IPn Kariérní systém – základní informace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KONFERENCE ASOCIACE ŘEDITELŮ GYMNÁZIÍ ČR - PŘEROV.
Advertisements

ICOLLE 2013 Systémové prvky celoživotního učení – Kariérní systém pro učitele Petr BANNERT Křtiny 17. září 2013.
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
ECVET v Programu celoživotního učení
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA 2004 PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity.
Evaluace Rámce podpory Společenství Evaluační jednotka strukturálních fondů.
Jednání expertní skupiny dne
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení IPn SETKÁNÍ ŘEDITELŮ STŘEDOČESKÉHO KRAJE
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
Asociace ředitelů gymnázií Přerov, 3.dubna 2012
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Jednání expertní skupiny dne
Jednání expertní skupiny dne
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Konference „Cílené další profesní vzdělávání: konkrétní cíl - konkrétní výsledky“ Brno, FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ.
Kariérní systém učitelů
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Projektový záměr IPn Kariérní systém učitelů
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
Rada VŠ - Komise pro přípravu učitelů řešení problematiky strukturovaného studia učitelství - šetření na vysokých školách.
Činnost SK RVŠ za období prosinec 2010 – únor Sněm RVŠ, Praha Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Miroslav Jašurek.
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Stav realizace projektu AutoAdapt RNDr. Danica Pražáková Rada ředitelů AutoSAP
OSTRAVA 26. – 27. DUBNA 2012 ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 2 KRAJE V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI 10. KRAJSKÁ KONFERENCE PROJEKTU Jana Bydžovská.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Jednání expertní skupiny dne
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Úvodní konference projektu Kreativní a kompetentní učitel CZ.1.07/1.3.06/ Třeboň, 7. září 2010.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Systém DVPP Národní institut pro další vzdělávání Jiří Nekola, Miloslav Vyskočil.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
1 Systémový rámec terciárního vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Individuální projekty národní Skupiny pro výzkum a vysoké školství.
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
MŠMT červen Základní údaje o projektu Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Prioritní osy 4a Systémový rámec celoživotního.
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Podpora krajského akčního plánování
IMKA Cílem projektu IMKA Je komplexně připravit, ověřit a implementovat metody, opatření a nástroje, které zajistí úspěšné zavedení a přijetí kariérního.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Pilot ZUŠ „Podpora činnosti základního uměleckého školství
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
hodnocení a financování výzkumu, vývoje a inovací
Projekt „CzechELib" – informace od realizátora IPs
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Příprava operačních programů
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Transkript prezentace:

IPn Kariérní systém – základní informace Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa: Prioritní osy 4a Systémový rámec celoživotního učení (cíl Konvergence) a 4b Systémový rámec celoživotního učení (cíl Regionální konkurenceschopnost a zaměstnanost) Typ projektu: individuální projekt národní Příjemce: MŠMT Partner: NIDV Rozpočet: 30 mil. Kč Doba trvání: 28 měsíců (III/2012 – V/2014) 1

Hlavní cíl projektu Vypracovat kariérní systém učitelů umožňující celoživotní zvyšování kvality jejich práce, propojený s atestacemi a navázaný na motivující systém odměňování na základě transparentních pravidel. Dílčí cíle projektu: Vytvořit a ověřit obsah, rozsah a způsob ukončení vzdělávání pro každý kariérní stupeň, metodickou podporu a navržený systém pilotně ověřit. Navrhnout systém hodnocení realizovaných vzdělávacích programů včetně jeho financování. Vytvořit kritéria a stanovit podmínky pro pravidelné hodnocení učitelů, vytvořit nástroj pro vedení portfolií profesního rozvoje a navržený systém pilotně ověřit. 2

Nový rámec kariérního systému (koncepce) 3

KA1 – Kariérní systém – očekávané výstupy Očekávané výstupy KA 1 do konce r. 2012 a probíhající práce: dokončení práce na víceúrovňovém standardu učitele v návaznosti na výstupy projektu QRAM (popis potřebných kompetencí pro každý z kariérních stupňů /pedagogických pozic) stanovení cílů vzdělávání pro jednotlivé kariérní stupně a pozice návrh kritérií pro hodnocení pedagogické práce učitelů – kdo, kdy a podle čeho bude učitele pravidelně hodnotit v jednotlivých kariérních stupních 4

