Ivana Kůtová Tereza Navrátilová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
Advertisements

Milan Babický Štěpán Barák
stravovacích zařízení
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Formy veřejného stravování
Střední škola obchodu a služeb Jihlava
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.02 SOU Obořiště
Rozdělení inventáře a stolový a sedací inventář
Bc. Anna Hana Kučeráková zpracováno: ročník (obor)
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Bc. Anna Hana Kučeráková.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.03 SOU Obořiště
CATERING.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.09 SOU Obořiště
Hotelnictví a turismus 3. tisíciletí
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.16 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
Společné stravování Střední odborná škola Otrokovice
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku
GASTRONOMIE SLAVNOSTNÍ STOLOVÁNÍ RAUT_PŘÍPRAVNÉ PRÁCE, STUDENÝ STŮL
GASTRONOMIE INVENTÁŘ NA ÚSEKU OBSLUHY ROZDĚLENÍ INVENTÁŘE
VY_32_INOVACE_10_GAS_551_Sob
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.01 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Představujeme vám LP catering & events s.r.o. moderní, dynamickou, stále rostoucí společnost působící na gastronomickém trhu nejen po celém Moravskoslezském.
Stravovací služby – formy a realizace rychlého občerstvení
Marketingový mix 7P + 8P Zuzana Bártová Radka Havránková
PROSTORY SPOLEČNÉHO STRAVOVÁNÍ
Bc. Daniel Vančura Francie.
Materiálně technické předpoklady
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
GASTRONOMIE SLAVNOSTNÍ STOLOVÁNÍ RAUT_ CHARAKTERISTIKA
Stravovací služby Realizace a formy rychlého občerstvení
Raut.
stavby pro veřejné stravování a cestovní ruch
Hotelový provoz VY_INOVACE_Kaluzova_ Organizace hájící zájmy hotelů. Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Kvíz Kvíz
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_16.
Materiálně-technické podmínky poskytování stravovacích služeb Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné.
Hotelový provoz VY_INOVACE_Kaluzova_ Síť podniků stravovacích zařízení. Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním.
H ISTORIE POHOSTINSTVÍ Pohostinnost je jedna ze základních vlastností člověka. Úroveň je poměrná úrovni společnosti a jejímu rozvoji. Původně byla poskytována.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Věra Tupá Název šablonyVY_32_INOVACE GAZ Název DUMuGAZ K Stupeň a typ vzděláváníStřední.
I NVENTÁŘ NA ÚSEKU OBSLUHY Inventář = předměty používané při obsluze.
Technika obsluhy – Vinárny
Rozdělení odbytových středisek
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Prodejní a odbytová činnost ve stravovacích zařízeních
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Způsoby obsluhy Způsob obsluhy je technická záležitost servisu pokrmů.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Stravovací úsek hotelu – Food And Beverage Management
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ROZDĚLENÍ HOSTIN Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Sortiment poskytovaných služeb v železniční dopravě; dopravní ceniny, tarify, slevy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana.
Kategorizace hostinských zařízení a nabídka produktu stravovacích zařízení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová.
Materiálně-technické podmínky poskytování stravovacích služeb
Kategorie odbytových středisek
Technika obsluhy – Společenská setkání
Slavnostní hostiny Rozdělujeme podle dvou základních kritérií
KUCHAŘ/ČÍŠNÍK STEFANIE WINTEROVÁ. Číšník (servírka) je profese v oblasti gastronomie a pohostinství, číšník v baru se nazývá barman, v hostinci hostinský,
V hotelnictví a cestovním ruchu
Charakteristika živností
Vnitřní úprava a prostorové členění prodejny
Odbytová střediska Hana Stejskalová Ns /2017.
Transkript prezentace:

Ivana Kůtová Tereza Navrátilová Stravovací služby Ivana Kůtová Tereza Navrátilová

Pohodlně se usaďte

A DÁVEJTE POZOR!

CÍL Cíl práce a metodika Cíl práce – seznámit studenty s provozními jednotkami pohostinství v oblasti stravování, jejich klasifikací a charakteristikou Metodika – pro naší práci jsme použili vědomosti ze střední školy, internetové stránky a odborné literatury, které jsme uvedli ve zdrojích

Charakteristika stravovacích služeb Umožňují uspokojování základních potřeb člověka V cestovní ruchu – uspokojování základních potřeb během pobytu i během přepravy

Gastronomická odbytová střediska se s přihlédnutím k jejich funkci člení na: Převážně stravovací ( jídelny) Společensko-zábavní (vinárny, bary) Doplňkového stravování (bistra, bufety)

