Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MODEL IS-LM.
Advertisements

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Makroekonomika a stát VY_32_INOVACE_ Zásahy státu do ekonomiky - Keynesovská teorie - neoklasická (monetaristická) teorie.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 11.srpna 2012 Název: VY_62_INOVACE_1.2.9.
 Reakce bank na inflaci  Reakce podniků na inflaci  Může inflace nekonečně růst?  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady.
Makroekonomie II Inflace – příčiny, projevy, důsledky, metody jejího léčení, model SP-DG.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
PENÍZE A BANKOVNICTVÍ.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 1. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.1.
RŮST CENOVÉ HLADINY VE ZKOUMANÉM OBDOBÍ JE INFLACE. DOCHÁZÍ-LI VE ZKOUMANÉM OBDOBÍ K POKLESU CENOVÉ HLADINY, JDE O DEFLACI. DEFLACE JE VZÁCNÝM JEVEM. ČASTĚJŠÍ.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_137.
Inflace.
Inflace Milena Tichá Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
MODEL AS-AD INFLACE V EKONOMICE HYPERINFLACE DEFLACE
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A15 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníprosinec.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 26.srpna 2012 Název: VY_62_INOVACE_
Mikroekonomie I Trh kapitálu a kapitálových statků
Inflace 1. Vymezení pojmů 2. Příčiny inflačních procesů.
Makroekonomické ukazatele
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_18 NázevInflace Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekFinanční gramotnost.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
INFLACE – 4. ukazatel úrovně ekonomiky Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Makroekonomie I ( Cvičení 4 – Peníze )
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Inflace Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš,
 Pokles hodnoty peněz  Koho inflace postihuje  Znehodnocení vkladů a úvěrů  Zdroj: Český statistický úřad:
Makroekonomie I ( Cvičení 8 – Inflace)
Inflace VY_32_INOVACE_ Inflace = všeobecný růst cen, tedy růst tzv. cenové hladiny - inflace se zjišťuje (míra inflace) porovnáním cen vybraných.
* INFLACE květen 2013VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková.
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Citlivostní analýza k některým parametrům důchodového systému a migraci.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Inflace Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
16. září 2013VY_32_INOVACE_100213_Inflace_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
VNITŘNÍ MĚNOVÁ (MONETÁRNÍ) POLITIKA – 1. nástroj hospodářské politiky Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření:
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Inflace Ing.Vojtěch Jindra
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Hlavní druhy bank Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Inflace Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Měnový kurz.
NEZAMĚSTNANOST, INFLACE
FINANČNÍ GRAMOTNOST INFLACE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_11 Název materiáluInflace.
Inflace. Inflace míra změny cenové hladiny míra změny cenové hladiny K inflaci dochází, roste-li celková cenová hladina. K inflaci dochází, roste-li celková.
Reálná úroková míra Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
N á zev š kolyS Š HS Kroměř í ž Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zme š kalov á N á zev š ablony VY_32_INOVACE EKO N á zev DUMu EKO
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace:Formou prezentace se žáci seznámí s druhy inflace. Prezentace je.
FINANČNÍ GRAMOTNOST INFLACE ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Ukazatele vývoje ekonomiky - rozdělení inflace a její důsledky
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
NEZAMĚSTNANOST, INFLACE
Hospodářská politika - cíle, nástroje a nositelé TNH 2 (S-3)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Inflace a měna Národní hospodářství
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Inflace a měna Národní hospodářství
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 24.července 2012 Název: VY_62_INOVACE_1.1.15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0125 Téma: Inflace a dopady na příjmy obyvatel Anotace: Prezentace poskytuje studentům základní informace o důležitém ukazateli národního hospodářství, a to je inflace.

INFLACE A DOPADY NA PŘÍJMY OBYVATEL inflace výrazně přispívá k ekonomické nestabilitě zvyšuje míru nejistoty o vývoji ekonomických veličin snižuje kupní sílu peněz ceny na trhu jsou nestabilní a jeden z faktorů který je ovlivňuje, je hodnota peněz, kterými se ceny měří hodnota peněz tedy není stabilní

Základní pojmy: Inflace je zvyšování cenové hladiny cen statků a služeb v průběhu časového období, tzn. že peníze ztrácejí svou hodnotu S vysokou mírou inflace jsou znehodnocovány úspory, zhoršuje se schopnost peněz plnit funkci míry hodnoty a uchovatele hodnoty Opakem inflace je deflace – snižování cenové hladiny cen oproti minulému roku (musí vyjít záporné číslo u výpočtu míry inflace), tj. zvyšování hodnoty peněz. Desinflace - tj. zpomalení růstu cenové hladiny Stagflace – spojení vysoké míry nezaměstnanosti a vysoké míry inflace

Podle velikosti míry inflace můžeme rozlišovat inflaci: mírná – v reálném tempu s růstem ekonomiky, je slučitelná se zdravým ekonomickým vývojem, jedná se o několik procent ročně (1ciferná), lidé nepřestávají věřit penězům pádivá – znamená desítky procent ročně (2ciferná), vyvolává nárůst nejistoty, lidé přestávají věřit domácí měně a preferují stabilnější cizí měny nebo trvalejší hodnoty (zlato, nemovitosti, aj.) hyperinflace – 3ciferná a vyšší. Peníze již nemají žádnou hodnotu, dochází ke směně zboží za zboží. Tato inflace je způsobena převážně špatnou hospodářskou politikou státu, ekonomický systém se úplně rozpadá, tj. typické v období válečných konfliktů, politických převratů, aj.

Podle způsobu projevu: Podle očekávání: očekávaná – inflaci lze předpokládat neočekávaná – nastaly podmínky, které nebyly plánované Podle způsobu projevu: zjevná – je viditelná, projevuje se růstem cenové hladiny výrobků skrytá – ceny navenek nerostou, ale prodejci mohou vytvořit nedostatek výrobků, tím tak výrobek stojí reálně více

Měření inflace: Ukazatelem míry inflace, kde porovnáváme cenové hladiny ve dvou po sobě jdoucích časových intervalech.  

Důsledky inflace: Klesá hodnota peněz Inflace postihuje převážně občany se stálými příjmy Znehodnocení vkladů a úspor

Vývoj míry inflace: V následujícím odkazu přehledně najdete míru inflace za předchozí období: http://www.penize.cz/inflace

Příklad na znehodnocování úspor: Půjčíme-li si od kamaráda bezúročně 10 000 Kč na jeden rok, během něhož bude míra inflace 10%, vrátíme mu po roce reálně o 10% méně. (tedy: za těch 10 000 Kč, co mu vrátíme, si koupí zboží či služby v hodnotě pouze 9.000 Kč)

Reakce obyvatel a podniků na inflaci: - tlak na zvyšování mezd - inflační spirála, valorizace mezd 2. Banky - zvýšení úrokových sazeb 3. Podniky - zdražení výrobků a služeb

Kupní síla peněz uložených doma „ve slamníku“ Inflace za 10 let za 40 let 2% 410 174 226 445 820 348 452 890 2,5% 390 599 186 215 781 198 372 430 3,5% 372 046 153 278 744 093 306 556

Informační leták pro studenty – proč je pro nás důležitá stabilita cen http://www.ecb.eu/home/pdf/students/leaflet_cs.pdf

Náměty na referáty: Inflace a stabilita Hyperinflace a příklad konkrétní země, která hyperinflací prošla. (např. Německo 1914-23, Zimbabwe – současnost, atd.)

Použité zdroje: http://www.google.cz/imgres?q=inflace&num=10&hl=cs&biw=1366&bih=599&tbm=isch&tbnid=r1UCiPQfSucSJM:&imgrefurl=http://byznys.lidovky.cz/inflace-v-cine-stoupla-na-trilete-maximum-f1z-/firmy-trhy.asp%3Fc%3DA110709_104344_firmy-trhy_spa&docid=QGxRPLeG1IdzUM&imgurl=http://i.lidovky.cz/10/011/lngal/ABC30432e_inflace.jpg&w=460&h=306&ei=7hkDULD9FcXitQa7262SBg&zoom=1 Vlastní tvorba autora