Obuvník pro zakázkovou výrobu (kód: H NSK)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Petr Adamec. 1)UNIV 2 kraje na ISŠ Cheb 2)Zkušenosti a možnosti dalšího vzdělávání na ISŠ Cheb.
Advertisements

Zpracoval : Ing. Petr Fojtík Datum:
Kvalita v dalším vzdělávání Hodnocení kvality dalšího vzdělávání v rámci sítě místních center celoživotního vzdělávání.
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Průmyslová střední škola Letohrad
NAŠE ZKUŠENOSTI S DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍM V OBLASTI GASTRONOMIE.
Zapojení školy do projektu T.I.M.E
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Technická dokumentace
Základní škola, Brno, Štolcova 16
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Specializační vzdělávací program
Analýza a popis pracovního místa
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
PRACOVNÍ REHABILITACE Osob se zdravotním postižením (§69 násl. Zák.č.435/2004 Sb.)
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
Ing. Jaroslav Prachař Dětská obuv a značka kvality CZECH MADE.
NSK – ZÁKLADNÍ FILOSOFIE Dle zákona – 179/2006 Sb. Nová filosofie vzdělávání – orientace na výsledek Přestává platit – získané vzdělání vystačí na celý.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Název projektu: Aktivizační a vzdělávací centrum Období řešení projektu: –
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti a úkoly.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
Vybrané problémy českého vzdělávání v cestovním ruchu Jiří Šíp Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov Číslo.
Tazatelská síť.
Technologie – výrobní proces ve strojírenství
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Workshopy se studenty SŠ PhDr. Blanka Bendlová, MBA JCI West Bohemia.
DOBROVOLNÁ CERTIFIKACE DĚTSKÉ OBUVI PhDr. Vlasta Mayerová Česká obuvnická a kožedělná asociace Praha,
CÍLE A PŘÍNOS MISTROVSKÉ ZKOUŠKY
Bakalářský studijní program Elektrotechnika Obor  Aplikovaná a komerční elektronika Oborová katedra  Katedra elektroniky.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Organizační struktura
Environmentální výchova a
Požadavky KOMA-Servis na absolventy pro obor hydrauliky Seminář „INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ“ Seminář „INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH.
Projekt UNIV 2 Kraje Proměna škol v centra celoživotního učení Program dalšího vzdělávání Obsluha a programování CNC obráběcích strojů Autoři projektu:
Regionální individuální projekt Příležitost pro mladé v Olomouckém kraji reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ CÍLOVÁ SKUPINA PROJEKTU HODNOCENÍ KLÍČOVÝCH AKTIVIT.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov Číslo.
Význam dalšího vzdělávání na SOŠ TŽ
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Drnovice Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání.
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Projekt TRAWI Vyhodnocení dotazníkového šetření v ČR.
Inovace výuky a její implementace v oborech Fakulty bezpečnostního inženýrstvíCZ.1.07/2.2.00/ Se zvyšováním technologické a technické úrovně průmyslu.
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
Informační zdroje pro volbu povolání Technika a technické vzdělávání 2.
ElectroConsult, s.r.o. Obsah  Profil firmy  Oblasti působnosti  Novinky  Kontakt.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Centrum celoživotního učení Projekt Knihovny Kroměřížska.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Zkušenosti z tvorby ŠVP PhDr. Maria Bezchlebová NÚOV Září 2008.
„Okna technickým oborům dokořán“
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP
Polytechnické vzdělávání v rámci šap
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Organizační struktura
Informace o společnosti Přehled společnosti
Cyklus kvality z pohledu kariérového poradenství
Setkání kariérových poradců
Informace o projektu IKAP
Transkript prezentace:

Obuvník pro zakázkovou výrobu (kód:32-007-H NSK) Prezentace k Projektu UNIV 2 KRAJE

Identifikační údaje programu dalšího vzdělávání název školy SPŠ polytechnická – Centrum odborné přípravy Zlín adresa školy Nad Ovčírnou 2528, 760 01 Zlín zřizovatel školy Zlínský kraj, tř. T. Bati 21, 761 90 Zlín název programu dalšího vzdělávání Obuvník pro zakázkovou výrobu forma studia Prezenční délka studia 125 hodin způsob ukončení Úspěšné absolvování všech modulů certifikát Osvědčení o absolvování akreditovaného vzdělávacího programu

