podniku
Projektování Projekt = plán, záměr, úmysl
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ V NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍCH
Transkript prezentace:

Projektové řízení & Řízení produktů Petra Krajníková, ČSOB

Agenda Projektové řízení 1 Product development 2

Co znamená projektové řízení?

Definice projektového řízení Proces, ve kterém jednotlivci/organizace využívají své zdroje k realizaci projektů Lidé řídí různé projekty, když dělají něco, co má předem daný cíl, začátek a konec Vedení projektů Project management

Definice projektu I. Činnost, která má jasně daný cíl začátek konec Zdroje na jeho realizaci jsou omezené Není jistý výsledek může být hmotný (nová webová stránka) nehmotný (uspořádání školení)

Definice projektu II. „Sled aktivit a úkolů, který má dán specifický cíl, definována časová omezení a má stanoveny limity pro čerpání zdrojů na realizaci“ Tato definice obsahuje 3 hlavní základny projektového managementu čas zdroje náklady Čas PŘEDMĚT PROJEKTU Náklady Dostupnost zdrojů

Zásady úspěšných projektů I. CÍLE PROJEKTU ujasnit, čeho má projekt dosáhnou SPOLUPRACOVNÍCI lidé, se kterými spolupracujete, kolegové PRAVOMOCE A ODPOVĚDNOST v případě, že se projektu účastní více osob jasně rozdělit pravomoci i odpovědnost určit projektového manažera: člověk s celkovou odpovědností za projekt, který koordinuje a kontroluje práci ostatních členů projektového týmu

Zásady úspěšných projektů II. SLEDOVÁNÍ KVALITY určit požadavky na kvalitu výsledku a sledovat její vývoj v průběhu celého projektu kritéria úspěchu PLÁNOVÁNÍ větší záměry vyžadují plánování celého projektu a detailní plánování jeho aktuálních částí REVIZE pravidelné kontroly, jak si projekt stojí oproti původnímu plánu možné přehodnocení projektu na základě nových okolností / případné zrušení projektu

Zásady úspěšných projektů III. DOKUMENTACE vedení dokumentace k projektu výstupy ze schůzek, závěry jednání, zaznamenání procesů, technická specifikace produktu, business specifikace apod. slouží i pro případné personální změny (zvláště projektového manažera) DOKONČENÍ PROJEKTU úspěšné dokončení projektu znamená i úspěšné zavedení do provozu, užívání apod. následné sledování fungování projektu v praxi FEED BACK, BEST PRACTISE

Cíle projektu Popis účelu, jehož má být prostřednictvím realizace projektu dosaženo např. zavedení nového produktu zvýší tržní podíl o x% Nová hodnota nový produkt úprava stávajícího produktu zavedení nové služby pro klienty atd. Cíl má zásadní význam pro projekt

Cíle projektu Mají důležitou úlohu v průběhu celého životního cyklu projektu, nejdůležitější jsou ve fázi: zahájení projektu – vychází z nich zadání projektu plánování uzavření projektu – celkový úspěch projektu je měřen podle stupně splnění těchto cílů

Jaké mají CÍLE být? Pro správnou definici cílů se využívá technika SMART S – Specifik – cíle mají být specifické, konkrétní M – Measurable – cíle mají být měřitelné A – Assignable – cíle mají být přidělitelné jedinému subjektu s odpovědností R – Realistic – cíle mají být dosažitelné a realistické T – Time-bound – cíle mají být časové ohraničené

Příklady projektů z bankovní praxe Zvýšení úrokové sazby u spotřebitelského úvěru o 1% na 9,9% k 1.4.2009 Zavedení služby internetového bankovnictví pro klienty s Aktivním kontem k 1.4.2009 Zavedení nového produktu Splátková karta v Poštovní spořitelně k 1.4.2008 Migrace kreditních karet na čipové k 1.4.2009 Zavedení volitelného cestovního pojištění ke všem platebním kartám k 1.4.2009 Zrušení poplatku za výběr z bankomatu pro debetní karty k 1.4.2009 .....

Projektový plán v praxi Jak byste sestavili projektový plán při zavedení nového benefitu u stávajícího produktu, např. zavedení cestovního pojištění na kreditní kartu? Čím byste v projektu začali? Na koho byste se nejdříve obrátili? Co byste museli před zahájením projektu připravit?

Projektový plán v praxi

Agenda Projektové řízení 1 Product development 2

Co si představujete pod pojmem „product development“ nebo řízení produktů?