Členění hostinských zařízení Restaurační zařízení Bary Formy rychlého občerstvení

Restaurační zařízení Restaurace Pohostinství Jídelní a restaurační vozy Motoresty Samoobslužné restaurace Bufet Kiosek

Bary Denní bar Noční bar Kasina Vinárna Kavárna Espreso Hostinec Pivnice Výčep Čajovny

Formy rychlého občerstvení Fast food Pipi gril Gyros, kebab Pizzeria Lunch restaurace

Technika stravovacích služeb

Nabídka produktů Nabídka závisí na: typ strav. zařízení, lokalita, požadavky zákazníků, konkurence, sezóna, kapacita Důkaz nabídky: jídelní a nápojový lístek, zároveň s ceníkem a propagačním materiálem

Druhy jídelních a nápojových lístků Stálý jídelní lístek Denní lístek Menu Samostatné nápojové lístky Speciální jídelní lístek

Realizace produktů gastronomických zařízení Uskutečnění, provedení strav. služ. Závisí na: kategorii zař., počtu a kvalifikaci zaměstnanců, klientele, lokalitě, prostorové uspořádání, spolupráce s kuchyní a výrobou Dle formy realizace produktu gastronom. zař. se rozlišuje 1. individuální obsluha 2. samoobsluha 3. kombinovaný systém 4.prodej pomocí automatů 5. obsluha při spol. strav.

1. Individuální obsluha Může zahrnout: uvítaní hosta – vyhledání místa – usazení hosta – seznámení s nabídkou – přijetí objednávky – odnost špin. nádobí – udržování čístoty – vyúčtování rozloučení Systémy individuální obsluhy rajónový systém brigádový systém francouzský systém

2. Samoobsluha Část úkonů se přenáší na zákazníka (výběr jídla, převzetí, odnos, usazení…) Část úkonů zůstává na stravovacím zařízení (vaří, udržuje čistotu, inkasuje) Systém výdeje Průběžný systém – zákazník prochází podél výdejní linky ve vymezeném prostoru – vybírá si jídlo a na konci linky zaplatí Systém konzumačních lístků – při vstupu host obdrží „konzumační lístek“ na který se jednotlivé položky zapisují, při odchodu zaplatí

3. Kombinovaný systém Spojuje prvky individuální obsluhy a samoobsluhy Možnost kombinace: A) obsluha u barového pultu B) bufetový stůl C) nabídkový vozík D) etážová obsluha E) prodej přes ulici F) ambulantí prodej

4. Prodej pomocí automatů Zcela bez obsluhujícího pracovníka Využívá se při doplňkovém prodeji Existují různé druhy Umisťují se na frekventovaná místa

5. Obsluha při společném stolování A) Obsluha účastníků organizovaného cestovního ruchu B) Obsluha účastníků různých akcí Koktejl Raut Banket

Zásady stolování Stolování zahrnuje úpravu stolu a chování u stolu Předpokladem správného stolování jsou poznatky o servírování, jimiž se označuje: soubor příborů, talířů, nápojového skla a ostatního inventáře způsob obsluhy hostů (na talířích, na mísách) Inventář pro stolování: všechny předměty používané při obsluze hostů Rozlišujeme inventář: dle typu gastronomického zařízení na restaurační, vinárenský, bufetový dle požitého materiálu na kovový, porcelánový, skleněný, dřevěný…

Druhy servírování Jednoduché servírování: Složité servírování servírování na talířích Složité servírování Servírování na mísách

Odpovědnost za škodu na odložených věcech hosta Provozovatel GZ je povinen nahradit hostu škodu na majetku nebo jinou škodu, která vznikne při poskytování služeb

Závěr Stravování je jednou z nejdůležitějších činností člověka z hlediska uspokojování potřeb Proto jsou stravovací zařízení tak vyhledávaná, navštěvovaná a žádaná (protože v nich uspokojíme naše potřeby jídla, pití i zábavy)

Zdroje HES, A., REGNEROVÁ, M., HRUBÁ, D. Obchodní nauka, vydání 5. Praha: Reprografické studio PEF ČZU, 2006. 290 s. ISBN 80-213-1155-X Cestovní ruch. [online]. 2009-02-07 [cit. 2012-03- 14]. Dostupné z: www.cestovni- ruch.cz/kategorizace/klasrest.php MORRISON, A. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. 1. vydání. Praha: Victoria publishing, 1995. ISBN 80-85605-90-2. PRAŽSKÁ, Lenka a Jiří JINDRA. Obchodní podnikání. 2. přepracované vydání. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-05.

Děkujeme za pozornost