Kapitola 8 ZAŘÍZENÍ STAVENIŠTĚ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

TECHNOLOGIE VÝSTAVBY OBJEKTŮ
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
ENERGETIKA ZÁKON č. 458/2000 Sb.o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon)
PRÁCE NA HRUBÉ SPODNÍ STAVBĚ
KANALIZAČNÍ PŘÍPOJKY Moravská Třebová - projekt odkanalizování Udánek, Sušic, Boršova a modernizace ČOV.
CELKOVÉ NÁKLADY STAVBY
JEJÍ PARAMETRY A ZNÁZORNĚNÍ
P Ř I R O Z E N É S U Š E N Í Ř E Z I V A
Název operačního programu:
MODELOVÁNÍ STAVEBNÍ VÝROBY
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
NAVRHOVÁNÍ A POSOUZENÍ VOZOVEK
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
FRVŠ 1400/2010/F1/a Zkušebnictví a řízení jakosti staveb Proces 2 Zemní práce.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje.
Druhy tesařských prací, pracoviště tesaře
Strojírenství zaměření Automatizační a robotizační systémy
Stavitelství 2 Základy – spodní stavba
PODZEMNÍ STAVBY Kolektory Ústav geotechniky.
Tato prezentace byla vytvořena
Dopravní a liniové stavby
stavebnictví Pozemní stavby Zemní práce a pažení STA32
Základní zadání POPR (2009 ZS) 1.základní informace k sestavení modelu objektu 2.pro model použijte stávající projekt z výuky nebo jiný dostupný projekt.
s dopravní infrastrukturou
Železniční dvojkolejné příhradové mosty
Názvosloví Schodišťový prostor – prostor v němž bude umístěno schodiště. Schodišťové rameno – konstrukce, která má min. 3 stupně a spojuje různé výškové.
NAVRHOVÁNÍ STAVEB PRO SAMOSTATNÝ A BEZPEČNÝ POHYB NEVIDOMÝCH A SLABOZRAKÝCH OSOB Doporučený standard technický (ČKAIT) z r Nezajištěný prostor –
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
Otvory v nosných stěnách
Stavebnictví Geodézie Vytyčení stavby (STA27) Ing. Zdeněk Pšeja.
Stavitelství 10 Konstrukční systémy budov
Trasování lesních cest
Postavení TPV v cyklu vývoje výrobku. Dělení ploch.
STUŽKONOSKAIII - areál asistenční péče Zadání DP 2005.
S T R O P Y Z K E R A M I C K Ý C H P R E F A B R I K Á T Ů
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Doprava v klídku.
Rodinné domy.
NBU2 LS2015 / BYDLENÍ Petr LÉDL KATEDRA ARCHITEKTURY BYTOVÝ DŮM
Úvod do pozemních komunikací
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zásady navrhování dopravních – železničních staveb
Naklady a jejich členění
Rekonstrukce historického areálu FF MU Druhá etapa 2013 –
ZÁKLADNÍ POJMY VE SKLADOVÉM HOSPODÁŘSTVÍ
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Přehled činnosti SÚIP v roce 2011 Počty provedených kontrol Úrazy v ČR v roce 2011 –Rozdělení dle zdroje –Analýza podle odvětví Pokuty.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu 1.5 Šablony VY-32-INOVACE-497 Cesty v sadovnických úpravách – dlážděné z přírodních materiálů Název.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška METODIKA BEZPEČNOSTNÍ INSPEKCE 2 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
KOMÍNY Procesy vnitřní a dokončovací Ing. Miloslava Popenková, CSc.
Multitechnik divize II, s.r.o. Na příkopech 1782, Chomutov Vybudování chodníku v ul. F. Chlouby Ing. Kamil Šlachta, Louny 2010.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Hana Matoušková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad technologie montovaných skeletových staveb.
Ražba důlních děl pomocí trhací práce
Navrhování tunelových staveb
Vytápění Rozvody dálkového vytápění
Taktické a bezpečnostní zásady pro umísťování MPT na místě zásahu
Rozpočtování - Inženýrských staveb
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Opatření ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu v kraji
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Ubytovací zařízení Ztz 1.
Staveniště a zařízení staveniště
Rozpočtování - Inženýrských staveb
„Sportovní areál U Cementárny“ - II. etapa
Konstrukce a výroba dřevostaveb
Transkript prezentace:

Kapitola 8 ZAŘÍZENÍ STAVENIŠTĚ

Základní pojmy: Stavební objekt Stavba Stavební pozemek Zařízení staveniště

Základní požadavky na ZS: Zabezpečení ZS, oplocení, vstupy, vjezd Bezpečnost, ochrana Budovy v rámci ZS bezpečné Řádné uskladnění materiálů a výrobků Podzemní, energetická, telekomunikační, vodovodní a kanalizační sítě v prostoru ZS se musí polohově a výškově vyznačit nejpozději před odevzdáním ZS Veškeré vstupy na ZS musí být uzamykatelné Vodorovné komunikace pro chodce min 0,75 m, obousměrný provoz 1,5 m, při sklonu větším 1:3 musí být jednostranné zábradlí do výšky 1,1 m, podchodná výška 2,1 m (výjimečně 1,8 m + osvětlení a označení) Zastavěné území – oplocení do výšky 1,8 m

ZS a jeho členění: Členění objektů ZS podle účelu: Provozní Výrobní Sociální

Objekty Zařízení Stroje Zařízení staveniště Provozní Výrobní Sociální a hygienické Zařízení pro ochranu a bezpečnost Komunikace a objekty na nich Sklady, skládky Kanceláře Údržbářské dílny a opravny Energetické zdroje a rozvody Šatny, přístřešky Hygienické zařízení Jídelny a kuchyně Ubytování Zařízení služb Zařízení společenské Výrobny směsí Výrobny dílny Příprava výztuže a dílců

Výrobní zařízení staveniště Staveništní Mimostaveništní Objektové Centrální Podnikové Servisní Úsekové Podnikové Servisní Výrobna betonové směsi Ústřední výrobna betonové směsi Výrobna malty Ústřední výrobna malty Příprava výztuže Ústřední příprava výztuže Tesařská dílna Ústřední příprava bednění Ambulantní výrobna dílců Výrobna prefabrikátů Ústřední sklářství

Pc = Pi + Ps + Pt + Pmd + Po (m2) Obsahuje plochy potřebné pro: Z hlediska lokality a hlavní funkce se ZS rozděluje: Objektové-slouží pro daný objekt Úsekové-pro určitý úsek stavebního komplexu Centrální-vybudované pro celý stavební komplex s mnoha objekty Velikost celkové plochy ZS lze orientačně určit: Pc = Pi + Ps + Pt + Pmd + Po (m2) Obsahuje plochy potřebné pro: Pi investiční objekty stavby Ps zhotovitele stavební části stavby Pt zhotovitele technologické části Pmd Mezideponie výkopku a ornice Po Ostatní části ZS

Provozní zařízení staveniště Pracoviště pro administrativu Objekty údržby, dílny Staveništní komunikace Sklady a skládky Energetické zdroje a zařízení Zařízení na ochranu a bezpečnost Mimostaveništní Ústřední sklady a skládky Ústřední garáže a opravny Ústřední zkušebny Ústřední dílny Překládací stanice

Pracoviště pro administrativu stavby: (pro návrh slouží základní orientační údaje) Vedoucí stavby: 15-20 m2 Technický personál, mistři: 2-12 m2 na 1 pracovníka Ostatní pracovníci: 5-8 m2 na 1 pracovníka Typologické zásady Stavbyvedoucí – výhled na stavbu Mistři a skladník by měli mít přehled o provozu na příjezdových komunikacích (doprava a přejímka materiálu) Objekt musí mít hygienické zařízení Objekt stavbyvedoucího a administrativy musí být vybaven telekomunikačními prostředky Konstrukce objektu musí umožňovat zimní provoz

Staveništní komunikace a doplňující objety: Vozovky a chodníky Železniční vlečky, úzkokolejné a jednokolejné dráhy Jeřábové dráhy Doplňující objekty na komunikacích

Dočasné staveništní vozovky a komunikace: Dočasná vozovka má být v dosahu staveništního jeřábu, Je-li to možné jednosměrná, bez křížení, přímá, Šířka jednoho proudu min. 3 m, dvouproudové min. 5 m, nezpevněné krajnice široké alespoň 0,5 m, Při delších trasách u jednoproudových vozovek se provádí odstavné plochy, Min. vzdálenost okraje vozovky od pevných částí konstrukce objektů ve vodorovném směru je 0,6 m u ramp 0,3 m, Podélné sklony vozovek nesmí přesahovat 15 %, při sklonu větším jak 8 m musí být cesta na konci přímá a musí končit vodorovnou části délky min.30 m, panelové vozovky musí mít sklon max.8%, Příčný sklon vozovky se navrhuje 2-4 %.

Doporučené min. poloměry oblouků: Pro běžné nákladní automobily poloměr 10m, Pro vozidla s přívěsy a návěsy poloměr 15 až 20 m, Pro osobní vozidla poloměr 6 m, Max dovolená rychlost pojezdu vozidel na staveništi 10 km.h-1, v místech kde se pracuje jen 5 km.h-1. K vybudování vozovek se používá: V max. míře místní zdroje materiálů (štěrkopísky z výkopů, odpad z lomů, recyklované stavební drtě, apod.), Hrubé štěrky, drcená struska a jiná kameniva, ŽB silniční panely osazované do štěrkopískového lože, V menší míře to může být stabilizace zeminy nebo monolitický beton, Pod tělesem vozovky je třeba sejmout ornic, vyrovnat, vyspádovat, zhutnit a odvodnit podloží.

Chodníky: Min. šířka 0,75 m, Při obousměrném provozu 1,5 m, Zpravidla šířka 1 m, Pokud se chodníky používají i pro ruční dopravní prostředky musí být šířka o 0,6 m širší než je šířka těchto používaných dopravních prostředků, skol 1:5, Chodníky pro chůzi sklon 1:3, Schody u staveništních chodníků se budují u spádu nad 1:2 a jejich největší sklon může být 1:1, musí mít alespoň jednostranné zábradlí, Materiál pro chodníky: škvára, kámen, drť, betonové dlaždice, žb panely.

