SVDS bylo založeno v roce 2008 s cílem hájit zájmy členů sdružení podnikajících v oblasti nakládání s některými druhy odpadů. SVDS dynamicky rozšiřuje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SYSTÉM KONTROLY PŘI TĚŽBĚ DŘEVA Tisková konference
Advertisements

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
Odpady 2014 – jak dál v Olomouckém kraji ? Konference samospráv Olomouc
Miroslava Nebuželská, BVM Audit
Podpora KVET v novele zákona o hospodaření energií
Kontrola dodržování podmínek prodeje tabákových výrobků
Kariérové poradenství
Organizace a řízení výstavbových projektů v praxi
Spotřebitelský poradní výbor a spotřebitelské organizace
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Pracovní a trestní právo Datum vytvoření11.
Kárná odpovědnost advokátů a advokátních koncipientů
Nástroje územního plánování
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Pracovní a trestní právo Datum vytvoření28.
Sektorové dohody Ano či Ne? Jednání Svazu dopravy
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ŽŠ Komenského 495, Slavkov u Brna Číslo a název oblasti podpory:
Alena Paulová.  Předpis č. 420/2004 Sb.  Obsah  § 1 – předmět úpravy  § 2 – předmět přezkoumání  § 3 – hlediska přezkoumání  Postup při přezkoumání.
Datové schránky CzechPOINT. Základní informace Plzeňský kraj – v čele hejtmanka Krajský úřad – cca. 370 zaměstnanců – v čele ředitel úřadu Organizace.
Stav a vývoj legislativy v oblasti odpadů v České republice Vladimír Mana.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Švarcsystém a jeho postih po
Člen USBS ČR a SP ČR Unie soukromých bezpečnostních služeb ČR Svaz průmyslu a dopravy České Republiky
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Městská (Obecní) policie je orgán obce, který zřizuje a ruší zastupitelstvo města obecně závaznou vyhláškou (OZV č. Městská policie a č. Městská policie,
Dozor nad úvěrovým trhem z pohledu České obchodní inspekce
Školní stravování (historie a současnost) MUDr. Petr Tláskal, CSc. Ing
TEST 1. Může Skrblík Ječmenovi proplatit pokutový blok jako výdaj tábora – střediska? Proč? 2. Byly splněny podmínky pro blokové řízení? 3. Může se Baghíra.
Mgr. Ing. Drago Sukalovský, starosta města Kuřimi
Státní energetická inspekce Vliv novely energetického zákona na činnost Státní energetické inspekce Ing. Petr Holoubek Žofín
Projekt „Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb“. Tyto materiály byly vytvořeny s podporou EU. Názory zde prezentované jsou plně v zodpovědnosti.
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
Odměňování pojišťovacích zprostředkovatelů
Zákon o podpoře výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava – Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 3. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.7.
SITUACE V ODPADECH Z POHLEDU SVAZU MĚST A OBCÍ ČR Bc. Marek Sýkora člen Komise životního prostředí Předsednictva Svazu měst a obcí České republiky XII.
Nepřizpůsobiví uživatelé knihoven. Seminář pro pracovníky služeb knihoven. Středočeská vědecká knihovna v Kladně Metodické vyjádření Ministerstva.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Plnění usnesení V. krajské konference NNO konané v hotelu Grand v Třebíči.
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
Systém kontrolní činnosti SEI
Systém kontrolní činnosti SEI
Osnova k právní úpravě odpadového hospodářství
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
10.listopadu 2003ČEA, Ing.Josef Bubeník Zákon o podpoře výroby elektřiny a tepelné energie z obnovitelných zdrojů energie.
Obchodní akademie Neveklov se představuje 2 Obchodní akademie Neveklov.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Současná pravidla regulace hazardu na území obcí a připravované změny od roku 2016 Odbor 34 – Státní dozor nad sázkovými hrami a loteriemi Ostrava 9. 4.
Úvod do zvláštní části správního práva Správa na úseku živnostenského podnikání Pro bakaláře.
Organizační zabezpečení práva životního prostředí JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
Právní režim nakládání s odpady
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Energetické využívání v ČR, pozice MŽP a jak vlastně dál?? Jaromír Manhart Odbor odpadů Ministerstvo životního prostředí STEO seminář: Odpady 2015 a jak.
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
VÝNOSY Z POPLATKU ZA SKLÁDKOVÁNÍ KOMUNÁLNÍCH ODPADŮ 24. DUBNA 2013 BRNO SDRUŽENÍ PROVOZOVATELŮ TECHNOLOGIÍ PRO EKOLOGICKÉ VYUŽÍVÁNÍ ODPADŮ „ODPADY 2013.
Národní soustava kvalifikací: Zaměstnanci dle představ a potřeb zaměstnavatelů Konference k 20 letům výročí A.T.I.C. ČR Ostrava, 7. března 2014.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Právní řád ČR 7.ročník. Proč potřebujeme právo Lidé žijí ve společnosti a vstupují mezi sebou do vzájemných vztahů. Většinou se chováme podle toho, co.
Role MŠMT a Národní rady pro kvalifikace v procesu tvorby, posuzování a schvalování NSK Monika Pokorná.
Problematika Úřadu práce v kontextu poskytovatelů sociálních služeb 18. února 2014 Mgr. Jana Marie Landová.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
ORGÁNY PRÁVNÍ OCHRANY A SANKCE
Kvalita v sociálních službách jako proces
Unikátní řešení odpadové agendy pro kompostárny
Moje práce na Broumovsku
Stavební právo.
Kontrola činnosti oprávněných osob v praxi
Vrchní vodoprávní dozor rok 2016
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra
Transkript prezentace:

SVDS bylo založeno v roce 2008 s cílem hájit zájmy členů sdružení podnikajících v oblasti nakládání s některými druhy odpadů. SVDS dynamicky rozšiřuje svou základnu, má vlastní www stránky pro potřeby rozvíjející se členské základny i pro veřejnost, vydává Bulletin SVDS, má zastoupení v 5.pracovní skupině pro druhotné suroviny při Radě vlády pro energetickou a surovinovou strategii ČR, v redakční radě odborného měsíčníku Odpadové fórum, v Radě pro druhotné suroviny a odpady, řídí zpracování profesních kvalifikací pro recyklaci v rámci projektu Národní soustavy kvalifikací. Je autorem vzdělávacího programu MPO pro pracovníky v recyklaci druhotných surovin a odborných studií a vyjádření pro tuzemské i zahraniční zájemce.

Stručný exkurz do historie kovového odpadu Hlavní správa šrotu n.p. KOVOŠROT

Dámy a pánové, Vaše konference není místem pro povídání o bohaté historii průmyslu kovových odpadů, který z nepochopitelných důvodů přešel do kompetence životního prostředí a tak už jen doplním, že i tzv. socialistická ekonomika považovala lidový sběr za úplatu za významnou podporu surovinové soběstačnosti.

nebo

Právní rámec Orgány oprávněné ke kontrolní činnosti provozovatele výkupny druhotných surovin ČIŽP K Ú Obecní Obecní úřad úřad Vyhl. 478/2008 Sb. Obecní Obecní policie policie ČOI

Obecní policie - není oprávněná kontrolovat provozovatele sběrny. Pouze při podezření na protiprávní jednání osoby prodejce, tzv. sběrače kovů (majetkové přestupky, dle § 50 zákona č. 200/1990 Sb. o přestupcích) mohou v rámci šetření přestupku vyžadovat od osob prokázání totožnosti (§ 12 zákona č. 553/1991 Sb., o obecní policii) a podání vysvětlení (§ 11 zákona o obecní policii) k vyvrácení podezření ze spáchání přestupku dle § 50 zákona o přestupcích. Obecní úřady - na základě ustanovení § 66 zákona o odpadech mohou prostřednictvím pověřeného zaměstnance obce provádět kontroly vedení evidence o výkupu odpadů. V případě zjištění závažných chyb v evidenci mohou udělit pokutu ve výši až ,- Kč. Krajské úřady - provádí na základě ustanovení § 78 zákona o odpadech kontroly dodržování provozního řádu sběren a v případě zjištění opakovaného porušování pravidel stanovených v zákoně může rozhodnout na základě ustanovení § 78 zákona o odpadech o odebrání povolení k provozu sběrny. Česká obchodní inspekce - provádí kontroly na základě zák. 185/2001 Sb Orgánem dozoru nad provozovnami - který má i oprávnění do nich vstupovat a kontrolovat knihu výkupu (§ 18 odst. 1 písm. k) zákona o odpadech) je obecní úřad s rozšířenou působností, krajský úřad, Česká inspekce životního prostředí. Podle zmíněného § 77a jak Policie ČR, tak dozorového orgány vzájemně spolupracují a poskytují si odbornou pomoc. Uvedenou činností Policie ČR vycházející z výše uvedeného ustanovení dochází k efektivní prevenci tohoto druhu kriminality.

