Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ.
Advertisements

Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Klíčová aktivita 03 l Tuzemské a zahraniční stáže vedoucích pracovníků a učitelů mateřských škol Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
Klíčová aktivita 04 Osobnostní a sociální rozvoj učitele MŠ Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
Klíčová aktivita 01 Příprava budoucích lektorů pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Název projektu: KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s., Jihlava (projekt.
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/ Stěžejním motivem je představení netradičních a inovativních výukových.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Hotelnictví a gastronomie zblízka (vzdělávací program se stážemi) Zpracovala: Tvrdoňová Anna Datum: 2013.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Environmentální výchova a
PROFESNÍ ROZVOJ PEDAGOGŮ PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ,,MATEŘINKY‘‘ CZ.1.07/1.3.42/ Tento projekt je financován ESF a státním rozpočtem ČR.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
KLUB POHÁDKA Dům dětí a mládeže Praha Stodůlky. Dopolední blok pro rodiče s dětmi Klub Pohádka je určen pro rodiče s dětmi od 1 – 3 let. Cíl klubu: zapojení.
Západočeská univerzita v Plzni
„Zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků Střední školy zemědělské, p.o.“ CZ.1.07/1.3.44/
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/ Partner 19 Střední škola polytechnická,
Výsledky dotazníkového šetření potřeb mateřských a základních škol v rámci projektu MAP OP VVV v ORP Turnov.
Obsah, metody a formy polytechnické výchovy v mateřských školách Seznámení s projektem Milan Podpera.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
PRAKTICKÁ PODPORA ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY S VYUŽITÍM AUDIOVIZUÁLNÍCH PROSTŘEDKŮ reg.číslo:CZ.1.07/1.1.00/ Člověk v tísni o.p.s. vzdělávací program.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Projektová výuka. Historie projektové výuky První známky – 17. a 18. století – Itálie a Francie – součást závěrečných zkoušek 18. a 19. století - Killpatrick.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Seminář Reg. č: CZ.1.07/1.3.49/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Název projektu: „Výstavba pavilonu E v MŠ Pod Hájem„ Registrační číslo projektu: CZ.1.15/3.2.00/ SEZNAMTE SE S PROJEKTEM „Výstavba pavilonu E v.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
Šablony OP VVV a podpora nadání
Svět techniky Ostrava a jeho přínos podpoře podnikavosti žáků
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Komunikace učitele se žáky
Polytechnické vzdělávání v DVPP VISK seminář KAP Středočeského kraje
Polytechnické vzdělávání v praxi
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Kariérové poradenství a podnikavost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání KLÍČOVÁ AKTIVITA 02 Podpora profesního rozvoje učitelů MŠ v oblasti podpory polytechnického vzdělávání Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání Východisko absence hlubšího cíleného sekundárního a terciálního přípravného vzdělávání pedagogů MŠ v oblasti technické výchovy. Hlavní cíle podpora a rozšíření dalšího vzdělávání učitelů MŠ v dané oblasti; posílení kompetencí pedagogických pracovníků MŠ v oblasti technické výchovy; přiblížení techniky, zpřístupnění obsahu i metod. Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání Dílčí cíle a témata podpora a zvyšování technické gramotnosti a rozvíjení technického myšlení dítěte; role a význam psychomotorických aktivit pro rozvoj osobnosti dítěte; environmentální aspekty polytechnického vzdělávání, vztah techniky a životního prostředí; moderní metody a formy výuky podporující rozvoj tvořivého myšlení především v technické oblasti; prezentace a přímá práce s moderními materiály použitelnými ve výuce v mateřských školách; moderní nebo méně obvyklé techniky a technologie práce. Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání Vzdělávací kurzy Psychomotorické aktivity pro rozvoj osobnosti dítěte v MŠ Metody a formy aktivizující tvořivou stránku osobnosti žáků MŠ Environmentální rozměr polytechnicky orientovaného vzdělávání v MŠ Moderní materiály a nové techniky v polytechnickém vzdělávání v MŠ Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání

Psychomotorické aktivity pro rozvoj osobnosti dítěte v MŠ Mgr. Tereza Louková, Ph.D. KPS PF UJEP Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání Anotace Cílem kurzu je seznámit účastníky s psychomotorikou coby pohybovou výchovou, jejímž cílem je prožitek z pohybu. Psychomotorika rozvíjí osobnost dítěte po stránce pohybové, psychické i sociální, podporuje rozvoj jemné i hrubé motoriky, čímž navazuje na polytechnickou výchovu, rozvíjí představivost, kreativitu a přirozený projev dítěte. Účastníci budou prakticky seznámeni s konkrétními psychomotorickými hrami a cvičeními, které využívají různé netradiční i běžně dostupné pomůcky (jogurtové kelímky, víčka od PET lahví, nafukovací balónky, noviny, apod.). Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání Obsah Úvod – krátké seznámení s účastníky. Stručné seznámení s teorií a historií, návaznost na polytechnickou výchovu. Praktické ukázky psychomotorických her a cvičení s využitím jogurtových kelímků, víček od PET lahví, novin, padáku, nafukovacích balónků (účastníci budou aktivně zapojeni). Závěrečné zhodnocení. Zakončení prohloubení kompetencí vedení psychomotorických her a cvičení, návrh nových psychomotorických her, využití netradičních běžně dostupných pomůcek (noviny, kelímky, PET lahve, apod.), získání inspirace při vytváření nových pohybových aktivit v MŠ a modifikaci stávajících. prohloubení kompetencí v rozvoji jemné motoriky dítěte, což zvyšuje jeho schopnost a motivaci využívat stavebnice, stříhat papír, kreativně se rozvíjet. Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání

Metody a formy aktivizující tvořivou stránku osobnosti žáků MŠ Mgr. Jan Janovec, Ph.D. Mgr. Roman Kroufek Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání Anotace Vzdělávací kurz je zaměřen především na projektové a BOV činnosti v MŠ s ohledem na rozvíjení kompetencí žáků v oblasti polytechnické výchovy. Cíle Student bude schopen vysvětlit teoretická východiska projektového a BOV vyučování. Student bude schopen vytvořit, vést a zhodnotit projektové a BOV činnosti v MŠ. Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání Obsah Teoretická východiska – pragmatické a konstruktivistické pojetí vzdělávání. Projektová metoda – „Udělám to sám“. Badatelsky orientované činnosti – „Přijdu na to sám“. Výstupy, požadavky Účastník navrhne projekt a badatelsky orientovanou činnost pro žáky MŠ zaměřenou na činnosti polytechnické výchovy. Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání

Environmentální rozměr polytechnicky orientovaného vzdělávání v MŠ Mgr. Roman Kroufek

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání Anotace Kurz seznamuje účastníky se současným pojetím environmentální výchovy v prostředí mateřské školy. Zaměřuje se na potřebnou symbiózu environmentálního a technického vzdělávání a na konkrétních příkladech dokládá výhodu směřování k tomuto zdánlivě nesourodému splynutí. Cíle Cílem kurzu je zvýšit vědomosti a s nimi svázané kompetence účastníků v oblasti environmentální výchovy. A to včetně praktických postupů realizace environmentálně citlivé polytechnické výchovy. Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání Obsah Úvodní seznámení s účastníky. Moderní environmentální výchova v mateřské škole. Environmentální aspekt polytechnického vzdělávání v MŠ. Příklady dobré praxe, práce na konkrétních výstupech účastníků. Evaluace účastnických prací. Výstupy, požadavky Hmatatelným výstupem kurzu bude pro účastníky konkrétní návrh realizace environmentálně odpovědného polytechnického vzdělávání. A to ve formě návrhu projektu / integrovaného celku. Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání

Moderní materiály a nové techniky v polytechnickém vzdělávání v MŠ Mgr. Jan Janovec, Ph.D. Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání Anotace Vzdělávací kurz je zaměřen na méně obvyklé a nové technické činnosti v MŠ, jak z hlediska užitých materiálů, tak z hlediska technik a technologií. Cíle Student bude znát základní technologické postupy vyučovaných moderních technik a technologií. Student bude schopen navrhnout technické činnosti dětí v MŠ s využitím moderních postupů. Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání Obsah Základní druhy materiálů a technologií – „Co je a co není nové?“ Vytlačovací kovová fólie. Dřevěné dýhy. Hladké (odporové) řezání polystyrenu. Moosgummi. Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání Modelovací hmota Fimo. Technologie lisování. Technologie formování. Technologie lití. Výstupy, požadavky Účastník bude schopen zhotovit výrobky dle předepsaných i vlastních postupů. Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání