PŘÍMÝ PRODEJ obecná presentace systému přímého prodeje zboží a služeb v sektoru maloobchodu Vysoká škola finanční a správní Praha 2010 Presentuje: Jan.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
Představení projektu: ROZVOJ West Bohemia – rozvoj partnerství v územní působnosti Ústeckého, Plzeňského a Karlovarského kraje 2. Expertní workshop k projektu.
Představení společnosti
Přímý prodej a Česká asociace osobního prodeje
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
 Význam inovací pro rozvoj společnosti  Postavení ČSVTS v inovacích  Dosavadní zkušenosti v této oblasti.
Ww Česko Marocká Smíšená Obchodní Komora
Finanční možností svépomocných skupin
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Programová konference ČSSD Michal Hašek Předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje , Hradec Králové Silné, samostatné a spravedlivé.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Vzdělávání finanční gramotnosti dospělých
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Teoretický model sociální firmy Ing.Markéta Würtherlová Fokus Praha, o.s.
Předpisy na ochranu spotřebitele Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Sociální podnik sociální ekonomika. Pojetí sociální firmy Sociální firma je konkurenceschopný podnikatelský subjekt působící na běžném trhu jehož účelem.
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Podniková ekonomika Personální činnost.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
Význam informací a dat a znalostí
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Koncepce marketingového řízení
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Společenská odpovědnost organizací
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Marketingové prostředí
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Příprava RIS LK – OS 1 Připomínkování a rozpracování první priority odbornou skupinou č.1.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Poznámky pro výuku Předmět: Autor: Škola: Téma: Název: Třída: Plánované cíle: - Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu Interaktivní tabule.
MARKETING.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
KULATÝ STUL Přímý prodej a směrnice EU o právech spotřebitelů a směrnice o nekalých obchodních praktikách Jan Stránský Asociace osobního prodeje (AOP),
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Model strategie marketingového mixu
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Ochrana práv spotřebitelů v energetických odvětvích JUDr. Petr Scholz, Ph.D. ředitel sekce legislativně správní Praha, květen 2013.
Soukromý sektor v rozvojovém rámci po roce 2015 Ivan Voleš, poradce prezidenta HK ČR pro mezinárodní vztahy a člen Evropského hospodářského a sociálního.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Politika podpory vědy a výzkumu Politika ochrany spotřebitele Mgr. Oldřich Hájek.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Ekonomika malých a středních podniků
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
IP Alena Kopáčková (DFP)
Transkript prezentace:

PŘÍMÝ PRODEJ obecná presentace systému přímého prodeje zboží a služeb v sektoru maloobchodu Vysoká škola finanční a správní Praha 2010 Presentuje: Jan Stránský Amway manager pro vnější vztahy Česká asociace ososbního prodeje - předseda

Úvod, obsah Podstata přímého prodeje jako podnikání a jeho potenciál Hlavní činitelé přímého prodeje Vztahy mezi jednotlivými prvky podnikání a vzájemná komunikace Rizika v sektoru přímého prodeje Studijní projekty Diskuse

Podstata přímého prodeje Definice Přímý prodeje je prodej výrobků a služeb zákazníkům prostřednictvím přímých prodejců, distributorů mimo stálé maloobchodní jednotky Potenciál přímého prodeje - mimořádná obchodní příležitost pro běžného občana - vhodný a výhodný způsob jak nakupovat vysoce kvalitní výrobky a dostávat nadstandartní služby - efektivní způsob jak prodávat výrobky a služby

Hlavní složky přímého prodeje Výrobky výrobková portfolia rychloobrátkové spotřební zboží výrobky investičního charakteru Lidé prodejci zákazníci / spotřebitelé potenciální noví prodejci Firmy výzkum a vývoj výrobků výroba distribuce, snížení článkovitosti

VÝROBKY Spotřební zboží kosmetika,péče o tělo, pleť, vlasy péče o domácnost, prací a čisticí prostředky, potřeby pro domácnost doplňky stravy knihy, vzdělávací media, hračky, šperky Technické výrobky, výrobky investičního charakteru domácí spotřebiče, nádobí vysavače stavební prvky, okna Služby kabelová TV, internetové připojení, telekomunikační služby energie

LIDÉ Rozhodující většina přímých prodejců jsou nezávislí podnikatelé Přímý prodej je otevřený system, bez zásadních omezení pro zájemce Přímý prodej nabízí obchodní příležitost bez nutnosti velkých investic Přímý prodej nabízí příležitost pro ekonomické i sociální uplatnění ženám, seniorům, studentům, nezaměstnaným osobám Přímý prodej nabízí příležitost ke vzdělávání, pro osobní a profesionální růst a příležitost k výdělku Být úspěšný v přímém prodeji znamená být pracovitý, odhodlaný, cílevědomý, komunikativní a schopný trvale se učit. Pro dosažení úspěchu je nutná usilovná práce.

Činnost distributorů - nákup zboží od spolupracující firmy - nabídka / presentace zboží potenciálnímu zákazníkovi - prodej zboží - poskytování poprodejních informací a servisu - nábor nových distributorů - školení, motivace, podpora, marketingové vedení poskytované novým distributorům

FIRMY Prodejci (distributoři) jsou nejcennější součástí prodejního systému jednotlivých firem přímého prodeje Firmy proto musí jasně stanovovat cíle a prostředky své obchodní činnosti jasně formulovat svůj prodejní a marketingový plán školit a vzdělávat své prodejce účinně je motivovat nabídnout jim přitažlivý odměnový system snažit se je udržet v jejich činnosti Firmy si musí stanovit, uvést do praxe a vyžadovat dodržování pravidel chování a jednání na trhu, které jsou v plném souladu s platnou legislativou a uplatňování etických kodexů, které jdou ještě nad tyto právní normy.

Odměňování prodejců musí být jasně definované, průhledné a zveřejněné, postavené na obchodních (prodejních) výsledcích Finanční odměny obchodní rozpětí výkonností odměny - bonusy slevy Nefinanční odměny zveřejňování úspěšných obchodních výsledků jedn. prodejců a jejich veřejné ocenění účast na nadstandartních školeních seminářích a společenských akcích pořádaných firmami

Kategorie přímého prodeje Podle způsobu odměňování prodejců - jednovrstevný marketing - mnohovrstevný (síťový) marketing Prodejce si může vytvořit svoji vlastní prodejní strukturu (organizaci) z osob, které k tomuto podnikání přivedl. Tu pak odborně vede, školí a motivuje. Členové této skupiny se podílejí na jejích obchodních výsledcích podle pravidel, které jsou přehledně a pevně stanovena a publikována firmou. Odměny jsou výhradně stanoveny na základě prodeje výrobků. Podle prodejní metody - osoba osobě - skupinové presentace

Rizika pro odvětví přímého prodeje Přesto, že se ve světě věnuje přímému prodeji přes 51 milionů osob a jeho obrat přesáhl v roce 2008 částku USD 101 miliard - jsou principy a pravidla přímého prodeje málo známy - přímý prodej je nesprávně nebo záměrně zkresleně presentován - přímý prodej je často kritizován sdělovacími prostředky a jsou snahy jej omezovat regulačními opatřeními Aby bylo možno účinně čelit těmto problemům používají firmy - vlastní přísná regulační pravidla a nástroje - komunikují a spolupracují se sdělovacími prostředky a regulačními institucemi a s institucemi pro ochranu spotřebitelů - provádějí osvětu a poskytují informace o své činnosti laické i odborné veřejnosti - angažují se ve vlastních programech firemní společenské zodpovědnosti

Sektor přímého prodeje se bedlivě stará o stanovení a dodržování vysokých standartů obchodního chování a jednání vysokou kvalitu svých výrobků dodržování zásad korektního podnikání vynucení dodržování těchto pravidel a kodexů komunikaci se svými prodejci školení svých prodejců ochranu spotřebitelů

Úmyslná nebo nevědomá záměna přímého prodeje (zejména odměnového systemu MLM) s nelegálními praktikami - pyramidové hry - letadlo atd. Jasně definovaný rozdíl V případě jakýchkoliv pochybností žádat přesný popis systemu, který musí být veřejný, transparentní a dobrovolný

Representace sektoru přímého prodeje V zájmu ochrany legitimních zájmů firem přímého prodeje a jejich prodejců na příslušném trhu, podporu samoregulace odvětví a usnadnění komunikace vytvářejí firma dobrovolná zájmová sdružení Asociace přímého prodeje. Čechy, AOP, 9 členů Amway, Avon, Just, Mary Kay, Lux, Oriflame, Tupperware, Vorwerk, International Diet Evropská federace asociací přímého prodeje (FEDSA) Brusel Světová federace asociací přímého prodeje (WFDSA) Washington

Podnikatelské prostředí Kromě základních elementů přímého prodeje což jsou výrobky lidé přímý prodej také vyžaduje příznivé podnikatelské prostředí, dobrou pověst a image, správné chápání a spolupráci a partnerství s důležitými partnery: nejširší veřejnost = potenciální zákazníci regulační instituce sdělovací prostředky školy, vzdělávací zařízení

Spolupráce se vzdělávacími institucemi Polsko Krakovské ekonomická universita Česká republika Vysoká škola ekonomická v Praze Junior Achievement Turecko Bosporská universita v Istanbulu Gazi University v Ankaře Ukraina Ukrainský institut pro podporu marketingových studií Evropský projekt FEDSA Academia, přednášky pro VŠ

Děkuji Vám za pozornost