Reklama a hygiena potravin

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Legislativa na ochranu kojení v ČR
Advertisements

BEZPEČNOST KRMIV Pojmy
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.03 •SOU Obořiště •Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník •Číslo klíčové aktivity:
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Název Stravovací zvyklosti
Kontrola potravin Legislativa, bezpečnost, kontrolní orgány, standardy řetězců, sanitace, hygiena.
Fórum prevence dětské nadváhy a obezity Hana Zamrazilová Školní stravování 2014, Praha, 20.–
Ing. Jaroslav Prachař Dětská obuv a značka kvality CZECH MADE.
SPRÁVNÁ VÝŽIVA PROJEKT „ZDRAVĚ JÍST, ZDRAVĚ ŽÍT“.
Také si myslíte, že to děláte správně?
Výživové a zdravotní značení (tvrzení)
Biopotraviny ve školním stravování
SUROVINY 3. ročník oboru Cukrář, Pekař třída CP3 153, Ing
Základní pojmy ve výživě
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
POTRAVINY A VÝŽIVA 2. ročník učebního oboru KUCHAŘ, ČÍŠNÍK třída K2
UGO.
Jitka Rusková, DiS. nutriční terapeutka Poradenské centrum Výživa dětí
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
SPRÁVNÁ VÝŽIVA Prvouka 3.ročník. SPRÁVNÁ VÝŽIVA Prvouka 3.ročník.
Potravinový talíř Člověk a jeho zdraví.
Školáci potřebují dostatek energie především dopoledne
Riskuj – hra pro chytré hlavičky
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
Zdravá škola.
Spotřební koš - zařazování potravin do spotřebního koše,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_10
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_19.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.09 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.03 SOU Obořiště
Metodika nutričního poradenství
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.06
Stravování středoškoláků Zlínský kraj Odbor Hygieny dětí a dorostu Krajské hygienické stanice Zlínského kraje se sídlem ve Zlíně Prezentace: MUDr. Jana.
1www.eav.cz Energetická agentura Vysočiny, z.s.p.o. Ing. Michaela Bačáková EAV, z.s.p.o. Jiráskova 65 Jihlava
Tématické okruhy pro předkladatele projektů podpory zdraví Státní zdravotní ústav 2014.
HACCP.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nutriční poradenství.
Zásady zdravé výživy Dagmar Šťastná.
Barbora Smetanová Kateřina Šauerová.  uměle připravený  směřující k získání dovedností a vědomostí  vázáný  krátkodobý  školní  společný  vícepředmětový.
DOPL Ň KY STRAVY Ing. Sylvie kršková, Státní zem ě d ě lská a potraviná ř ská inspekce.
Alkohol v ČR MUDr. Ferdinand Polák, Ph.D. náměstek ministra pro zdravotní péči Ministerstvo zdravotnictví.
O CHRANA SPOTŘEBITELE V EU – ČÁST 1 Prezentace 2015.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Zdravá výživa Ch_078_Zdravá výživa Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_12_INOVACE_OV55 Název školy.
DOPL Ň KY STRAVY Ing. Sylvie kršková, Státní zem ě d ě lská a potraviná ř ská inspekce.
Konference č. 1 Léčivé přípravky – Reklama zaměřená na odborníky Sponzoring - Setkávání odborníků Dr. Pavel Kovář Medical Director Pfizer spol. s r.o.
PREZENTUJÍCÍ Porada vedoucích zařízení školního stravování Olga Johanidesová.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.18_manipulace Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ Užitné vlastnosti zboží Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
Hygienické požadavky na dětskou skupinu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Věra Boháčová, DiS. nutriční terapeutka Poradenské centrum Výživa dětí
Skutečně zdravá jídelna Bohuslav Sedláček
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Spotřební koš ve školním stravování
Maturitní otázka 17., 22 HACCP.
Sponzorování setkání odborníků na odborných akcích
Technická dokumentace pro 1. ročník CZ.1.07./1.5.00/
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
INFORMACE O LÉCÍCH A PROPAGACE LÉKŮ
ZDRAVÁ VÝŽIVA VLIV VÝŽIVY NA ZDRAVOTNÍ STAV LIDÍ
Obecná bezpečnost vybraných druhů potravin
Co je to zdravá výživa ?
Transkript prezentace:

Reklama a hygiena potravin

Hygienou potravin se rozumí veškerá opatření nutná pro zajištění bezpečnosti, nezávadnosti a bezchybnosti potravin ve všech fázích počínaje pěstováním, přes vlastní produkci a výrobu až po konečné podávání jednotlivým osobám. Hygiena potravin

Úprava potravin Na stránkách http://www.zijzdrave.cz/co-jist/uprava-potravin.html si přečti informace o úpravě potravin a do pracovního listu vypiš: Hygienické zásady při úpravě potravin. Nejvhodnější tepelné úpravy pokrmů. Úprava potravin

Etické zásady reklamy Reklama na potraviny a nealkoholické nápoje   Reklama na potraviny a nealkoholické nápoje 1. Reklama musí pravdivě představovat propagované vlastnosti výrobků včetně jejich velikosti a složení, stejně jako výživových a zdravotních přínosů potraviny či nápoje, a nesmí v žádné z těchto vlastností klamat zákazníka. 2. Tvrzení o výživovém či zdravotním přínosu se musí opírat o vědecká zjištění. 3. Reklama na potraviny a nealkoholické nápoje by neměla podporovat jejich nadměrnou spotřebu a velikosti zobrazovaných porcí by měly být přiměřené scéně v reklamě. 4. Tam, kde je propagovaný výrobek zobrazen v kontextu celého jídla, celková skladba zobrazených potravin by měla v přiměřeném rozsahu odpovídat všeobecně akceptovaným zásadám výživy. 5. Reklama na potraviny a nealkoholické nápoje nesmí zpochybňovat zdravý a vyvážený způsob stravování. 6. Reklama na potraviny a nealkoholické nápoje nesmí zpochybňovat zdravý či aktivní životní styl. 7. Potraviny, které nejsou určeny k tomu, aby byly náhradou celého jídla, by neměly být za takovou náhradu vydávány. Etické zásady reklamy

Reklama na potraviny a nealkoholické nápoje zaměřená na děti 1. Reklama nesmí klamat ohledně kladného efektu spojeného s konzumací potraviny či nápoje. 2. Reklama na potraviny a nealkoholické nápoje nesmí zpochybňovat roli rodičů nebo jiných osobností, které jsou pro děti kladnými vzory, při vedení dětí ohledně správné výživy. 3. Reklama na potraviny a nealkoholické nápoje by neměla přímo vyzývat děti k přesvědčování rodičů nebo jiných dospělých, aby jim koupili výrobek, jenž je předmětem reklamy. 4. Reklama na potraviny a nealkoholické nápoje nesmí vyvolávat dojem naléhavosti či nezbytnosti koupě. 5. Jakkoliv užití fantazijních prvků, včetně animace, je možné pro komunikaci s menšími i většími dětmi, nesmí při něm docházet ke zneužití dětské představivosti pro propagaci nevhodných  stravovacích návyků. 6. Potraviny a nealkoholické nápoje, které jsou odvozeny z obsahu televizních programů či s nimi přímo asociují, nesmějí být bez zřetelného oddělení inzerovány v rámci takových programů či bezprostředně před nimi či bezprostředně po nich. 7. Postavy (živé či animované) z televizního programu či z tisku nesmějí být užity k propagaci potravin a nealkoholických nápojů způsobem, který zastírá rozdíl mezi televizním programem či tiskem a reklamou. Například, dětský televizní program nesmí být bez zřetelného oddělení spojen s reklamou, ve které účinkují shodné postavy. Etické zásady reklamy

B A D C Poznáš produkt, na který je tato reklama? Správné odpovědi se zobrazí po kliknutí myší.

tavený sýr Veselá kráva B tavený sýr Veselá kráva A tyčinka Snickers www.tvspoty.cz/snickers-nutcase-tym/ C www.tvspoty.cz/vesela-krava-je-ta-prava/ D jogurt Müller Gracie Dr Oetker Pizza ristorante Správné odpovědi www.tvspoty.cz/muller-gracie-tresne/ www.tvspoty.cz/dr-oetker-pizza-ristorante/

F E H G Poznáš produkt, na který je tato reklama? Správné odpovědi se zobrazí po kliknutí myší.

Správné odpovědi F E G H Mattoni Coca-cola light www.tvspoty.cz/coca-cola-light-loutky/ www.tvspoty.cz/mattoni-jan-kraus-kontrola/ G H Minerální voda Korunní - citron Kofola Správné odpovědi www.tvspoty.cz/kofola-vanoce-a-zlate-prasatko// www.tvspoty.cz/korunni-citron-s-kapkou-lemongrass-cesko-slovenska-superstar/

Tisková reklama Navrhni TISKOVOU REKLAMU NA LIBOVOLNÝ PRODUKT ZDRAVÉ VÝŽIVY. Kritéria hodnocení: Grafické a výtvarné zpracování Působení – poutavost Reklamní slogan Tisková reklama

Práce žáků třídy 8. A

Práce žáků třídy 8. A

Práce žáků třídy 8. A

Práce žáků třídy 8. A

Práce žáků třídy 8. A

Práce žáků třídy 8. A

Zpracovala Inge Čechová Zdroje: http://www.foodnet.cz/ http://www.tvspoty.cz/ http://www.ceskenoviny.cz/ http://www.vyziva-energiv.cz/vyziva.php http://www.fitweb.cz/ http://www.vyzivaspol.cz http://www.zijzdrave.cz/