Product development Oblast hledání příležitostí v produktovém portfoliu Správa a řízení produktového portfolia tvorba produktové strategie hledání opatření pro maximalizaci výnosů opatření na podporu prodeje správa stávajícího portfolia definice příležitostí pro nové produkty a služby návrh nových produktů úpravy stávajících produktů informace

Řízení produktů – product development I. Zaměřeno na vývoj produktů kreditních karet v rámci útvaru Spotřebního financování ČSOB Být zodpovědným centrem pro oblast kreditních karet, spotřebitelských úvěrů a kontokorentů v rámci skupiny ČSOB Mít plnou zodpovědnost za vývoj a řízení svěřených produktů, způsoby prodeje produktu, návrhy na zlepšení, úpravy produktu

Řízení produktů – product development II. Poskytovat know-how z oblasti produktů Spotřebního financování Udržování vztahů s distribučními sítěmi (pobočky ČSOB, Česká pošta, agenti ČMSS a ČSOB Pojišťovny, přímé kanály) Řízení rizika produktů

Product development – nový produkt I. Na začátku je nápad, vize nového produktu Nutné zodpovědět otázku: JAK UDĚLAT ZE SKVĚLÉHO NÁPADU NOVÝ A ÚSPĚŠNÝ PRODUKT?

Product development – nový produkt II. Jaké jsou (nenaplněné) potřeby klientů? Je na trhu prostor pro nový produkt/službu? Známe cílového zákazníka? Co od produktu očekává? Jakým způsobem mu nový produkt nabídneme? Jak optimalizovat parametry produktu? Jak optimalizovat cenu produktu? Jak optimalizovat design produktu? atd.

Produktový manažer pro kreditní karty Co je kreditní karta Co je náplní činnosti produktového manažera Za co má produktový manažer hlavní zodpovědnost Čím se zabývá produktový manažer kromě svěřeného produktu ?

Kreditní karta Platební nástroj a půjčka v jednom Kreditní karta není vázána na běžný účet, má samostatný úvěrový účet Klient má na kartě úvěrový limit, čerpá peníze banky Bezúročné období – až 45 dnů (peníze pro klienta zdarma) Široké využití karty – platby v obchodech, výběry z bankomatu, převod peněz na běžný účet, nákupy na internetu Volitelné datum splatnosti Minimální splátka 5% z vyčerpané částky

Role produktového manažera – KK ČSOB I. Řízení portfolia produktů Spotřebního financování definování parametrů produktu řízení profitability card usage management definice způsobu komunikace s klientem distribuce produktů Definování strategie produktů SF a tvorba obchodních plánů

Role produktového manažera – KK ČSOB II. Vývoj a koordinace projektů, podpora produktů definování nových produktů a služeb + spolupráce s ostatními útvary banky návrhy na zlepšení stávajících produktů a služeb nastavování a zlepšování procesů (prodejní procesy, follow-up cally, direct maily) spolupráce při definování marketingového mixu Know-how produktů spotřebního financování monitorování konkurence informace o standardech platebních systému VISA, MasterCard sdílení best practise v rámci produktů SF

Product development v praxi I. Ať již zavedení nového produktu, nové funkcionality na stávajícím produktu nebo úprava současného produktu si většinou vyžádá realizaci prostřednictvím projektu určit projektový tým připravit business specifikaci určit zdroje určit časovou náročnost schválit projekt v rámci banky! (s ohledem na priority dalších projektů) naplánovat jednotlivé činnosti v rámci projektu vést projektové schůzky koordinovat potřebné aktivity v rámci jednotlivých útvarů kontrolovat splnění potřebných činností

Product development v praxi II. zajistit informovanost o novém produktu / úpravě stávajícího produktu na pobočkovou síť, Call centrum informovat o novém produktu / úpravě stávajícího produktu klienty (určit jakým způsobem: direct mail, oznámení, výpis, Call centrum, SMS, email...) zajistit dopad zavedení nového produktu / úpravy stávajícího produktu do metodiky instrukce pro pobočky produktové listy pro pobočky Obchodní podmínky Sazebník apod. zajistit školení pro distribuční síť (pobočky, Call centrum)

Product development v praxi III. zavedení nového produktu – PR, komunikace úprava stávajícího produktu – realizace sledování kritérií úspěšnosti – monitoring vyhodnocení feed back z poboček, od klientů, z Call centra využití best practise pro další inovaci produktu sledování konkurence, reakce na zavedení nového produktu cenová politika atd.

Otázky ?