Fakulta managementu a ekonomiky INFRASTRUKTURA JAKO PODMÍNKA EKONOMICKÉ PROSPERITY REGIONU RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Regionální dimenze sítě TEN-T
Advertisements

Strukturální fondy jako zdroj financí pro komunální investice
PROGRAMY PODPORY VÝSTAVBY ZE STRANY EVROPSKÉ UNIE Autor: Jiří Vaněk Vyučující: Ing. Martin Čásenský, CSc. Management podniku 2013/2014 České vysoké učení.
Budoucí kohezní politika EU
Dopravní sektorové strategie, 2. fáze
Východiska EU pro zaměření priorit Olomouckého kraje v kohezní politice EU Budoucnost Olomouckého kraje v rámci kohezní politiky EU 2014+,
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Aktuální proces přípravy programového období 2014+
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY Česká republika není čistým plátcem do fondů EU MMR ČR Seznámení se stavem čerpání za období.
Strategie Jihovýchod – jsou kraje připraveny na budoucnost?
Strategie dopravy MD ČR
Aktuální stav čerpání evropských fondů Příprava na další programovací období z pohledu regionů Mgr. Radko Martínek hejtman Pardubického kraje.
Lokalizace průmyslových (ekonomických aktivit)
Chci čerpat evropské fondy i v dalších letech Praha září, 2010 Radomír Špok Institut pro evropskou politiku
Potřeby a strategický rozvoj měst v evropském kontextu Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České republiky Konference.
Zdravotnictví po „velkém třesku“ Zdraví, zdravotnictví a evropské fondy Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České.
Krizový stav čerpání evropských fondů Jiří Paroubek předseda NS-LEV http://
 Fond soudržnosti  Evropský fond pro regionální rozvoj  EU a životní prostředí  Operační program Životní prostředí  Prioritní osy OP Životní prostředí.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Kohezní politika EU – současnost a perspektiva Radomír Špok Institut pro evropskou politiku EUROPEUM.
Evropské fondy a Česká republika v období 2007–2013: náš pohled Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti Praha,
Co je nového v evropských fondech Datum: Místo: Ostrava David Sventek.
Praha (blízké) budoucnosti: věda, výzkum a inovace Co Praha nabízí a nabídne?
Případová studie k možnému využití ITI a k diskuzi o roli měst po roce 2013 Praha, Řízení rozvoje Hradecko-pardubické aglomerace ve vztahu.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR 2014+
FINANCOVÁNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY: Jaký je aktuální stav a perspektiva dalších let? , Praha Pavel ŠVAGR.
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Strategie mezinárodní konkurenceschopnosti a priority MPO pro programové období kohezní politiky 2014.
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Strategická průmyslová zóna Holešov Konference Nová adresa pro Vaše podnikání Karel Machotka ředitel sekce podnikání Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR.
Public Private Partnership – PPP 2004 Možnosti získání příspěvků z fondů EU při realizaci PPP projektů v ČR  Ing. Olga Pokorná (Ministerstvo dopravy ČR)
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR PRO OBDOBÍ
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Technologické platformy a dopravní výzkum
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
ČR jako atraktivní lokalita pro umístění centra sdílených služeb Petr Pospíšil| ředitel Divize Investic
Olomouc Moravské dopravní fórum duben 2013 Dálnice D1 a její význam pro rozvoj regionu; EU a financování dopravní infrastruktury v období Petr Zahradník,
Evropské fondy v kontextu rozvoje města Brna Marie ZEZŮLKOVÁ Kancelář strategie města.
1 Inovace 2007 Týden výzkumu, vývoje a inovací Operační programy na období Doc. Ing. Karel Šperlink, CSc.prosinec 2007.
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
Luhačovice Mezinárodní konference: Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů září 2013 Programovací období EU 2014+, strategie operačních.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Možnosti rozvoje alternativních paliv v dopravě v České republice Praha
Společná budoucnost Evropy a jejich měst Městská dimenze jako jedna z priorit kohezní politiky Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu.
Ministerstvo pro místní rozvoj Představení hlavních priorit květen – říjen 2009 Tisková konference
Fakulta managementu a ekonomiky Prostorový vzor finanční alokace dopravních projektů kohezní politiky jako faktor regionálního rozvoje doc. RNDr. Oldřich.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Daniel Braun 1. náměstek ministra Výsledky střednědobého hodnocení, návrh rozvojových cílů.
I T I Plzeňské metropolitní oblasti
ROP: FINANCE PRO VÁŠ INVESTIČNÍ ZÁMĚR Výroční konference Regionálního operačního programu Střední Morava Zlín, 8. září 2009.
IX. Konference Finance pro města a obce Libor Lukáš hejtman Zlínského kraje zástupce AKČR pro Regionální operační programy Využití Regionálních.
1 Fondy Evropské unie. 2 Stav čerpání z fondů EU ČR má k dispozici na programové období z fondů Evropské unie 26,7 miliardy eur. V přepočtu.
Fakulta managementu a ekonomiky
Kateřina Lednická1 Mé studium na UTB a Evropská unie Kateřina Lednická.
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
Strukturální fondy EU a priority MŠMT Ondřej Liška ministr školství, mládeže a tělovýchovy.
Regionální politika Oldřich Hájek. Nástroje regionální politiky Makroekonomické nástroje Makroekonomické nástroje Jsou omezené ostatními cíly hospodářství.
VYHLÁŠENÍ 1. VÝZVY POPRVÉ V ČESKÉ REPUBLICE Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava 2007 – 2013 Tisková konference – Zlín
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Evropské fondy a budoucnost obcí a měst Městská a územní dimenze politiky soudržnosti Oldřich Vlasák Místopředseda Evropského parlamentu Místopředseda.
Podpora obcí s rozšířenou působností z ROP Střední Morava v programovém období Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Společné a koordinované politiky EU
SEMINÁŘ K VYHLÁŠENÉ VÝZVĚ 02/2007 REGIONÁLNÍHO OPERAČNÍHO PROGRAMU STŘEDNÍ MORAVA Olomouc Zlín Uherské Hradiště 18.
PLNĚNÍ CÍLŮ SRR A VYHODNOCENÍ DOPADŮ KOHEZNÍ POLITIKY NA REGIONÁLNÍ ROZVOJ Hodnocení příspěvku OP k plnění cílů SRR v kontextu regionálních rozdílů a.
Cvičení 10: SÍDELNÍ SYSTÉMY V PRAXI
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek.
oddělení absorpční kapacity Odboru strategického rozvoje kraje
Strategie a změny přístupu EU k podpoře rozvoje dopravní infrastruktury po roce 2020 Petr Zahradník Připraveno pro vystoupení na konferenci Střední Morava.
Transkript prezentace:

