DM1: dějiny filmu Úvod do teorie a dějin filmu a audiovizuální kultury

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt EU – OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Advertisements

KATEDRA FILMOVÝCH STUDIÍ Filozofické fakulty Univerzity Karlovy
TUL H 32 Setkání realizátorů inovace předmětů 3.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Informace pro studenty kombinovaneho studia AJ PEF, FLD, FŽP
Informace pro studenty kombinovaneho studia - AJ
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Mezinárodní konkurenceschopnost, její faktory a aplikace na ČR
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
Polycom ® RealPresence ® Mobile Aplikace pro videokonferenční volání na mobilních zařízeních s operačním systémem IOS.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Digitální publikace a e-knihy v Ústavu pro českou literaturu AV ČR Pavel Janáček, Michal Kosák, Praha,
Úvodní seminář pro studenty doktorského studia
Úvod do předmětu Požadavky k zápočtu Požadavky k zápočtu Požadavky ke zkoušce Požadavky ke zkoušce Organizace výuky Organizace výuky.
FUNDAMENTÁLNÍ TEOLOGIE
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Prezentace školy.
jako součást maturitní zkoušky z českého jazyka ve společné části
Informace pro studenty kombinovaneho studia AJ PEF, FLD, FŽP
Společnost vědění/učící se společnost
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Program 1. pracovního semináře Financování internetizace knihoven ze strukturálních fondů Havlíčkův Brod.
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Maturita 2015.
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Cvičení I. Ing. Martina Hedvičáková, Ph.D. 16. –
Akademický rok 2011/12 1. ročník – LS 1. cvičení
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Maturita 2011? Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Úvod do managementu 1. seminář
NEON TV Televizní studio UTB
NEON TV Televizní studio UTB Mgr. Jan Čada, tel.:
Astrofyzika – dálkové studium
Akademie třetího věku. 1.Základní kurz V průběhu 4 semestrů poznávání regionu poznávání regionu průřez historií od antiky po současnost průřez historií.
E-knihovna pro knihovníky Seminář E-knihy III, NTK,
Strana 1 Příprava a implementace pilotního projektu Speed Chain 13. listopadu 2013 Dr. Ing. Jiří Došek, DEKRA Automobil, a.s.
Ročníková práce Závěrečná práce e-learningového kurzu ICT technologie a jejich využití v práci učitele 2. stupně a v dalším rozvoji jeho profesních kompetencí.
Úvodní setkání Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D.
MTP Peníze 11F201 Finanční teorie, politiky a instituce – část o penězích, bankách, finančních trzích Karel Janda Office Hours: Monday 11:20-12:20,
Úvod Proč studovat informatiku?
Metodický kurz k Bakalářskému projektu 1 Diplomovému projektu 1
Management PAE DS 5. ročník. Témata přednášek Vývojové tendence managementu, charakteristika strategického řízení. Poslání podniku, podnikové cíle, identifikace.
Bakalářská práce - zpracování
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, ph.d.
Vzdělávání na Univerzitách třetího věku v ČR Zlín, 26. –
Maturity – jaro 2014.
Úvod Proč studovat informatiku?
Globální retailing v Evropě
Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 
Přednášející: PhDr. Petra Kačírková, Ph.D.
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Doporučená literatura
Ekonomika veřejného sektoru
FINANČNÍ TRHY doc. Ing. Martin Svoboda, Ph. D
Středoevropská komparativní studia na IMS FSV UK kombinovaná forma studia Den otevřených dveří 2016 Tomáš Nigrin.
Maturity – jaro Předměty Povinně: Český jazyk a literatura Na výběr jeden z předmětů: - Cizí jazyk -Matematika Jediná úroveň Další (profilové) zkoušky.
Ekonomika veřejného sektoru František Svoboda, Konzultační hodiny: čtvrtek, 13-15, kancelář 414
Percepce novomediálního díla (nejen) v galerijním prostoru
Maturity – jaro 2013.
FUNDAMENTÁLNÍ TEOLOGIE
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Maturity – jaro 2017.
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Ekonomika veřejného sektoru
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
KURZY ČESKÉHO JAZYKA pro tzv. STÁŽISTY a POSTGRADUANTY
Transkript prezentace:

DM1: dějiny filmu Úvod do teorie a dějin filmu a audiovizuální kultury Stránka předmětu: http://lide.fmk.utb.cz Konzultace pod dohodě mailem mdvorackova@fmk.utb.cz

8:30 – 12:00, U10/308 KURZ - ORGANIZACE TERMÍNY úterky 1. listopadu 13. prosince 8:30 – 12:00, U10/308 16 – 19, U41/201

