LSTIVÝ JAKO LIŠKA LIŠKA OBECNÁ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZEBRA CHAPMANOVA.
Advertisements

(Odocoileus virginianus)
Velký münsterlandský ohař
Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany
Kočka domácí Felis Catus.
Sadili jsme stromy Nejdříve to byl strom „POHÁDKOVNÍK“, který měl i své kmotry: PaedDr. Zdeňka Szpaka, člena Zastupitelstva Zlínského kraje Mgr. Milenu.
Medvědi.
Krkavcovití Kmen: Strunatci Třída: Ptáci Podtřída: Letci Řád: Pěvci
Prase divoké Latinský název tohoto zvířete je Sus scrofa
CHOVÁ SE JAKO OSEL ( ASINUS ). Říše: živočichové (Animalia) Kmen: strunatci (Chordata) Třída: savci (Mammalia) Řád: lichokopytníci (Perissodactyla) Čeleď:
OKAPI.
Živorodí -VAČNATCI Říše: živočichové Kmen: strunatci
Pří_176_Rozmanitost přírody_Liška obecná Autor: Mgr. Eliška Galíková
Hlavní zdroj: Šelmy psovité Hlavní zdroj:
Projekt,,Sedmero krkavců,,
Phascolarctos cinereus „Potravní specialista“
Primáti Martin Man Jan Dresler.
Archeopteryx Vojtěch Smolík.
DINGO (Canis lupus dingo) KLÍČOVÉ ÚDAJE Země původu: Austrálie
Po stopách ohrožených zvířat
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Savci lesa šelmy.
Liška obecná Vulpes vulpes
Jak bych vyučoval o krkavcovitých ptácích.
Prase domácí - Sus scrofa domesticus
Husa běločelá.
Jakub Weinstein: NUTRIE ŘÍČNÍ.
Den Země Po stopách ohrožených zvířat.
ŠELMY.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Jak bych vyučoval o krkavcovitých ptácích
Jak jsem pozorovala krkavcovité ve svém okolí
Pyšný jako páv.
LETOUNI Letouni tvoří početnou skupinu velmi zvláštních savců (asi 750 druhů) Mezi letouny patří kaloni a netopýři Největší zvláštností jsou přední končetiny.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_404_ŽIVOČICHOVÉ V ZIMNÍ PŘÍRODĚ Téma: STOPY.
Pří_176_Rozmanitost přírody_Liška obecná Autor: Mgr. Eliška Galíková
P ANDA V ELKÁ. Hmotnost:75-160kg Délka:1,6- 1,9 Mláďata:1-2 Březost: dní Ohrožení: více než kritické Délka ocasu: cm.
Psovité šelmy.
Psovití RNDr. Václav Procházka.
Tajga Jehličnatý les.
Adopce zvířátka Klokánek Klokan Rudý Žije v ZOO Praha Žije v ZOO Praha Třída: savci Třída: savci Řád: vačnatci Řád: vačnatci Čeleď: klokanovití Čeleď:
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Anotace :Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová Jazyk : Čeština Očekávaný výstup : Poznávání přírodních podmínek Speciální vzdělávací.
PANDA VELKÁ Panda velká se svou černobíle zbarvenou srstí s charakteristickým vzorem je jedním z nejznámějších a zároveň nejvzácnějších a nejohroženějších.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Anotace Výukový program pro žáky 7. ročníku na 2. stupni ZŠ. Téma:Savci – zajícovci, hlodavci. Možnost využití: interaktivní tabule.
LASICE KOLČAVA Latinsky: Mustelem Zpracovala: VERONIKA POLLAKOVÁ.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Albatool Abbas Ali Jahaf. Panda červená je šelma rozšířená v Asii. Jde o jediného žijícího zástupce čeledi Ailuridae příbuzné lasicovitým, medvídkovitým.
Manta obrovská.
Lasicovití M.Filip. Členění Říše živočichové (Animalia) Kmen strunatci (Chordata) Podkmen obratlovci (Vertebrata) Třída savci (Mammalia) Řád šelmy (Carnivora)
Veverka obecná (sciurus vulgarit)
Klokani.
Delfíni.
SAVCI ŠELMY KOČKOVITÉ.
Název projektu: Živá příroda ve škole
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_12_PŘÍRODOPIS
Název projektu: Živá příroda ve škole
Zvířata v lese - liška obecná autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Hana Svobodová, Iveta Böhmová, 8D.  Říše: živočichové  Kmen: strunatci  Třída: savci  Řád: šelmy  Podřád: psotvární  Čeleď: medvědovití.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZOO JaMka Pracovali na tom: Martin Svoboda Jan Katz
PTÁCI – LETCI (ŠPLHAVCI)
Transkript prezentace:

LSTIVÝ JAKO LIŠKA LIŠKA OBECNÁ Latinský název: Vulpes Vulpes Liška je relativně štíhlá psovitá šelma s krátkýma špičatýma ušima a dlouhým tlustým ocasem Od slabšího psa se neliší stavbou těla a lebky

STAVBA TĚLA A ROZLIŠENÍ 1 Tělo je 100 až 140 cm dlouhé včetně oháňky a v kohoutku 30 až 40 cm vysoké. Oháňka měří 35 až 45 cm. Tělesná váha značně kolísá, udává se rozpětí 4 až 10 kg, výjimečně může přesáhnout i 12 kg. Pohlavní dimorfismus (rozdíl mezi jedinci založený na základě pohlaví) je nevýrazný.

STAVBA TĚLA A ROZLIŠENÍ 2 Nejobvyklejší barevná kombinace je rezavá srst na většině těla, dolní část obličeje, břicho a konec ocasu žlutobílé, nohy a uši na konci černé. Kromě této barevné kombinace se v přírodě běžně vyskytují ještě dvě další, tzv. stříbrná a černá. U domestikovaných forem se vyskytují i další zabarvení. Zejména u rezavé formy existuje široká škála odstínů barev a diferencí ve velikosti různě barevných ploch, takže lze říci, že stejně zbarvené lišky prakticky neexistují.

STUPEŇ OHROŽENÍ A VĚDECKÁ KLASIFIKACE Říše: živočichové (Animalia)‏ Kmen: strunatci (Chordata)‏ Třída: savci (Mammalia)‏ Řád: šelmy (Carnivora)‏ Čeleď: psovití (Canidae)‏ Rod: liška (Vulpes)‏ Liška není ohrožená

Rozšíření Přirozený výskyt v Euroasii, Severní Americe a Severní Africe Jako nebezpečný invazní druh je vedena v Austrálii kde byla zavlečena v 19. století

PŘÍBUZNÉ LIŠKY Liška Šedá, Liška Ostrovní, Liška Džunglová, Liška Kama, Liška Chama, Liška Horská, Liška Písečná, Liška Pouštní, Liška Šedohnědá, Liška Polární

LIŠKA A JEJÍ INTELIGENCE Liška vystupuje v mnoha pohádkách (např. O chytré kmotře lišce, O ptáku Ohniváku a lišce Ryšce, atp. ), zároveň se dostala do znaků a log firem a nakonec i do názvů vojenských operací a přezdívek vojenských velitelů. Liška je oblíbenou postavou různých bajek a bájí, kde často vystupuje v roli chytrých a lstivých vítězících nad hloupějšími siláky. Ve zvířecí symbolice evropských národů ztělesňuje lstivost a vychytralost.

LIŠKA A NEMOCI Lišky trpí prašivinou a též i vzteklinou; ty mohou přenést i na hospodářská zvířata a domácí mazlíčky. Vzhledem k nebezpečnosti druhé nemoci se pro její potlačení ve většině civilizovaných zemí praktikuje program očkování skrze imunizační návnadu. Nepříjemné je, že slouží jako vektor různých nemocí, zejména vztekliny a že se někteří jedinci mohou (zejména v období, kdy krmí mláďata) specializovat na vykrádání kurníků či králíkáren.

STAROST O MLÁĎATA Matka obstarává mláďatům masitou potravu zhruba podobnou, jako je ta, kterou konzumuje sama. Najdeme v ní různá mláďata zajíců, srnek či další zvěře nebo i nějakou uloupenou drůbež. Hlavní podíl ale tvoří většinou myši a hraboši. V chudších časech se může liška živit (resp. přiživovat) i brouky, žížalami a měkkýši. Potravu si občas zpestřuje a doplňuje různými plody. Není striktní lovec, vezme zavděk i zdechlinou.

MYSLIVOST Liška obecná je myslivci považována za škodnou a je povolen její celoroční odstřel. Sdružení lidových myslivců argumentují jejím přemnožením a rizikem přenosu vztekliny na jiná zvířata nebo člověka. Faktem ovšem je, že od doby zavedení orální vakcinace byla u lišek vzteklina zaznamenána naposledy v roce 2002, a i řadu let předtím se jednalo spíše o ojedinělé případy. Za příčinu vyšších stavů lišek je považováno vyhubení větších šelem v uplynulých letech.

JAK JSME PRACOVALI S tímto jsme začínaly Později se to už začalo rýsovat Už jsme skoro u cíle Hotovo!!!!!!

DĚKUJEME ZA SLEDOVÁNÍ NAŠI PREZENTACE Fotky nafotil Jan Večeřa (4 poslední) Wikipedia (4 první)‏ Prezentaci vytvořil Jakub Dohnal