Aktualizace Rozvojového konceptu CR na Šumavě Regionální marketing Vimperk 11.4.2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KIPR Šumava první schůzka s ředitelem NSZM Ing. Petrem Švecem se uskutečnila na Modravě PS UR, akce komunitního plánování v šumavských.
Advertisements

Tvorba integrované strategie území MAS Ekoregion Úhlava.
P REZENTACE MAS K RÁLOVSKÉ STEZKY O. P. S. Cestovní ruch a formy podpory Chotěboř
Mikroregion Úhlava Marketingová značka jako nástroj udržitelného rozvoje.
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Integrovaný plán rozvoje města Náchoda na období Jednání Řídícího výboru Náchod,
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Program rozvoje cestovního ruchu Královéhradeckého kraje Úvodní setkání řídící skupiny – 28. června 2007– Hradec Králové 1 PROGRAM ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU.
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Udržitelný rozvoj služeb cestovního ruchu Zpráva o průběhu projektu v období leden – červen 2006 Valná hromada Mikroregionu Hranicko Spolufinancováno.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Integrovaný plán rozvoje města Kutná Hora 21. srpna 2007.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
Ing. Šárka Horáková, statutární město Karviná
Moravskoslezský kraj: Tradice, rozvoj, kvalita
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR PRO OBDOBÍ
Projekt „Zvyšování projektové absorpční kapacity Jihomoravského kraje“ realizovaný v rámci opatření 3.3. Společného regionálního operačního programu Konference.
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Program rozvoje venkova ČR na období Olomouc Šumperk
Destinační management TO Jeseníky-východ
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Význam strategie EU pro Podunají v klíčových oblastech ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Eva Kubešová Odbor Evropské unie a politiky životního prostředí 21. října 2011.
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
ÚSTAV ÚZEMNÍHO ROZVOJE Robert Veselý Seminář „Jsou možné inovace v mikroregionech?“ Brno, 28. listopadu 2011 Monitoring mikroregionů a další výstupy činnosti.
Příprava RIS LK – OS 1 Připomínkování a rozpracování první priority odbornou skupinou č.1.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační strategie Manfred Hellmich Inovace 2006 Praha 5. prosince 2006.
Regionální operační program regionu soudržnosti NUTS 2 Severozápad Irena Ptáčková, odbor regionálního rozvoje Krajský úřad Karlovarského kraje.
Program rozvoje venkova ČESKÉ REPUBLIKY na období 2007 – 2013.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Strategie absorpce venkovských oblastí (SAVO) Zpracovala: Bc. Jana Bartošková, Bc. Petr Zajac Datum: 3. dubna 2013.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
2. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 13:00 hod. C ESTOVNÍ RUCH – PROJEKT MOS.
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
Program rozvoje venkova na období možnosti podpor pro obce Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Strategie spolupráce obcí MAS Královská stezka Výstup projektu „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ Mgr. Lucie Růžičková, Královská.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
II. kolo kulatých stolů – SMS ČR MAS Hustopečsko – MěÚ Hustopeče 26. srpna 2015.
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Fórum podnikatelů cestovního ruchu Liberec – Krkonoše – svazek měst a obcí Josef Nosek – manažer, regionální rozvoj.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Strategie rozvoje obce – tvorba koncepčního dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem na období fáze tvorby koncepčního dokumentu Mgr.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
12/04/2010 Zámek Loučeň Ing. Pavel Vinohradník Oblast cestovního ruchu v ROP Střední Čechy.
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Strategie regionu, obce
Cestovní ruch v přeshraniční spolupráci
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Setkání starostů – zakladatelů MAS Království – Jestřebí hory, o. p. s
Program rozvoje Ústeckého kraje
Datová opora pro nastavení cyklu kvality
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Integrovaná strategie rozvoje regionu Krkonoše Veřejné projednání 2 14
Setkání starostů – zakladatelů MAS Království – Jestřebí hory, o. p. s
Transkript prezentace:

Aktualizace Rozvojového konceptu CR na Šumavě Regionální marketing Vimperk

Financování projektu Aktualizace Rozvojového konceptu vznikla za finanční podpory Jihočeského kraje (Grantový program: Produkty a služby v cestovním ruchu), Správy NP a CHKO Šumava a UNEP/GEF (v rámci projektu „Ochrana a trvale udržitelné využití biodiverzity prostřednictvím rozvoje šetrného turismu v biosférických rezervacích střední a východní Evropy“).

Důvod aktualizace  Efektivnější využití potenciálu území pro cestovní ruch a jeho vyšší ekonomické zhodnocení  Vyvážený rozvoj CR bez ohledu na administrativně správní hranice  Efektivní čerpání dotací a grantů  Prosazování principů šetrného rozvoje CR

Způsob aktualizace  Projektový tým: Kateřina Vl áš kov á, Vladim í r Silovský  extern í konzultantsk á spolupr á ce - T.Růžička, J.Tě š itel  Koordinačn í výbor – z á stupci krajů, Euroregionu a NP  Pracovn í skupina - z á stupci z á jmových skupin regionu  3 workshopy :  aktualizace analýzy SWOT  aktualizace strategie  aktualizace akčn í ho programu  Fin á ln í výstup - aktualizovan á publikace

Zdroje dat  Interview s představiteli obc í, podnikatelů, IC.  Monitoring profilu návštěvníků Šumavy  Databáze ČSÚ  Ostatn í zdroje informac í (odborné články, průzkumy, analýzy,…)

Metodika sběru dat  Ř í zen é rozhovory (léto 2007)  Respondenti  Města528 ot á zek  Obce 2436 ot á zek  Infocentra1117 ot á zek  Podnikatel é 1520 ot á zek  Monitoring návštěvníků Šumavy  sběr dat léto 2006 (červen-září)  zima 06/07 (prosinec 06-březen 07)

Obsah Rozvojového konceptu CR I. Turistický profil regionu II. Analýza SWOT turistického regionu III. Strategie rozvoje turistického regionu IV. Akční plán

I. Turistický profil regionu Zhodnocení současné situace  Geografické a sociálně ekonomické podmínky  Atraktivity území  Turistická infrastruktura  Poptávka CR  Organizace CR  Marketing v CR  Konkurence

č á st II. Analýza SWOT Největší nedostatky:  CHYBĚJÍCÍ VOLNOČASOVÁ INFRASTRUKTURA  SEZÓNNOST  LIDSKÉ ZDROJE  DOPRAVNÍ OBSLUŽNOST  NEDOSTATEČNÝ MARKETING  FINANCE  NESPOLUPRÁCE

Analýza SWOT - marketing  Chybí marketingová strategie pro celý region  Chybí vizuální identita – propagace pod jednou značkou  Nejednotná propagace  Tendence dělit region na 2 administrativní oblasti  Nedostatečné využívání zimního období a mimosezón

Základní cíl strategie rozvoje Základním cílem je zajištění trvale udržitelného rozvoje CR založeného na citlivém využívání zdrojů oblasti a na preferenci kvality.

Oblasti Přírodní bohatství Kulturní bohatství, vzhled obcí Volný čas a sport Ubytování, stravování, služby a informace Doprava Organizace cestovního ruchu Marketing

Rozvojové cíle – oblast MARKETING  Vytváření image Šumavy, jako regionu, který nabízí jedinečné kulturní a přírodní zážitky  Účinnější a efektivnější propagace a prezentace regionu pod jednotnou značkou  Sledování efektivnosti přijatých marketingových opatření

IV. Akční plán  Reaguje na jednotlivé rozvojové cíle a oblasti  Střednědobý plán (max. 5 let)  Návrhy konkrétních aktivit směřujících k trvale udržitelném rozvoji CR na Šumavě  Stanovení termínů realizace  Vymezení priorit  Určení příležitosti

Akční plán – oblast MARKETING  Sestavení marketingového plánu a jeho realizace  Zpracování konceptu jednotné vizuální identity regionu Šumava  Jednotná propagace regionu  Vytvoření systému pro monitorování a vyhodnocování marketingových aktivit  Pravidelná prezentace výsledků monitoringů

Kateřina Vlášková RRA Šumava Děkuji Vám za pozornost.