KA1 – Kariérní systém – očekávané výstupy Očekávané výstupy KA 1 a plánované práce 2013 - 2014: dokončení práce na víceúrovňovém standardu ředitele návrh rámcového obsahu, rozsahu a způsobu ukončení vzdělávání potřebného k dosažení kariérních stupňů a pozic návrh kariérního systému pro ředitele; stanovení a popis obsahu vzdělávání pro ředitele v návaznosti na vytvořený kariérní systém pro ředitele návrh kritérií pro uznávání již absolvovaného DVPP, doktorandského studia, dosavadní pedagogické praxe pro zařazení učitele do kariérního stupně 3 a 4 stanovení a popis nových specializovaných činností, zpracování standardu vzdělávání v rámci DVPP návrh institucionálního zajištění vzdělávání uskutečňovaného v souvislosti s kariérním systémem 5

KA1 – Zajištění a východiska Personální zajištění pracovních skupin - zástupci VŠ, odborných asociací, ředitelé z praxe, domácí a zahraniční experti Sestavení 4 skupin - řešitelská, oponentní, expertní, analýzy Pracovní skupina pro standard ředitele v návrhu Průběžná spolupráce s KA2 Práce řešitelských skupin a členů: realizace 4 pracovních setkání řešitelských skupin (19. 6., 23.7., 1. 8., 7. 9. 2012) průběžné individuální konzultace se členy řešitelských skupin, VŠ, asociace komunikační matice komunikace mezi členy na intranetu NIDV (Hedvika) Východisko: návaznost na schválenou Koncepci, návrh víceúrovňového stadnardu a výstup projektu IPn Autoevaluace 6

KA1 – Stav prací a průběžné výstupy seznámení s výstupy QRAM - zahájení spolupráce s realizátory projektu QRAM a zástupci pilotních škol QRAM, účast na seminářích ke QRAM finalizace stupně 2 pro učitele – standard a kompetence – cíle vzdělávání přípravy pro práci na stupni 1 – spolupráce s PedF příprava hodnocení pomocí porfolia - dotazníky pro školy – sběr dat o systému hodnocení práce učitele v současné praxi a zajištění zájemců o pilotáž (příprava KA 3) analýzy a konzultace k finanční a demografické studii variant dopadu odměňování v rámci KS 7

KA1 – Odborné materiály Vytvořené odborné materiály Knihovna odborných zdrojů Obsahová metaanalýza dokumentů projektu Tvorba profesního standardu Komparativní analýza výstupů projektu QRAM pro oblast Učitelství Myšlenková mapa Požadavky a standardy Evropské komise Prezentace pro řešitelskou skupinu 8

KA2 – Kariérní systém Cíl: Vytvořit systém vzájemně provázaných modulových vzdělávacích programů. Vytvořené programy následně ověřit v praxi. Navrhnout systém kritérií, indikátorů a evaluačních nástrojů pro hodnocení kvality vzdělávacích programů uskutečňovaných v souvislosti s kariérním systémem. 9

KA2 – Kariérní systém – očekávané výstupy Očekávané výstupy KA 2 do konce r. 2012 a probíhající práce: Dokončení tvorby systému evaluačních nástrojů pro hodnocení vzdělávacích programů DVPP: Systém kritérií pro hodnocení vzděl. programů (září 2012) Podklady pro inovaci udělování akreditací Analýza finančního zabezpečení pro uskutečnění hodnocení vzděl. programů (prosinec 2012) Oponentury (únor 2013) Finalizace materiálu (duben 2013) 10

KA2 – Kariérní systém – očekávané výstupy Očekávané výstupy KA 2 a plánované práce 2013 - 2014: Zpracování kritérií pro výběr hodnotitelů, popř. návrh na zapojení subjektů, které budou v budoucnu hodnocení provádět (do července 2013) Příprava hodnotitelů pro udělování atestací (do září 2013) – vyškolený tým Tvorba vzdělávacích programů (do listopadu 2013) Pilotáž vzdělávacích programů (do května 2014) 11

KA2 – Zajištění a východiska Personální zajištění pracovních skupin - zástupci VŠ, zástupci vzdělávání z jiných (nepedagogických) oborů, zkušení lektoři a pedagogové z praxe Sestavení 4 skupin - řešitelská, oponentní, skupina pro finanční analýzu Průběžná spolupráce s KA1, následně s KA3 Práce řešitelských skupin a členů: realizace 4 pracovních setkání řešitelských skupin (6. 6., 25. 6., 11. 7., 15. 8. 2012) komunikace mezi členy na intranetu NIDV (Hedvika) Východisko ke tvorbě kritérií a nástrojů pro hodnocení kvality vzděl. programů: návaznost na vytvořený kariérní systém z KA1 odborná a teoretická východiska ke kvalitě vzdělávání: Model kvality a Model efektivity výuky (Starý, Chvál); Yoon et al., 2007, Garet, Porter, Desimone et al. 2001; Borko 2004; Invarson, Meiers, Beavis 2005; Yoon et al. 2007; Blank, Alas 2009 12

KA2 – Stav prací a průběžné výstupy Seznámení s teoretickými a odbornými výstupy ke kvalitě vzděl. programů, diskuse Dokončování tvorby systému evaluačních nástrojů pro hodnocení vzdělávacích programů DVPP Ve spolupráci s KA 01 vymezit obsah nových vzdělávacích programů pro jednotlivé stupně kariérního systému. Příprava dalších pracovních skupin (oponentní a skupina pro finanční analýzu, skupiny pro tvorbu vzdělávacích programů) 13

Prezentace projektu Setkání děkanů Pedagogických fakult Prezentace projektu na PS AIVD Účast HMP na tiskové konferenci Hospodářské komory Jednání  s tiskovým odborem MŠMT o možnostech prezentace postupů činností v projektu Zahájení jednání s Akreditační komisí Zahájení jednání  se zástupci PedF Informační článek ředitelky NIDV v UN Prezentace projektu na poradě vedoucích krajských pracovišť NIDV Informační setkání HMP s náměstkem Fryčem, návrh harmonogramu setkávání 14

Schválený rozpočet projektu ( v Kč ) Platy 5.691.606 Kč OON 16.490.800 Kč Odvody 5.185.165 Kč FKSP 56.916 Kč OBV 2.575.513 Kč Celkem 30.000.000 Kč Rozpočet příjemce MŠMT 1.621.500,00 Kč Rozpočet partnera NIDV 28.378.500,00 Kč 15

Schválený rozpočet projektu a změna Podstatná změna projektu Z důvodu optimalizace projektového týmu a snížení rizik projektu bylo v rámci podstatné změny schváleno: přesunutí v rámci první kapitoly rozpočtu partnera mezi platy a dohodami o pracovní činnosti navýšení podílu příjemce podpory MŠMT o 575.693 Kč z rozpočtu partnera NIDV z důvodu přesunu prostředků na odvody, cestovné, režie, publicitu a audit. 16

Upravený rozpočet projektu ( v Kč ) Platy 4 593 833,00 OON 17.300.065,00 Odvody 5.411.677,00 FKSP 45.938,00 OBV 2.648.487,00 CELKEM 30.000.000,00   Rozpočet příjemce MŠMT 2.197.193,00 Kč Rozpočet partnera NIDV 27.802.807,00 Kč 17

Přehled čerpání rozpočtu Zahrnuje již předanou a odsouhlasenou 1. monitorovací zprávu za období březen - květen 2012 a předkládanou monitorovací zprávou č. 2 za období červen – srpen 2012.   MZ CELKEM platy 153.376,00 413.140,00 566.516,00 OON 43.600,00 402.680,00 446.280,00 Odvody 66.972,00 268.361,00 335.333,00 FKSP 1.533,00 4.130,00 5.663,00 OBV 3.973,00 10.649,02 14.622,02 269.454,00 1.098.960,00 1.368.414,02 18