Vliv Internetu na sociální a transakční chování jeho uživatelů Online život a byznys PhDr. Vojtěch Bednář obíhali.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Iluze a realita virtuálních přátelství klíč k sociálním problémům PhDr. Vojtěch Bednář
Advertisements

Hodnota za peníze v projektech PPP: Úvod k pojmům Owain Ellis 12. června 2008.
Mikroekonomie I Domácí produkt
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
Propagace a reklama na facebooku
Děti vyrůstají v podstatě online. Na síti se dokáží skvěle orientovat, často lépe než rodiče. Není divu, počítač mají doma, ve škole a někteří i v mobilu.
SOFTWARE operační systémy
počítačová síť - propojení počítačů, které vzniklo za účelem pohodlnějšího a rychlejšího šíření informací. Počítače mohou být propojeny buďto kabely nebo.
Změny v podnikové praxi vyplývající ze zákona o platebních službách Ondrej Simon.
Centers Dating 2012 Moderátor: Pavlína Hajnová. Diskuze rezidenčních developerů Dušan Kunovský, Central Group Štěpán Havlas, Finep Martin Svoboda, JRD.
Změny v síti. Transparentnost? Kartel zdravotních pojišťoven? Konference ČLK JUDr. Jan Mach ředitel právní kanceláře ČLK.
Současné byznys modely na Internetu Michal Berg eSports.cz.
SOCIÁLNĚ TERAPEUTICKÉ DÍLNY MPSV
Systémy pro podporu managementu 2
Byznys rychlostí myšlenky
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
 Slovíčka „až, maximálně, nejvýše“ apod.  Slovíčko „od“  Malá písmenka  Cena uvedená bez DPH  Klamavá reklama  Zdroj:
Vybrané metody analýzy
ICQ. Co je ICQ? ICQ je nejpoužívanější a nejpopulárnější komunikační program. ICQ je zkratka slangového výrazu „I seek you“ (hledám tě). Slouží ke komunikaci.
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_19.
Základy marketingu šestá přednáška
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Základní služby Internetu
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Reklama na internetu zdarma ne všude je třeba platit Radek Volf |
Marketingová komunikace
Role ceny zdravotní péče – ekonomický pohled PhDr. Lucie Antošová Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR.
Trendy a Inspirace pro internet v roce 2010 LžDr. Patrick Zandl.
Vše co nebylo dosud známo o mužích! Vytvořila: Marcela Holečková.
Tisková konference Knihovny v pavučině spolupráce Jindřichův Hradec Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu DEMA, a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Seznam.cz – závazek úspěchu? … najdu tam, co neznám ! Tomáš Búřil,
Systémy pro podporu managementu 2 Inteligentní systémy pro podporu rozhodování 1 (DSS a znalostní systémy)
Facebook je rozsáhlý společenský webový systém sloužící hlavně k tvorbě sociálních sítí, komunikaci mezi uživateli, sdílení multimediálních dat, udržování.
INTERNET Možnosti připojení.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_245 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
PPC Cílená, měřitelná a efektivní reklama Aleš Miklík, Lupa.cz.
Návrh vizuální identity StreamTV Strana | 2 Východiska projektu Představit pomoci logotypu nový zábavný internetový portál StreamTV.cz, který.
Deinstitucionalizace... Deinstitucionalizace pobytových sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením Závěrečná konference k individuálnímu projektu.
Komunikace a prezentace KOPRD
SOCIÁLNÍ SÍTĚ.
MARKETINGOVÝ MIX.
 Podle řady nezávislých zdrojů se sociální sítě staly nejčastější aktivitou na internetu, čímž sesadily pornografii. A to je pravděpodobně jen začátek.
Virtuální realita.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_01 Název materiáluReklama.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Petr SUCHÁČEK, Gabriela ŠTEFANOVÁ. * Teoretická část  Instituce a ICT  Učitelé a ICT  Studenti a ICT * Empirická část  Dotazníkové šetření mezi spolužáky.
Další služby internetu Šablona 32 VY_32_INOVACE_7_10_Další služby internetu.
Lidé s mentálním postižením jako cílová skupina sociálních služeb.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
» » CentroNet, a. s.
Miroslav Hübner listopad 2014 Jak sehnat peníze na IT ANEB zamyšlení jak si koupit, co potřebuji.
Principy KPSS Zlín Co KPSS přineslo do procesu plánování důraz na aktivní roli uživatelů sociálních služeb a zastoupení jejich zájmů v procesu.
Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1, Praha 2 Transformace a deinstitucionalizace Karel Vít Konference.
Internet,Historie,možnosti připojení,služby
Zaslouží si lékařská posudková služba koncepční změnu?
TICKET RESTAURANT® CARD
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
KOUČOVÁNÍ jako nástroj pro ROZVOJ ZMĚN POSTOJŮ A CHOVÁNÍ Jak vybírat kouče ??? Tim Šlapák Akreditovaný profesionální kouč ČAKO Acredited Senior Practitioner.
Bankovnictví Mgr. Yvetta Kałužová
Informatika INTERNET ISŠ SEMILY Zpracoval: Vít Rutkovský
NIELSEN EVERYDAY PRICE AND PROMOTION ANALYTICS
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
Domácnosti na úvěrovém trhu
Dobrovolnické programy
česká asociace sdílené ekonomiky
Transkript prezentace:

