Příklady způsobu stanovení ceny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Ukládání finančních prostředků  Valorizace příjmu  Valorizační spirála  Nákup hmotného majetku  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah.
Advertisements

DPH Vypočítej sazbu DPH.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_ROZPOČTOVÁNÍ.
Inflace Definice Ukázka spotřebního koše Jak ji zjistíme?
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Platební karty Podstata Embosované a čipové karty Debetní karty
Způsoby stanovení ceny
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 
Náklady VY_32_INOVACE_ při výrobě, obchodování, dopravě apod. dochází k spotřebě či opotřebení výrobních faktorů - pokud tuto spotřebu či opotřebení.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
Jak v praxi využít analýzu bodu zvratu?
 Reakce bank na inflaci  Reakce podniků na inflaci  Může inflace nekonečně růst?  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady.
_________________________________________
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_04.
Rovnovážná cena je cena, při níž je trh v rovnováze Při rovnovážné ceně nedochází k tlakům na její zvýšení (převis poptávky) ani k tlakům na její snížení.
Cena v pojetí marketingu
Cenové praktiky Detail stanovené ceny Balíčky a „antibalíčky“
Financování podniku Kalkulace – vyčíslení nákladů při výrobě
Benefitní program Odbory Plus. OBSAH 1. Představení - vize a fungování - lidé stojící za programem (Tým Odbory Plus) 2. Současná nabídka a úspěchy - slevy.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Place – místo prodeje (distribuce)
DPH – daň z přidané hodnoty
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Příklady výměn Valuty Devizy Devizové účty blíže
Financování podniku Kalkulace – vyčíslení nákladů při výrobě slouží k tvorbě ceny sleduje strukturu a výši nákladů na ni závisí,zda firma prodělá,nebo.
Účetnictví – Rozvaha, její funkce, obsah a členění
Jakou máme spotřebu elektrické energie? (zadání projektu)
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Cena a cenová politika. množství peněz, které musíme na trhu zaplatit za výrobek nebo službu a je to jediný nástroj z 4P, který přináší příjmymnožství.
Kalkulace – základní pojmy, metoda kalkulace
MARKETING.
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
 Podstata  Využití  Zabezpečení  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha. Národní ústav odborného vzdělání,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Zásoby Účtování výrobků
Autor: Ing.Holenda Jiří
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1186 Ročník: 3. Vzdělávací obor:
Petr Machala. Kolik to stojí peněz? Hodinová mzda.
Distribuce - placement
Kalkulace - učitel.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco.
Návrh opatření ke zlepšení pozice firmy na trhu. Cíl práce stanovit postavení firmy IMPRESS Znojmo, a.s. na trhu zjistit postavení plechovky mezi ostatními.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E18.14 Ročníktřetí.
Účtování DPH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Financování podniku. náklady přímé – stanoví se na jednotky (materiál, úkolová mzda, pojištění z úkol. mezd) přímé – stanoví se na jednotky (materiál,
Pracovní list Kalkulace neúplných nákladů. Příklad 1: Firma vyrábí kabelky –spotřeba materiálu je 415 Kč/ks, mzdy 275 Kč/ks, ostatní variabilní náklady.
FINANČNÍ GRAMOTNOST DANĚ ZŠ HejniceZ. Hyxa. DANĚ Daně a veřejné rozpočty daně jsou jedním ze zdrojů příjmů veřejných rozpočtů. Veřejné rozpočty jsou státní,
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK PODNIKU
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
ÚČTOVÁNÍ VÝROBKŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
MAJETEK PODNIKU Kateřina dušáková.
Transkript prezentace:

Příklady způsobu stanovení ceny Nákladový přístup Marketingový přístup DPH Kombinace nákladového a marketingového přístupu Negativní postup Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha. Národní ústav odborného vzdělání, 2008

Příklady způsobu stanovení ceny Nákladový přístup Mám truhlářskou dílnu, tři zaměstnance a vyrábím obývací stěnu pro obchod s nábytkem. Musím nakoupit dřevo lak, použít koupené stroje (opotřebení), zaplatit energie (elektřina – stroje, světlo) uhradit mzdy a stanovit si ziskovou přirážku Druh nákladů Cena Spotřeba materiálu 15 000,- Kč Odpisy (opotřebení zařízení dílny) 1 500,- Kč Mzdové náklady 6 000,- Kč Energie a další platby dodavatelům 500,- Kč Náklady celkem 23 000,- Kč Zisk (př. 10 %) 2 300,- Kč Prodejní cena 25 300,- Kč

Příklady způsobu stanovení ceny Marketingový přístup Použijme příklad z předchozích vyučovacích hodin Otevřu si obchod s potravinami a nevím za jakou cenu prodávat např. jogurty, chléb, těstoviny atd. Co dál ? Obejdu si obchody v nejbližším okolí a zjistím jejich ceny Protože jsem nový, nasadím ceny níže, než je průměr okolních obchodů, abych přetáhl jejich zákazníky Pokud bych měl větší firmu, hledal bych konkurenční ceny na internetu, v inzerátech, v televizních reklamních spotech atd.

Příklady způsobu stanovení ceny DPH K prodejní ceně se připočítává daň z přidané hodnoty - pro rok 2011 platí tyto sazby: 20 % základní sazba – většina výrobků a služeb 10 % potraviny, léky, knihy, časopisy Konečná kalkulace : cena+náklady+DPH Od roku 2012 má dojít ke změnám DPH Prodejní cena bez daně 25 300,- Kč DPH 20% 5 060,- Kč Prodejní cena s daní 30 360,- Kč

Příklady způsobu stanovení ceny Kombinace nákladového a marketingového přístupu Zároveň jako výrobce obývací stěny musím počítat s tím, že obchod s nábytkem nebude chtít respektovat takto vypočtenou cenu – 25 300,- Kč bez DPH Souhlasil by s cenou nižší o 1 000,- Kč V tom případě bych musel hledat úsporu v nákladech Levnější materiál, snížení mezd, snížení zisku ?

Příklady způsobu stanovení ceny Negativní POSTUP Obchodník může nutit výrobce do radikálního snížení ceny V praxi takový způsob uplatňují supermarkety, které mají silné postavení na trhu Výrobce je v takovém případě tlačen v nákladech do radikálního snížení materiálu a tím k značnému snížení kvality výrobku Kupříkladu řeznické firmě je obchodníkem stanovena cena párků. Výrobce pak sníží poměr masa a jako náhražku požije např. levnější sóju atd.