Fakulta managementu a ekonomiky INFRASTRUKTURA JAKO PODMÍNKA EKONOMICKÉ PROSPERITY REGIONU RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.

Dopravní náklady představují klíčový faktor tradičních lokalizačních teorií Globalizace spojena s úvahami o konci významu prostoru a dopravních nákladů Nová ekonomická geografie opětovně zdůrazňuje zájem o dopravní náklady DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA -Různé názory, ale obecná shoda:  Dopravní infrastruktura je nutná, i když ne postačující podmínka rozvoje Dopravní infrastruktura jako faktor rozvoje

Dopravní infrastruktura jako faktor rozvoje - Lokalizace automobilového průmyslu České republiky Zdroj: NOVOSÁK, DAMBORSKÝ, LINHARTOVÁ (2010) – FaME UTB Zlín

Dopravní infrastruktura jako předmět veřejné podpory Finanční alokace operačních programů České republiky v období Finanční alokace dopravní prioritní osy na alokované částce ROP v období

Dopravní infrastruktura a prostorový aspekt veřejných investic - Západovýchodní gradient Zdroj: BLAŽEK, MACEŠKOVÁ (2010) – UK Praha Zdroj: HÁJEK et al. (2011) – FaME UTB Zlín

Dopravní infrastruktura a prostorový aspekt veřejných investic - Rozvoj jádra i periferie Podpora z OP Doprava do konce roku 2010 Podpora z ROP Střední Morava v prioritní ose 1 do konce roku 2010 Zdroj: HÁJEK, NOVOSÁK (2010) – FaME UTB Zlín

Dopravní infrastruktura, Morava a kohezní politika v programovém období Dopravní infrastruktura: - Nutná podmínka rozvoje - Západovýchodní gradient - Existence chybějících úseků dopravní infrastruktury - Dopravní infrastruktura jako priorita i v programovém období

DĚKUJI ZA POZORNOST