Hospodaření domácnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Měření úrovně finanční gramotnosti dospělých
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Martina Špačková ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s jednoduchými pojmy z oblasti.
Finan č ní plán – rozpo č et domácnosti I VY_62_INOVACE_1_2_05 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Finanční plán.
Produkty finančního trhu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
VY_32_INOVACE_ Osobní finance.
Nástroje finančního trhu
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Finanční řízení podniku
Ekonomická gramotnost Hypotéky a spotřebitelské úvěry.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 27.července 2012 Název: VY_62_INOVACE_
Ekonomika domácnosti.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
Ing. Lucie Kratochvílová
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 18. července 2012 Název: VY_62_INOVACE_1.2.1.
Výdaje rodinného rozpočtu
HOSPODAŘENÍ RodinY 6. ročník.
Rozpočet domácnosti II Majetek zdroje financování ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35,
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI.
OSOBNÍ (RODINNÉ) HOSPODAŘENÍ – ZÁKLADNÍ POJMY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Finanční plánování Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace.
Finanční plán – rozpočet domácnosti II
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Rozpočet domácnosti VY_32_INOVACE_ 19 Mzda, pracovní podmínky.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
Rozpočet domácnosti Název školy
VY_62_INOVACE_02_11 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_02_11 Zpracoval:Ing.
Označení materiálu: VY32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA2_03 Název materiálu: CIZÍ A VLASTNÍ ZDROJE Tematická oblast: Ekonomika, 2. ročník Anotace: Prezentace.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Příjmy a výdaje domácnosti
Petr Machala. Jak byste naložili s poslední tisícovkou? nájem za bydlení Mám poslední tisícovku…
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
OKO – občanské kompetence občanům registrační číslo : CZ.1.07/3.1.00/
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
INVESTOVÁNÍ DOMÁCNOSTÍ. Finanční rozpočet  Finanční rozpočet domácnosti je souhrnný přehled příjmů a výdajů všech členů domácnosti za určité časové období.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
* Finanční gramotnost * Hospodaření domácností. ROZPOČET je porovnání příjmů a výdajů na určité období. Rozpočet si může sestavit jednotlivec i domácnost.
ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk. ROZPOČET seznam veškerých plánovaných výdajů a příjmů porovnání pravidelných příjmů a výdajů, rozdělování a užití peněz druhy:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_04_Osobní aktiva a pasiva TEMA:Finanční.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Další vzdělávání v Moravskoslezském kraji Finanční gramotnost v praxi Ing. Ludmila Tkáčová CZ.1.07/3.1.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST AKTIVA A PASIVA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Kam s penězi, aby nezahálely
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
Kód vzdělávacího materiálu:
Aktivní bankovní operace – úvěry pro občany
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Bankovní finanční produkty.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Rodinný rozpočet Autor: Pavla.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
RODINNÝ ROZPOČET (PŮJČKA, HYPOTÉKA)
Transkript prezentace:

Hospodaření domácnosti

Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti Obsah školení Rodinný rozpočet – nutnost, zbytečnost? Typy rozpočtu Analýza finanční situace jednotlivce, domácnosti Tvorba rozpočtu Cashflow Sledování rozpočtu Reklama a lidé…….. Finanční produkty Finanční poradenství Diskuse, dotazy, náměty Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti Rozpočet domácnosti dle průzkumů v současné době řeší jen cca třetina dotazovaných domácností je důležitým nástrojem pro jasný přehled hospodaření jednotlivce, či domácnosti může mít naprosto jednoduchou a srozumitelnou podobu pomůže vyřešit nejasnosti v hospodaření dokáže odhalit rezervy, či nedostatky v hospodaření domácnosti Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti Typy rozpočtu Vyrovnaný rozpočet Přebytkový rozpočet Schodkový rozpočet (deficitní rozpočet) – nutnost řešení – rizika ve vzrůstající zadluženosti (bankovní - nebankovní půjčky, splátkový prodej…) Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Aktivita – analýza rozpočtu Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti Dvoutřetinová většina občanů ČR (67 %) uvádí, že se současným příjmem v domácnosti vychází obtížně. Tento podíl se v posledních letech mírně zvyšuje. Téměř dvě třetiny lidí (62 %) dále uvádějí, že se jim za poslední tři měsíce nepodařilo nic uspořit, což je rovněž poněkud více než v předchozích letech. Citované výsledky pocházejí z výzkumu STEM provedeného na reprezentativním souboru obyvatel České republiky starších 18 let, který se uskutečnil ve dnech 1. – 8. března 2011. Respondenti byli vybíráni metodou kvótního výběru. Na otázky odpovídal rozsáhlý soubor 1248 respondentů. Bezprostředním indikátorem spokojenosti občanů s jejich příjmy jsou odpovědi respondentů na otázku, jak vycházejí se svým příjmem v domácnosti. Jde ovšem o subjektivní hodnocení, které se sice odvíjí od reálného příjmu domácnosti, ale ve značné míře závisí na širší životní a sociální situaci dotázaného. V březnovém výzkumu STEM třetina dotázaných občanů uvedla, že jejich domácnost s příjmem vychází snadno. Podle většiny dotázaných tedy výše jejich příjmu nedosahuje úrovně, která by představovala snadné finanční zabezpečení domácnosti, naopak znamená potíže a omezení, jimž musí lidé čelit. Problematickou finanční situaci naznačují odpovědi 30 % občanů, kteří se svým příjmem vycházejí “obtížně” nebo dokonce “velmi obtížně”. Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Jak může vypadat rozpočet? nejjednodušší formou je tužka a papír použití některých aplikací, programů, které jsou součástí OS, využití jejich funkcí internetové bankovnictví a jeho sledování nákup programů domácího účetnictví Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Analýza majetku a finanční situace jednotlivce, domácnosti Majetek domácnosti je vše, co domácnost vlastní, s čím disponuje. Rozlišujeme majetek: Hmotný nemovitý (pozemek, stavební parcela, zahrada, chata, garáž, dům, byt, chalupa) Hmotný movitý (auto, starožitnosti, koberce, nábytek, hudební nástroje, staré mince, obrazy, počítač, fotoaparát, mobil, kamera, lednice, mrazák,...) Nehmotný (projektová dokumentace, scénář filmu, patentovaný vynález, autorská práva,…). Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti Tvorba rozpočtu V okamžiku, kdy sedíte nad prázdným papírem nebo před prázdnou tabulkou a chcete začít s rozpočtem, přijdou pochyby. Pro ulehčení situace se zde nabízí pár tipů: Co nejpečlivěji odhadněte své příjmy – vezměte si např. k ruce výplatní pásky za posledních pár měsíců. Ujistěte se, že jste nezapomněli na nějaký důležitý výdaj. Zkontrolujte si výpisy z účtu z poslední doby, abyste viděli, že jste zahrnuli všechny důležité položky. Když sestavujete rozpočet, je důležité také předvídat cashflow – kdy obdržíte své příjmy a kdy budete muset zaplatit výdaje. Většinou je mezi těmito termíny časový rozdíl. Ujistěte se, že ho berete v úvahu. Přemýšlejte, co by mohlo mít vliv na váš rozpočet. Čím je ohrožen a jaké jsou možnosti zajištění. A vymyslete alternativní opatření, která přijmete, pokud se vyskytnou nečekané změny. Jinými slovy, vytvořte si plán B. Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Jaká jsou rizika a možné krizové situace? Dlouhodobá pracovní neschopnost Ztráta zaměstnání Úmrtí Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Jak tato rizika eliminovat? Pojištění při dlouhodobé pracovní neschopnosti Pojištění proti ztrátě zaměstnání Ostatní pojistné produkty – otázka pro finanční poradce Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti Výdaje domácnosti stravování (potraviny, nápoje, veřejné stravování, návštěvy restaurací) bydlení (nájem, bytové zařízení, údržba a oprava bytu nebo domu, elektřina, plyn, voda oblečení (oděvy, obuv) doprava (veřejná doprava, provoz a údržba auta) pravidelné služby (telefonní, internetové, televizní a rozhlasové poplatky) kultura (knihy, časopisy, kino, divadlo, hudební nástroje, hudební záznamy) vzdělávání (učební potřeby, kurzy, odborná literatura) osobní zájmy a koníčky (sport, sběratelství, tanec, cestování) oprava a údržba zahrady, chalupy, chaty péče o zdraví (léky, poplatky ve zdravotnictví, ozdravné programy, posilovna) hygiena a péče o vzhled (služby kadeřníka, kosmetika) spotřební elektronika (spotřebiče, elektronika, multimediální technika) auto a jeho provoz (údržba, benzin, pojištění) rekreace, dovolená (zájezdy, lázně, dětské tábory) Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti Výdaje dělíme na: Nezbytné výdaje – jsou potřebné k zajištění základního chodu domácnosti. Do nezbytných výdajů řadíme i splátky úvěrů. Zbytné výdaje - by rodina v případě nutnosti mohla omezit nebo se bez nich zcela obejít. Hranice mezi výdaji nezbytnými a zbytnými je individuální a nelze ji přesně stanovit. Záleží na zvyklostech a preferencích každé konkrétní rodiny. Prostřednictvím Investičních výdajů rodina buduje své úspory, svůj investiční majetek (ze kterého pak pořizuje své cíle). Nepravidelné výdaje jsou výdaje, které rodinný rozpočet nezatěžují pravidelně každý měsíc, ale v rodinném rozpočtu se s nimi musí počítat (dovolená, svátky apod.) Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti Příjmy domácnosti Příjmy domácnosti mohou tvořit mzdy, dávky důchodového a nemocenského pojištění, sociální dávky, výživné, zisky z podnikání nebo samostatné výdělečné činnosti, z prodeje nemovitostí, z pronájmu nemovitostí (bytu, nebytových prostor), půjčky, úroky, výhry, výnosy z vkladů. Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti Je třeba rozlišovat: Aktivní příjmy jsou příjmy, pro které musí lidé něco aktivně dělat (např. mzda), nebo je jejich příjem závislý na někom jiném (např. na státu). Pasivní příjmy jsou příjmy, které rodině plynou z jejich investic, z jejich majetku (nájemné z pronajímaného bytu, úroky z termínovaného vkladu, dividendy ze zakoupených akcií). V rozpočtu domácnosti bychom neměli počítat s nahodilými příjmy, tj příjmy, které se objevují výjimečně, jednorázově (dědictví, finanční výhra…). Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti Cashflow Když sestavujete rozpočet, je důležité také předvídat cashflow – kdy obdržíte své příjmy a kdy budete muset zaplatit výdaje. Většinou je mezi těmito termíny časový rozdíl. Ujistěte se, že ho berete v úvahu. Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti Sledování rozpočtu Je důležité rozpočet sestavit, ale stejně důležité je i sledovat ho. Rozpočtový proces nekončí v okamžiku, kdy rozpočet vytvoříte. Upravování rozpočtu je neustálý proces, který vám umožní získat správné informace, abyste mohli správně rozhodnout o svých financích. Doporučuje se sledovat rozpočet každý měsíc: pokud byste ho sledovali častěji, získáte pravděpodobně méně informací, než kolik stojí takto strávený čas. Pokud byste ho sledovali méně často, mohla by se vyvinout špatná finanční situace, kterou byste jen těžko se zpožděním řešili. Měli byste porovnávat sestavený rozpočet se skutečnými údaji, zkontrolovat příjmy a výdaje. Úkolem není jen spočítat rozdíly. Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti Důležité je: Analyzovat důvody, které stojí za rozdíly mezi tím, co jste očekávali a skutečností. Co je v rozpočtu špatně? Měli jste správné informace? Unikl vám při tvorbě rozpočtu nějaký výdaj nebo důležitý bod? Změnilo se něco v posledních měsících? Poučit se ze sledování rozpočtu. Ne nutně měsíčně, ale po určité době byste měli rozpočet aktualizovat na základě získaných informací. Měli byste postupně dojít k jasnějšímu, objektivnějšímu a realističtějšímu rozpočtu. Pokud to uděláte, dokážete mnohem lépe kontrolovat své finance. O tom není pochyb. Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Aktivita – rozdělení příjmů a výdajů Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti Reklama a její význam Význam Reklama oslovuje co nejvíce potencionálních zákazníků prostřednictvím všech druhů dostupných médií tak, aby v nich vyvolala nákupní reakci, zdůrazňuje určitý produkt pod konkrétní značkou. Reklama si klade za cíl nalákat, a přimět tak spotřebitele ke koupi výrobku, který je propagován. Působení reklamy na naše smysly je důsledně promyšleno do detailů, využívá se prvku protikladnosti – dobrý x špatný, produkt nebo službu doporučuje osobnost či specialista z oboru s tvrzením, že právě jimi reklamovaný produkt je na trhu skutečnou jedničkou. Z příjemce reklamy se tak stává typicky konzumní člověk, který díky důmyslnému působení reklamy nepřemýšlí o jejím účinku. Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Reklama a její vliv na spotřebitele

Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti Aktivita: Vyučující přinese do vyučování několik výrobků, či letáků, které tyto výrobky propagují. Žáci se (dle počtu ve třídě) rozdělí do skupin a během stanoveného časového limitu vymýšlí nejpoutavější slogan a navrhnou čas a umístění reklamy (internet, televize, rádiový spot apod.). Své výsledky pak prezentují před třídou a zdůvodní, jaký komunikační kanál a proč použili. Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti Finanční produkty Při poskytování bankovních produktů banka vychází z klientovy bonity (tzn. schopnosti dostát svých závazků a splácet úvěr) a při jeho posuzování provede úvěrovou analýzu, tj. vyhodnotí reálné možnosti klienta. Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Banka při úvěrové analýze zkoumá: zda poskytnutí úvěru odpovídá úvěrové politice banky, zda výše úvěru je v souladu s  možností banky a poskytnutí úvěru je v souladu se zákonem, serióznost klienta a jeho ochotu platit dluhy – zde je nutno zmínit existenci centrálního registru dlužníků (podrobnější popis v kapitole „Bankovní registr a jeho fungování“) schopnost splatit úvěr i s úrokem, což je posuzováno u podniku podle jeho finanční situace, u osob pak podle výše dosahovaného příjmu, výši vlastního kapitálu a výše závazků, zajištění úvěru tj. druhotného zdroje příjmů pro případ, že dlužník nemá dostatek peněžních prostředků na splácení úvěru a úroku. Úvěry mohou být zajištěny různými způsoby, nejčastěji zástavou movitých a nemovitých věcí Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Bankovní registr a jeho fungování Bankovní registr klientských informací (úvěrový registr) je základním nástrojem ekonomik zemí celého světa, bez kterého si lze jen stěží představit vstup naší země do společenství zemí EU. Úvěrový registr představuje databázi údajů o úvěrových vztazích. Je vytvořen na základě informací, které banky poskytují do samotného jádra registru a které jednotlivě nebo v souhrnu vypovídají o důvěryhodnosti klienta, včetně platební morálky. Tyto informace jsou denně aktualizovány a uchovávány po dobu 10 let.

Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti Centrální registr dlužníků (jehož součástí je bankovní registr) je informační systém, který umožňuje vyhledávat nesplacené závazky ekonomických subjektů registrovaných v České republice s napojením na registry EU, USA a dalších zemí. Podrobnosti na: http://www.centralniregistrdluzniku.cz/ Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Aktivita – rozbor úvěrové smlouvy Rozdejte jednotlivým týmům vzory úvěrových smluv, ve které budou chybět některé údaje. V následných prezentacích budou jednotlivé skupiny analyzovat chybějící informace a zdůrazňovat jejich nezbytnost ve smlouvě o úvěru (úroková sazba, splatnost, účel……) Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti

Finanční poradenství, finanční plán Víte, jak souvisí finanční poradenství s finančním plánem? Není-li totiž výstupem finančního poradenství váš komplexní finanční plán, nelze vůbec mluvit o kvalitně provedené službě. Protože dobře sestavený finanční plán je pro rodinu věc k nezaplacení. Ušetří spoustu peněz i starostí.

Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti Finanční poradenství Finanční poradci tzv. „ičaři“ – ano/ne? Finanční poradci – zaměstnanci jedné banky/finanční společnosti? Vzdělávání pedagogů základních škol v oblasti finanční gramotnosti