MZe ČR, odbor ZAaPÚ Olomouc

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
XV. Celostátní finanční konference
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Operační program „Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství“ (OP Zemědělství) a Horizontální plán rozvoje venkova (HRDP)
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Program rozvoje venkova na období
Společný regionální operační program Priorita 1 Regionální podpora podnikání Opatření 1.1 Podpora podnikání ve vybraných regionech Priorita 2 Regionální.
Operační program Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství Ministerstvo zemědělství Odbor Řídící orgán OP.
Dotační příležitosti.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor evropských fondů Výroční zpráva Rámce podpory Společenství.
Podpora mikroregionů v Královéhradeckém kraji Ing. Pavlína Trpkošová Krajský úřad Královéhradeckého kraje Odbor regionálního rozvoje, cestovního ruchu.
1 Leader + Státní zemědělský intervenční fond Místní akční skupina – MAS.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Aktuální stav opatření V.2 zřízení Celostátní sítě pro venkov Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Program rozvoje venkova ČR na období Osa 4 Leader Ing. Kateřina Adamcová, oddělení metodiky Osy 4 PRV.
Regionální politika a strukturální fondy Evropské unie
Podpora v rámci Programu rozvoje venkova v období
JUDR. LENKA DEVEROVÁ Červenec 2013 MAS OPS nebo sdružení (spolek)
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova European Agricultural Fund for Rural Development (EAFRD) OSA I Ing. Zuzana Dvořáková odbor Řídící orgán OP.
Co je třeba udělat pro vznik o.p.s. Hradecký venkov se sídlem v Nechanicích :
Program rozvoje venkova a problematika DPH Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Program rozvoje venkova ČR na období Olomouc Šumperk
AKTUÁLNÍ VÝZVY PROGRAMOVÉHO OBDOBÍ Horizont
Sociální problematika na venkově Od Programu obnovy vesnice k LEADERu Ing. Roman Línek náměstek hejtmana pověřený zastupováním Pardubický kraj
SZP Společná zemědělská politika prof. Ing. Magdaléna Hrabánková, CSc., prof. h.c. Ekonomická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích.
1 Inovace 2007 Týden výzkumu, vývoje a inovací Operační programy na období Doc. Ing. Karel Šperlink, CSc.prosinec 2007.
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
Program rozvoje venkova, - pro obce Ing. arch. Kamila Matoušková, CSc. poradkyně ministra zemědělství.
Venkov a zemědělství po vstupu do EU Doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc.Doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc.
Zdroje financování – vybrané oblasti pro obce + Dispoziční fond Ing. Zdeňka Škarková, RRA Vysočina.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Program rozvoje venkova a problematika DPH Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Program rozvoje venkova aktuální stav implementace
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s. Litoměřice Ing. Jiří Krist.
FONDY EU Programové období
Program rozvoje venkova ČESKÉ REPUBLIKY na období 2007 – 2013.
Program rozvoje venkova 2007 – 2013, návrh MZe. Hodnocení předchozích programů  SAPARD, OP, HRDP diskuze na téma velikost farem a přístupu menších a.
FONDY EU Programové období
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Návrh reformy SZP Evropská komise předložila návrh reformy SZP pro období po roce Účelem tohoto návrhu je posílit konkurenceschopnost, udržitelnost.
Rozvoj venkova v EU Rozvoj venkova.
Nástroje dotační politiky pro zemědělce hospodařící udržitelným způsobem Ing. Pavel Sekáč náměstek ministra zemědělství Sekce pro společnou zemědělskou.
Program rozvoje venkova na období možnosti podpor pro obce Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Podnikání a zemědělství.
Jednodušší cesta k dotacím v novém programovém období Místní akční skupina Rakovnicko.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Jednodušší cesta k dotacím v novém programovém období Místní akční skupina Rakovnicko.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
Program rozvoje venkova aktuální stav implementace Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Dotační programy v období DRAHOSLAV CHUDOBA, DABONA s.r.o. 1.
Program rozvoje venkova Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Operační program Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství Podopatření Rozvoj venkova (podopatření typu LEADER+) Ing. Lucie Lopatová.
Program rozvoje venkova , Monínec.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Dotační politika Bělá Ing. Ladislav Bittner. Ing
Politika rozvoje venkova Program rozvoje venkova
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Transkript prezentace:

MZe ČR, odbor ZAaPÚ Olomouc Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova - EZFRV European Agricultural Fund for Rural Development - EAFRD Ing. Karel Stojan MZe ČR, odbor ZAaPÚ Olomouc Olomouc 28. března 2007

Úvod do problematiky EU má několik politik ( programů – vizí ) Společná zemědělská politika EU – probíhá její reforma – odklon od produkce Rozdělení „Zemědělského orientačního a záručního fondů“ na fondy dva: * Evropský zemědělský záruční fond * Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova ( EZFRV – EAFRD ) Národní strategický plán rozvoje venkova ČR na období 2007-2013 Program rozvoje venkova ČR na období 2007- 2013 ( PRV ) * Priority: 3 + 1 = 4 osy * Opatření: 6 + 10 + 3 + 2 = 21 * Podopatření: 20 + 13 + 8 + 3 = 44

Legislativa Nařízení Rady (ES) č. 1290/2005  ze dne 21. června 2005 o financování společné zemědělské politiky - z Evropského zemědělského záručního fondu pro financování tržních a dalších opatření   - z Evropského zemědělského fondu pro rozvoj venkova pro financování programů rozvoje venkova 26 stran

Legislativa vydané 16.2.2006 – 26 stran Rozhodnutí Rady o strategických směrech Společenství pro rozvoj venkova (programové období 2007-2013) vydané 16.2.2006 – 26 stran Strategické směry Společenství stanoví oblasti důležité pro naplňování priorit Společenství, zejména ve vztahu k cílům udržitelnosti  a k Lisabonské strategii pro hospodářský růst a zaměstnanost

Legislativa Nařízení Rady č. 1698/2005 o podpoře pro rozvoj venkova z Evropského zemědělského fondu pro rozvoj venkova (EZFRV) ze dne 20.9.2005 – 40 stran

1. Po přijetí strategických směrů Společenství připraví každý Legislativa Nařízení Rady č. 1698/2005 o podpoře pro rozvoj venkova z Evropského zemědělského fondu pro rozvoj venkova (EZFRV) Článek 12 – Příprava 1. Po přijetí strategických směrů Společenství připraví každý členský stát svůj národní strategický plán.Tento plán bude připraven v souladu s institucionálním uspořádáním členských států v úzké spolupráci s partnery uvedenými v článku 6. Bude vypracován v úzké spolupráci s Komisí a bude se vztahovat na období od 1. ledna 2007 do 31. prosince 2013. 2. Každý členský stát zašle svůj národní strategický plán Komisi předtím, než předloží své programy pro rozvoj venkova.

Článek 15 - Programy pro rozvoj venkova Legislativa Nařízení Rady č. 1698/2005 o podpoře pro rozvoj venkova z Evropského zemědělského fondu pro rozvoj venkova (EZFRV) Článek 15 - Programy pro rozvoj venkova 1. V členských státech EZFRV (EAFRD) působí prostřednictvím programů pro rozvoj venkova. Tyto programy provádějí strategii rozvoje venkova prostřednictvím souboru opatření rozdělených do skupin podle os vymezených v hlavě IV, pro jejichž dosažení bude požadována podpora z EZFRV. Každý program rozvoje venkova se týká období mezi 1. lednem 2007 a 31. prosincem 2013. 2. Členský stát může předložit buď jeden program pro celé své území, nebo soubor regionálních programů. 3. Členské státy s regionálními programy mohou rovněž předložit ke schválení celostátní rámec obsahující prvky společné pro tyto programy.

Stav příprav-programové dokumenty 10.5.2006 – schválen NSPRV vládou ČR 16.8.2006 – schválen PRV vládou ČR 20.9.2006 – PRV odeslán EK k projednání Implementační nařízení-vydala EK- prosinec 2006 6 měsíců projednávání v EK Prováděcí předpisy-zahájení realizace duben – ???? Předkládání žádostí-projektů 05-10/2006 Platby za rok 2007-přelom roků 2007/2008 www.mze.cz

Národní strategický plán rozvoje venkova (NSPRV) Národní strategický plán rozvoje venkova ČR na období 2007-2013 Národní strategický plán rozvoje venkova ČR vychází z hlavních strategických priorit EU pro léta 2007-2013 s důrazem na zvyšování ekonomického růstu, vytváření nových pracovních příležitostí a trvale udržitelný rozvoj 30+76 stran

Program rozvoje venkova (PRV) Program rozvoje venkova ČR na období 2007-2013 Programový dokument pro čerpání prostředků z Evropského zemědělského fondu pro rozvoj venkova na období 2007-2013 schválený vládou ČR a předložen EK Do Bruselu odeslán dokument o 308 stranách českého textu Jde o dokument, který je na úrovni ČR projednaný, ale není odsouhlasený EK. Proto údaje dále uváděné nejsou závazné a je potřeba je brát s rezervou !!!!!!!

