Postup při vytváření projektu v MS Project

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prezentační manažer Kapitola 9.3 (Automatický chod - časování)
Advertisements

Jak na hromadnou korespondenci
Prezentační manažer Kapitola 8.0 (Rozšířené efekty)
Prezentační manažer Kapitola 13.0 (Sestavení z externích zdrojů)
Plánování projektů pomocí MS Project
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
F ORMULÁŘE V A CCESSU. K ČEMU JSOU FORMULÁŘE UŽITEČNÉ Formuláře slouží především k jednoduchému způsobu zobrazení a úpravě dat. Je možne zobrazovat hodnoty.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 12.0 (Sestavení vlastní prezentace)
Styly, záhlaví a zápatí, oddíly
Tabulky v MS ACCESS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Novák.
X EXEL.
IT podpora projektového řízení
Záložky, křížové odkazy, hypertextové odkazy
VÝPOČTY V TISKOVÝCH SESTAVÁCH SESTAVÁCH Lenka Buchtová, 4. y.
Václav Martínek. Evidence předení koček Vytvoření nové databáze - Po přihlášení se k databázovému serveru (Database Engine) si ze všeho nejdříve vytvoříme.
Prezentační manažer Kapitola 3.0 (Úvodní práce v programu)
Hromadná korespondence
Popis zadání úlohy v komínu. Po spuštění programu vybrat zjednodušené zadání.
Styly písma - vytvoření vlastního stylu, zápatí a záhlaví stránek
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
Projekt – úkoly, zdroje, vazby úkolů, náklady Ing. Jiří Šilhán.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_32_INOVACE_TE_5 Název školy: Základní škola Velké Opatovice, okres Blansko Název programu: Operační program Vzdělávání.
Tabulkový procesor.
Přehled pro vytvoření formuláře
Hromadná korespondence, makro
Referát č. 17 Tabulkový procesor
Hromadná korespondence
TEXTOVÝ EDITOR.
Referát č. 17 M. Novotný Tabulkový procesor (filtrování a řazení dat, formuláře, podmínky a podmíněné formátování, export a import dat) Vysvětlit pojmy.
Tabulkový program MS Office Excel , SB 305, – h
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_254 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
1. Tranzity V Solar Fire jsou pro práci s tranzity dva skvělé nástroje: a) Pohyblivé kolečko Je optimální pro rychlou orientaci v momentálním dění. Jeho.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní prvky internetového prohlížeče
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J. Jarkovský, L. Dušek, M. Cvanová III. Kontingenční tabulky v Excelu.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
2OP482 Manažerská informatika 2
INFORMATIKA 9. ročník.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_15.
Úprava formátu čísel Formát čísel určuje způsob zobrazení čísel v buňkách. Nemá však vliv na jejich hodnotu. Procentní podíly zadáváme pomocí ikony Procenta.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/7.
Mgr. Karel FischerÚprava prezentace1 Změna použité šablony Ke změně šablony mohu použít jednu ze tří možností: a)Formát \ návrh snímku b)V panelu nástrojů.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE I.
Univerzita třetího věku kurz Znalci Databáze 1.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Číselné formáty.
Vytváření tabulek MS Access (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Aplikace Přijímačky školní rok 2014/2015
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 – textový editor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS Word - tabulátory Co se všechno naučíme??? Zarovnání.
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
MS Project.
Přehled pro vytvoření formuláře
Tvorba vlastních motivů v programu
Co se všechno naučíme??? MS Word - číslování
Novinky Teams v9.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Digitální učební materiál
Vytvoření formuláře Access (11).
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Jak vytvořit výstupní bezpečnostní předpis k řízení rizik
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ArchiCAD nástroj Dveře
Transkript prezentace:

Postup při vytváření projektu v MS Project Radka Svobodová

1. Nastavení projektu Začneme nastavením v záložce informace o projektu vytvoření projektu

Nejprve vybereme položku plánovat od Datum zahájení projektu – termíny činností se budou počítat od počátku projektu (resp. D. dokončení P – plánování termínů od pevného konce projektu) určíme Datum zahájení pro plánování od zahájení projektu určíme Datum dokončení pro plánování od dokončení projektu vytvoření projektu

2. Možnosti výchozího nastavení Nastavíme výchozí parametry projektu v záložce Možnosti vytvoření projektu

V záložce zobrazení lze nastavit: výchozí zobrazení (které se zobrazí při otevření projektu) formát data možnosti osnovy Zobrazit číslo osnovy zobrazí v Ganttově diagramu číslo osnovy (WBS) Zobrazit souhrnný úkol projektu vytvoří fiktivní souhrnný úkol s dobou trvání celého projektu vytvoření projektu

