KRIZOVÉ ŘÍZENÍ informace pro starosty obcí Plzeňského kraje 2011

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Činnost jednotek požární ochrany při povodních
Advertisements

Postavení obcí při řešení mimořádných událostí a krizových situací
Systém hospodářských opatření pro krizové stavy
BEZPEČNOSTNÍ RADA MĚSTA HRANIC. ÚVODNÍ USTANOVENÍ  Bezpečnostní rada obce byla zřízena jako koordinační orgán pro přípravu na řešení krizových situací.
Školení starostů obcí ORP České Budějovice Magistrát města České Budějovice
Požární ochrana v obcích
KRIZOVÝ ŠTÁB MĚSTA HRANIC
vedoucí oddělení ochrany obyvatelstva
Jednotky požární ochrany
Kompetence při řízení zásahu JPO a složek IZS
Nástroje územního plánování
Nouzové přežití obyvatelstva a humanitární pomoc
VZDĚLÁVÁNÍ STAROSTŮ v oblasti krizového řízení
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ BOLATICE
Základy krizového řízení
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ Bolatice
OBRANA A BEZPEČNOST ČR Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Přenesená působnost Přenesená působnost svěřená právními předpisy a)obci správní území – území obce b)pověřenému obecnímu úřadu správní území –území obcí.
plk. Ing. Hynek Marák ředitel odboru IZS a služeb HZS Zlínského kraje
Krizové řízení školení starostů obcí v Českých Budějovicích
HZS ČR organizace a řízení
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
Organizační členění ÚO
Jednotky požární ochrany
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
Integrovaný záchranný systém - nástroj k řešení mimořádných událostí
Obec - jednotka PO zřizovaná obcí plk. Ing. Hynek Marák ředitel odboru IZS a služeb HZS Zlínského kraje říjen 2007.
Evakuace Pardubice IKM VŠE Praha MUDr. Alena Váňová.
Krizové řízení Ing. Jakub Dostál
1 Krizové řízení Seminář. Správa státních hmotných rezerv ústředním orgánem státní správy v oblastech hospodářských opatření pro krizové stavy a státních.
Povinnosti starostů v krizovém řízení a financování JPO SDHO vedoucí oddělení pro zvláštní úkoly, tajemník Krizového štábu Zlínského kraje ing. Karel.
Krizové řízení Seminář.
 V souladu s Koncepcí vzdělávání v oblasti krizového řízení, schválenou usnesením Bezpečnostní rady státu ze dne 16. listopadu 2004 č. 14 a Plánem hlavních.
SMĚRNICE MINISTERSTVA VNITRA a POMŮCKA KRIZOVÉHO ŘÍZENÍ k vedení evidence údajů o přechodných změnách pobytu osob a evidence údajů o přechodných změnách.
Novela krizové legislativy a způsob zpracování krizového plánu ORP
S y s t é m hospodářských opatření pro krizové stavy v působnosti obcí (ORP) Odbor koncepce a koordinace hospodářských opatření Praha 2011.
Vybraná odborná terminologie Přehled základní legislativy.
Bezpečnostní systém ČR Zákonné normy pro podporu řešení MU a KS Hasičský záchranný sbor Libereckého kraje oddělení ochrany a přípravy obyvatelstva a krizového.
INTEGROVANÝ ZÁCHRANNÝ SYSTÉM. Co to je IZS? Integrovaný záchranný systém je systém pro koordinaci záchranných a likvidačních prací při vzniku mimořádných.
1 Školení starostů obcí Královéhradeckého kraje Krajské vojenské velitelství Hradec Králové.
SH ČMS, Ústřední odborná rada prevence1 Požární ochrana v obcích Základní informace pro starosty obcí o povinnostech na úseku zajišťování úkolů požární.
Finanční zabezpečení Školení starostů Legislativní rámec financování krizového řízení v ČR Ústava ČR Ústavní zákon č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti.
T 11 Ústavní základy zajišťování bezpečnosti České republiky Mgr. Tomáš Zbořil Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace.
Taktické postupy a organizace řízení českých záchranných složek integrovaného záchranného systému na místě mimořádné události Plk.Ing.Martin Sviták Náměstek.
Řešení mimořádných událostí Hasičský záchranný sbor Libereckého kraje oddělení ochrany a přípravy obyvatelstva a krizového řízení 1 Školení starostů obcí.
Povinnosti obcí v oblasti požární ochrany Z pohledu IZS a jednotky PO.
Účelová neinvestiční dotace z rozpočtu MV – GŘ HZS ČR na výdaje jednotek sborů dobrovolných hasičů obcí plk.Mgr. Jaromír Lebeda.
Připravenost orgánů krizového řízení na území Jč kraje k řešení MU/KS Ing. Stanislav MRVKA.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Povodňová ochrana Ing. Eva Valterová odbor životního prostředí a zemědělství oddělení vodního hospodářství tajemník krajské povodňové komise KRAJSKÝ ÚŘAD.
OPERAČNÍ ŘÍZENÍ. Operační střediska HZS  Povinnost zřizování operačních středisek HZS ČR vyplývá z § 2 odst. 4 zákona č. 238/2000 Sb., O HZS ČR Ministerstvo.
Městský úřad Nový Bydžov Povodně Oddělení krizového řízení.
HAVARIJNÍ PLÁNY A OCHRANA OBYVATELSTVA Mgr. Bohumír MARTÍNEK, Ph. D.
KRIZOVÉ ŘÍZENÍ OSNOVA: KRIZOVÝ PLÁN KRAJE KRIZOVÝ PLÁN ORP HAVARIJNÍ PLÁN KRAJE VNĚJŠÍ HAVARIJNÍ PLÁN ZÓNA HAVARIJNÍHO PLÁNOVÁNÍ Mjr. Ing. Josef Obořil.
Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Oddělení OOB a KŘ HZS Královéhradeckého.
1 FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková vedoucí oddělení krizového řízení.
ÚVOD: Činnost správních orgánů a obcí, právnických a podnikajících fyzických osob v IZS (3)
Havarijní plán kraje.
Humanitární pomoc - HZS ČR
Integrovaný záchranný systém České republiky – Ústeckého kraje
FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková
Požární ochrana v obcích
Řád výkonu služby v jednotkách HZS podniků, SDH obcí a SDH podniků
Jednotky požární ochrany
Obrana státu Zajišťování obrany České republiky (část 1)
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Úkoly k zajišťování obrany státu
Integrovaný záchranný systém a jednotky požární ochrany
BEZPEČNOSTNÍ RADA MĚSTA HRANIC
Transkript prezentace:

KRIZOVÉ ŘÍZENÍ informace pro starosty obcí Plzeňského kraje 2011 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor krizového řízení

OBECNÝ MODEL Vyhlášení krizového stavu Normální stav Přípravné období Krizová situace Obnova území Mimořádná událost

ÚKOLY ORGÁNŮ OBCE PŘI PŘÍPRAVĚ NA ŘEŠENÍ KRIZOVÝCH SITUACÍ Zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení. STAROSTA OBCE: zajišťuje připravenost obce k řešení krizových situací, plní úkoly stanovené starostou ORP a orgány krizového řízení při přípravě na krizové situace, může zřídit krizový štáb obce.

k řešení krizových situací. KRIZOVÝ ŠTÁB je pracovním orgánem starosty obce k řešení krizových situací.

ÚKOLY ORGÁNŮ OBCE PŘI PŘÍPRAVĚ NA ŘEŠENÍ KRIZOVÝCH SITUACÍ Zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení. OBECNÍ ÚŘAD: organizuje přípravu obce na krizové situace, podílí se na zajištění veřejného pořádku, seznamuje právnické a fyzické osoby s charakterem možného ohrožení, s připravenými krizovými opatřeními a se způsobem jejich provedení.

ÚKOLY ORGÁNŮ OBCE PŘI PŘÍPRAVĚ NA ŘEŠENÍ KRIZOVÝCH SITUACÍ § 25 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení. OBEC ve svém rozpočtu: vyčleňuje objem finančních prostředků potřebný k zajištění přípravy na krizové situace, vyčleňuje na příslušný rok účelovou rezervu finančních prostředků na řešení krizových situací a odstraňování jejích následků.

