ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Didaktika školní tělesné výchovy
Advertisements

Požadavky k získání známky
Vědy o sportu (Sport sciencis)
Kurikulum ve školní TV Kurikulum – koncepce, pojetí a obsah edukace
Senzitivní období Mgr. Václav Kain.
ZDRAVOTNÍ TĚLESNÁ VÝCHOVA
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
TRÉNINKOVÉ ZATÍŽENÍ Michal Lehnert Osnova přednášky:
Taktická příprava Michal Lehnert.
Kondiční příprava hráče baseballu
. V učení nacházíme tři současně probíhající procesy:
Typologie vyučovacích hodin v ekonomickém vzdělávání, použitá kritéria a závěry pro zvyšování kvality výuky © prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
DIDAKTIKA ATLETIKY I.stupeň ZŠ
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
TECHNICKÁ PŘÍPRAVA ..
 Nepopíratelný je pozitivní vliv pohybové činnosti na zdraví člověka. Ne každému však vyhovuje prestižní forma závodění. Existuje bezpočet pohybových.
ROZVOJ POHYBOVÝCH SCHOPNOSTÍ
Základní infomace: Počet přednášek a seminářů 11
Mgr. Vendula Babou č ková. ORGANIZA Č NÍ FORMA „ vn ě jší uspo ř ádání organiza č ních a didaktických podmínek vyu č ování, v nich ž se realizuje výchovn.
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Tréninkový proces ve sportovních hrách Předmět: Teorie sportovních her (KUT/SHT) Přednáší: Doc. PhDr. D. Tomajko, CSc.
Osnova přednášky: 1.Charakteristika tréninkové jednotky (TJ), typy TJ. 2.Struktura TJ – úvodní, hlavní a závěrečná část. Obsah a význam jednotlivých částí.
TALENT ..
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
Didaktické formy tréninkového procesu - TP
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
Západočeská univerzita v Plzni
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Teorie a didaktika karate III Didaktika a trénink.
Reforma školství v ČR.
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
GYMNASTIKA I. Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Dětský aerobik Pod pojmem dětský aerobik rozumíme rozmanitá cvičení za hudebního doprovodu, která vycházejí především z aerobiku pro dospělé, ale také.
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE TĚLESNÁ VÝCHOVA Cvičení na stanovištích Gymnázium Česká Lípa Vyučující: PhDr. Radek Častulík Expert: Mgr. Šárka Maleňáková.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů.. SPORTOVNÍ TRÉNINK OB21-VVP-HUM-TV-JAN-M-SUPL-002.
Tělesná kultura a tělesná výchova – součásti výchovy ke zdravému životnímu stylu.
TV jako součást výchovných systémů v historii  Antika – Atény vers. Sparta  Středověk – pokles zájmu o TK, především šlechta: 7 rytířských ctností –
DIDAKTIKA ZÁKLADNEJ A REKREAČNEJ TELESNEJ VÝCHOVY sylaby predmetu
TĚLESNÝ, FUNKČNÍ A PSYCHICKÝ VÝVOJ DĚTÍ A MLÁDEŽE Linda Husáková UTV-SE
Fáze motorického učení fázeÚroveň zvládnutí poh. dovednosti Vnější projevyProcesy v CNSMentální aktivita I. Seznámení Velmi nízkáGeneralizace (souhyby,
Organizační formy práce v tělesné výchově
Pohybové projevy Pohybová aktivita (souhrn celého pohybového chování jedince - mnohostranná pohybová činnost člověka, která se realizuje jeho pohybovými.
Tělesná výchova v rámcovém vzdělávacím programu Klára ročková
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA.
Aplikovaná zdravotní TV OSP
Plánování, hodnocení a klasifikace ve školní tělesné výchově
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt
Organizační formy ve školní TV vyučovací jednotka
Školení cvičitelů III. třídy VG 1. konzultace
4. Pedagogika sportu v systému věd
Specifické didaktické formy ve vyučovací jednotce
OSNOVA PŘEDNÁŠKY: Charakteristika R, R jako důležitý faktor sportovních výkonů. Biologické základy R. Členění rychlostních schopností – druhy R. Tréninkové.
ATLETIKA přednáška.
Reforma školství v ČR.
Didaktika tělesné výchovy
Didaktika TV; Martina Matúšková
Téma 8. ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
Tréningová jednotka SEPTIMA
LETNÍ PŘÍPRAVA KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI
KONDIČNÍ PŘÍPRAVA Michal Lehnert.
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Školní vzdělávací program
Transkript prezentace:

ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ ORGANIZAČNÍ FORMA „ vnější uspořádání organizačních a didaktických podmínek vyučování, v nichž se realizuje výchovně vzdělávací proces“. (RYCHTECKÝ, FIALOVÁ 1999)

ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ

povinné nepovinné doplňkové – pohybově rekreační programy zájmové Sportovní kurzy ZTV Výchova v přírodě Vyučovací jednotka školní TV povinné nepovinné předměty pohybově rekreační přestávky nepovinné volitelné předměty doplňkové – pohybově rekreační programy pohybová činnost v rámci hodin jiných předmětů soutěže jednorázové akce rekreační cvičení zájmové kroužky zájezdy

ORGANIZAČNÍ FORMY POVINNÉ VYUČOVACÍ JEDNOTKA TĚLESNÉ VÝCHOVY: základní organizační forma předmětu TV.

