„Formy spolupráce veřejného a soukromého sektoru při vytváření podmínek pro rozvoj cestovního ruchu v marginálních oblastech“ ORE-institut, o.p.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 RESPONSIBLE CARE Projekt „Adaptabilita a posílení konkurenceschopnosti chemického průmyslu ČR“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem.
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
ZKUŠENOSTI S VYUŽÍVÁNÍM PŘEDVSTUPNÍ POMOCI EU PHARE / ISPA Ministerstvo financí Centrum pro zahraniční pomoc Ing. Ludmila LEFNEROVÁ.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Institut pro integraci České republiky do Evropské unie Prostředí pro projekt spolufinancovaný ze SF EU Ing. Zdeněk Chaluš, CSc.
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5. DUBNA 2004 PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5.
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
1ORE-institut, o.p.s. Smart administration v cestovním ruchu Projekt MMR ČR „Školení a vzdělávání pracovníků v cestovním ruchu“ CZ / /0002.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Regionální politika a strukturální fondy Evropské unie
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 8. dubna 2013.
Integrovaný plán rozvoje města Kutná Hora 21. srpna 2007.
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
1 Možnosti financování vzdělávacích programů pro zaměstnance v rámci OP LZZ Prezentující Ing. Lenka Piruchová.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Projekty na podporu cílů vzdělávací politiky ČR v kontextu Lisabonské strategie a dalších iniciativ EU Jana Švecová MŠMT odbor pro záležitosti EU 20.října.
Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod ve výuce III_Shrnutí_Riskuj Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
1 Dotační řízení 2015 Středočeské fondy. 2 1.Základní informace pro žadatele 2.Struktura dotačních titulů Tematické zadání Rozpočty Středočeských.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY Veřejná podpora a projekty PPP 19. září 2007, Praha MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
„Budování rozvojového partnerství za účelem posílení kapacity při plánování a realizaci programů v kraji Vysočina“
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Udržitelná energetika 3 Czech BCSD Praha, Ing. Vladimír Vlk, energetický poradce.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Obnova a využití klášterních komplexů Plasy a Kladruby
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Technické kreslení.
Podpora přípravy projektů NNO pro příští programovací období 2007 – 13 Chceme zpracovat takové projekty NNO, jejichž cíle jsou společné více organizacím.
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
Johnson & Kramařík Perspektivy PPP v České republice JUDr. Roman Kramařík, Ph.D. 17. března 2004.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
CCO JE PARTNERSTVÍ  PARTNERSTVÍ A SOV  PARTNERSTVÍ A BUDOUCNOST Ing. Zdeňka Škarková.
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce Ing. Petra Murycová, oddělení Evropské unie, MPSV.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
Program semináře: 1)Úvod, obecné informace o JPD 2 a výzvách (Mgr. Jakub Benda) 2)Změny ve 4. Výzvě (Mgr. Jakub Benda) 3)Informace o Prioritě 1 (Ing. Johana.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Integrovaná rozvojová strategie cestovního ruchu Rožnovska JVM-RPIC, spol. s r.o. Ing. Jiří Kučera, Ing. Jakub Křižka
Personální plán pro podnikatelský plán
Struktura podnikatelského plánu
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Evropský sociální fond v ČR * Městská knihovna, Praha.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Systém trvale udržitelného rozvoje podnikání pro město Aš Skupina 4.
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
Prioritní osa 2 Interreg V-A Česká republika – Polsko Společný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe)
Transkript prezentace:

„Formy spolupráce veřejného a soukromého sektoru při vytváření podmínek pro rozvoj cestovního ruchu v marginálních oblastech“ ORE-institut, o.p.s.

„Formy spolupráce veřejného a soukromého sektoru při vytváření podmínek pro rozvoj cestovního ruchu v marginálních oblastech“ Vzdělávací program projektu MMR ČR Školení pro úředníky územní veřejné správy a zaměstnance v cestovním ruchu v podmínkách rozvoje cestovního ruchu v chráněných krajinných územích. CZ.4.1.03/4.2.00.1/0011 Operační program Rozvoj lidských zdrojů (OP RLZ), Opatření 4.2., Specifické vzdělávání. ORE-institut, o.p.s.

„Formy spolupráce veřejného a soukromého sektoru při vytváření podmínek pro rozvoj cestovního ruchu v marginálních oblastech“ Tento vzdělávací program je spolufinancován Evropským sociálním Fondem a státním rozpočtem České republiky. ORE-institut, o.p.s.

Příprava a řízení projektu: ORE-institut, o.p.s. Olomouc „Formy spolupráce veřejného a soukromého sektoru při vytváření podmínek pro rozvoj cestovního ruchu v marginálních oblastech“ Příprava a řízení projektu: Zdeněk Kotulák, MBA ORE-institut, o.p.s. Olomouc ORE-institut, o.p.s.

Třídenní kurz, exkurze do CHKO a workshop. „Formy spolupráce veřejného a soukromého sektoru při vytváření podmínek pro rozvoj cestovního ruchu v marginálních oblastech“ Třídenní kurz, exkurze do CHKO a workshop. ORE-institut, o.p.s.

Lektorský tým:. Ing. Luděk Beneš Mgr. Michal Kalman. Mgr. Ing Lektorský tým: Ing. Luděk Beneš Mgr. Michal Kalman Mgr. Ing. Osvaldová a Tomáš Salov ORE-institut, o.p.s.

Lektor: Ing. Luděk Beneš Modul č. 3 Formy spolupráce veřejného a soukromého sektoru při vytváření podmínek pro rozvoj cestovního ruchu v marginálních oblastech Lektor: Ing. Luděk Beneš ORE-institut, o.p.s.

OBSAH Partnerství veřejného a soukromého sektoru PFI v cestovním ruchu Marginální oblasti Příprava a kontrola přípravy Součásti managementu marginální oblasti ORE-institut, o.p.s.

1. Partnerství veřejného a soukromého sektoru spolupráce zajištění financování výstavba obnovení správa či údržba veřejné infrastruktury poskytování veřejné služby ORE-institut, o.p.s.

PPP PPP čistě smluvní povahy PPP institucionální povahy v rámci zvláštního subjektu. Každý vyvolává zvláštní otázky ohledně aplikace práva Společenství EU. ORE-institut, o.p.s.

Model „koncesní“ přímé spojení mezi soukromým partnerem a konečným uživatelem poskytování veřejnosti služby „namísto“ avšak za kontroly veřejnoprávního partnera poplatky uložené uživatelům služby - doplněné dotacemi orgánů veřejné správy ORE-institut, o.p.s.

Struktura PFI pravidelné platby ze strany veřejnoprávního partnera mohou být stálé nebo proměnlivé podle míry užívání zařízení ORE-institut, o.p.s.

Soutěžní dialog zadavatel není schopen definovat technické prostředky, které nejvhodněji naplní jeho potřeby a cíle nebo není objektivně možné určit právní a/nebo finanční formu projektu potřebná flexibilita vícestupňové metody výběru posílení nezbytné právní jistoty ORE-institut, o.p.s.

2. PFI v cestovním ruchu původ v soukromé iniciativě, nemění povahu uzavřených smluv musí být - veřejná zakázka nebo koncese platba za iniciativu, vedle následné veřejné soutěže poskytnutí určité výhody prvnímu zájemci ORE-institut, o.p.s.

Smluvní rámec projektu národní právo normy Společenství zásady rovnosti transparentnost Projektová společnost v  pozici zadavatele, musí veřejné zakázky, popř. koncese, uzavírat na základě obchodní soutěže, ať jsou uzavřeny s jejími akcionáři či jinými stranami. ORE-institut, o.p.s.

3. Marginální oblasti přetrvává představa, že identifikace slabosti či postižení je samo o sobě řešením neznáme charakteristiky, které působí jejich problémy najít sebe sama najít společné s přeshraničním partnerem ORE-institut, o.p.s.

Koordinace systematická a kontinuální spolupráce všech zainteresovaných subjektů podnikatelské myšlení zainteresovaných subjektů vypracování realizace koncepce rozvoje cestovního ruchu znalost společných zájmů stanovení společných cílů vytvoření organizačních předpokladů pro realizaci společných zájmů a dosažení společných cílů. ORE-institut, o.p.s.

Úkoly organizace cestovního ruchu formulace koncepce a strategie rozvoje cestovního ruchu podpora rozvoje nabídky cestovního ruchu v souladu s měnícími se podmínkami na trhu uskutečňování marketingových aktivit ORE-institut, o.p.s.

Tržní segmenty návštěvníků městský segment střediskový segment přírodní segment turistický segment ORE-institut, o.p.s.

Negativa pro území eroze půdy způsobená odlesňováním zamoření ovzduší, půdy a vody především zplodinami vznikajícími v dopravě hluk – nejen letadla a automobily, ale i rekreační dopravní prostředky jako jsou snowmobily, sněžné a vodní skútry apod. vytvářejí nepříjemný hluk vznik lesních požárů estetické znečištění přírodního prostředí ORE-institut, o.p.s.

Negativa pro území vytěžení přírodních zdrojů (např. golfová hřiště) zvýšená spotřeba místních zdrojů vymírání živočišných druhů vymírání rostlinných druhů stavební aktivity a rozvoj infrastruktury, které mají dopad na krajinu nejen svou lokalizací, ale i spotřebou surovin, produkcí hluku, zplodin, vyvolávají erozi půdy apod. ORE-institut, o.p.s.

Negativa - sociálně-kulturní oblast komercionalizace standardizace ztráta autenticity přizpůsobení se výrobců lidového umění poptávce návštěvníků střet kultur ORE-institut, o.p.s.

Negativní ekonomické dopady skryté náklady sezónní charakter práce vznik tzv. enklávového cestovního ruchu ORE-institut, o.p.s.

4. Příprava a kontrola přípravy PPP Kontrolní proces řízení PPP projektu Etapy přípravy PPP projektu Strategická vhodnost 1. Identifikování příležitosti Ekonomická výhodnost 2. Vytvoření investičního záměru Strategie zadání veřejné zakázky 3. Vytvoření konceptu zadání veřejné zak. Investiční rozhodnutí 4. Kompetitivní zadávací řízení Připravenost služby 5. Udělení a podepsání smlouvy Zhodnocení přínosu 6. Řízení projektu dle smlouvy (Zdroj: Powerpointová prezentace PPP Centra Česká republika Pilotní projekty PPP v ČR z 13. 4 2005) ORE-institut, o.p.s.

5. Součásti managementu marginální oblasti návštěvnický management - soubor řídících technik a nástrojů, používaných sdružením cestovního ruchu za účelem usměrňování toků návštěvníků a ovlivňování jejich chování model limitů přijatelné změny, tj. stanovení únosného zatížení území a využívání indikátorů udržitelného rozvoje CR spektrum rekreačních příležitostí, které zahrnuje lokalizační předpoklady, realizační předpoklady a selektivní předpoklady rozvoje cestovního ruchu v marginální oblasti ORE-institut, o.p.s.

Návštěvnický management Přístup Cena Zonace Kanceláře cestovního ruchu Chování Výchovně vzdělávací akce ORE-institut, o.p.s.

Model limitů přijatelné změny Stanovení únosného zatížení území a využívání indikátorů udržitelného rozvoje CR ORE-institut, o.p.s.

Spektrum rekreačních příležitostí Lokalizační předpoklady Realizační předpoklady Selektivní předpoklady rozvoje CR v marginální oblasti ORE-institut, o.p.s.

Hlediska zkoumání zákazníků demografického profilu zájmů a motivace návštěvy činností vykonávaných během pobytu výše výdajů spojených s pobytem délky pobytu a frekvence návštěvy způsobu dopravy způsobu získání informací o marginální oblasti ORE-institut, o.p.s.

Analýza CO víme o trhu? KDO jsou naši návštěvníci? KDY k nám přicházejí? PROČ k nám přicházejí? JAKÉ jsou trendy na trhu? KAM se chceme dostat? ORE-institut, o.p.s.

Vnitřní analýza s užitím benchmarkingu Silné a slabé stránky marginální oblasti Silné a slabé stránky silné neutrální slabé cestovního ruchu 6 5 4 3 2 1 Primární nabídka Reliéf Klima Hydrologie Biografie ________________________________________________ Srovnání pozice s konkurencí 4 3 2 1 ORE-institut, o.p.s.

Vnitřní analýza s užitím benchmarkingu Silné a slabé stránky marginální oblasti Silné a slabé stránky silné neutrální slabé cestovního ruchu 6 5 4 3 2 1 Sekundární nabídka Suprastruktura Infrastruktura ________________________________________________ Srovnání pozice s konkurencí 4 3 2 1 ORE-institut, o.p.s.

Vnitřní analýza s užitím benchmarkingu Silné a slabé stránky marginální oblasti Silné a slabé stránky silné neutrální slabé cestovního ruchu 6 5 4 3 2 1 Segmentace trhu Cílový segment Pozice na trhu ________________________________________________ Srovnání pozice s konkurencí 4 3 2 1 ORE-institut, o.p.s.

Vnitřní analýza s užitím benchmarkingu Silné a slabé stránky marginální oblasti Silné a slabé stránky silné neutrální slabé cestovního ruchu 6 5 4 3 2 1 Marketingový mix Produkt Distribuční cesty Cena Komunikace Lidé ________________________________________________ Srovnání pozice s konkurencí 4 3 2 1 ORE-institut, o.p.s.

Činnosti související s cestovním ruchem Rozumí se tyto podnikatelské činnosti ve smyslu NACE Rev. 1.1: NACE 55: hotely a restaurace NACE 63.3: služby cestovních kanceláří, agentur, průvodcovské služy NACE 92: rekreační, kulturní a sportovní činnosti ORE-institut, o.p.s.

Existence veřejné podpory dochází k poskytnutí prostředků z veřejných zdrojů příjemce podpory získává ekonomickou výhodu (podpora snižuje náklady, které by jinak příjemce musel normálně vynaložit), podpora je selektivní (zvýhodňuje určité subjekty nebo produkci zboží či služeb)a má schopnost narušit hospodářskou soutěž, je dotčen obchod mezi členskými státy EU. ORE-institut, o.p.s.

založením nové provozovny rozšířením stávající provozovny Počáteční investicí se rozumí investice do hmotného a nehmotného majetku v souvislosti se: založením nové provozovny rozšířením stávající provozovny rozšířením výrobního sortimentu provozovny o nové, dodatečné výrobky zásadní změnou výrobního postupu stávající provozovny ORE-institut, o.p.s.

Regionální investiční podpora Počáteční investice do hmotného a nehmotného majetku Založení, rozšíření provozovny, rozšíření výrobního sortimentu zásadní změnou postupu ORE-institut, o.p.s.

Limity podpory pro velké společnosti 30 %<75 % EU 25 40 %<60 % EU 25 50 %<45 % EU 25 ORE-institut, o.p.s.

Bonusy pro MSP + 20 % malé podniky + 10 % střední podniky Kriteria velikosti: Počet zaměstnanců, obrat, vlastní kapitál, nezávislost ORE-institut, o.p.s.

Pracovní místa Čistý výpočet zvýšení Výpočet z průměru mezd za 2 roky ORE-institut, o.p.s.

Kumulace podpory Výpočet celkové podpory včetně ad hoc a de minimis Všechny veřejné zdroje Nejpříznivější limity pro stejné způsobilé výdaje ORE-institut, o.p.s.

de minimis Neplatí pro zemědělství a rybolov (prvovýroba) vč. prvního zpracování a balení Platí pro dopravní činnosti mimo silniční nákladní vozidla (služby) Neplatí pro uhelný průmysl ORE-institut, o.p.s.

Vylučuje se exportní aktivita, distribuční sítě v jiné zemi EU Umožňuje se zpravidla účast na veletrhu, poradenství pro export Vylučují se podniky v obtížích ORE-institut, o.p.s.

Transparentnost, bez rizik, kapitálové injekce, záruky Ekvivalent grantu Aktuální tržní úroky Přípočet, přirážka Transparentnost, bez rizik, kapitálové injekce, záruky ORE-institut, o.p.s.

Děkuji Vám za pozornost. Luděk Beneš Tento vzdělávací program je spolufinancován Evropským sociálním Fondem a státním rozpočtem České republiky. ORE-institut, o.p.s.

Těšíme se na setkání s Vámi na našich dalších programech. Tento vzdělávací program pro Vás připravila společnost ORE-institut, o.p.s. Olomouc. Těšíme se na setkání s Vámi na našich dalších programech. www.ore.cz ORE-institut, o.p.s.