Náš je svět Každý jsme jiný a všichni jsme stejní

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Technika,tak jak ji vidím já…
Advertisements

Citáty O LÁSCE.
Hodnotová orientace svobodné generace
Základní lidská práva.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Bílé plemeno Člověk se mění
Slova Květiny.
ČLOVĚK V SOCÍÁLNÍCH VZTAZÍCH
Žena Když Bůh stvořil ženu, byl už 6 den, pozdě v noci.
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Srdce z lásky darované.
Malé povzbuzení pro chvíle volna
Vymezení, funkce, zdroje
Emoce (city).
MULTIKULTURa.
Národnostní menšiny a etnika
Životní prostředí klady vs. zápory.
Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše a děti jsou z nebe JOHN GRAY
Národnostní menšiny v Evropě Znáš své sousedy? To je název projektu, který zpracovává třída 2.C pod vedením profesorek H. Syslové a L. Cihelkové. Dva.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
ČLOVĚK STAVBA TĚLA.
Pro Miláčka JÁJU …….. Pro Miláčka JÁJU ……. Jsi poupátko mého štěstí, co nikdy neuvadá, jsi studánka všech neřestí, co nikdy nevysychá. Jsi zlaťoučké.
Už zase skáču přes kaluže
Klíčová otázka č. 5 Jakou roli by měli hrát různí aktéři (zejm. veřejná správa na všech úrovních, poskytovatelé služeb, volení představitelé, sdělovací.
1 Anotace ICT 2 _ 1/48 Prezentace seznamuje žáky s pojmy rodina, funkce rodiny, reprodukční, ekonomická funkce, psychické a citové potřeby, rodokmen rodiny.
Prosím zapněte si zvuk a klikněte na ikonku
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
ČLOVĚK odlišnosti od ostatních savců.
Jen tak, pro radost, Ti posílám jednu malou vločku
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
Technologie.
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_05_Lidské rasy
Pro začátek si představte: Představte si, že bychom byli všichni naprosto stejní. Líbilo by se vám to? Asi ne. A přece máme strach z lidí, které neznáme.
Jak by si definoval slovo hrdina? Co podle tebe musí člověk dělat, aby si ho označil jako hrdinu? Znáš nějakého hrdinu ve světě? Ve svém okolí? Promysli.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Upozorňujeme, že se šíří nový virus... CNN. JEDINÝ ČLOVĚK HO DOKÁŽE ODEVZDAT MILIÓNŮM, PROTOŽE SE PŘENÁŠÍ OHROMNĚ RYCHLE Z JEDNÉ OSOBY NA DRUHOU.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Věnováno příteli... Už nesvítí pro Tebe slunce, už nevnímáš tento svět, byls na této planetě zázraků, něžný a převzácný květ.
Rozvoj zrakového vnímání a odezírání
Naše skutečná a online identita - bezpečný internet ZŠ a MŠ Město Touškov.
PEČEME KOLÁČE Z jakých surovin se peče koláč? 2.
CO JE TO VESMÍR slovní druhy ohebné Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Rozhovor s paní učitelkou Pavlou Jemelíkovou. 1.Na naší školu jste nastoupila teprve nedávno. Představte se nám, prosím. Bydlím v Krupce, učím 7. rokem,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U Rasy a národy, rasismus.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Práva dítěte a jejich ochrana. Mezi lidská práva patří také práva dítěte. Lidé z mnoha zemí se domluvili na tom, která práva mají mít děti. Shodli se.
Motto: Nesobecká snaha potěšit druhé je začátkem našeho šťastného života.
Hudba: Floyd Cramer – Unchained melody Nepřítel zabírá v naší hlavě víc místa, než přítel v našem srdci.
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Lidské tělo - kostra.
Slova Květiny.
PTÁCI 6. ročník ZŠ Londýnská.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Lidské rasy.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření listopad 2011
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
Vztahy a pravidla soužití - rodina
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
VŠUDE DOBŘE, DOMA NEJLÍP!
SVĚTADÍLY - OLYMPIJSKÉ KRUHY
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Základní škola, Hradec Králové
Pedagogika a psychologie
Přírodopis Č. DUMu: VY_32_INOVACE_12_lidské rasy a rovnoprávnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Malé povzbuzení pro chvíle volna
Předsudky a stereotypy
Transkript prezentace:

Náš je svět Každý jsme jiný a všichni jsme stejní (hry k poznání multikulturní společnosti) Zpracovala: Bc. Jarmila Havelková

OBSAH Hraním blíž k pochopení multikulturní společnosti Živý slovník Kostka emocí Moje rodina Skládačka – jsme různí a přesto všichni stejní

Hraním blíž k pochopení… Smyslem her je ukázat, že i přes rozdíly, které mezi námi vytváří náš vzhled, mluva, oblečení a způsob života, si jsme všichni velmi podobní. Žádný člověk není úplně shodný s druhým člověkem. Přesto toho, co je v nás shodné, je mnohem více než toho, co nás odlišuje. A to i přesto, že to není na první pohled vidět. Abychom se poznali, musíme se umět spolu domluvit. To, co bychom měli umět vždy říci, jsou jména druhých lidí a pozdravy.

