Programování motorů I..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jehličkové tiskárny.
Advertisements

Textový procesor Open Office, Writer ÚPRAVA ZÁHLAVÍ A ZÁPATÍ
Prezentační manažer Kapitola 9.3 (Automatický chod - časování)
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Prezentační manažer Kapitola 8.0 (Rozšířené efekty)
P ROGRAMOVÁNÍ MOTORŮ II.. Ú KOL 2 A. Naprogramujte robota tak, aby pohyboval se dopředu a pak se vrátil zpátky a zůstal na místě startu.
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Začínáme s LEGO MindStorms
F ORMULÁŘE V A CCESSU. K ČEMU JSOU FORMULÁŘE UŽITEČNÉ Formuláře slouží především k jednoduchému způsobu zobrazení a úpravě dat. Je možne zobrazovat hodnoty.
Návod na programování v NXT- G
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Tabulkový precoser Open Office Calc ZÁKLADY PRÁCE
Síla - opakování Síla je vektorová veličina, její jednotka je Newton (kg.m.s-2). Síla má pohybové a deformační účinky. Pokud na těleso působí nenulová.
PowerPoint. Rozložení stránky 1.Na kartě Domů klikněte na tlačítko Rozložení a vyberte profil „Dva obsahy“ 2.Totéž můžete udělat tak, že kliknete pravým.
Prezentační manažer Kapitola 11.0 (Tisk)
Dynamika rotačního pohybu
Prezentační nástroj Open Office, Impress ZÁKLADY PRÁCE Předmět: Informatika Ročník: 6.ročník Klíčová slova: Nová prezentace, snímek, průvodce prezentací,
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 13.1 (Schránka a operace se schránkou)
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Jak vytvořit vlastní prezentaci ?
Vysvětlení panelu nástrojů v „Malování“
Charakteristiky stejnosměrných motorů
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 3.1 (Práce se snímky)
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_11.
PRÁCE V HOMOGENNÍM ELEKTRICKÉM POLI.
Vkládání kreslených útvarů
PRÁCE , VÝKON VY_32_INOVACE_01 - PRÁCE, VÝKON.
Power Point– popis prostředí
Vítejte při prezentaci některých zajímavých vlastností slovníků Lingea Lexicon. Mezi stránkami můžete přecházet pomocí kláves, myší nebo počkat na automatické.
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE III. Mgr. René Szotkowski TENTO MATERIÁL VZNIKL ZA FINANČNÍ PODPORY EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY.
Přepínání klávesnice Umístění jednotlivých znaků se na klávesnici může měnit v závislosti na tom, jakou klávesnici používáme.U nás se samozřejmě nejčastěji.
Barva popředí a pozadí Nastavení barev popředí/pozadí najdeme v Panelu nástrojů. Barvu popředí používáme především při kresleni s nástroji jako Tužka,
PROGRAMOVÁNÍ SYSTÉMEM
Mgr. Karel FischerTabulky1 Tabulka je část dokumentu, kde text je vkládán do políček. Políčka tvoří sloupce a řádky. Tabulku můžeme vložit dvěma způsoby:
O DRÁŽKY A ČÍSLOVÁNÍ VY_32_INOVACE_7C5. T ÝKAJÍ SE ZAČÁTKU ODSTAVCE Shodný symbol nebo obrázek Číslování odstavců (číslice nebo písmena) OdrážkyČíslování.
Měsíc Iva Ouhelová.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
Vstupně-výstupní porty
GIMP : úpravy fotografií
Úloha 4 Ovládání motoru pomocí detekce zvuku a ultrazvuku Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
K čemu slouží Jak ho spustíme Hlavní pás karet Pracovní prostředí – nabídka tlačítka Office Jak správně psát Píšeme velká písmena Pohyb po dokumentu Typy.
wordart wordart wordart wordart wordart wordart
Počítačové laboratoře bez tajemství aneb naučme se učit algoritmizaci a programování s využitím robotů CZ.1.07/1.3.12/ „Tento projekt je spolufinancován.
Úloha 5 Ultrazvukový senzor, tlačítko a motor řízený mikropočítačem Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Síla 1kg = 10N nebo 100g = 1N značka síly F
Servopohony. Servopohon Co je to servopohon ? *jsou to motory, u kterých lze nastavit přesnou polohu osy, a to pomocí zpětné vazby nebo koncového spínače.
Pohony NC strojů, odměřovací zařízení. Pohony pro obráběcí stroje musí splňovat mnoho náročných parametrů Nejdůležitější parametry: maximální přesnost.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Návod na programování v NXT- G část.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Stírače Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových vozidel Ročník:3.
ELEKTROTECHNIKA Strojírenství – 2. ročník OB21-OP-EL-ELT-VAŠ-M Synchronní stroje – motor.
Téma: Využití ICT pro psaní novinových článků Vypracovala: Jana Wasserbauerová.
Programování mikropočítačů Práce s PLC Foxtrot. PLC Foxtrot na učebně Pří PLC Foxtrot Tlačítkové panely pro ovládání digitálních vstupů Sedmisegmentovka.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Technologie – CNC programování
Prezentační nástroj Open Office, Impress ZÁKLADY PRÁCE
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Název prezentace (DUMu): Regulace předstihu zapalování
PowerPoint.
Animace v aplikaci PowerPoint 2007
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Moje cvičná prezentace
Přizpůsobení webu Microsoft SharePointu Online
Jak definovat novou organizaci, se kterou budete pracovat
PRÁCE V HOMOGENNÍM ELEKTRICKÉM POLI.
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Energie.
Transkript prezentace:

Programování motorů I.

Pohyb programujeme pomoci: Bloku Move (pohyb) Bloku Move najdeme v paletě (nabídce) Common v paletě (nabídce) Complete

Pro programování motorů můžeme: Ukázat jeden nebo několik motorů (písmena portů) Výběr portů do kterých budou připojeny motory. Pokud vyberete dva porty, jako je na obrázku, tak motory zapojené do těchto portů budou synchronizované. Pokud vyberete tři porty, tak budou synchronizované v portech B a C

Pro programování motorů můžeme: Ukázat směr pohybu anebo zastavení motoru Výběr směru otáčení motoru – dopředu, dozadu, zastavení s resetováním motoru

Pro programování motorů můžeme: Při používaní několika motorů můžeme určit směr zatáčky Vyberte příslušné porty motorů a posuvníkem nastavíte zakřivení dráhy při otáčení

Pro programování motorů můžeme: Výkon motorů Nastavení výkonu motoru pomocí posuvníku nebo přímo napsáním hodnoty do textového pole

Pro programování motorů můžeme: Určit trvání pohybu „Nekonečný“ pohyb Úhel natočení Počet celých otáček Otáčet motorem n sekund

Pro programování motorů můžeme: Zvolit, čím se bude končit pohyb (zastavením nebo vypnutím motoru

Pro programování motorů můžeme: Ukázat jeden nebo několik motorů (písmena portů) Ukázat směr pohybu anebo zastavení motoru Při používaní několika motorů můžeme určit směr zatáčky Výkon motorů Určit trvání pohybu Zvolit, čím se bude končit pohyb (zastavením nebo vypnutím motoru

Pomoci různých kombinací řízení motorů můžeme vytvořit komplikovanější dráhu pohybu.

Úkol 1. pohyb pomoci jednoho motoru Naprogramovat pohyb jenom jednoho motoru robota. Pozorovat, jak se pohybuje robot podle toho, jaký motor jsme naprogramovali. Pozorovat, jak se pohybuje robot podle toho, jaký směr pohybu (dopředu nebo dozadu) jsme zadali.

Motor a směr Charakteristika pohybu Levý motor, pohyb dopředu Pravý motor, pohyb dopředu Levý motor, pohyb dozadu Pravý motor, pohyb dozadu