Cui bono…..

Tedy o cca 1 000,- Kč méně, než kdyby se ho pokusil prodat např. stavebníkovi domu apod. Ale protože i stavebník chce něco vydělat, odkoupí ho, ale za cenu např Kč Vydělá 450,- Kč a zloděj vydělá o 570 Kč více, než kdyby to prodal ve sběrně se značným rizikem, případně s odmítnutím. Ale to není všechno, proč si myslím, že vše kradené kovové nekončí ve výkupnách. Zloděj, aby minimalizoval podezření z krádeže musí kradený předmět upravit, např. zkrátit nebo jinak znehodnotit. Jistě, ale pak jsme u nákladů krádeže, tedy nejen odvoz a dovoz, ale autogen nebo rozbrušovačka, prostor kde to dělat a také další čas. Nakonec výsledek může být, že nula od nuly pojde. Dámy a pánové, mám za sebou 32 let praxe v kovárně ČKD a pár let ve vrcholových státních a podnikatelských pozicích a tak možná namyšleně si myslím, že problému okolo výkupu druhotných surovin trochu rozumím. V úvodu komentáře k tomu to slajdu jsem řekl, že by bylo racionální, abychom se na některé jevy v naší společnosti dívali s mírou pozornosti, kterou skutečně vyžadují a neprotahovali velblouda uchem jehly. Ano, stejně jako v jiných činnostech i v segmentu výkupu a zpracování druhotných surovin se najdou nepoctivci, kteří nerespektují předpisy a jsou schopni odebrat i zakázané věci, ale jsme u té míry. V ČR je cca 2300 výkupen a 800 sběrných dvorů, z nichž ČIŽP v letech zkontrolovala zařízení. 2/3 z nich byly v pořádku. 332 výkupen prověřila ČOI v r a zjistila pouze 2% případů porušení zákona o odpadech, což je necelých 7 výkupen. Je to špatný výsledek ve srovnání s ostatními výsledky kontrol? Co například spotřebitelské úvěry apod. Nepochybně existují i další formy výkupu, z nichž řada funguje po vzoru zastaváren nonstop 24 hod. denně. Ale to je problém, který nás pálí stejně jako některé z Vás,

nicméně jeho řešení a odstranění je v kompetenci více orgánů, ale nikoliv u nás. V této souvislosti i já mám řadu otazníků a také bych byl vděčen, kdyby mi je někdo zodpověděl. Komu takováto nelegální výkupna železo prodává a v jakém utajení pracuje, když o její činnosti neví obec, státní a obecní policie. A tak mne napadá, jestli to všechno není úplně jinak. Statisticky je dokládáno, že v posledních několika letech dochází častěji ke krádežím kovových předmětů a že k nim dochází zejména v regionech s nejvyšší nezaměstnaností v ČR, tj. v Ústeckém a Moravskoslezském kraji. Z toho lze vyvodit, že krádeže a to nejen kovových předmětů, mají svou sociální dimenzi a jsou důsledkem sociální situace v uvedených regionech a vizitkou nejen této, ale i předchozích vlád. Pan magistr udává počet výkupen cca a dodává vysvětlení rozdílu mezi našimi odhady a odhady SMO, že ve vyšším odhadu SMO jsou zahrnuty i nelegální výkupny. Ale proč uvádí výkupny, když se o výkupny jednat nemůže. A proč??? Protože tato místa a jejich provozovatelé nesplňují základní podmínky, aby se výkupnami mohla tato blíže nespecifikovaná místa výkupnami nazývat, a proto, abychom si lépe rozuměli, označujme je přesněji jako místa, kde se nelegálně obchoduje s kovovými odpady. Ale vraťme se ještě k tomu číslu To číslo se přece jen tak neobjevilo a někdo tento počet musel odhadnout nebo spočítat, a jedná se o velký rozdíl, tak velký, že snad někdo kompetentní taková místa musel vidět a identifikovat a já se ptám, jak se proti těmto místům nelegálního obchodování zasáhlo a jaké tresty byly uloženy. Jestliže se uvádí, že tato nelegální místa jsou v menších obcích a obchodují i v noci, jak je možné, že o nich nikdo neví, ale ví se, že je jich téměř