Živý slovník – jak se zdraví Cíl: naučit děti pozdravům různých zemí Pět dětí si vylosuje po barevné stuze, kterou si uváží kolem zápěstí. Každá barva představuje jednu národnost. Dalších pět dětí si vylosuje po kartičce, kde je napsaný pozdrav „Dobrý den“ v cizí řeči. Dítě vystoupí, řekne pozdrav napsaný na kartičce a následně vystoupí dítě, které má na hlavě stuhu v barvě národnosti, kterou pozdrav představuje. Zároveň zopakuje pozdrav, který slyšelo.

Živý slovník Totéž se opakuje u dalších vylosovaných dvojic, nyní již s pozdravem „Na shledanou“. Knihovnice přitom povzbuzuje děti, aby připojily další pozdravy, které si pamatují např. ze zahraničních cest apod. Otázky: ? Který pozdrav byl nejtěžší k zapamatování ? Který pozdrav se dětem nejvíce líbil ? Proč se lidé zdraví při setkání a při loučení

Pozdrav Pozdrav dvou lidí je prvním sociálním projevem vzájemného vztahu. Vytváří se na něm jeden z prvních dojmů o druhém člověku. Důležité je, jak pozdrav vyslovíme, jak se při tom tváříme, jestli podáme ruku, nebo se jen usmějeme. Různé národy mají různé zvyklosti při setkání a loučení.

Kostka emocí Cíl: vysvětlit pojem emoce – cit K dispozici mají děti kostku s názvy emocí (strach, radost, smutek, osamocení, důvěra, láska) S dětmi pohovoříme o jednotlivých na kostce uvedených emocích, předvedeme, jak se člověk při vnímání určité emoce zároveň tváří, jakou má mimiku apod.

Kostka emocí Poté dáváme dětem postupně kostku, kterou háží, a na vylosovanou emoci dítě řekne krátký příběh, jak tuto emoci zažíval. Případně předvedou samy danou emoci, jak by ji vyjádřily. Otázky: ? Jak zvládat náročné emoce jako vztek, agresivita, nenávist…

Moje rodina Cíl: Seznámit děti navzájem s pojmem rodina Děti obdrží kartičky. Každé dítě přečte nahlas název člena rodiny v cizím jazyce. K tomu může vlastními slovy říct – jak se člen rodiny v jeho rodině jmenuje, kolik mu je let a co na něm má rád. Knihovnice následně dětem rozdá kartičky a tužky a zadá otázku: Co všechno doma dělám. Poté si o tom pohovoří s p. knihovnicí.

Moje rodina Otázky: ? Co pro mě znamená slovo rodina ? Kde bydlí děti, které rodinu nemají ? Cítíš se doma v bezpečí

Rodina Rodina je základní zázemí, které v životě máme. Pro každého z nás by rodina měla být místem, kde se cítíme dobře. Rodina je prostředí, ve kterém se formují základy důvěry v sebe sama i základy vztahů k druhým lidem. Bohužel se kolem nás dějí věci, které mohou děti o rodinu připravit.

Skládačka – jsme různí, a přesto… Cíl: Naučit děti, že je zcela normální, ž jsme každý jiný a že vlivem prostředí, ve kterém žijeme, máme jinou barvu kůže, jiné zvyky a tradice. Děti rozdělíme do 4 skupin, každá dostane jeden rozstříhaný obrázek s obličejem dítěte (každý obrázek představuje jednu rasu) a má za úkol jej složit jako puzzle.

Skládačka Když jsou hotové, povídáme si s nimi, v čem se jednotlivé rasy od sebe liší a co naopak mají společné, proč mají někteří lidé černou pleť (Afrika – pálivé slunce – tmavá kůže chrání před spálením pokožky) a proč jsou někteří lidé naopak s velmi bílou pletí a světlými vlasy (severské země, málo slunce, velké zimy). Děti také určují, kde se na Zemi která rasa nachází, odkud pochází. Každá skupinka pak určí na mapě svět, kam by svoji rasu zeměpisně zařadila.

Skládačka ? Znáš osobně někoho jiné rasy. ? Byl jsi někdy v jiné zemi a čím se tam místní obyvatelé vzhledově od tebe lišili. ? Choval jsi se tam vlivem cizího prostředí jinak než doma.

Ač máme každý jinou barvu kůže a chováme se jinak, všichni žijeme na jedné adrese – na Zemi.