DM1 - Dějiny filmu: Úvod do studia filmu a audiovizuální kultury DM2 - Dějiny filmu: Dějiny kinematografie do roku 1945 (včetně české) DM3 - Dějiny filmu: Dějiny kinematografie od roku 1945 (včetně české) DM4 - Dějiny filmu: Dokumentární a experimentální film

ZÁKLADNÍ LITERATURA Film art: an introduction. David Bordwell, Kristin Thompson. 9th ed. Boston: McGraw- Hill, 2009. vyjde česky jako Umění filmu na konci roku 2011, NAMU. http://www.davidbordwell.net/filmart/index.p hp

UMĚNÍ FILMU Jak je film vytvořen? Jak celý film funguje? Jak můžeme film kriticky analyzovat? Jak se filmové umění proměňuje v dějinách?

TÉMATA JEDNOTLIVÝCH LEKCÍ 1 .11. organizace kurzu úvod do studia filmu a AV kultury post historie filmu, filmová zkušenost 15. 11. filmová forma filmový styl 29. 11. filmové typy: žánry, dokumentární, experimentální film 13. 12 filmové analýzy pojmy teorie a dějin filmu a AV kultury

PODMÍNKY UDĚLENÍ ZÁPOČTU 1) četba tří zadaných textů (nebodováno, zjišťováno na začátku dne výuky testem, ke stažení na http://lide.fmk.utb.cz) 2) prezentace (zkouškové období, 4 skupiny, max. 20 bodů, hodnoceno kolektivně) 3) písemný test (v den prezentace, kolektivní hodnocení, 3 bonusové body) Uspěl/a – 14 a více bodů

UKONČENÍ SEMESTRU: TEST proběhne ve zkouškovém období jeden termín, oznámen včas testována bude látka semestru, předpokládá se znalost analyzovaných filmů

UKONČENÍ SEMESTRU: TEXTY Na 15. 11.: Walter Benjamin - Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti esej z roku 1936 (česky v rámci knihy Dílo a jeho zdroj, 1979)

K Benjaminovi: reprodukovatelnost obrazů základní problém vztahu technologií a historie zobrazování: reprodukovatelnost doba fotografie, filmu: konvence se proměňují tato éra je definována jako období nové kapacity v reprodukci obrazů + rozvoj masových médií fotografické, filmové a televizní obrazy jsou všechny reprodukovatelné a jako takové radikálně proměnily roli obrazů ve společnosti

UKONČENÍ SEMESTRU:PREZENTACE téma dle vaší volby důležité: práce s literaturou, vlastní postoj, invence, vítané jsou prezentace v podobě videa, fotografií, atp. navržené okruhy témat: žánr, autor, analýza, film a doba představení knihy o filmu smrt filmu?, film mimo kino, témata z oblasti médií, nových médií, vizuální kultury, současného výtvarného umění, atd.

LITERATURA Časopisy: Iluminace Cinepur, rubrika „pohled“ Film a doba Filmový přehled aj.

FILMOVÁ TEORIE Umění filmu: David Bordwell, Kristin Thompson The Art of Watching Films: Boggs, Petrie Dějiny filmových teorií: Francesco Casetti Nová filmová historie: ed. Petr Szczepanik Tvořivé zrady: současné polské myšlení o filmu a audiovizuální kultuře: Petr Szczepanik, Petr Mareš (editoři)

DĚJINY FILMU Dějiny filmu: David Bordwell, Kristin Thompson The Oxford History of World Cinema History of Narrative Film: David A. Cook

CO JE TO FILM A JAK JEJ STUDOVAT? Film - neřešitelná rovnice mezi uměním a průmyslem Na film jsou uplatňovány jak požadavky průmyslu, tak umění. Tyto mohou být v rozporu, ale nemusí. Je to spíše tak, že nejsou souměřitelné V moderní společnosti není žádný umělecký druh vyvázán z ekonomických zájmů

FILM A JEHO HISTORIE Není žádná „superhistorie“, ale mnoho historií Film je zároveň: uměleckou formou ekonomickým produktem kulturním produktem technologií

ČÍM JE DNES FILM? Dříve: jedno místo (kino), kolektiv, jeden čas, nepřístupnost filmu jako hmotného předmětu Nyní: absolutní všudypřítomnost, individuální sledování, okamžitý přístup, film může být vlastněn a různě upravován.

UKÁZKY V HODINĚ: 1) Zidane, un portrait du 21e siècle - Douglas Gordon 2) Každému jeho vlastní kino - Trier: http://www.vimeo.com/3503925 Egoyan: http://www.vimeo.com/3512019 Wenders: http://www.vimeo.com/3512894 Heslo csfd, vložil uživatel artran 3) Lumiére, André S. Labarthe, 1996