Integrovaný systém řízení (ISŘ)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROF SVAR s.r.o. Tento dokument je v tištěné podobě neřízený, pokud není podepsán ředitelem společnosti !!! Příručka integrovaného systému managementu,
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Řízení jakosti, standardy
Presentation Title.
Systém včasného varování pro odhalení symptomů krize stavebního projektu Ing. Michal Vondruška K126.
Dokumentace k zajištění BOZP
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Změny požadavků podle nové normy
Školení zaměstnanců Kvalita, environment a BOZP
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
PODPURNÉ PROCESY V ORGANIZACI
TEORETICKÉ OTÁZKY BEZPEČNOSTI
Sdružení poradců Požadavky ISO/DIS 14001:2014 Sdružení poradců
Integrovaný systém managementu v Nemocnici Břeclav, p. o.
Systémy managementu jakosti
E M A S Workshop Pavel Růžička, MŽP Projekt „Environmentální řízení měst se zaměřením na energetický management“ Ústí nad Labem,
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Environmentální management. Osnova přednášek: Úvod do předmětu. Environmentální politika a environmentální strategie. Trvale udržitelný rozvoj. Makroekonomické.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
Personální práce ( kap. 14)
Podniková ekonomika Personální činnost.
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
Systém managementu jakosti QMS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
MANAGEMENT BOZP ANEB JAK SE TO ŘÍDÍ ?.
Systém managementu jakosti
ISMS VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ
Daniel Kardoš Ing. Daniel Kardoš
ŘÍZENÍ JAKOSTI A SPOLEHLIVOSTI Věra Pelantová Pavel Fuchs verze 2009
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
Podklady ke školení Ing. Jiří Seger Ing. Alena Švarcová
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Management systému řízení kvality
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Zásady SLP, ČSN EN ISO 15189:2003 SLP – správná laboratorní práce
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
Dokumentace k zajištění BOZP
Požadavky ISO/DIS 9001:2014 a ISO/DIS 14001:2014
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
POŽADAVKY NA SYSTÉM MANAGEMENTU – VOLBA STANDARDŮ
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
RNDr. Jana Kotovicová, Ph.D. MZLU v Brně prezidentka
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Management jakosti, zdravotnické standardy, audit, měření jakosti
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KRIZOVÉ ŘÍZENÍ POUŽITÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PRO MODELOVÁNÍ A SIMULACE KRIZOVÝCH SITUACÍ - T3 ING. JIŘÍ BARTA Operační program Vzdělávání.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
CS ES SS GS Cíle společnosti KOITO CZECH pro rok Navýšení ziskovosti, Nové zakázky Nové zakázky & Splnění střednědobého obchodního plánu zavedením.
Přechod na ISO 9001:2015 v DIAMO, s. p.
Systém managementu jakosti
Integrované inspekční přístupy IPPC & inspekce Marinus Jordaan Koncepční poradce DCMR Notes.
Systém managementu jakosti 3
Procesní řízení (management)
Presentation Title 1st September 2002
Systém managementu SSHR
Systém managementu SSHR
Transkript prezentace:

Integrovaný systém řízení (ISŘ) Teplárna Strakonice a.s. září 2003 Integrovaný systém řízení (ISŘ) Co je to ISŘ? Procesně řízená organizace Popis procesů pomocí znaků, aspektů, rizik Plánování Řízení provozu a neshody Audit Mapa dokumentace Přínosy ISŘ v energetice Mgr. Eduard Ščerba, Ph.D. scerba @kee.zcu. cz Jan Štejfa

Integrovaný systém řízení (ISŘ) je systém řízení společnosti skládající se ze tří integrovaných (propojených) složek: složka řízení jakosti podle ISO 9001:2000 složka řízení životního prostředí podle ISO 14001: 2005 složka řízení bezpečnosti a ochrany zdraví při práci podle OHSAS 18001:

Systém řízení jakosti Model systému řízení jakosti dle ISO 9001:2000 Teplárna Strakonice a.s. září 2003 Systém řízení jakosti Model systému řízení jakosti dle ISO 9001:2000 Neustálé zlepšování systému managementu jakosti Odpovědnost vedení Management zdrojů Měření, analýza a zlepšování Realizace výrobku Zákazníc i (a jiné zainteres ované strany) Zákazníci (a jiné zainteresov ané strany) Požadavky Výrobek Spokoje- nost Výstup Vstup Jan Štejfa

Systém řízení jakosti Hlavní principy Teplárna Strakonice a.s. Systém řízení jakosti Hlavní principy září 2003 a) Zaměření na zákazníka b) Vůdcovství c) Zapojení pracovníků d) Procesní přístup e) Systémový přístup k managementu f) Neustálé zlepšování g) Přístup k rozhodování zakládající se na faktech h) Vzájemně výhodné dodavatelské vztahy Jan Štejfa