Vliv Internetu na sociální a transakční chování jeho uživatelů Online život a byznys PhDr. Vojtěch Bednář obíhali Kdy jste naposledy obíhali kamarády, aby šli na pivo? Czech Internet Forum 2009

Co si (někdy) myslíme? • Internet změnil náš život • Díky internetu komunikujeme novým způsobem • Rychlost – dynamičnost – nové možnosti • Internet je IN • Konkrétní služby, které jsou In se ale mění • řízený obsah -> uživatelská participace na obsahu -> uživateli tvořený obsah -> sociální sítě -> ? Co to znamená pro naši komunikaci? • Vysoká rychlost • Zkratkovitost & hustota informací (BTW ROFL) • Flexibilita – dynamičnost – nové možnosti • Konstantní komunikace (trvale online) • Konkrétní formy komunikace se mění (viz výše) • -> ? Dnes nevíme, jak budeme komunikovat zítra po stránce formy a zčásti ani obsahu

Změnilo se to, jak spolu komunikujeme? • Internetové služby kopírují vzory z běžného života • Díky internetu NE komunikujeme novým způsobem • Nové formy stávající komunikace v podmínkách komprese prostoru a času vytvářejí novou ekonomiku • Evoluce služeb a módních trendů není nic nového (srov. Simmel, 1900), proto je předvídatelná • To však neznamená, že komunikace online je ovladatelná Co činí internet neovladatelným? • Konkurence různých služeb a různých poskytovatelů • Faktická možnost uživatele si vybrat (vs. např., MSN Network apod.) která internet prosadila. • Neexistující jednotný konsensus poskytovatelů služeb daný 1. konkurencí 2. mimoběžností Uživatelé si dělají co chtějí a Internet jim k tomu dává svobodu – Opravdu?

Akce „zpoplatnění obsahu“ • Bylo původním obchodním modelem v časech počátků • Bylo vyloučeno konkurenčním bojem • Nové nápady (R. Murdoch a další) „Tak ať platí!“ Funguje to někde?

Kde? • Pornoprůmysl • Mobilní služby • Specifické, úzce orientované servery Proč? Konsensus uživatelů … Omezená skupina uživatelů (??) … Nedostatek konkurence nebo konsensus poskytovatelů obsahu

Kde to nefunguje? • Všude, kde uživatelé nápad odmítnou • Kde se provozovatelé neshodnou (úplně všichni) Proč? • Internet je otevřené médium • Výběr je na uživateli • Uživatel je neexkluzivní a volí si neustále Co by fungovat mohlo? Představa exkluzivity a dojem přidané hodnoty na straně uživatelů Pokud se uživatelé rozhodnou pro placený obsah. Jak se ale vůbec rozhodují?

Teoretická iluze • Informací je mnoho • Jsou neutříděné • Jsou nezvladatelné • Tlak na rychlá rozhodnutí = rozhodování je málo kompetentní, čehož lze využít Praktický stav • Uživatel se přizpůsobuje • Schémata jsou stejná jako u jiné komunikace, vyšší je rychlost a reálné množství dat (v homogenizované podobě) • Rozhodování je kompetentní. Uživatel dokáže posoudit hodnotu věcí a vztáhnout ji k hodnotě alternativ Rozhodování je rychlejší, ale stejně kvalitní

Rozhodování -> transakční chování • Zrychlování transakcí • pokud o nic nejde (virtuální prostředí se dá vypnout) • pokud rozhodnutí nemají reálný přesah (virtuální peníze) • pokud nevyžadují symbolicky závazné akty (karta) • Naopak • jestliže má přesah (nákup hmotného zboží) • jestliže si nejsem jist (přidat šéfa jako kamaráda na Facebooku)? • Redukce informací v rozhodování • Pod tlakem reference skupinou „všichni jsou na Facebooku“ nebo autoritou • Pod tlakem zkušenosti „tohle znám“ • Pod tlakem času „tohle potřebuji“ Rozhodování + transakce = kvalita transakce

Jak se chovat k uživatelům? • Zamlčování informací je nesmysl, nadbytek může snížit kvalitu • Netlačit na rychlost transakce (kvalita) • Nesnažit se udržet za každou cenu • Počítat s tím, že diskuze o produktu je neudržitelná --- Je třeba doufat a být inovativní * --- Co s placeným obsahem? • Dokud není konsensus, nemůže fungovat plošně • Ve specifických oborech se netřeba bát kopírování, ale spíše nedostatku přidané hodnoty (viz pornografie) • Je možné využít zrychleného rozhodování a podpořit ho (mikroplatby) • Je třeba nabídnout exkluzivitu (placený obsah a reklama?) * Co je to být in ovativní?

Závěr(y) Internet přinesl novou formu do komunikace, ale nepřinesl nový obsah Placení za obsah stojí a padá na dohodě mezi poskytovateli a příjemci Je potřeba respektovat inteligenci a vědomosti uživatele Chování uživatelů je předvídatelné, ale v globále není ovladatelné

… Děkuji vám za pozornost Už víte, kdy jste naposledy obíhali kamarády na pivo?