Na zahrádce s chemií.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co všechno jste chtěli vědět o půdě, ale báli jste se zeptat T-report Barbora Čechová.
Advertisements

ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
Základní p ř edpisy o BOZP Osobní ochranné pracovní prost ř edky Organizace pracovišt ě, prevence rizik a úraz ů a nemocí z povolání Bezpečnost a ochrana.
PESTICIDY Pesticidy jsou chemické prostředky, které se užívají k zamezení ztrát na kulturních rostlinách, zásobách potravin i krmiv. Podle biologické účinnosti.
Chemické složení organismů
geneticky modifikované rostliny
MUDr. Eva Rychlíková Zdravotní ústav se sídlem v Kolíně Prostředí kolem nás.
Mechanizační prostředky na ochranu rostlin
Spotřeba pesticidů v ČR
Práce se Slovníkem spisovné češtiny
Nebezpečné látky Bc. Karolína Růtová
PLASTY.
Biopotraviny ve školním stravování
Chemické složení organismů
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_2.18 TEMATICKÁ OBLAST: Vybraná témata z teorie tělesné kultury Zdravý životní styl. TYP: DUM výkladový Předmět: TVZ.
Michaela Vlasáková Pesticidy.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Toxicita hasiv Toxicita je vlastnost chemických sloučenin, spočívající ve vyvolání otravy osob nebo zvířat, které látku požily, vdechly nebo absorbovaly.
Projekt SIPVZ Multimediální chemie Chemie v praxi
chemické složení organismů
Základy pozorování a pokusů v biologii
Krajina a životní prostředí
PESTICIDY A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Bezpečnost práce v chemii
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Fungicidy, obchodní název Předmět:
Člověk a rostlina – genetické manipulace Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Registrační číslo projektu:
Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.
Ekosystémy přírodní a umělé
Ochrana plodin proti škodlivým činitelům
PLÍSNĚ MÍŠA.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Pesticidy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kateřina Průšová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:Postřiky proti škůdcům Kód VM:VY_52_INOVACE_64_64 Vzdělávací předmět:Pěstování rostlin Tematická oblast:Škůdci.
Vypracoval : Marek Voštinka
Krajina a životní prostředí
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
Matěj Stach.  Ochrana užitkových organismů, materiálů, potravin i lidského zdraví před organismy, které se přemnožily nebo se vyskytují v místech, kde.
Významné areny 1.
Ochrana rostlin v ekologickém systému hospodaření
Ekosystémy.
Hnojiva, pesticidy Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Ochrana rostlin - složky
VÝCHOVA SPOTŘEBITELE EKOLOGICKY ŠETRNÉ POTRAVINY.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Ch_074_Pesticidy Ch_074_Detergenty a pesticidy_Pesticidy Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace.
Hydrosféra. obsah úvod skupenství vody výskyt vody v přírodě zásoby vody význam vody funkce vod použití vody oběh vody kontrolní otázky.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
Projekt: Tvorba inovativních výukových materiálů Šablona: „Přírodní vědy“ Předmět: Chemie 8 Tématická oblast: Chemické látky a jejich změny Obsah zaměření:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_22_NEBEZPEČNOST LÁTEK TÉMA: NEBEZPEČNOST LÁTEK ČÍSLO PROJEKTU:
Pesticidy Obr.2 Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
záznam o odběru vzorku Anotace: Prezentace slouží k přehledu tématu rozbory vod – anionty ve vodách Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního.
Výroba mýdla - - žákovský pokus MGR. DANIELA SZMEKOVÁ.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda
Ch_074_Detergenty a pesticidy_Pesticidy Autor: Ing. Mariana Mrázková
Ekologické globální problémy
Přirozené a umělé ekosystémy.
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
CHEMIE - Pesticidy SŠHS Kroměříž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Pesticidy Obr.2 Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Biopotraviny.
Ochrana rostlin v ekologickém systému hospodaření
Bc. Ivana Francová, SOU Liběchov Chemická ochrana rostlin Chemická ochrana rostlin je dnes nejrozšířenější, využívá velkého množství ochranných látek zvaných.
Transkript prezentace:

Na zahrádce s chemií

Úloha 1: Panu Břízovi se na jeho zahrádce přemnožili škůdci Úloha 1: Panu Břízovi se na jeho zahrádce přemnožili škůdci. Situaci se rozhodl vyřešit koupí vhodného práškového postřiku. Chce ho použít proti plísni na rajčatech a bramborách, ale neví si rady, jak práškový postřik správně namíchat s vodou. Rajčat má málo a stačí mu jen 10 litrů postřiku zato brambor má celé pole a potřebuje 50 litrů postřikové kapaliny. Koupil dvě stogramová balení postřikového prášku. Budou mu stačit? Výpočet: ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ Plodina Dávkování Brambor 0,4%, (20 g / 5 l vody) Rajče 0,2%, (20 g / 10 l vody) úloha 2

Pan Bříza použil ochranné rukavice. Úloha 2: Při koupi jakékoli chemikálie si vždy musíme důkladně pročíst příbalový leták, který obsahuje tzv. R a S věty. Pan Bříza si leták pročetl jen zběžně a při aplikaci postřiku udělal několik chyb. Dokážeš odhalit které? Pan Bříza použil ochranné rukavice.