ČSÚ K,Pa,S,Pl tisíc tun KO tisíc tun KO tisíc tun Počet výkupen (SMO 4 000?) cca Sběrné dvory 800 Sběrné dvory 800

Varovná upozornění na nebezpečí, která od nebo z výkupen hrozí, jsou téměř denní informací. Zřejmě by stálo za to položit si otázku co je to vlastně za lidi, kteří v segmentu výkupu a zpracování druhotných surovin pracují? Výkupny více než 100 let profesionálně zhodnocují nepotřebné věci, kterým zůstala materiálová hodnota, a s nižší energetickou náročností nahrazují primární suroviny, které vlastní už prakticky nemáme a které musíme dovážet. Výkupny v konkurenčním prostředí vyrovnávají rozdíl mezi poptávkou průmyslu po druhotných surovinách a nabídkou od občanů a firem. Druhotné suroviny se díky ekonomické motivaci uživatelů vrací dříve do oběhu a surovinové ztráty (např. z koroze kovů nebo nechtěného skládkování) jsou tak nižší. Na jedné nedávné poradě bývalý český ministr ŽP „zasvěceně“ šlápl vedle, když poznamenal, že ve výkupnách pracují obtížně zaměstnatelní lidé. Já si myslím, že tomu tak není a vysokoškolské tituly v segmentu výkupu nejsou žádnou výjimkou. Uvedu jeden příklad. SVDS od roku 2011ve dvou krocích reagovalo na NAŘÍZENÍ RADY (EU) č. 333/2011, které vstoupilo v platnost 9. října 2011 SMO by chtělo převzít, dnes od fyzických nepodnikajících osob, příště možná veškerý kovový odpad pod sběrné dvory a já se opět musím zeptat zástupce SMO „Máte vůbec na takové množství techniku a kvalifikovaný personál“. A myslím, že mohu hned odpovědět. Nemáte. SVDS podává pomocnou ruku a nabízí vyškolení vašich zaměstnanců. Následuje slajd č. 8

Návrh pilotního projektu na zefektivnění a zkvalitnění procesu získávání druhotných surovin prostřednictvím specializovaného vzdělávání vybraných profesí a Příprava a vypracování strukturovaných učebních plánů, učebních osnov a studijních textů rekvalifikačního kurzu pro typovou pozici / dílčí kvalifikaci „Pracovník pro recyklaci“

Svaz měst a obcí Společný zájem Obce

Už zbývají pouze dvě minuty tedy jen stručně. Ve středu slajdu jsou na svitku dvě slova “Společný zájem“. My chceme spolupracovat, chceme hledat řešení a podílet se na odstranění negativních jevů, ale musí být k tomu vůle všech. My se nemůžeme tvářit, že nevidíme dehonestující útoky proti celému segmentu výkupu druhotných surovin a proto je legitimní, že se bráníme a budeme bránit a to stejnou měrou s jakou budou, pokud budou, pokračovat útoky proti nám. Řešení spatřujeme ve spolupráci, a jak vidíte na slajdu se všemi a již jsme dokonce první takovou možnost o odzkoušení dojednali se SMO, jako pilotní pokus. Na slajdu vidíte obce, města. Tady si myslím, že společnou řeč nakonec najdeme, jen s tím vlkem vlevo dole, to bude těžší. Koho vlk přestavuje není těžké uhodnout. Kdo hádá, že „kolektivní systémy“, hádá správně. Pane moderátore, myslím, že můžete být spokojen, ještě mně zbyly 3 vteřiny. Děkuji za pozornost