Aktualizace Rozvojového konceptu CR na Šumavě Regionální marketing Vimperk
Financování projektu Aktualizace Rozvojového konceptu vznikla za finanční podpory Jihočeského kraje (Grantový program: Produkty a služby v cestovním ruchu), Správy NP a CHKO Šumava a UNEP/GEF (v rámci projektu „Ochrana a trvale udržitelné využití biodiverzity prostřednictvím rozvoje šetrného turismu v biosférických rezervacích střední a východní Evropy“).
Důvod aktualizace Efektivnější využití potenciálu území pro cestovní ruch a jeho vyšší ekonomické zhodnocení Vyvážený rozvoj CR bez ohledu na administrativně správní hranice Efektivní čerpání dotací a grantů Prosazování principů šetrného rozvoje CR
Způsob aktualizace Projektový tým: Kateřina Vl áš kov á, Vladim í r Silovský extern í konzultantsk á spolupr á ce - T.Růžička, J.Tě š itel Koordinačn í výbor – z á stupci krajů, Euroregionu a NP Pracovn í skupina - z á stupci z á jmových skupin regionu 3 workshopy : aktualizace analýzy SWOT aktualizace strategie aktualizace akčn í ho programu Fin á ln í výstup - aktualizovan á publikace
Zdroje dat Interview s představiteli obc í, podnikatelů, IC. Monitoring profilu návštěvníků Šumavy Databáze ČSÚ Ostatn í zdroje informac í (odborné články, průzkumy, analýzy,…)
Metodika sběru dat Ř í zen é rozhovory (léto 2007) Respondenti Města528 ot á zek Obce 2436 ot á zek Infocentra1117 ot á zek Podnikatel é 1520 ot á zek Monitoring návštěvníků Šumavy sběr dat léto 2006 (červen-září) zima 06/07 (prosinec 06-březen 07)
Obsah Rozvojového konceptu CR I. Turistický profil regionu II. Analýza SWOT turistického regionu III. Strategie rozvoje turistického regionu IV. Akční plán
I. Turistický profil regionu Zhodnocení současné situace Geografické a sociálně ekonomické podmínky Atraktivity území Turistická infrastruktura Poptávka CR Organizace CR Marketing v CR Konkurence
č á st II. Analýza SWOT Největší nedostatky: CHYBĚJÍCÍ VOLNOČASOVÁ INFRASTRUKTURA SEZÓNNOST LIDSKÉ ZDROJE DOPRAVNÍ OBSLUŽNOST NEDOSTATEČNÝ MARKETING FINANCE NESPOLUPRÁCE
Analýza SWOT - marketing Chybí marketingová strategie pro celý region Chybí vizuální identita – propagace pod jednou značkou Nejednotná propagace Tendence dělit region na 2 administrativní oblasti Nedostatečné využívání zimního období a mimosezón
Základní cíl strategie rozvoje Základním cílem je zajištění trvale udržitelného rozvoje CR založeného na citlivém využívání zdrojů oblasti a na preferenci kvality.
Oblasti Přírodní bohatství Kulturní bohatství, vzhled obcí Volný čas a sport Ubytování, stravování, služby a informace Doprava Organizace cestovního ruchu Marketing
Rozvojové cíle – oblast MARKETING Vytváření image Šumavy, jako regionu, který nabízí jedinečné kulturní a přírodní zážitky Účinnější a efektivnější propagace a prezentace regionu pod jednotnou značkou Sledování efektivnosti přijatých marketingových opatření
IV. Akční plán Reaguje na jednotlivé rozvojové cíle a oblasti Střednědobý plán (max. 5 let) Návrhy konkrétních aktivit směřujících k trvale udržitelném rozvoji CR na Šumavě Stanovení termínů realizace Vymezení priorit Určení příležitosti
Akční plán – oblast MARKETING Sestavení marketingového plánu a jeho realizace Zpracování konceptu jednotné vizuální identity regionu Šumava Jednotná propagace regionu Vytvoření systému pro monitorování a vyhodnocování marketingových aktivit Pravidelná prezentace výsledků monitoringů
Kateřina Vlášková RRA Šumava Děkuji Vám za pozornost.