Teplárna Strakonice a.s. září 2003 Systém environmentálného managementu Model systému envir. managementu podle ISO 14001 See the example Jan Štejfa

Systém environmentálného managementu Hlavní principy Teplárna Strakonice a.s. září 2003 Systém environmentálného managementu Hlavní principy upřednostňuje prevenci v OŽP je založen na poznání environmentálních aspektů a jejich řízení zajišťuje neustálé zlepšování environmentálního profilu vyžaduje soulad s národní environmentální legislativou Jan Štejfa

Teplárna Strakonice a.s. září 2003 Systém managementu BOZP Model systému managementu BOZP podle OHSAS 18001 Jan Štejfa

Systém managementu BOZP Hlavní principy upřednostňuje prevenci při zajišťování BOZP je založen na poznání nebezpečí, hodnocení a řízení rizik BOZP zajišťuje neustálé zlepšování výkonnosti systému BOZP vyžaduje soulad s národní legislativou BOZP

Integrovaný manažerský systém

Integrované a specifické požadavky jednotlivých systémů

činnost nebo souhrn činností, která Procesy Proces je činnost nebo souhrn činností, která využívá zdrojů přeměňuje vstupy na výstupy, vytváří nadhodnotu má svůj cíl/cíle (úkol/úkoly) Druhy procesů řídící hlavní podpůrný

Procesně řízená organizace Základní charakteristiky procesní organizace a procesního řízení Jsou identifikovány hodnototvorné procesy. Každý proces má svého zákazníka vnějšího či vnitřního. Každý proces má svého vlastníka (odpovědnost za výsledek) Pro všechny procesy jsou stanoveny indikátory žádoucího výkonu Spokojenost zákazníka s dodanou hodnotou je klíčovým indikátorem. Procesy, které nevytvářejí žádnou hodnotu se eliminují. Procesy procházejí neustálým zdokonalováním Výkonnost procesů se porovnává se vnějšími vztažnými standardy

Výkonnost procesů - volba indikátorů výkonnosti - systém odměn a motivací - zodpovědnosti za proces, překryv procesů, interface

Popis hlavních procesů pomocí znaků jakosti environmentálních aspektů nebezpečí pro BOZP

Znaky jakosti Charakteristiky procesu z hlediska jakosti. Veličiny, které lze měřit nebo sledovat znaky jakosti výrobků - ukazují dodržení shody produktu znaky jakosti procesů - ukazují stabilitu procesu

Environmentální aspekty Charakteristiky procesu z hlediska ochrany životního prostředí. Veličiny, které lze řídit, a dále měřit nebo sledovat. Aspekt  prvek činnosti, který ovlivňuje nebo může ovlivňovat ŽP Dopad  jakákoliv změna v ŽP Identifikují se aspekty činností, služeb a výrobků. Identifikace za běžných i mimořádných stavů.  činnosti Proces  postupy aspekty dopady na ŽP  zařízení

Řízení životního prostředí podle environmentálních aspektů Činnost Aspekt Dopad H2SO4

Proces  činnosti nebezpečí  rizika  nehody Charakteristiky procesu z hlediska BOZP Veličiny, které lze měřit nebo sledovat Nebezpečí je zdroj nebo situace jež může způsobit zranění osob poškození zdraví škody na majetku škody na pracovním prostředí riziko  kombinace pravděpodobnosti a následku nebezpečné události Identifikace  za běžných i mimořádných stavů. pro všechny osoby, které mají přístup do pracovního prostoru Proces  činnosti nebezpečí  rizika  nehody

Řízení provozu a neshody

Plánování v ISŘ

Interní integrovaný audit (IA) Audit je proces získávání a hodnocení informací s cílem stanovit shodu s … (?) IA je audit prováděný v organizací vlastními vyškolenými pracovníky. Cílem je zjistit stupeň shody činností s požadavky ISŘ. Audit je nástroj zlepšování ISŘ.

Mapa dokumentace ISŘ IPR Záznamy ISŘ Integrovaná politika Cíle a programy Směrnice, příkazy ředitele Karty procesů Místní provozní předpisy a zvláštní dokumenty Záznamy ISŘ

Obecné přínosy ISŘ optimalizace řízení provozů, procesů a zdrojů, zvýšení kvality produktů a služeb, dosažení shody s legislativou, snížení výrobních nákladů, dosažení lepšího image společnosti zlepšení konkurenceschopnosti, upevnění a zvýhodnění pozice na domácím, ale zejména na zahraničním trhu zemí EU, zvýhodnění pojištění a úvěrů

Přínosy ISŘ v energetice Identifikace procesů organizace na základě jejich přidané hodnoty, cílů a odpovědností za jejich realizaci Stabilita procesů a poskytovaných produktů a služeb tepelné a elektrické energie v celém komplexu spokojenosti zákazníka Optimalizace řízení a nákladů Navýšení hodnoty organizace