ORGANIZAČNÍ FORMY POVINNÉ VÝCHOVA V PŘÍRODĚ

ORGANIZAČNÍ FORMY POVINNÉ VYUČOVACÍ JEDNOTKA ZDRAVOTNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY

ORGANIZAČNÍ FORMY POVINNÉ KURZY PLAVECKÝ LYŽAŘSKÝ

ORGANIZAČNÍ FORMY POVINNÉ OSTATNÍ SPORTOVNÍ KURZY

ORGANIZAČNÍ FORMY NEPOVINNÉ Mohou být žáky akceptovány na základě jejich zájmu. Nepovinné a volitelné předměty

ORGANIZAČNÍ FORMY NEPOVINNÉ OBSAH: sporty a jiné pohybové aktivity, které jsou vhodné z hlediska věku i z hlediska podmínek školy a pro něž existují odpovídající oficiálně schválené metodické materiály.

ORGANIZAČNÍ FORMY DOPLŇKOVÉ POHYBOVĚ REKREAČNÍ PROGRAM činnosti zdravotně kondiční v ostatních částech denního režimu žáků ve škole ORGANIZAČNÍ FORMY DOPLŇKOVÉ

ORGANIZAČNÍ FORMY DOPLŇKOVÉ CVIČENÍ V HODINÁCH JINÝCH PŘEDMĚTŮ (kinestetický vyučovací styl) POHYBOVĚ REKREAČNÍ PŘESTÁVKY REKREAČNÍ CVIČENÍ ORGANIZAČNÍ FORMY DOPLŇKOVÉ

ORGANIZAČNÍ FORMY ZÁJMOVÉ SOUTĚŽE JEDNORÁZOVÉ AKCE KROUŽKY ZÁJEZDY APOD.

TYPOLOGIE VYUČOVACÍ JEDNOTKY PODLE HLAVNÍCH SLOŽEK VÝCHOVNĚ VZDĚLÁVACÍHO PROCESU Diagnostické Motivační Expoziční Fixační

TYPOLOGIE VYUČOVACÍ JEDNOTKY 2. PODLE OBSAHU Gymnastické (cvičení s hudbou, kondiční gymnastika apod.)

TYPOLOGIE VYUČOVACÍ JEDNOTKY 2. PODLE OBSAHU atletické

TYPOLOGIE VYUČOVACÍ JEDNOTKY 2. PODLE OBSAHU herní

TYPOLOGIE VYUČOVACÍ JEDNOTKY 2. PODLE OBSAHU úpolové

TYPOLOGIE VYUČOVACÍ JEDNOTKY 3. PODLE TÉMATICKÉ ČINNOSTI Monotématické Smíšené 4. PODLE POHLAVÍ ŽÁKŮ Dívčí Chlapecké Koedukované

TYPOLOGIE VYUČOVACÍ JEDNOTKY 5. NA ZÁKLADĚ INTENCIONALITY Povinná školní TV Zdravotní TV Nepovinná TV

TYPOLOGIE VYUČOVACÍ JEDNOTKY 6. PODLE ZÁKLADNÍHO ZAMĚŘENÍ Nácvičná Kondiční Rekreačně orientované Soutěžní aj.

STRUKTURA VYUČOVACÍ JEDNOTKY TV 1. ÚVODNÍ ČÁST (organizační – CÍL VYUČOVACÍ JEDNOTKY, rušná a průpravná část – příprava pohybového aparátu na zatížení) = cca. 8-10 min. RUŠNÁ ČÁST – zahřátí, prokrvení svalů ( 2-3 min.) PRŮPRAVNÁ ČÁST – především protažení zkrácených, posílení ochablých svalů, fixace dynamického stereotypu správného držení těla. (5-7 min.

STRUKTURA VYUČOVACÍ JEDNOTKY TV 2. HLAVNÍ ČÁST – rozvoj pohybových schopností, nácvik nových pohybových dovedností, fixace a automatizace základních pohybových dovedností z oblasti sportu = cca.25 –30 min.

STRUKTURA VYUČOVACÍ JEDNOTKY TV 3. ZÁVĚREČNÁ ČÁST- kompenzační cvičení, celkové uklidnění organismu !!CELKOVÉ ZHODNOCENÍ PRŮBĚHU V.J.!!

STRUKTURA VYUČOVACÍ JEDNOTKY TV KAŽDÁ HODINA TV působí na žáka komplexně: FUNKČNÍ A MOTORICKÝ ROZVOJ - FYZIOLOGIE ROZVOJ OSOBNOSTI ŽÁKA - PSYCHOLOGIE SPOLEČENSKÉ UTVÁŘENÍ ŽÁKA- SOCIOLOGIE

EFEKTIVITA VYUČOVACÍ JEDNOTKY Úroveň splnění cíle vyučovací jednotky Strukturu vyučovací jednotky z hlediska psychického a fyzického zatížení Využití vyučovací doby Účinnost funkční odezvy zvolených podnětů

FYZICKÉ ZATÍŽENÍ VE V.J. Fyziologické hledisko: Rozvoj KOORDINACE (TF 120-130 tepů/min.) Rozvoj RYCHLOSTI (TF až 160 tepů/min.) Rozvoj SÍLY (150 – 190 t./min.) anebo VYTRVALOSTI (140 – 170 t./min.)

PSYCHICKÉ ZATÍŽENÍ VE V.J. EMOČNĚ – MOTIVAČNÍ ZATÍŽENÍ KOGNITIVNÍ VOLNÍ