V záložce plán lze nastavit: zobrazení jednotek přiřazení zdrojů jako desetinné číslo(jednotky) nebo v % nové úkoly – zahájení úkolu automaticky v den vytvoření činnosti nebo s počátkem projektu Formát zadávání doby trvání práce (v hodinách, dnech…) Výchozí typ úkolu který se nastaví automaticky u nových činností může být pevné jednotky, pevná práce nebo pevná dob trvání Nové úkoly jsou řízné úsilím pokud toto pole zaškrtneme pak je u nových úkolů automaticky povoleno řízení úsilím vytvoření projektu

V záložce kalendář lze nastavit standardní kalendář projektu, formát pracovního dne, týdne, měsíce – počet hodin Pomocí tlačítka nastavit jako výchozí, bude tento kalendář nastaven (defaultně) jako výchozí pro činnosti a zdroje, které nebudou mít nastaven vlastní základní kalendář vytvoření projektu

3. Kalendáře projektu V záložce Změnit pracovní čas… nastavíme jednotlivé pracovní kalendáře vytvoření projektu

Nejprve nastavíme Standardní kalendář projektu Označením Po – Ne lze nastavit pracovní dobu jednotlivých dnů v týdnu, kterou vypíšeme do sloupců od/do vpravo od kalendáře Zaškrtnutím nastavení na Nepracovní čas pro jednotlivé dny získáme nepracovní dny (svátky, dovolené…př. 15.listopad 08) Pro uložení nového standardního kalendáře stiskneme OK vytvoření projektu

Dále můžeme nastavit další základní kalendáře, které můžeme použít pro zdroje nebo úkoly V okně Změnit pracovní čas vybereme nabídku nový Vybereme nabídku vytvořit nový základní kalendář a pojmenujeme ho Stejným postupem jako u standardního kalendáře nastavíme tento nový kalendář a potvrdíme tlačítkem OK vytvoření projektu

4. Pracovní a materiálové zdroje pro zadávání zdrojů do projektu využijeme zobrazení Seznam zdrojů vytvoření projektu

Do seznamu zdrojů zadáváme postupně po sloupcích názvy zdrojů, typ (jedná-li se o pracovní zdroj či spotřebovávaný – materiál), jednotky materiálu, zkratku zdroje, skupinu zdrojů, jednotky maximálně dostupné, hodinovou a jednotkovou sazbu zdroje, přesčas, jednorázové náklady na použití zdroje, způsob účtování nákladů v projektu, kalendář zdrojů podle kterých zdroje pracují vytvoření projektu

V zobrazení Seznam zdrojů dvojklikem na příslušný zdroj získáme následující dialogové okno, ve kterém můžeme zdroji přiřadit různé sazby, při práci zdroje na různých úkolech se může lišit i jeho ohodnocení(sazba) vytvoření projektu

5. Úkoly, jejich doba trvání a vazby Pro zadávání úkolů projektu a jejich vlastností využijeme kombinované zobrazení Ganttův diagram a Formulář úkolů vytvoření projektu

úkolu získáme dvojklikem na činnost (pravým tlačítkem na činnost) Nejprve zapisujeme jednotlivé dílčí úkoly do sloupce název úkolu, po té pomocí zelených šipek v panelu nástrojů vytvoříme posunutím dílčích úkolů na nižší úroveň souhrnné úkoly Dialog Informace o úkolu získáme dvojklikem na činnost (pravým tlačítkem na činnost) V tomto dialogu lze nastavit veškeré vlastnosti úkolu nastavíme vazby mezi úkoly (pouze mezi dílčími úkoly na nejnižší hierarchické úrovni) vytvoření projektu

Přiřazení zdrojů V dalším kroku přiřadíme úkolům zdroje, které na něm budou pracovat + materiál potřebný k činnosti Nastavení přiřazení zdrojů lze vytvořit v dialogu Informace o úkolu - zdroje V dialogu zdroje lze k úkolu přiřadit libovolný počet zdrojů Do sloupce jednotky zapíšeme počet zdrojů jednoho druhu vytvoření projektu

Následně nastavíme dobu trvání úkolů ve Formuláři úkolů Doba trvání úkolů Následně nastavíme dobu trvání úkolů ve Formuláři úkolů Dobu trvání lze nastavit různými způsoby – odhad doby, normovaná práce V Ganttově diagramu vybereme dílčí činnost na nejnižší hierarchické úrovni, pro kterou budeme určovat její délku Dále můžeme u úkolu povolit/ zakázat řízení úsilím Odhad doby trvání úkolu lze zadat do pole Doba trvání Pomocí normované práce se automaticky dopočte doba trvání, zadáváme tedy normovanou práci k zdroji do sloupce Práce vytvoření projektu

6. Směrný plán v posledním kroku uložíme vytvořený projekt jako směrný plán V nabídce nástroje - sledování vybereme Uložit směrný plán Směrný plán dále již neměníme, slouží jako sledovací základna vytvoření projektu

Uložení směrného plánu V dialogu Uložit směrný plán vybereme první nabídku a uložíme směrný plán pro celý projekt vytvoření projektu