Úloha 2: Při koupi jakékoli chemikálie si vždy musíme důkladně pročíst příbalový leták, který obsahuje tzv. R a S věty. Pan Bříza si leták pročetl jen zběžně a při aplikaci postřiku udělal několik chyb. Dokážeš odhalit které? postupoval správně

Úloha 2: Při koupi jakékoli chemikálie si vždy musíme důkladně pročíst příbalový leták, který obsahuje tzv. R a S věty. Pan Bříza si leták pročetl jen zběžně a při aplikaci postřiku udělal několik chyb. Dokážeš odhalit které? Pan Bříza použil ochranné rukavice. Pan Bříza vylil přebytečný postřik do nedalekého potoku.

Pan Bříza použil ochranné rukavice. Úloha 2: Při koupi jakékoli chemikálie si vždy musíme důkladně pročíst příbalový leták, který obsahuje tzv. R a S věty. Pan Bříza si leták pročetl jen zběžně a při aplikaci postřiku udělal několik chyb. Dokážeš odhalit které? Pan Bříza použil ochranné rukavice. postupoval chybně

Úloha 2: Při koupi jakékoli chemikálie si vždy musíme důkladně pročíst příbalový leták, který obsahuje tzv. R a S věty. Pan Bříza si leták pročetl jen zběžně a při aplikaci postřiku udělal několik chyb. Dokážeš odhalit které? Pan Bříza použil ochranné rukavice. Pan Bříza vylil přebytečný postřik do nedalekého potoku. Pan Bříza si zapálil cigaretu, když namíchával správnou koncentraci postřiku.

Úloha 2: Při koupi jakékoli chemikálie si vždy musíme důkladně pročíst příbalový leták, který obsahuje tzv. R a S věty. Pan Bříza si leták pročetl jen zběžně a při aplikaci postřiku udělal několik chyb. Dokážeš odhalit které? Pan Bříza použil ochranné rukavice. Pan Bříza vylil přebytečný postřik do nedalekého potoku. postupoval chybně

Úloha 2: Při koupi jakékoli chemikálie si vždy musíme důkladně pročíst příbalový leták, který obsahuje tzv. R a S věty. Pan Bříza si leták pročetl jen zběžně a při aplikaci postřiku udělal několik chyb. Dokážeš odhalit které? Pan Bříza použil ochranné rukavice. Pan Bříza vylil přebytečný postřik do nedalekého potoku. Pan Bříza si zapálil cigaretu, když namíchával správnou koncentraci postřiku. Pan Bříza uložil přebytečný postřik do vlhkého sklepa.

Úloha 2: Při koupi jakékoli chemikálie si vždy musíme důkladně pročíst příbalový leták, který obsahuje tzv. R a S věty. Pan Bříza si leták pročetl jen zběžně a při aplikaci postřiku udělal několik chyb. Dokážeš odhalit které? Pan Bříza použil ochranné rukavice. Pan Bříza vylil přebytečný postřik do nedalekého potoku. Pan Bříza si zapálil cigaretu, když namíchával správnou koncentraci postřiku. postupoval chybně

Úloha 2: Při koupi jakékoli chemikálie si vždy musíme důkladně pročíst příbalový leták, který obsahuje tzv. R a S věty. Pan Bříza si leták pročetl jen zběžně a při aplikaci postřiku udělal několik chyb. Dokážeš odhalit které? Pan Bříza použil ochranné rukavice. Pan Bříza vylil přebytečný postřik do nedalekého potoku. Pan Bříza si zapálil cigaretu, když namíchával správnou koncentraci postřiku. Pan Bříza prázdnou nádobu od postřiku vyhodil do komunálního odpadu. Pan Bříza uložil přebytečný postřik do vlhkého sklepa.

Úloha 2: Při koupi jakékoli chemikálie si vždy musíme důkladně pročíst příbalový leták, který obsahuje tzv. R a S věty. Pan Bříza si leták pročetl jen zběžně a při aplikaci postřiku udělal několik chyb. Dokážeš odhalit které? Pan Bříza použil ochranné rukavice. Pan Bříza vylil přebytečný postřik do nedalekého potoku. Pan Bříza si zapálil cigaretu, když namíchával správnou koncentraci postřiku. postupoval chybně Pan Bříza uložil přebytečný postřik do vlhkého sklepa.

