Veřejné zakázky Antonín Polický. Úvod • Máme dvě možnosti, jak systém veřejných zakázek (VZ) koncipovat: 1.Jako systém proti „gaunerům“ 2.Jako systém.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní elektronický nástroj (NEN)
Advertisements

Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9. výzva IOP - Komunikační infrastruktura veřejné správy Ing. Jana Břicháčková.
NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Změna legislativy při zadávaní veřejných zakázek
Dohled nad zadáváním veřejných zakázek v České republice
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY NOVELA ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH Navrhované změny stav k Mgr. Mgr. Vlastimil Fidler.
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
Dopady novely ZVZ na transparentnost veřejných zakázek v ČR Mgr. Martin Kameník, Oživení, o. s. Praha, 1. září 2011.
1 Struktura dotačních titulů Středočeského kraje pro rok 2014.
Elektronické zadávání veřejných zakázek
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
David Novák 28/ Auditní činnost v rámci ROP Jihozápad.
Mgr. David Mlíčko odbor veřejného investování
TENDERMARKET Elektronické tržiště jako součást komplexního řešení pro administraci veškerých veřejných zakázek. © Tender systems s.r.o
Valná hromada České asociace konzultačních inženýrů (CACE), Praha, 27. března 2012 Přijatá novela zákona o veřejných zakázkách s účinností k
ISKA jak si s tím poradit
PROHLUBOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ LÉKAŘŮ IPVZ Plzeň České Budějovice.
Elektronizace veřejných zakázek dle zákona č. 137/2006 Sb., a Národní plán zavedení elektronického zadávání veřejných zakázek na období let Ministerstvo.
Integrovaný registr znečišťování Platná právní úprava Ing. Bc. Jan Maršák, Ph.D. Odbor integrované prevence a IRZ Ministerstvo životního prostředí.
Téma : Veřejné zakázky Úvodní prezentace Ing. Renata Aulová
Člen USBS ČR a SP ČR Unie soukromých bezpečnostních služeb ČR Svaz průmyslu a dopravy České Republiky
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
OTP VH ČKA 2010,2010 – Aktivity ČKA při přípravě nových OTP ČKA se problematice OTP věnuje soustavně od roku 2008 udělala si vlastní analýzu tehdy.
Nový systém elektronických nákupů z pohledu provozovatele E-tržiště
1. Poskytování informací komunikace mezi uchazečem a zadavatelem Dobrá praxe = Otevřenost 2 kvalita & množství forma a způsob uveřejňování a poskytování.
Veřejné zakázky Zákon o veřejných zakázkách č. 137/2006 Sb.
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
Pavel Štorkán předseda burzovní komory Českomoravské komoditní burzy Kladno Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR Špindlerův Mlýn 24. října.
Faktory ovlivňující výsledky zadávacích řízení - komparace veřejných zakázek zadaných obcemi a centrální státní správou Jan Pavel Listopad 2012 Názory.
Veřejné zakázky. Právní základ 3 Právní základ - Smlouva o založení Evropského společenství - Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách - Zákon č.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Tento text upravíte v menu: Zobrazit / Záhlaví a zápatí1 Zkušenosti s dobrovolnou transparentností zadávání veřejných zakázek Mgr. Jan Farský starosta.
Téma : Veřejné zakázky Úvodní prezentace Ing. Ondřej Miffek Zlín,
182. Žofínské fórum Co přinese nově chystaná legislativa z Ministerstva pro místní rozvoj? 8. září 2015 Ing. Miloslav Mašek, CSc. generální ředitel.
Aspe® systém pro řízení stavebně investičních projektů.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Sdružené nákupy – cesta k úsporám rozpočtových prostředků krajů, měst a obcí Setkání se starosty měst a obcí MSK.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
Administrace veřejných zakázek elektronicky.
Novely zákona o veřejných zakázkách v roce 2012 Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Mgr. Jan Sixta Veřejné zakázky od 1.dubna 2012 zásadní změna k lepšímu?
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Zastoupení zadavatele – ano - ne Konference: Elektronizace veřejných zakázek Pořadatel QCM s.r.o. Hotel Barcelo, Praha, Ing. Miroslav Jeništa.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
O ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK
Přednáška č. 9 Hodnocení veřejných zakázek Úvod do veřejných zakázek a věcné hodnocení Ladislav Kavřík
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Město Třebíč - Elektronizace veřejných zakázek. Zadávání veřejných zakázek Zadávání veřejných zakázek je upraveno: –Zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných.
GILDA - software pro zadavatele veřejných zakázek Veřejné zakázky měst a obcí Květen 2011, Ostrava.
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
PpeSystem»Veřejné zakázky Komplexní atestovaný elektronický nástroj podle zákona 137/2006 Sb.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Registr smluv v kontextu zákona o zadávání veřejných zakázek
Novelizace vyhlášky č. 133/2012 Sb. – vyhláškou č. 171/2015 Sb.
Hodnocení ve veřejných zakázkách
Korupce při veřejných zakázkách v ČR a SR
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Konference Praha 2014.
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Přednáška č. 10 Hodnocení veřejných zakázek - druhá část
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Transkript prezentace:

Veřejné zakázky Antonín Polický

Úvod • Máme dvě možnosti, jak systém veřejných zakázek (VZ) koncipovat: 1.Jako systém proti „gaunerům“ 2.Jako systém pro realizátory veřejných zakázek • Já bych doporučil volil druhou možnost

Zdroje • Veřejnými zakázkami proteče ročně cca 640 mld. Kč • Dotýkají se jich: – Směrnice EU 2004/17(18)/ES – Směrnice EU 2009/81/ES – zákon o veřejných zakázkách č. 137/2006 Sb. – zákon o finanční kontrole č. 320/2001 Sb.

Základní problémy • Zákon 137/2006 sb. o veřejných zakázkách – Komplikovanost (instituce, vč. MMR, si raději najímá právnické firmy, než by dělali VZ sami) – Přílišná složitost (161 paragrafů a hromady prováděcích vyhlášek) – Nejednotnost (např. různé zakázky mají různé způsoby uveřejňování na různých místech) – Upozaděná ekonomika (Zákon a prováděcí postupy vůbec neakcentují ekonomický aspekt VZ – řeší se jen právní problematika VZ)

Cíle • Jednoduché provádění VZ • Transparentní VZ • Snížení nákladů na VZ

Základní body řešení • Jednoduchost (jednoduchý zákon, který budou schopní používat všichni i bez speciálních školení) • Jediné hodnotící kritérium – cena (původní hodnotící kritéria budou součástí technických či ekonomických kritérií) • Povinné použití elektronické aukce pro zakázky nad 500 tis. Kč / rok (i u tržišť) • Soutěží povinně všichni, včetně těch, kdo dnes nemusí (MO, MV)

Základní body řešení • Kompletní zveřejňování informací (veškeré informace o VZ od zadávací dokumentace až po výsledky aukcí a smluv vč. všech dodatků na jednom místě) • On-line zveřejňování informací veřejnosti (vč. např. právě běžících elektronických aukcí, okamžité zveřejňování např. i zápisů z komisí) • Centrální adresa (jediné místo pro veřejné zakázky, současně je i profilem zadavatele, včetně veškeré dokumentace, technických podkladů, zápisů,výsledků a průběhů elektronických aukcí, smluv a dodatků) • Propojení na centrální adresu (stanovení bezpečnostního standardu a komunikačního rozhraní mezi centrální adresou a elektronickými nástroji)

Závěr • Jednoduchý a transparentní systém přinese: – Zjednodušení zadávání VZ – Snížení procesních nákladů na VZ – Snížení nákladů zadavatelů za VZ • Jednotný a on-line systém přinese: – Vyšší zájem veřejnosti – Snížení korupčních příležitostí – Snazší kontrolu VZ