Jeřábové dráhy: Navrhují se pro pojez d stavebních jeřábů kolejových, Zhotovují se na podloží zbaveném ornice, vyrovnaném a řádně zhutněném, odvodněném podkladu, Skládají se z: podsypu, roznášecí vrstvy, dřevěných pražců, kolejnic s příslušenstvím, Vybavují se koncovými vypínači a zarážedly s uzemněním, Roznášecí vrstva je z drceného štěrku nebo v kombinaci se silničními panely, Podloží, skladba jeřábové dráhy a její únosnost musí být podložena statickým výpočtem, Podle rozchodu kolejnic se jeřábové dráhy rozdělují do 5 m a nad 5 m.

Pří návrhu jeřábové dráhy je třeba respektovat tyto zásady: Dráha musí být postavena na vodorovném podloží dostatečné únosnosti, vlastnosti podloží a jeho únosnost musí vycházet z geologického průzkumu a nesmí se měnit klimatickými vlivy, Dráha nesmí být uložena na nezhutněném podloží, podloží z nezhutněné navážky, bahnitém nebo jinak rozbředlém podloží, nebo v blízkosti výkopu, Ochranná pásma venkovního el. vedení od krajního vodiče na každou stranu činí: 10 m pro napětí do 60 kV 15 m pro napětí od 60 kV do 110 kV 20 m pro napětí od 110 do 220 kV Boční vzdálenost jeřábu od pevných konstrukcí musí být i při jeho otáčení a pojezdu min.0,6 m a to na výšku alespoň 2 m od povrchu pochůzího terénu, Křížení jeřábové dráhy není přípustné, Doporučuje se odvodnění celého tělesa jeřábové dráhy, zejména je-li předpoklad podmáčení, Pro každou jeřábovou dráhu musí být zpracována projektová dokumentace s tímto obsahem: - doklad o únosnosti a vlastnostech podloží, výkresová dokumentace (půdorys, podélný a příčný řez dráhy a tělesa dráhy, el.instalace), technická zpráva.

Skladování materiálů: Sypký volně ložený materiál se ukládá v přirozeném sklonu, tak aby nedocházelo k jeho sesouvání, pokud se materiál odebírá ručně tak se uskladňuje max. do výšky 2m, pokud se odebírá strojem výška není omezena. Sypký materiál v pytlích se ukládá do uzavřených skladů (cement, vápno, suché omítkové směsi, apod.), podlaha a stěny musí být odizolovány proti vlhkosti, při ruční manipulaci s materiálem je výška pro uskladnění max. do výšky 1,5 m, při použití mechanizace výška 3 m. Skladování v silech – doporučení výrobce. Kapalina se skladuje jako kusový materiál – pokud je pevně uzavřená v obalu, v otevřených nádobách smí být naplněna do ¾ obsahu nádoby, a ukládají se jen v jedné vrstvě. Kusový materiál pravidelných tvarů se smí skladovat do výšky 1,8 m, nepravidelných tvarů do výšky 1 m, materiál na paletách do výšky 2 m. Prefabrikáty se ukládají na podložky z tvrdého dřeva. Stěnové panely se ukládají ve svislé poloze a opírají se o opory. Průchody mezi figurami prefabrikátů jsou šířky 0, 75 m. Ocelový materiál se ukládá pod přístřešek. Nebezpečné kapalné látky v uzavřených obalech – dle doporučení výrobc.

Jednorázová dodávka a spotřeba materiálu S (m2) S plocha skládky d čas vyjádřený ve dnech ko velikost plochy potřebné pro uskladnění dodávky I velikost plochy potřebné pro uskladnění materiálu j den spotřeby materiálu f (d) = ko ko i j d (dny)

Jednorázová dodávka a postupná spotřeba materiálu S (m2) q velikost plochy potřebná pro uskladnění dodávky I den dodávky materiálu j den spotřeby materiálu q f (d) j i d d (dny)

Cyklická dodávka a postupná spotřeba materiálu S (m2) q velikost plochy potřebná pro uskladnění jedné cyklické dodávky t0 časový interval mezi dodávkami i den první dodávky materiálu j den spotřeby materiálu z poslední dodávky materiálu c počet cyklů dodávek q f (d) d (dny) i d i + t0 i + (c-1) t0

Projekt ZS: Technická zpráva k ZS Výkresová dokumentace Rozpočet ZS Časový plán realizace a likvidace ZS a plán nasazení hlavních druhů stavebních strojů Do nákladů na ZS se započítávají: Náklady na zpracování dokumentace ZS Nájemné z pronajatých pozemků a objektů pro ZS Náklady na renovaci a dodatečné úpravy objektů využívaných jako ZS U demontovatelných objektů náklady na montáž a demontáž, dále opotřebení Náklady na energie Náklady na údržbu objektů ZS Náklady na ostrahu staveniště Náklady na odstranění ZS po dokončení stavby Náklady na ZS u běžných staveb by se měly pohybovat v rozmezí 2 -5 % z celkových nákladů na stavbu.