Osnova prezentace. 1. Východiska projektu. 2 Osnova prezentace 1. Východiska projektu 2. Vlastní tvorba a zajištění programu 3. Dílčí realizace projektu 4. Vyhodnocení Východiska projektu 1.1 Zkušenosti naší školy s výukou daného oboru SPŠ kožařská do r 2007 představovala 70 let výuky oboru výroba obuvi ve Zlíně 1.2 Materiální a personální vybavení školy pro výuku daného oboru V současné době je škola dostatečně vybavena pro výuku oboru obuvníka vlastními dílnami a má ve svých řadách i potřebné odborníky 1.3 Neexistence dalších možností vzdělávání ve výše uvedeném oboru Pouze 2 školy v ČR nabízejí studium v oboru obuvník (SOŠ Slavičín a Obchodně technická škola s.r.o. ve Zlíně), ale již několik let nenaplnily stav pro otevření. Naše škola částečně vyučuje problematiku výroby obuvi v rámci Oboru Zpracování usní, plastů a pryže – zaměření „Design spotřebních výrobků“. 1.4 Stav obuvnického průmyslu v ČR Česká republika (ČR) a město Zlín představují tradici, kvalitu, řemeslnou dovednost a kvalitní design, to jsou devizy českého obuvnického průmyslu i v dnešní době. V posledních 20 letech dochází spíše k útlumu výroby obuvi. Nicméně v oboru působí řada menších firem, které se zabývají specializovanými výrobami s vyšší připadnou hodnotou. Jedná se o segment výroby pracovní, bezpečnostní a ochranné obuvi, kvalitní certifikované dětské obuvi a „komfortní obuvi“ či zdravotní obuvi, která je vyráběna pro lidi s různými typy onemocnění nohou, včetně speciální obuvi určené pro diabetiky.

2. Vlastní tvorba programu 2. 1 Pokus vytvořit vlastní program 2 2. Vlastní tvorba programu 2.1 Pokus vytvořit vlastní program 2.2 Volba již schváleného programu „Obuvníka“ - Obuvník pro zakázkovou výrobu (kód:32-007-H), obsah byl nejblíže našim představám -pozitivní bylo především usnadnění schvalovacího procesu a možnost absolventů získat Dílčí kvalifikaci z NSK jako vyšší stupeň vzdělání v podobě celostátně platného certifikátu - negativa nenaplnění našich původních představ o skladbě a náplni výuky, (především znemožnění výuky konstrukce výrobků na PC, o kterou měli uchazeči v průběhu průzkumu zájmu i v průběhu výuky eminentní zájem)

Struktura programu a/ Profil absolventa Zaměření programu je nasměrováno tak, aby absolvent získal základní odborné dovednosti a schopnosti zejména při konstrukci obuvi a následného zhotovení obuvi na základě ucelených technologických poznatků a tyto tvořivým způsobem propojil v požadovaný cíl. Výsledky vzdělávání Absolvent vzdělávacího programu: - jedná se zákazníkem a orientuje se v normách a technické dokumentaci v obuvnictví, - volí postupy práce, materiály, stroje, zařízení, nástroje a technologické podmínky pro výrobu obuvi, - seřizuje, ošetřuje a provádí údržbu obuvnických strojů a zařízení, - obsluhuje obuvnické stroje, - vytvoří modely, střihy a šablony, - posuzuje kvalitu obuvnických polotovarů, materiálů a obuvi, - zhotovuje svrškové a spodkové dílce obuvi, - zhotovuje svršek obuvi, - napíná svršek na kopyta, - spojuje ručně nebo strojně svrškových a spodkových dílců obuvi a upravuje vzhled obuvi.

