MARKETING A MANAGEMENT

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Advertisements

PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Význam informací v podnikání
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Prostředí marketingu.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Vybrané metody analýzy
Analýza makro a mikroprostředí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Analýza vlastního podniku
Marketingové prostředí
Ruská federace x WTO a OECD
2.Marketingové prostředí
Marketingové prostředí (mikro, makro)
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Reforma českého zdravotnictví poznámky a připomínky
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Nákupní chování spotřebitele
Důvody vstupu na zahraniční trhy
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
SWOT analýza David Kobza. Co analyzujeme S trenghts – silné stránky W eaknesses – slabé stránky O pportunities – příležitosti T hreats – hrozby  vnitřní.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
8. Marketing.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
TRH (tržní mechanismus)
MANAGEMENT A MARKETING PRO RVS
Struktura podnikatelského plánu
Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Marketingový plán podniku
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Marketing neziskových organizací
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Ekonomika malých a středních podniků
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vítejte na marketingu.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Transkript prezentace:

MARKETING A MANAGEMENT

Analýzy prostředí firmy z pohledu marketingu a managementu

Analýza prostředí z pohledu marketingu

Marketingové mikroprostředí Organizační struktura a personální vztahy Organizační struktura: Funkcionální Výrobková Smíšená Komunikace ve firmě Vedení a motivace lidí Technologické vlivy Úroveň vybavenosti firmy – kvalita technologického parku, užité informační technologie,…

Ekonomické vlivy Složení majetku firmy Zdroje krytí Rozbor ukazatelů z finanční analýzy firmy – rentabilita, likvidita, finanční nezávislost,… Ostatní Umístění firmy Image firmy

Marketingové mezoprostředí Partnerské firmy Dodavatelé Dopravci Specializované agentury Banky, pojišťovny,… Konkurence Informace o konkurenci získáváme z jejich výročních zprávy, nabídek, katalogů, z výstav a veletrhů,…

Veřejnost Finanční veřejnost Sdělovací prostředky Vláda a vládní orgány Místní veřejnost Obecná veřejnost Vnitřní veřejnost – zaměstnanci Zákazníci Spotřební trhy Průmyslové trhy Obchodní trhy Státní trhy Mezinárodní trhy

Marketingové makroprostředí Ekonomické prostředí Vlivy: inflace, nezaměstnanost, cla, daně, hospodářská politika státu,… Demografické prostředí Vlivy: počet obyvatel, hustota obyvatel, pohlaví, věk, počet členů domácností, porodnost, úmrtnosti,… Přírodní prostředí Vlivy: klimatické podmínky, půdní poměry, nerostné bohatství, ochrana životního prostředí,…

Technologické prostředí Vlivy: vědeckotechnický pokrok, nové technologie, genetické inženýrství, zkracující se životní cyklus výrobků,… Politické prostředí Vlivy: legislativa, politika státu, mezinárodní politická situace,… Sociálně-kulturní prostředí Vlivy: hodnoty a postoje lidí, životní styl, náboženství, vzdělanost,…

Analýza prostředí z pohledu managementu Prostředí zkoumáme podle těchto vybraných analýz: Porterova analýza Analýza STEP Analýza tržních výhod SWOT analýza

Porterova analýza Nové vstupy mohou to být nové firmy, které vstupují do odvětví nebo také nové výrobky, služby, nové technologie, postupy suroviny atp. Pro vstup nových prvků na trh jsou důležité tyto faktory – náklady na výroby, značka, situace ekonomik, rozdíly výrobků vlastních a konkurenčních, vládní politika, … Odběratelé analýza vztahů s odběrateli, jejich počet, síla, odebírané množství, podmínky jejich nákupu atp. Dodavatelé analýza vztahů s dodavateli, jejich dodací podmínky, možnost dodávek od jiných dodavatelů… Možné substituty jsou výrobky, které mohou funkčně nahradit výrobky podniku na trhu (gramofon.desky x CD…)

Analýza STEP Tato analýza hodnotí silné a slabé stránky podniku z těchto hledisek: S – sociálního T – technického E – ekonomického P – politického Tato analýza se v poslední době velmi často doplňuje ještě o jedno hledisko – vzniká analýza SWTEP: S – sociální W – počasí T – technické E – ekonomické P – politické hledisko

Analýza tržních výhod Cíl: Nalezení a vybudování tržních konkurenčních výhod Postup: Zjištění potřeb cílové skupiny zákazníků Ohodnocení potřeb zákazníků podle důležitosti Každé dílčí potřebě přiřazujeme očekávání zákazníka, porovnáváme ho s vlastní nabídkou a specifikujeme výhody a nevýhody vůči konkurenci Zjišťujeme, které potřeby zákazníků lze uspokojit lépe a stanovujeme nutná opatření Zjišťujeme, zda realizace těchto opatření bude mít vliv na rozhodovací proces zákazníků Zjišťujeme, které nové konkurenční výhody můžeme vybudovat Stanovujeme opatření nutná k uchování současných výhod a k vybudování nových výhod

SWOT analýza Slabé stránky Silné stránky Finanční síla Dobré jméno Inovační schopnosti Mezilidské vztahy Dobrá organizační struktura Moderní technické vybavení ,,, Slabé stránky Vysoké náklady Nejasná strategie Podprůměrná ziskovost Zastaralé zařízení Nedostatečný výzkum a vývoj,…

Příležitosti Získávání nových zákazníků Vznik nových trhů Odstranění bariér na zahraničních trzích Využití nových technologií,… Hrozby Vstup nové konkurence na trh Pomalý tržní růst Rychle se měnící potřeby zákazníků Nestabilní politická situace,…