Program rozvoje venkova Osa I. Zlepšení konkurenceschopnosti zemědělství a lesnictví Osa II. Zlepšování životního prostředí a krajiny Osa III. Kvalita života ve venkovských oblastech a diverzifikace hospodářství venkova Osa IV. LEADER

Přehled o osách OSA I - ZLEPŠENÍ KONKURENCESCHOPNOSTI ZEMĚDĚLSTVÍ A LESNICTVÍ 0,74819 mld EUR:7x29=3,100 mld Kč/rok…..23,24% --------------------------------------------------------------------------------- OSA II - ZLEPŠOVÁNÍ ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ A KRAJINY 1,73199 mld EUR:7x29=7,175 mld Kč/rok…..53,82% -------------------------------------------------------------------------------- OSA III - KVALITA ŽIVOTA VE VENKOVSKÝCH OBLASTECH A DIVERZIFIKACE HOSPODÁŘSTVÍ VENKOVA 0,56574 mld EUR:7x29=2,344 mld Kč/rok…..17,57% ---------------------------------------------------------------------------------- OSA IV – LEADER 0,15663 mld EUR:7x29=0,201 mld Kč/rok……4,89% V. TECHNICKÁ POMOC 0,01503 mld EUR:7x29=0,062 mld Kč/rok……0,48% ------------------------------------------------------------------------------------ Celkem: 3,21758 mld EUR:7x29=12,882mld Kč/rok……100% (2,834 mld Kč/rok)-kof. 2,50620 mld EUR–EAFRD=78%****0,71138 mld EUR-kofinancování=22%

Klíčová témata EU osa I Předvídání změn zemědělství, interaktivní školení, vyváření a odbyt nových výrobků, využití výsledků výzkumu a vývoje, společné podniky s v+v, rozšiřování ICT, dynamické podnikání se strategickými a organizačními dovednostmi, otevírání nových trhů nepotravinářskou produkcí, obnovitelnými zdroji, vstřícnost k mladým zemědělcům

Závazné priority EU osa I Silný a dynamický zemědělsko-potravinářský sektor, přenos znalostí, modernizace, inovace, kvalita v potravinovém řetězci a prioritních sektorech v rámci investic do hmotného a lidského kapitálu

Opatření v ose I Opatření I.1 – Opatření zaměřená na restrukturalizaci a rozvoj fyzického kapitálu a podporu inovací I.1.1 Modernizace zemědělských podniků I.1.2 Investice do lesů I.1.3 Přidávání hodnoty zemědělským a potravinářským produktům I.1.3.1. Přidávání hodnoty zemědělským a potravinářským produktům I.1.3.2. Spolupráce při vývoji nových produktů, postupů a technologií (resp. inovací) v potravinářství I.1.4 Pozemkové úpravy

Opatření v ose I Opatření I.2 Opatření přechodná pro Českou republiku a ostatní nové členské státy EU I.2.1 Seskupení producentů

Opatření v ose I Opatření I.3 Opatření zaměřená na podporu vědomostí a zdokonalování lidského potenciálu I.3.1 Odborné vzdělávání a informační činnost I.3.2 Zahájení činnosti mladých zemědělců I.3.3 Předčasné ukončení zemědělské činnosti I.3.4 Využívání poradenských služeb

Klíčová témata EU osa II Služby v životním prostředí a krajině, praxe s příznivými podmínkami pro zvířata, snížení emisí skleníkových plynů, ekologické zemědělství, agroenvironmentální iniciativy, územní rovnováha marginálních a produkčních oblastí jako příspěvek k územní soudržnosti

Závazné priority EU osa II Biodiverzita a zemědělské a lesnické systémy zachovávající vysokou hodnotu přírody a tradičních zemědělských krajin Ochrana vody a půdy Zmírňování klimatických změn

Opatření v ose II Opatření II.1. zaměřená na udržitelné využívání zemědělské půdy II.1.1 Platby za přírodní znevýhodnění poskytované v horských oblastech a platby poskytované v jiných znevýhodněných oblastech (LFA) II.1.2. Platby v rámci oblastí NATURA 2000 a Rámcové směrnice pro vodní polititku 2000/60/ES (WFD) II.1.2.1. Platby v rámci NATURA 2000 na zemědělské půdě II.1.2.2. Rámcová směrnice pro vodní politiku ES

Opatření v ose II II.1.3. Agroenvironmentální opatření II.1.3.1. Podopatření postupy šetrné k životnímu prostředí II.1.3.1.1. Titul ekologické zemědělství II.1.3.1.2 Titul integrovaná produkce II.1.3.1.2.1 Management integrovaná produkce ovoce II.1.3.1.2.2 Management integrovaná produkce révy vinné II.1.3.1.2.3 Management integrovaná produkce zeleniny

Opatření v ose II II.1.3.2. Podopatření ošetřování travních porostů II.1.3.2.1. Louky II.1.3.2.2. Pastviny

Opatření v ose II II.1.3.3. Podopatření péče o krajinu II.1.3.3.1. Titul zatravňování orné půdy II.1.3.3.1.1. Management zatravňování orné půdy (C.1.1) II.1.3.3.1.2. Management zatravňování orné půdy podél vodního útvaru (C.1.2) II.1.3.3.1.3. Management zatravňování orné půdy regionální směsí (C.1.3) II.1.3.3.1.4. Management zatravňování orné půdy regionální směsí podél vodního útvaru (C.1.4)

Opatření v ose II II.1.3.3.2. Titul pěstování meziplodin II.1.3.3.3 Titul biopásy

Opatření v ose II Opatření II.2. zaměřená na udržitelné využívání lesní půdy   II.2.1. Zalesňování zemědělské půdy II.2.1.1. První zalesnění zemědělské půdy II.2.1.2. Založení porostů rychle rostoucích dřevin pro energetické využití

Opatření v ose II II.2.2. Platby v rámci NATURA 2000 v lesích II.2.2.1. Zachování hospodářského souboru lesního porostu z předchozího produkčního cyklu II.2.3. Lesnicko-enviromentální platby II.2.3.1. Zlepšování druhové skladby lesních porostů

Opatření v ose II II.2.4. Obnova lesnického potenciálu a podpora společenských funkcí lesů II.2.4.1 Obnova lesnického potenciálu a zavádění preventivních opatření II.2.4.2. Neproduktivní investice v lesích

Klíčová témata EU osa III rozvoj mikropodniků, řemesel založených na tradičních dovednostech, vybavení a školení, hospodářské podhoubí vesnic, školení mládeže (pro turistiku, rekreaci, služby v životním prostředí, tradiční venkovské činnosti, kvalitní výrobky, zavedení a rozšíření ICT), vesnické ICT iniciativy (kombinující vybavení, sítě, dovednosti, školení, internet, vysokorychlostní IT), inovace v obnovitelných zdrojích,

Závazné priority EU osa III Zastřešující priorita tvorba pracovních příležitostí, podmínky růstu – budování kapacit, příprava místních strategií, zachování atraktivity venkova pro další generace, ve školení, informacích a podnikání zohlednit potřeby žen, mladých lidí a starších pracovníků

Opatření v ose III Opatření III.1 - Opatření k diverzifikaci hospodářství venkova III.1.1 Diverzifikace činností nezemědělské povahy III.1.2 Podpora zakládání podniků a jejich rozvoje III.1.3 Podpora cestovního ruchu

Opatření v ose III Opatření III.2 - Opatření ke zlepšení kvality života ve venkovských oblastech III.2.1 Základní služby pro hospodářství a obyvatelstvo venkova III.2.1.1 Obnova a rozvoj vesnic III.2.1.2. Občanské vybavení a služby III.2.2 Ochrana a rozvoj dědictví venkova III.2.2.1 Přírodní dědictví venkova III.2.2.2 Kulturní dědictví venkova

Opatření v ose III Opatření III.3 - týkající se vzdělávání a informování hospodářských subjektů působících v oblastech, na něž se vztahuje osa III III.3.1 Vzdělávání a informace Opatření III.4 - týkající se získávání dovedností a propagace za účelem přípravy a provádění strategií místního rozvoje III.4.1 Získávání dovedností, animace, provádění