NA ŘEŠENÍ KRIZOVÝCH SITUACÍ ROLE ORP PŘI PŘÍPRAVĚ NA ŘEŠENÍ KRIZOVÝCH SITUACÍ Starosta obce s rozšířenou působností zajišťuje připravenost správního obvodu obce s rozšířenou působností na řešení krizových situací. (§ 18 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení) Starosta obce s rozšířenou působností zřizuje BEZPEČNOSTNÍ RADU ORP jako koordinační orgán pro přípravu ORP na krizové situace. (§ 18 a § 24 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení) Starosta obce s rozšířenou působností plní úkoly stanovené hejtmanem a orgány krizového řízení (§ 18 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení)

OBECNÝ MODEL Vyhlášení krizového stavu Normální stav Přípravné období Krizová situace Obnova území Mimořádná událost

KRIZOVÉ STAVY Naplnění důvodů vyhlášení: VÁLEČNÝ ohrožení životů, majetku ...., velikost postiženého území, nutnost použití nadstandartních prostředků. VÁLEČNÝ STAV PARLAMENT STAV OHROŽENÍ STÁTU PARLAMENT NOUZOVÝ STAV VLÁDA Pomoc při řešení škod: pomoc v hmotné nouzi, finanční příspěvek kraje, dotační tituly MMR. STAV NEBEZPEČÍ HEJTMAN

PŘEHLED KRIZOVÝCH STAVŮ

SLOŽENÍ KRIZOVÉHO ŠTÁBU OBCE   místostarosta, určení členové rady, zastupitelstva, tajemník – pokud je jmenován, osoby určené starostou – osoby, které jsou v obci k dispozici a jsou využitelné pro řešení krizové situace, velitel dobrovolných hasičů (příslušníci dobrovolných hasičů), Složení krizového štábu může být v každé obci rozdílné, protože bude odpovídat místním podmínkám a možnostem.

STAROSTA v době krizových stavů: ÚKOLY STAROSTY V DOBĚ KRIZOVÝCH STAVŮ STAROSTA v době krizových stavů: zajišťuje provedení stanovených krizových opatření, plní úkoly stanovené starostou ORP a orgány krizového řízení, zabezpečuje varování a informování osob na území obce před nebezpečím, nařizuje a organizuje evakuaci osob obce z ohroženého území, podílí se na provádění záchranných a likvidačních prací.

V době krizových stavů: STAROSTA V DOBĚ KRIZOVÝCH STAVŮ V době krizových stavů: může uložit právnickým nebo fyzickým osobám povinnost poskytnout věcný prostředek, může požádat hejtmana o nařízení pracovní povinnosti nebo pracovní výpomoci.

VYHODNOCENÍ MOŽNOSTI VYHLÁŠENÍ KRIZOVÝCH STAVŮ V PLZEŇSKÉM KRAJI

OCHRANA PŘED POVODNĚMI Zákon č. 254/2001 Sb., o vodách. Popisuje: působnosti a pravomoci povodňových orgánů obcí, náležitosti povodňových plánů, přípravná protipovodňová opatření, opatření při nebezpečí povodně a za povodně, opatření po povodni, ..... a další.

OPATŘENÍ KE ZMÍRNĚNÍ NÁSLEDKŮ POVODNÍ HLAVNÍ ÚKOL – ZÁCHRANA ŽIVOTŮ informování obyvatelstva, evakuace osob z ohrožených oblastí, zajišťování stravy, lehátek a dek, prostor pro přenocování, ........ sběr případné humanitární a jiné pomoci, zásobování pitnou vodou v cisternách, zprůtočnění vodních toků (odstranění překážek), kontrola mostů .........

ZÁSOBY PRO HUMANITÁRNÍ POMOC slouží k zajištění nezbytných životních potřeb fyzických osob, které vlivem krizové situace zůstaly bez potřebných věcných prostředků (na dobu 3 dnů), za přidělení zásob pro humanitární pomoc fyzickým osobám odpovídá starosta obce s rozšířenou působností, vydané zásoby se neuhrazují ani nevracejí.

Žádost o vyhlášení stavu nebezpečí DŮSLEDKY POVODNÍ zaplavená čistička odpadních vod, zaplavené trafostanice, přerušení dodávek elektrické energie, plynu, tepla - problémy ve školách a sociálních zařízeních, přerušení dodávky pitné vody, uzavírky komunikací - neprůjezdné některé úseky, velký úhyn drůbeže, ......... Žádost o vyhlášení stavu nebezpečí

VYŽADOVÁNÍ SIL A PROSTŘEDKŮ AČR Záchranné práce Likvidační práce Nehrozí-li nebezpečí z prodlení Hrozí-li nebezpečí z prodlení Rozhoduje vláda na návrh MO (Nařízení vlády ČR) Hejtmani krajů, starostové obcí, velitel jednotky PO, Hejtmani krajů, starostové obcí operační středisko HZS PK OPIS NGŠ AČR společné operační centrum SOC MO Vojenské záchranné útvary Vojenské útvary a zařízení

Vojenské útvary, jejichž techniku lze po dohovoru starosty s velitelem útvaru použít na dobu prvních 24 hodin při nebezpečí z prodlení Vojenský útvar KLATOVY - osoby stálá služba tel. 973 342 360 - nákladní vozidla (T 815 valník) - těžká přepravní technika (podvalník) - nakladače (UDS) - autobus - nákladní vozidla pro přepravu osob Vojenský útvar STRAKONICE - osoby stálá služba tel. 973 323 160 - autobus - nákladní vozidla (T 815) Vojenský útvar RAKOVNÍK - osoby stálá služba tel. 973 284 160 - autobus - ženijní technika (budlozer) - těžká přepravní technika

Vojenské záchranné útvary se podílejí na plnění těchto humanitárních úkolů Evakuace Záchranné práce Likvidace požárů Zjišťování a označování nebezpečných oblastí Dekontaminace a podobná ochranná opatření Poskytování nouzového ubytování

Krajské vojenské velitelství Plzeň KONTAKTY Krajské vojenské velitelství Plzeň Štefánikovo náměstí 1 plukovník gšt. Ing. Roman KUČERA tel. 973 340 301 podplukovník Ing. Slavomír TOMČÁK tel. 973 340 303 724 801 189 prap. Ing. Radomil DENK tel. 973 340 347 720 166 585 fax. 973 340 300 email: kvv.plzen@army.cz

OBECNÝ MODEL Vyhlášení krizového stavu Normální stav Přípravné období Krizová situace Obnova území Mimořádná událost

PODPORA PŘI OBNOVĚ ÚZEMÍ www.plzensky-kraj.cz

STÁTNÍ PODPORA PŘI OBNOVĚ ÚZEMÍ Fyzickým osobám a obcím, které se při krizové situaci z důvodu havárie nebo živelní pohromy přechodně ocitly v mimořádně obtížných poměrech, lze poskytnout státní podporu (pomoc v hmotné nouzi). (§ 37 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení) Státní pomoc při obnově území postiženého živelní nebo jinou pohromou (zákon č. 12/2002 Sb., o státní pomoci při obnově území) zpracování předběžného odhadu nákladů na obnovu majetku, podklady do 7 dnů od ukončení krizového stavu (zasílá kraj – Ministerstvu financí), Návrh strategie obnovy území – dotační titul MMR Obec to předává pověřené obci, ta kraji a ten do 7 dnů Ministerstvu financí.

STÁTNÍ POMOC PŘI OBNOVĚ ÚZEMÍ Podklady pro rozhodnutí o státní pomoci při obnově území zpracovává pověřený obecní úřad prostřednictvím pověřených osob. Podklady se zpracovávají do formuláře tabulky uvedené v příloze č. 1 vyhlášky MF č. 186/2002 ve znění vyhlášky MF č. 93/2006

PŘÍSTUP DO APLIKACE OBNOVA www.plzensky-kraj.cz Uživatelské jméno a heslo je stejné jako do ePUSA

APLIKACE OBNOVA

METODICKÝ LIST - OBNOVA

Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor krizového řízení Ing. Radek Svoboda tel: 377 195 190 email: radek.svoboda@plzensky-kraj.cz