Základní škola a mateřská škola Bečov nad Teplou

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Autoevaluace školy z pohledu poradce
Výstavba sportovního areálu 20
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Vlastní hodnocení školy
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
ROZVÍJEJÍCÍ AKTIVITY V PROCESU VÝUKY V PRAXI
Principy Typy Výhody Bariéry a řešení Konference „Podpora rodiny dle programového prohlášení vlády České republiky“ - 30.listopad Poslanecká sněmovna.
Taneční a pohybová výchova
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Mechanismy evaluace kulturních služeb
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Vlastní hodnocení školy
ZŠ Dambořice příspěvková organizace
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Gymnázium, základní škola a mateřská škola Mánesova Sokolov
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
Nabídka základním školám MSK v roce 2006 Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Masarykova základní škola
Vlastní hodnocení školy
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Střední odborné učiliště, Liběchov Autoevaluace školy.
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
vlastní hodnocení školy
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Komunitní a otevřená škola
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
VÝMĚNA ZKUŠENOSTÍ S REALIZACÍ PROJEKTŮ OP VK SEMINÁŘ.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Plán vzdělávacích aktivit
Město Choceň Podpora integrace a inkluze ve školách a školských zařízeních Města Choceň CZ.1.07/1.2.00/ ČERVENC 2014.
Vazba na Operační programy
Tisková konference
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Vítejte na třetí místní konferenci
Š A B L O N Y II.
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
PaedDr. Dagmar Kuzníková
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola Bečov nad Teplou Konference 12.11.2009

se sídlem Školní 152, 364 64 Bečov nad Teplou Cesta ke kvalitě Projekt MŠMT – podpora škol v oblasti vlastního hodnocení Základní škola a mateřská škola Bečov nad Teplou, okres Karlovy vary, příspěvková organizace se sídlem Školní 152, 364 64 Bečov nad Teplou tel.: 353 999 244, 602 122 044 e-mail: zs.becov@seznam.cz Mgr. Jitka Rudolfová, ředitelka školy

Osnova: Představení školy Historie Koncepce školy Evaluace / autoevaluace Projekt Cesta ke kvalitě – pomoc naší škole Závěr – otázky

Představení školy ZŠ a MŠ Bečov nad Teplou (základní škola, mateřská škola, školní družina, školní jídelna) K 1.9.2009 108 žáků ZŠ, 41 dětí v MŠ, 50 dětí ve ŠD Počet pedagogických pracovníků – 17 + 1 asistent pedagoga Počet nepedagogických pracovníků – 8 Počet uvařených obědů – denně cca 100

Historie 15ti letý žák 9. třídy – ve škole od 3 let (nejprve v MŠ) – ve škole 12 let, tj. od r. 1997 1997 – 2009 – vystřídalo se 6 ředitelů školy (průměrně 2 roky na 1 ředitele) Koncepce školy – různé, nenavazující Krize – září 2008 – zahájení školního roku 2008/9 (ředitelka školy + zástupce odešli týden před začátkem školního roku, před tím 3 učitelé, poté skončila účetní a odpovědná osoba v BOZP a PO) Největší problém - nedostatek informací Podpora pedagogického sboru – tvorba výroční zprávy, plánů, rozvrhu Konkurz – koncepce – říjen 2008

Koncepce školy – návod řešení problémů: nízký počet žáků – podpora zřizovatele (město Bečov n/T) – náborový příspěvek – Hlinky velmi nízká úroveň znalostí a dovedností žáků – při tvorbě učebních plánů vycházet z RVP (ŠVP), ale také z možností žáků (doplnění chybějících znalostí a dovedností), zvyšovat kvalifikovanost učitelů (podpora DVPP) financování školy – zdroj financí nejen zřizovatel a stát, ale také dotace (projekt Multikulturní výchova), vlastní hospodářská činnost školy (rozšíření živností – školní bufet, pronájem prostor, pořádání kulturních akcí) efektivní škola – efektivita školy – zvýšení osobního rozvoje žáků podle vzorce:

Vzorec efektivní školy: přidaná hodnota žák na vstupu ---------------------- žák na výstupu příznivé výchovné prostředí = ekonomicky efektivní !

Pokračování koncepce: mezilidské vztahy – zařazení etické výchovy do vzdělávacího procesu (projekt Multikulturní výchova) škola jako multifunkční centrum vzdělanosti města – postavení školy ve městě – kulturní, umělecké, historické, ekologické aktivity, spolupráce se ZUŠJL (různé akce) propagace školy – aktualizace webových stránek, články do tisku, školní noviny, účast na soutěžích, pořádání soutěží (610 let města, 90 let ČSR)

Evaluace / autoevaluace Vlastní hodnocení školy by mělo probíhat za období: školní roky 2007/8, 2008/9, 2009/10 - problém výměny ředitelů, změna koncepce – nebude možné hodnotit všechny body struktury vlastního hodnocení (chybí informace, podklady), může se škola zaměřit na vlastní hodnocení období od 2008/9? Kriteria vlastního hodnocení vychází z vyhl. č. 15/2005 Sb.

Projekt Cesta ke kvalitě – pomoc naší škole ? dotazník (červenec 2009) – zapojení do projektu: B.1.2 – ochota na naší škole nějaký evaluační nástroj vyzkoušet a zapojit se do jeho ověřování Konkrétně: najít autoevaluační nástroj hodnocení projektu „Multikulturní výchova“, který na naší škole probíhá od 1.9.2009

K tomu nabízíme informace: MŠMT - dotační titul: Podpora vzdělávání v jazycích národnostních menšin a multikulturní výchovy Modul dotačního programu – B – Vzdělávací aktivity pro děti a mládež, příslušníky národnostních menšin, děti a mládež ohrožené sociálním vyloučením Název projektu: Multikulturní výchova ve škole jako základ integrace a podpora dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí Doba realizace projektu: 09/2009 – 06/2011 (případně další – 2014) Základní idea projektu - nabídnout dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí (romská komunita ze spádových obcí naší školy - Nová Ves, Hlinky a dalších míst včetně dětí ze sociálně slabých rodin) alternativu jejich prostředí v rámci rozšíření vzdělání a výchovy včetně mimoškolních aktivit o prvky rodinné výchovy, etické výchovy, pracovní výchovy a speciální pedagogiky (komunikační dovednosti) se zaměřením na multikulturní výchovu, zejména na spolupráci s ostatními žáky, rodinou a venkovním prostředím

Obsah projektu: Vzdělání a výchova: rodinná výchova, etická výchova, pracovní výchova, komunikační dovednosti – povinně volitelné i nepovinné předměty (4 vyučující) Mimoškolní aktivity: zájmové kroužky, mimoškolní akce, spolupráce s rodinou a veřejností, ranní klub Jednotlivé prvky projektu vychází z potřeby rozšíření základních učebních programů

Hodnocení projektu (evaluace): V souladu s rámcovou strukturou a kritérií vlastního hodnocení školy cíle, které si škola stanovila, jejich reálnost a stupeň důležitosti posouzení, jakým způsobem škola plní cíle

Závěr – otázky: