IVIG 2008 Výsledky průzkumu informačního vzdělávání na VŠ v ČR v roce 2008 Zpracovala: Hana Landová, UK v Praze, ÚISK Prezentuje: Lenka Bělohoubková, VŠE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář IVIG 2008, Kde plagiátorství začíná Moravská zemská knihovna Brno Mgr. Jana Nejezchlebová
Advertisements

Informační gramotnost na středních školách
Deník veřejné knihovny na rok 2009 Změny v evidenci činnosti knihoven.
Bibliotheca academica, Cíle a perspektivy vysokoškolských knihoven 2010 Fakulta sociálních studií MU, Brno, 2.–3. listopad 2010 Výsledky průzkumu informačního.
Iva Horová: Zpráva Komise eVŠKP za rok , Ostrava Biblioteca Academica Zpráva o činnosti za rok 2007 Odborná komise pro otázky elektronického.
ECVET v Programu celoživotního učení
Komise Hana Landová (SIC ČZU) Bibliotheca Academica 2012.
Iva Horová: Zpřístupňování eVŠKP Olomouc, SDRUK, IT Zpřístupňování eVŠKP současný stav a záměry.
Obecná východiska, zdroje ►Mezinárodní soustavy kvalifikací ►Národní soustava kvalifikací pro terciární sféru ►Projekt Q-RAM/ Národní kvalifikační rámec.
Setkání účastníků neformální konsorcia Setkání účastníků neformálního konsorcia Praha Brno
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
Zkvalitnění elektronických služeb Univerzitní knihovny ZČU PhDr.Miloslava Faitová Tematický okruh: E/a.
Činnost komise v roce 2007 Ludmila Tichá, ČVUT v Praze Fakulta strojní, Ústřední Bibliotheca Academica 2007, Ostrava 30.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Úvod do předmětu Požadavky k zápočtu Požadavky k zápočtu Požadavky ke zkoušce Požadavky ke zkoušce Organizace výuky Organizace výuky.
Zkušenosti ze studijního pobytu v univerzitní knihovně University College of Borås Bibliotheca Academica – CPVŠK Plzeň, 5. listopadu 2008 Lucie Vyčítalová.
Bibliotheca academica – CPVŠK 2008, 4.– , Plzeň Činnost v období listopad 2007 – říjen 2008 Iva Prochásková
Hana Landová Univerzita Karlova v Praze, ÚISK Zdeňka Civínová
Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek.
Projekt Infogram aneb P.I.V.O. žije. Eva Svobodová, IVIG 2008, Česká zemědělská univerzita v Praze Praha,
Aktivity Asociace knihoven vysokých škol ČR v oblasti OA Mgr. Pavla Rygelová Ústřední knihovna VŠB-TUO 1 5. setkání českých uživatelů systému DSpace
Citace, citování Plagiátorství
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
VŠ knihovny vzdělávající výsledky průzkumu 2014 Jan Zikuška (MU), Hana Landová (ČZU) BA 2014: , Ústí nad Labem.
Odborná komise pro informační vzdělávání a informační gramotnost na vysokých školách Pilotní průzkum informační gramotnosti vysokoškolských studentů.
Jak válčíme: průzkumy, standardy, postery… Lenka Bělohoubková Komise IVIG.
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
Informační vzdělávání na VŠ: aktivity v roce 2005/2006 Výsledky dotazníkového šetření Eva Dohnálková, Hana Landová, Jana Liptáková.
IVIG 2005, Praha, 22. září
Možnosti celoživotního vzdělávání pro knihovníky
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
IVIG: jede se dál… Lenka Bělohoubková. Rok rychlá bilance O Volby do VV AKVŠ => volba nového předsedy komise O Jarní workshop : pre-testy a post-testy.
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
CZ / /0037 Přímá komunikace mezi fakultami a průmyslem – Brána k výzkumu Žadatel: MEDICOMP s.r.o. Partneři: PřF UK Praha, MFF UK Praha,
IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.
IVIG 2005 Informační vzdělávání a informační gramotnost v teorii a praxi vzdělávacích institucí Projekt online systému podpory informačního vzděláván v.
Komise v roce 2008 Seminář IVIG, 25. září 2008 Ludmila Tichá, ČVUT v Praze Fakulta strojní, Ústřední
Serials Solutions – další krok k rozvoji informačních e-služeb knihoven ČVUT Ilona Trtíková Bibliotheca academica – Cíle a perspektivy vysokoškolských.
Setkání účastníků neformálního konsorcia Praha
CZ / /0048 Centrum pro transfer technologií Technologické centrum AV ČR SSŠ AV ČR, VŠE, VŠCHT, ÚPV, ZeNTIVA, a.s., ČKD Nové Energo, a.s.
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
ELearning na FIM UHK Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Komise v roce 2009 Ludmila Tichá Ústřední knihovna ČVUT v Bibliot heca Academica 2009, Zlín, 3. –
Podpora informačního vzdělávání na ČZU v Praze: výsledky grantu PhDr. Hana Landová SIC ČZU v Praze IVIG 2005, Praha, 22.září.
IVIG 2005, Systém informačního vzdělávání na UNC-CH Hana Landová ÚISK FF UK & SIC ČZU v Praze.
Celkový záměr Podpora a propagace informačního systému pro mládež (ISM) − vytvořit systém podporující trvale udržitelný rozvoj zájmového a neformálního.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Projekty Dialog a Perspektiva reg. č. CZ.1.07/1.3.05/ , reg. č. CZ.1.07/1.3.05/ , Ludmila Muchová
Setkání účastníků neformální konsorcia Setkání účastníků neformálního konsorcia Praha Brno
Činnost komise IVIG v roce 2004 CPVŠK 2004, České Budějovice
”Národní tým expertů ” Dům zahraniční spolupráce Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Výsledky ankety Univerzitní knihovny ZČU Jak hodnotíte služby Univerzitní knihovny ZČU?
PhDr. Stanislava Bícová, CSc. Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE v Praze Dostupnost zahraniční literatury a elektronických informačních.
Aktuální problémy vysokoškolských knihoven 21.předsednictvo RVŠ – Pracovní komise pro VŠ knihovny PhDr.Miloslava Faitová ZČU v Plzni.
Informační vzdělávání: téma pro adepty knihovnictví na ÚISK FF UK Hana Landová ÚISK FF UK & ČZU v Praze IVIG 2006,
Činnost komise IVIG v roce 2003 CPVŠ 2003, Hradec Králové, Ludmila Tichá
1 VIKBA32 Informační vzdělávání Příklady z praxe Mgr. Jan Zikuška
1 Činnost komise IVIG v roce 2006 CPVŠK 2006, Olomouc,
Projekt ERNIE Moravská zemská knihovna Mgr. Jan Lidmila.
Celostátní porada vysokoškolských knihoven 2005, Praha, Asociace knihoven vysokých škol ČR v roce 2005 Barbora Ramajzlová
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Činnost komise IVIG v roce 2005 CPVŠK 2005, Praha,
Koncept CSR na ČZU. Představení členů týmu  Monika Hezinová (ČZU)  Denisa Sládková (ČZU)  Štěpán Pospíšil (ČZU)  Dominika Petrová ( VŠE)  Filip Simon.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Vzdělávání v laboratorní medicíně – prezenčně i virtuálně Marie Karlíková, Daniel Rajdl, Ondřej Topolčan Lékařská fakulta UK Plzeň.
Vzdělávací portál Edumenu.cz a jeho funkce pro uživatele systému ORTEX
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
JAKÝ EFEKT MAJÍ STÁVAJÍCÍ ŠKOLENÍ?
TTnet (Training of Trainers Network)
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
Transkript prezentace:

IVIG 2008 Výsledky průzkumu informačního vzdělávání na VŠ v ČR v roce 2008 Zpracovala: Hana Landová, UK v Praze, ÚISK Prezentuje: Lenka Bělohoubková, VŠE v Praze, CIKS

IVIG 2008 Něco k historii průzkumu  Průzkum v létě 2006, účast 16 VŠ  prezentace je na  Nový průzkum v létě 2008, účast 14 VŠ  Změny v druhém šetření:  Sumarizace výsledků za celou VŠ  Přibylo pár otázek a podotázek  Zajímavost – „Koncepci IV na VŠ v ČR“ četli všichni 

IVIG 2008 Sledované údaje v první části dotazníku  Rozvoj IG studentů a zaměstnanců v dlouhodobém záměru VŠ – většinou není uveden   Existence koordinátora vzdělávacích aktivit na VŠ, případně v knihovně – čím dál častěji 

IVIG 2008 A co na to knihovny?  Akce zaměřené na IV uživatelů dělá 100% dotázaných  90 osob z celkem 448 zaměstnanců zajišťuje vzdělávací služby  Funkce koordinátora vzdělávacích aktivit začíná být nutností

IVIG 2008 Akce knihoven se zaměřují na:  Účast ve výuce povinných předmětů  Online vysílání přednášek a školení  Nové e-learningové předměty  Nový volitelný samostatný předmět v osnovách  Instruktáže pro studenty 1. ročníků  Rozšíření a modernizace e- learningového kurzu

IVIG 2008 Pár pochvalných čísel  V roce 2007/2008 uspořádaly knihovny, které se zúčastnily dotazníkového šetření celkem:  544 jednorázových akcí pro účastníků  37 kurzů pro účastníků  Což představuje hodin výuky

IVIG 2008 Tématické zaměření vzdělávacích akcí – srovnání let 2006 a Práce s katalogem 2. Práce s databázemi 3. Služby obecně 4. Citování 5. Vyhledávání na internetu 6. Psaní odborného textu 7. Prevence plagiátorství (novinka)

IVIG 2008 Zastoupení jednotlivých forem IV - srovnání let 2006 a Jednorázová školení 2. Exkurze 3. Jednorázové samostatné přednášky 4. Výukové materiály na webových stránkách 5. Účast na výuce povinných odborných předmětů 6. Samostatný volitelný předmět 7. Ostatní typy kurzů 8. Účast ve výuce volitelných odborných předmětů 9. Povinný samostatný předmět 10. E-learningový volitelný kurz 11. E-learningový povinný kurz

IVIG 2008 Struktura uživatelů podle četnosti výskytu  Studenti 1. ročníků  Studenti co píší bakalářskou či diplomovou práci  Doktorandi  Pedagogové  Studenti kombinovaného a distančního studia  Zahraniční studenti  Studenti se zdravotním handicapem  Zaměstnanci školy (i knihovníci?)

IVIG 2008 Odborné kompetence knihovníků – druhá část šetření  Vedení VŠ nepožaduje po učících knihovnících oficiální pedagogické vzdělání NAPROTI TOMU  Knihovníci nepatří v ČR mezi akademické pracovníky – vyskytly se protesty pedagogů, aby knihovníci zajišťovali výuku celých kurzů

IVIG 2008 A co na to knihovníci?  Absolvují kurzy tutorství a přípravy e- learningových kurzů + kurzy lektorských dovedností pro knihovníky – výskyt v 50% odpovědí  Účastní se odborných akcí  ,7%, ,1%   Účastní se pracovních skupin – 79% knihoven  Využívají aktivně elektronické konference jako EFIL, ILI-L – no …   Je co zlepšit

IVIG 2008 Jak knihovníci čtou  Sledování odborných periodik  ,4%, ,9%   Nákup odborné literatury pro knihovníky  ,2%, ,3% 

IVIG 2008 O co mají knihovníci zájem?  Pracovní semináře na úzce vymezené téma  Výměna zkušeností  Kurzy rétoriky a komunikačních dovedností  Jazykové kurzy  Neformální elektronická konference  Kurz lektorských dovedností  …..

IVIG 2008 …. A o co ještě?  Seminář o metodách propagace IV  Výměna zkušeností mezi odborníky z knihoven stejného zaměření  Zkušenosti s on-line výukou

IVIG 2008 Na závěr dotazníku otázka doporučující/zlepšovací  Co by, dle Vašeho názoru, mohla v oblasti přípravy knihovníků pro výuku udělat AKVŠ, respektive odborná komise IVIG?  A výsledek? - Desítky inspirativních návrhů a tipů

IVIG 2008 Děkuji za Vaši pozornost  Kontakty: Hana Landová  Lenka Bělohoubková 