. b/ Charakteristika programu dalšího vzdělávání Pojetí a cíle vzdělávacího programu Vzdělávání je pojato formou prezenční výuky. Program obsahuje 10 výukových modulů. Jednotlivé moduly na sebe navzájem navazují. Charakteristika obsahu vzdělávacího programu Vzdělávací program tvoří navazující moduly. Modul T1 – jednání se zákazníkem včetně stanovení předběžné kalkulace, orientace v normách a technické dokumentaci. Modul T2 – volba postupů práce, materiálů, strojů, zařízení, nástrojů a technologických podmínek pro výrobu obuvi. Modul K1 – praktické dovednosti při vytváření modelů, střihů a šablon obuvi. Modul P1 – seřizování, ošetřování a údržbě obuvnických strojů a zařízení. Modul P2 – obsluha obuvnických strojů. Modul T3 – posuzování kvality obuvnických polotovarů, materiálů a obuvi. Modul T4 – zhotovování svrškových a spodkových dílců obuvi. Modul P3 – zhotovení svršku. Modul P4 – napínání svršku na kopyta. Modul P5 – ruční nebo strojní spojování svrškových a spodkových dílců obuvi a úprava vzhledu obuvi. .

Organizace výuky Příprava v teoretické a praktické části je realizována formou modulové výuky na Střední průmyslové školy polytechnické – Centru odborné přípravy Zlín na odloučeném pracovišti nám. T. G. Masaryka 2734-9 760 01 Zlín. Praktické vyučování je realizováno ve vlastních dílnách. Navazuje na teoretické moduly, včetně začleněných požadavků v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Výuka je realizována zpravidla ve 14 denních cyklech vždy v pátek odpoledne (13 – 20) a v sobotu dopoledne (8 – 15). Vyučovací hodina v teoretické části je 45 minut v praktické části trvá 60 minut. Naše škola má možnost zajistit ubytování pro mimo zlínské uchazeče na svém internátě. Metodické postupy výuky a postupy hodnocení výsledků výuky Jsou uplatňovány metody prezenční (vysvětlování, přednáška, práce s textem a rozhovor), metody demonstrační (předvádění a pozorování, práce s obrazem a instruktáž), metody pro rozvoj teoretických dovedností a manuálních zručností (vypracování dokumentace a zhotovení modelů) a metody prakticky prováděcí (nácvik a zvyšování zručnosti, nácvik a ovládání strojního vybavení a zařízení). Hodnocení v jednotlivých modulech bylo nebo bude provedeno formou zkoušky nebo zápočtu.

K1 Vytváření modelů, střihů a šablon obuvi

VÝROBKY A JEJICH ZÁKLADNÍ ČÁSTI, ZJIŠŤOVÁNÍ ROZMĚRŮ NOHOU A DÉLKOVÉ A OBVODOVÉ ROZMĚRY NOHOU

KONSTRUKCE ZÁKLADNÍCH VZORŮ OBUVI, POMOCNÉ PŘÍMKY A ÚSEČKY PRO KONSTRUKCI ZÁKLADNÍHO VZORU OBUVI

KONSTRUKCE SPODKU OBUVI - DÁMSKÁ

Zajištění personálního obsazení Pomocí osobních kontaktů a díky spolupráci s ČOKA ve Zlíně jsme získali celkem rychle 11 zájemců o absolvování programu s následujícím složením: 4 manuální pracovníci (1 žena) 4 jednatelé firem, popř. obchodníci (2 ženy) 2 ortopedičtí technici (1 žena) 1 návrhářka obuvi (1 žena) Jedná se o různorodou skupinu z pohledu věku, pohlaví i vzdělání, přesto přístup frekventantů byl je velmi vstřícný, tvůrčí s řadou diskuzí nad odbornými tématy. Zajištění hodnocení programu sociálního partner kontakt (adresa, tel., email) jméno hodnotitele Česká obuvnická a kožedělná asociace Tř. T. Bati 5267, Zlín Vlasta Mayerová PhDr. Redno Šumava s.r.o. Nádražní 176, 341 42 Kolinec Miroslav Onder

3. Dílčí realizace V současné době je realizována výuka modulu K a větší část výuky modulů T, z důvodu rekonstrukce naší budovy zbývá doučit moduly T a moduly P. 4.Vyhodnocení Prvotní dojmy lektorů jsou velmi příznivé a pokud se týká účastníků programu, tak jsou velmi spokojení, podávají i pozitivní informace směrem s dalším firmách a případným dalším zájemcům, např. na veletrhu KABO v Brně. Děkuji za pozornost a přeji hezký zbytek dne. Ing. Václav Talaš SPŠP-COP Zlín