Úloha 2: Při koupi jakékoli chemikálie si vždy musíme důkladně pročíst příbalový leták, který obsahuje tzv. R a S věty. Pan Bříza si leták pročetl jen zběžně a při aplikaci postřiku udělal několik chyb. Dokážeš odhalit které? Pan Bříza použil ochranné rukavice. Pan Bříza vylil přebytečný postřik do nedalekého potoku. Pan Bříza si zapálil cigaretu, když namíchával správnou koncentraci postřiku. Pan Bříza prázdnou nádobu od postřiku vyhodil do komunálního odpadu. Pan Bříza nepoužil ochranné brýle, ale použil ochranný štít. Pan Bříza uložil přebytečný postřik do vlhkého sklepa.

Úloha 2: Při koupi jakékoli chemikálie si vždy musíme důkladně pročíst příbalový leták, který obsahuje tzv. R a S věty. Pan Bříza si leták pročetl jen zběžně a při aplikaci postřiku udělal několik chyb. Dokážeš odhalit které? Pan Bříza použil ochranné rukavice. Pan Bříza vylil přebytečný postřik do nedalekého potoku. Pan Bříza si zapálil cigaretu, když namíchával správnou koncentraci postřiku. Pan Bříza prázdnou nádobu od postřiku vyhodil do komunálního odpadu. postupoval správně Pan Bříza uložil přebytečný postřik do vlhkého sklepa.

Úloha 2: Při koupi jakékoli chemikálie si vždy musíme důkladně pročíst příbalový leták, který obsahuje tzv. R a S věty. Pan Bříza si leták pročetl jen zběžně a při aplikaci postřiku udělal několik chyb. Dokážeš odhalit které? Pan Bříza použil ochranné rukavice. Pan Bříza vylil přebytečný postřik do nedalekého potoku. Pan Bříza si zapálil cigaretu, když namíchával správnou koncentraci postřiku. Pan Bříza prázdnou nádobu od postřiku vyhodil do komunálního odpadu. Pan Bříza nepoužil ochranné brýle, ale použil ochranný štít. Pan Bříza uložil přebytečný postřik do vlhkého sklepa. úloha 3

Úloha 3: Co jsou to R a S-věty a k čemu jsou dobré Úloha 3: Co jsou to R a S-věty a k čemu jsou dobré? Panu Břízovi soused vyprávěl také o H a P-větách. Pokus se zjistit, jakou mají souvislost s R a S-větami. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ úloha 4

Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly. Dokážeš spojit symbol s jeho významem? látky nebezpečné pro životní prostředí toxické látky hořlavé látky látky nebezpečné pro zdraví

Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly. Dokážeš spojit symbol s jeho významem? látky nebezpečné pro životní prostředí toxické látky hořlavé látky látky nebezpečné pro zdraví

látky nebezpečné pro zdraví Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly. Dokážeš spojit symbol s jeho významem? špatně toxické látky hořlavé látky látky nebezpečné pro zdraví

Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly. Dokážeš spojit symbol s jeho významem? látky nebezpečné pro životní prostředí toxické látky hořlavé látky látky nebezpečné pro zdraví

Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly. Dokážeš spojit symbol s jeho významem? látky nebezpečné pro životní prostředí špatně hořlavé látky látky nebezpečné pro zdraví

Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly. Dokážeš spojit symbol s jeho významem? látky nebezpečné pro životní prostředí toxické látky hořlavé látky látky nebezpečné pro zdraví

látky nebezpečné pro životní prostředí Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly. Dokážeš spojit symbol s jeho významem? látky nebezpečné pro životní prostředí toxické látky hořlavé látky špatně

Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly. Dokážeš spojit symbol s jeho významem? látky nebezpečné pro životní prostředí toxické látky hořlavé látky látky nebezpečné pro zdraví

Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly. Dokážeš spojit symbol s jeho významem? látky nebezpečné pro životní prostředí toxické látky hořlavé látky látky nebezpečné pro zdraví

látky nebezpečné pro zdraví Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly. Dokážeš spojit symbol s jeho významem? špatně toxické látky hořlavé látky látky nebezpečné pro zdraví

Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly. Dokážeš spojit symbol s jeho významem? látky nebezpečné pro životní prostředí toxické látky hořlavé látky látky nebezpečné pro zdraví

látky nebezpečné pro životní prostředí Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly. Dokážeš spojit symbol s jeho významem? látky nebezpečné pro životní prostředí toxické látky hořlavé látky špatně

Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly. Dokážeš spojit symbol s jeho významem? látky nebezpečné pro životní prostředí toxické látky hořlavé látky látky nebezpečné pro zdraví

Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly. Dokážeš spojit symbol s jeho významem? látky nebezpečné pro životní prostředí toxické látky hořlavé látky látky nebezpečné pro zdraví

látky nebezpečné pro životní prostředí Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly. Dokážeš spojit symbol s jeho významem? látky nebezpečné pro životní prostředí toxické látky hořlavé látky špatně

Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly. Dokážeš spojit symbol s jeho významem? látky nebezpečné pro životní prostředí toxické látky hořlavé látky látky nebezpečné pro zdraví

Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly Úloha 4: Na příbalovém letáku byly různé symboly. Dokážeš spojit symbol s jeho významem? látky nebezpečné pro životní prostředí toxické látky hořlavé látky látky nebezpečné pro zdraví úloha 5

Úloha 5: Rozdělte se do dvojic Úloha 5: Rozdělte se do dvojic. Představte si, že jeden z vás je zkušený lékař, zastávající názor omezeného používání pesticidů v zemědělství, zatímco druhý z vás je vlivný podnikatel, jehož hlavním ziskem je právě prodej pesticidů. Role si rozdělte a prodiskutujte následující teze. Poté učitel vybere 2 – 4 žáky, kteří svá stanoviska prezentují před třídou. Úkolem je přesvědčit ostatní o svém názoru. Vliv pesticidů na přirozené fungování ekosystému a zdraví člověka je většinou nepříznivý, žádoucí je omezené užívání. Laboratorní studie naznačují, že mnoho pesticidů používaných v dnešní době v rámci EU mohou působit toxicky na vývoj nervové soustavy, vystavení pesticidům může také zvyšovat riziko vzniku leukémie u dětí. Mezi následky nadměrného a nesprávného použití pesticidů patří úhyn včelstva, kontaminace povrchových vod, narušení ekosystému a kumulace v živých systémech. Používání pesticidů neohrožuje přírodní prostředí, pokud je užíváno v omezené míře. Pesticidy jsou nutným zlem, bez něhož by nebyla možná zemědělská výroba a tudíž i zajištění potravy pro většinu obyvatel světa.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. Pesticidy jsou přípravky, lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny špatně lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. špatně které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. špatně které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. špatně které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny špatně užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. Pesticidy jsou přípravky, lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. Pesticidy jsou přípravky, lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. Pesticidy jsou přípravky, lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. špatně byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. Pesticidy jsou přípravky, lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. Pesticidy jsou přípravky, lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. špatně které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. Pesticidy jsou přípravky, lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. Pesticidy jsou přípravky, lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. Pokud je nutné použít pesticid, je lepší byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. Pesticidy jsou přípravky, lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. Pokud je nutné použít pesticid, je lepší špatně byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. Pesticidy jsou přípravky, lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. Pokud je nutné použít pesticid, je lepší byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. Pesticidy jsou přípravky, lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. Pokud je nutné použít pesticid, je lepší byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. špatně které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. Pesticidy jsou přípravky, lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. Pokud je nutné použít pesticid, je lepší byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. Pesticidy jsou přípravky, lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. Pokud je nutné použít pesticid, je lepší byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. Insekticidy jsou chemické přípravky, které které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. Pesticidy jsou přípravky, lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. Pokud je nutné použít pesticid, je lepší špatně byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. Insekticidy jsou chemické přípravky, které které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. Pesticidy jsou přípravky, lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. Pokud je nutné použít pesticid, je lepší byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. Insekticidy jsou chemické přípravky, které které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. Pesticidy jsou přípravky, lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. Pokud je nutné použít pesticid, je lepší byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. Insekticidy jsou chemické přípravky, které které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. Herbicidy (přípravky určené k likvidaci nežádoucích rostlin), které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích.

Úloha 6: Spoj roztržené věty v jedno smysluplné tvrzení: Důkladným omytím ovoce a zeleniny užít pesticidy přírodního původu, než syntetické látky. Pesticidy jsou přípravky, lze do značné míry zredukovat rezidua pesticidů. Pokud je nutné použít pesticid, je lepší byly využívány armádou USA, aby mohly být snáze bombardovány nepřátelské jednotky. Insekticidy jsou chemické přípravky, které které jsou určeny k tlumení a hubení rostlinných a živočišných škůdců. Herbicidy (přípravky určené k likvidaci nežádoucích rostlin), které jsou určeny k hubení hmyzu ve všech jeho vývojových stádiích. závěr