SEMINÁŘ PRO ŽADATELE Veřejné výběrové řízení 15. ročníku sbírkového projektu Pomozte dětem
Program semináře 1.Jak žádat o příspěvek 2.Formulář projektové žádosti – obsahová část – přestávka – 3.Podmínky a pravidla financování projektu 4.Formulář projektové žádosti – finanční část
Pomozte dětem Je celonárodní veřejná sbírka zaměřená na: -přímou pomoc ohroženým a znevýhodněným dětem -do osmnácti let věku -žijícím v České republice Cíle sbírky: -zvyšování kvality života dětí -vytváření rovných příležitostí pro všechny děti -podporu práv dětí na život v rodině nebo v náhradním rodinném prostředí
Obecné podmínky Kdo může žádat: - občanské sdružení - obecně prospěšná společnost - účelové zařízení církví a náboženských společností
Individuální projekty - široké zacílení projektů - max. příspěvek Kč na projekt - doba trvání 6 – 12 měsíců - 3 uzávěrky: 14. června 2013, 15. října 2013, 14. února 2014 do 16h - začátek realizace: 1. července 2013, 1. listopadu 2013, 1. března 2014 Hodnocení projektů: - celonárodní výběr - hodnotí jedna tříčlenná komise
Roční projekty - široké zacílení projektů - max. příspěvek Kč - doba trvání měsíců - uzávěrka 1. července 2013 do 16 hod - začátek realizace: 1. listopadu 2013, 1. prosince 2013, 1. ledna 2014 Konec všech projektů: Hodnocení projektů: regionální rozdělení dle NUTSII 8 hodnotících komisí o min. 5ti členech
Harmonogram VVŘ – 15. ročník Vyhlášení výběrového řízení – 20. května 2013 Uzávěrka příjmu podání individuálních projektů • 14. června 2013 do 16h • 15. října 2013 do 16h • 14. února 2014 do 16h Uzávěrka příjmu podání ročních projektů • 1.července 2013 do 16h
Podání projektové žádosti Počet podaných žádostí (dle IČO) - jeden roční projekt - jeden individuální projekt v každé ze tří uzávěrek Do data uzávěrky je nutné doručit žádost písemně i elektronicky : Adresa: NROS – Pomozte dětem Na Václavce 1135/9, Praha 5 Formální kontrola - 48 hodin pro přípustnou opravu
Jak vyplnit formulář žádosti
přestávka
Alokace výzvy pro 15.ročník je ze sbírky PD k dispozici: Kč • Individuální projekty: Kč (3 kola) • Roční projekty: Kč
Jak je vnímán PROJEKT? Projekt musí představovat jasně vymezenou aktivitu nebo soubor aktivit, prostřednictvím kterých mají být dosaženy předpokládané cíle - tedy určitý pozitivní posun v dane oblasti, ve prospěch definovaných cílových skupin.
Finanční rámec projektů PROJEKT = NP + SPOLUFINANCOVÁNÍ Výše nadačního příspěvku: Individuální projekty:do Kč Roční projekty:do Kč spolufinancování není povinné
Finanční rámec projektů Výše spolufinancování: Minimální - 0% Maximální - horní hranice není striktně stanovena
Platby nadačního příspěvku INDIVIDUÁLNÍ PROJEKTY: zálohová platba - po podpisu smlouvy ve výši 100% nadačního příspěvku
Platby nadačního příspěvku ROČNÍ PROJEKTY: zálohová platba - po podpisu smlouvy ve výši 85% nadačního příspěvku závěrečná platba - po schválení závěrečné zprávy ve výši max. zbylých 15% nadačního příspěvku
Oprávněnost nákladů Oprávněnost projektových nákladů je definována na 2 úrovních: 1.Pro všechny náklady projektu – financované z nadačního příspěvku i ze zdrojů spolufinancování 2.Pro náklady projektu financované z NP
Oprávněnost nákladů - úroveň 1 VŠECHNY projektové náklady, bez ohledu na zdroj jejich financování, musí být: • nezbytné pro realizaci projektu • hospodárné a efektivní • doložitelné účetními/prvotními doklady • zaevidované v účetnictví dle stanovených pravidel • musí vzniknout v období realizace projektu
Oprávněnost nákladů - úroveň 1 • v případě investičních nákladů – oprávněnými „náklady“ jsou výdaje na pořízení nebo zhodnocení dlouhodobého majetku • mezi oprávněné náklady nepatří DPH, u které vzniká organizaci nárok na její vrácení
Oprávněnost nákladů – úroveň 2 Z nadačního příspěvku nelze financovat následující skupiny nákladů: • náklady, které nejsou uhrazeny • náklady na aktivity mimo ČR (včetně ZPC) • cestovní náhrady nad minimální limity a kapesné • náklady na výzkum • náklady na zvyšování kvalifikace pracovníků a na propagaci – pokud nesouvisí s přímou prací s dětmi
Oprávněnost nákladů – úroveň 2 • investiční náklady, pokud předmětný DM nebude zařazen do používání do uplynutí poloviny období realizace projektu • dary, poskytnuté příspěvky • finanční leasing / odpisy DM • pořízení zásob • daně, u kterých je organizace poplatníkem • …
Formulář rozpočtu Obecné zásady: • držet se pokynů • neupravovat formuláře (struktura, formátování) • vyplňovat světle modrá pole • rozpočet se sestavuje za projekt jako celek - tedy nikoli pouze za část, která bude financována z NP • rozpočet může obsahovat pouze oprávněné náklady projektu
Smluvní podmínky • účetnictví, archivace, platnost smlouvy • příjemce – hlavní nositel / realizátor projektu (subdodávky, bez partnerství) • zakázky - nejsou definována striktní pravidla, pouze hospodárnost • změny projektu / rozpočtu • informování, zprávy, monitoring • publicita
Děkujeme za pozornost! Přejeme Vám příjemné sepisování projektových žádostí a úspěch ve VVŘ.