Analytická geometrie kvadratických útvarů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KUŽELOSEČKY 4. Hyperbola Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Advertisements

Rytzova konstrukce elipsy
VY_32_INOVACE_KGE.4.55 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Tematický celek: Konstruktivní geometrie 4.ročníku Cílová skupina:
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 7 Učivo – Konstrukční úloha
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Kuželosečky Autor: Mgr. Alena Tichá.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_07.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_12.
určení vrcholu paraboly sestrojení grafu
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Hyperbola Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných různých bodů F1, F2 , které nazýváme ohniska, konstantní absolutní hodnotu rozdílu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Kuželosečky - opakování
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_08.
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Rovnoběžné promítání. Nevlastní útvary. Osová afinita v rovině.
2.1.2 Graf kvadratické funkce
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín PARABOLA.
HYPERBOLA Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných pevných bodů – ohnisek F 1 a F 2 stálý kladný rozdíl vzdáleností, menší než vzdálenost.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_10.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín HYPERBOLA 1.
Elipsa VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
VY_32_INOVACE_KGE.4.52 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Tematický celek: Konstruktivní geometrie 4.ročníku Cílová skupina:
Kuželosečky.
Parametrické vyjádření přímky v prostoru
ELIPSA vzniká jako řez kužele rovinou, která není rovnoběžná s podstavou kužele a zároveň podstavu neprotíná.
KUŽELOSEČKY Tečna elipsy. KUŽELOSEČKY Tečna elipsy.
PARABOLA Parabola je množina bodů v rovině, které mají od pevného bodu – ohniska F a pevné přímky d (F = d) stejné vzdálenosti. Přímka d se nazývá řídící.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_13.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_06.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_11.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_09.
Osová souměrnost.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_17.
Osová souměrnost.
* Osová souměrnost Matematika – 6. ročník *
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_14.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Elipsa 1.
Obecná rovnice přímky v rovině
Parametrické vyjádření přímky v rovině
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_15.
Parabola VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
Parabola.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Elipsa.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Elipsa patří mezi kuželosečky
Neznámý útvar ukrytý v mezikruží
Hyperbola Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Základní geometrické rovinné útvary 1
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Matematika Parabola.
ŘEZ VÁLCE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L ŘEZ VÁLCE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Analytický geometrie kvadratických útvarů
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_Inovace_4C_12
Lineární funkce 3 desetiminutovka
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Gymnázium J. V. Jirsíka, F. Šrámka 23, České Budějovice
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Transkript prezentace:

Analytická geometrie kvadratických útvarů ELIPSA II Úlohy Podkrušnohorské gymnázium, Most, příspěvková organizace Mgr. Miroslava Auliková

Kliknutím na šipku vyberte možnost: OPAKOVÁNÍ – Středový tvar rovnice elipsy ÚLOHA 1 – Ověření, zda daná rovnice vyjadřuje elipsu ÚLOHA 2 – Ověření, zda daná rovnice vyjadřuje elipsu ÚLOHA 3 – Vytvoření rovnice elipsy dle obr. ÚLOHA 4 – Vytvoření rovnice elipsy dle obr. ÚLOHA 5 – Vytvoření rovnice elipsy a její znázornění ÚLOHA 6 – Vytvoření rovnice elipsy a její znázornění KONEC

Středový tvar rovnice elipsy OPAKOVÁNÍ Středový tvar rovnice elipsy X x y libovolný bod hlavní vrcholy vedlejší ohniska Hlavní poloosa leží na ose x. leží na ose y. hlavní vrcholy libovolný bod vedlejší vrcholy

Středový tvar rovnice elipsy OPAKOVÁNÍ Středový tvar rovnice elipsy libovolný bod hlavní vrcholy vedlejší ohniska Hlavní poloosa leží na ose x. leží na ose y. hlavní vrcholy libovolný bod vedlejší vrcholy y x X m n

Zjistěte, zda daná rovnice vyjadřuje elipsu Zjistěte, zda daná rovnice vyjadřuje elipsu. Pokud ano, elipsu načrtněte a určete a, b, e, A, B, C, D, E, F, S. Rovnici převedeme na středový tvar: Jedná se o elipsu.

C E S F A B D

Zjistěte, zda daná rovnice vyjadřuje elipsu Zjistěte, zda daná rovnice vyjadřuje elipsu. Pokud ano, elipsu načrtněte a určete a, b, e, A, B, C, D, E, F, S. Rovnici převedeme na středový tvar: Jedná se o elipsu.

x y

Zapište rovnici elipsy, která je znázorněná na obrázku a určete její excentricitu:

Zapište rovnici elipsy, která je znázorněná na obrázku a určete její excentricitu:

Zapište její obecnou rovnici a elipsu načrtněte. Elipsa má hlavní osu rovnoběžnou s osou x, hlavní vrchol v bodě , vedlejší vrchol v bodě a 2a = 6. Zapište její obecnou rovnici a elipsu načrtněte.

Napište rovnici elipsy s ohnisky E, F, která prochází bodem M. Elipsu znázorněte. ohniska leží na přímce rovnoběžné s osou y Střed elipsy je střed úsečky EF: Ohnisková vzdálenost: Délka vedlejší poloosy je vzdálenost bodu M od středu: Délka hlavní poloosy: Rovnice elipsy:

KONEC