Osa IV. Leader Priority : Převaha realizace v ose III zlepšení místního řízení a mobilizace vnitřního rozvojového potenciálu venkova Převaha realizace v ose III

Principy Místní rozvojová strategie: Strategický plán Leader 2007-2013 Řádně vymezené subregionální venkovské území 10000-100000 obyv., města do 25000 obyv. (+event. výjimky), území se nesmějí překrývat Průměr EU 56000 obyv. a území 1805 km2 Ucelené území – mapa, hranice, souhlas starostů Dostatek lidských, finančních a hospodářských zdrojů na podporu strategie – popis ve strategii Partnerství mezi veřejným a soukromým sektorem 50:50 – menší území výhodou

Principy Vypracování a provádění strategie náleží místním akčním skupinám Víceodvětvové navrhování a provádění strategie Projekty z různých odvětví hospodářství, podpora podnikání ve strategii – body – větší území výhodou Inovační přístup ve strategii i v projektech – body Projekty spolupráce ve strategii – body Vytváření sítí místních partnerství SZIF kontrola MAS a projektů, informační systém a financování

Osa IV. Leader - opatření IV.1.1 Místní akční skupina Navrhuje ucelenou strategii místního rozvoje Skupina založená podle principů LEADER. Podíl hospodářských a sociálních partnerů – alespoň 50% zemědělci, ženy, mladí lidé a jejich sdružení – rovnováha partnerů v území a složení MAS – body Prokáže schopnost definovat a provádět strategii rozvoje pro danou oblast, včetně administrativy – zúčastnila se v LEADER+, LEADER ČR nebo v opatření III.4.1 (1. výzva 7/2007) Změněné MAS nebo území a nové MAS s alespoň 6 měsíci v budování schopností (2. výzva 2009)

Osa IV. Leader - opatření Obecně prospěšné společnosti, občanská sdružení, zájmová sdružení právnických osob, nadace Účetnictví – prokáže schopnost spravovat veřejné prostředky, oddělené účetnictví, oddělené strategie Minimální struktura: manažer MAS, programový výbor, výběrová komise Podpora MAS až 20% celkové podpory na strategii Vedlejší hospodářská činnost – vlastní zdroje MAS Přijatelné výdaje: osobní náklady (hodinový limit), kancelářské potřeby, nájemné, vnitřní vzdělávání (sleduje se), příprava strategie, osvěta, propagační akce Poskytování poradenských služeb pro Leader zdarma

Osa IV. Leader - opatření IV.1.2 Realizace místní rozvojové strategie Témata strategie podle všech os PRV, většinou osa III. Sazba na území 60% + bonus za počet obyvatel Téma strategie --- osy --- opatření podle PRV Fiše podle opatření nebo typů příjemců a sazeb podpor Cíle a indikátory podle PRV na všech úrovních Podmínky opatření zpravidla podle opatření PRV, opatření nemusí být identická – přesná definice ve Strategickém plánu Leader Projekty více investiční než v LEADER+

Osa IV. Leader - opatření Opatření Strategického plánu Leader: Osa I. vyloučena nároková opatření osy I. (Předčasný odchod do důchodu , Zakládání skupin výrobců, méně vhodné jsou podpory velkých potravinářských podniků) Osa II. vyloučena nároková opatření osy II. (možné budou obě opatření Neproduktivní investice, Preventivní opatření v lesích) Osa III. – všechna opatření jsou možná Respektovat demarkační čáru! Předpisy!

Osa IV. Leader - opatření IV.2.1 Realizace projektů spolupráce Meziúzemní nebo mezinárodní spolupráce Podmínkou je uzavření partnerské smlouvy o spolupráci Soulad projektů se strategií a PRV Řízení – koordinační MAS Druhý ŘO (u mezinárodní spolupráce) schválí projekt do 9 měsíců

Příjemci podpory v Leaderu Místní akční skupiny – předkládající strategii – výběr MZe Fyzické a právnické osoby, obce – předkládající projekty – výběr MAS

Veškeré informace na vebových stránkách MZe: www.mze.cz Závěr Veškeré informace na vebových stránkách MZe: www.mze.cz Odkaz: PODPORA Z EU A NÁRODNÍ DOTACE Děkuji za pozornost